Bedankt Marianne, ik ga toch nog even kijken of ik iets om kan gooien (Santa Barbara weghalen, extra dag LA en vanuit San Diego naar Lake Havasu, Grand Canyon en Las Vegas). Ik had nog geen camping bij de Grand Canyon gereserveerd, dus dat moet ik dan heel snel nog proberen te regelen. Heb mij daar lelijk in vergist, maar zonde om Grand Canyon niet optimaal te kunnen ervaren. Zo leer ik weer van dit forum om er een optimale reis van te maken

. Heb inmiddels wel een camping nog in LA kunnen reserveren (balboa RV park of ook wel Hollywood RV park genoemd).
Ook dank voor jouw (ietwat negatief geformuleerde) toevoegingen Paul, ook al heb ik daar nu niet zoveel aan. Wij hebben ivm Yosemite en de kust route voor een camper gekozen en kunnen niet meer terug. Achteraf zou ik inderdaad heel veel anders kunnen doen, maar desalniettemin kijken wij uit naar onze trip met de camper. En volgens mij is vragen stellen niet verboden toch? Betekent niet dat ik advies in de wind sla. Dank!
Dank Marco, ik ga je advies opvolgen en kijken wat we kunnen omgooien. Zonde om zoveel moois te moeten missen! We gaan in ieder geval niet meer heen en weer naar LA en kijken welke parken we nog mee kunnen pakken. Palm Springs ga ik dan ook nog even naar kijken (ik zag ergens staan 45 graden, dus dat schrikte even af).
Fijn zo'n forum! Heb er heel veel aan om zo tot de beste route te kunnen komen.
Ik had al even gezocht, maar kon het zo snel niet vinden op het forum: Staan er ergens nog tips wat met kids te doen in Yosemite? We staan in de North Pines met camper en kids zijn dan 9 en 11 jaar. Mega lange wandelingen vinden ze niet bepaald leuk, maar wij willen wel vooral al het moois daar zien. We zijn er 4 dagen, waarvan we de eerste dag pas eind van de middag zullen aankomen en de laatste dag rond 11 uur weer weg moeten. Dus 2 volle dagen en 2 halve. Ergens vanuit de North Pines naar toe rijden met de camper moet (denk ik??) ook wel kunnen.