Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Trom »

@Resetovic
Voor een reis in eind mei/juni met vertrek- en eindpunt Las Vegas houd ik al een tijdje prijzen in de gaten om het beste tijdstip te bepalen. Dit zijn natuurlijk de prijzen van 2023. De prijs gaat uit van economy comfort stoel+bagage. In januari tijdens de Real Deal dagen bleek de prijs het laagst. Waarschijnlijk komen er weer Real Deal dagen aan in september.
Afbeelding

Op dit moment zou die ticket 1163 kosten (en met een gewone stoel 906). Dat is dus 100 euro boven de prijs van de Real Deal dagen. Mijn koopmoment voor mei/juni voor een directe vlucht per KLM met economy comfort stoel zou liggen op het moment dat de ticketprijs onder 1100 komt.
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (3.81 KiB) 1267 keer bekeken
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Trom dank voor je reactie, ik kan dus een gok wagen tot een eventuele real deal actie in september en denk ik zelf tot dan ook is bijhouden.
In juni vorig jaar had ik 777 betaald voor