Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beren... in welke parken eigenlijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yvoko
Amerikafan

beren... in welke parken eigenlijk?

Bericht door Yvoko »

Oke er zitten beren in Yosemity (iemand wel eens berenbezoek gehad?), maar komen ze ook voor in de Grand Canyon, Bryce of Zion? En hoe voorzichtig zijn jullie tussen de beren? Laat je wel eens eten achter in je auto bijvoorbeeld?
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Ik ga dit jaar zelf voor het eerst naar deze gebieden en weet niet waar er wel of geen beren zijn, maar vorig jaar ben ik in Alaska geweest en heb daar heel veel beren gezien.
's Nachts moest alles met een geurtje, dus niet alleen eten, ook deodorant, kauwgom - echt alles in de auto of een bearproofbox gedaan worden. Beren zijn heel erg nieuwsgierig naar "nieuwe" geurtjes.
Verder word je waarschijnlijk overstelpt met folders over hoe je met beren moet omgaan.
Er is namelijk ook verschil over het benaderen van grizzlyberen en zwarte beren.

Ik heb een beer gezien die 5 meter van ons afstond en rustig zalm uit een riviertje stond te slaan en ons alleen maar zo aankeek van: hé, waarom vangen jullie geen zalm? Een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien!
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Yvoko,
Je hebt nog een hoop lees- en uitzoekwerk te doen voor woensdag!

Kijk eens op de sites van de nationale parken, als je dat nog niet hebt gedaan (via http://www.nps.gov).
In Yosemite mag je absoluut geen eten in de auto achter laten, daar zul je ook op gewezen worden als je het park binnen komt.
In Zion, Bryce en Grand Canyon heb je geen beren, in Sequoia NP weer wel.

Marianne
Fam munneke
Amerikafan

Beren in Yosemite

Bericht door Fam munneke »

Wij zijn vorig jaar in Yosemeti geweest op camping Wawona (in Yosemeti park )

wij hebben hier drie nachten gestaan, en tot twee keer toe in de nacht beren op de camping gezien.
Je moet dus geen eten in de auto laten liggen, op de plaats waar je met de Camper staat zijn speciale beren kluizen waar je eten 's nachts kan bewaren.
Als je in een tent slaapt dan heb je deze kluizen nodig.
Heb je een Camper bij je dan heb je deze kluizen niet nodig.
Als je lawaai maakt blijven de beren gewoon uit je buurt.
In Zion komen ze niet voor maar hier zitten wel bergleeuwen die je maar zelden tegenkomt ( deze kunnen wel mensen aanvallen ).
Bij Bryce en de Grand Canyon zitten volgens mij geen beren op de plaatsen waar toeristen komen, er wordt daar ook nergens voor beren gewaarschuwd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb beren gezien in het Sequoia NP en in Yellowstone NP. Verder nog op de grens van de USA en Canada in het Waterton-Glacier NP en in het Banf NP in Canada.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

We hebben geen park ... maar we hebben soms wel in de winter beren bij ons in de omgeving van ons huis, die op zoek zijn naar voedsel.
yarrah
Amerika-expert

Re: beren... in welke pareken eigenlijk?

Bericht door yarrah »

Yvoko schreef:Oke er zitten beren in Yosemity (iemand wel eens berenbezoek gehad?), maar komen ze ook voor in de Grand Canyon, Bryce of Zion? En hoe voorzichtig zijn jullie tussen de beren? Laat je wel eens eten achter in je auto bijvoorbeeld?
Wij hebben ge-backpackt in Waterton/Jasper en Banff national park. Een geweldige ervaring!! Dan moet je nog meer opletten. 100meter van de tent eten. Tandpoetsen zo ver mogelijk van je tent vandaan :shock: . Ook bepaalde voedsel dat sterkt ruikt mag je niet mee nemen. Deodorant mag je niet gebruiken en als vrouw niet in je maandelijkse periode gaan overnachten in de outback!!! Alles moet aan de bearpole hangen. Dan vonden we leuk bedacht.... eekhoorns kunnen er wel in en weten precies waar de muesli zit.... heel vervelend als je ontbijt de volgende dag op de grond ligt. :D .
We hebben geen beer gezien of gehoord. Wel waren er tekenen dat er beren in de omgeving zaten... verse stront b.v. Maar hebben er heerlijk geslapen. Van Coyotes hadden we meer last van. En van Muledeers die nogal luidruchtig door de bosjes lopen.
Als je je goed aan de regels houd. Hoeven beren geen problemen te geven. Oppassen met eten en andere dingen die sterk ruiken. En goed opletten op tekenen zoals: graafsporen en uitwerpselen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

De dag dat ik Abraham zou gaan zien, juli 2002, waren we in Yosimety. Nou, ik heb 'm gezien en wel in de vorm van een grote bruine beer.

We waren daar aan het wandelen op een vrij smal pad. Plotseling stond hij daar, doodstil en keek in onze richting. Wij stonden nog stiller en keken in zijn richting.
Hij richtte zich op en was een imposante verschijning, wij voelden ons zeer klein en veranderden in pilaren.

Waarschijnlijk vond hij ons niet interessant genoeg, zakte weer op zijn voorpoten en vervolgde zijn weg.
Wij durfden weer te ademen en na een paar minuten vervolgden ook wij weer onze weg.

Deze keer kwam de, voor ons in ieder geval, historische opmerking van mijn ega: 'Nou nou, ze doen hier ook alles voor de toeristen, het lijkt de Efteling wel...'

Groetjes,
Paul
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Izognoeg schreef:De dag dat ik Abraham zou gaan zien, juli 2002, waren we in Yosimety. Nou, ik heb 'm gezien en wel in de vorm van een grote bruine beer.
Was het niet iemand verkleed in een Beren pak :lol:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Je lijkt mijn ega wel. Kan je verzekeren; hij was echt, hij was bruin en hij was vrij groot.
En maar heel weinig personen waren op de hoogte, dat ik mijn vijftigste vejaardag in Yosimety zou vieren.

Berengroetjes,
Paul
Marcenan
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcenan »

Vorig jaar september zijn wij in amerika geweest, twee dagen in Yosemite en geen beer gezien of gehoord, erg jammer.
Het grappige was dat in Grand Canyon hebben we een info-avond gehad over de mountain lyon, er worden daar vangkooien geplaatst om ze te tellen en onderzoeken. De ranger vertelde ons dat het eerste wat ze gevangen hadden een paar maanden geleden in zo'n kooi, was een beer. Hij bevestigde wel dat een beer in Grand Canuyon NP niet gebruikelijk is.
Yvoko
Amerikafan

Bericht door Yvoko »

Hmm toch spannend hoor. En over dat ik nog veel moet uitzoeken: ik hoef niet alles tot in detail te weten (neem aan dat de voorlichting ter plekke ook wel oke is), alleen las ik opeens iets over beren en toen vroeg ik me af hoe waar ze nou zaten... En of het alleen waarschuwingen zijn of dat je ze ook daadwerkelijk ziet.
In Noorwegen staan bijvoorbeeld overal borden met overstekende elanden, maar daar heb ik er niet één van gezien. In Australie daarentegen werden we zowat onder de voet gelopen door kangoeroes.

Bedankt weer voor de info!
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Beren kun je op veel plaatsen tegenkomen. Berenkluizen, bearcans, bearbags van teflon voor in de bomen, etc. Ik wil wel benadrukken dat je niet alleen op beren moet letten in verband met je eten. Je hebt bijna overal chipmunks en anders wel muizen die graag door je tassen heen knagen voor een lekkere trailmix.

Aan de kust in WA heb ik eens 2 minuten een zakje nootjes onder mijn tas en jas laten liggen en toen ik terug kwam zaten er 3 kraaien en een chipmunk heerlijk van te eten, ik zag ook sporen van een wasbeer. Later was er een gat in mijn goede backpackrugzak geknaagd door een stel muizen tijdens het slapen in een cabin. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Beren zijn prachtige dieren om te zien, maar houd je afstand en ren niet weg. Lawaai en het gooien met stokken en stenen kan helpen, maar in elk gebied reageren ze weer anders, de lokale mensen weten meestal de beste remedies.

Veel plezier!

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Van een biologe in Alaska kreeg ik nog de tip om met 2 steentjes in je hand te lopen en die af en toe tegen elkaar aan te slaan. Tegen dat metaalachtige geluid kunnen beren blijkbaar niet.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Beren zijn prachtige dieren om te zien, maar houd je afstand en ren niet weg. Lawaai en het gooien met stokken en stenen kan helpen, maar in elk gebied reageren ze weer anders, de lokale mensen weten meestal de beste remedies
In Grand Teton NP zagen we hoe een beer een rugzak ( met eten ) van een toerist wist te bemachtigen. de (telefonische) raad van de ranger : lawaai maken en stenen gooien. Lukte : de beer klom een boom in, de rugzak was wel al volledig uit mekaar getrokken.

Diezelfde dag kwam een beer ons op een pad tegemoet. iedereen keerde op zijn stappen terug, de beer bleef ook gewoon op het pad. Tot we met een tiental waren en iedereen bleef staan en lawaai maakte en de armen omhoog hield ( ....ben je groter...) : de beer ging van het pad af en maakte een omweg tot hij even later .....voor ons op het pad liep.

Ga je op stap in berenland : lawaai maken ( met een belletje, of af en toe eens luid praten), kwestie van de beer niet te verrassen.

jacques
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

jta schreef:
Ga je op stap in berenland : lawaai maken ( met een belletje, of af en toe eens luid praten), kwestie van de beer niet te verrassen.

jacques
Ik heb van een ranger begrepen dat een belletje niet veel nut heeft. Een koeienbel :D was beter. Maar het beste is veel praten, zo nu en dan hard in de handen klappen of zingen (jan smid ofzo :D dan weet je echt zeker dat de beren op afstand blijven).

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Martin & Marianne schreef:In Zion, Bryce en Grand Canyon heb je geen beren, in Sequoia NP weer wel.
In het Visitor Center van Bryce Canyon staat een opgezette jonge beer. Deze is daar doodgereden, dus ze komen blijkbaar ook in Bryce Canyon voor, al zal het niet veel zijn :wink:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

in de handen klappen of zingen
misschien kan je zingen : ik zag 2 beren broodjes smeren

en hopelijk moet je niet zingen : ik zag 2 beren belgen eten.... :D

jacques
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

jta schreef:
in de handen klappen of zingen
misschien kan je zingen : ik zag 2 beren broodjes smeren

en hopelijk moet je niet zingen : ik zag 2 beren belgen eten.... :D

jacques
:hilarious:
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Marcenan schreef:Vorig jaar september zijn wij in amerika geweest, twee dagen in Yosemite en geen beer gezien of gehoord, erg jammer.
Het grappige was dat
wij daarna in Mammoth Lakes een beer door de straat zagen lopen. Wie verwacht dat nou?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer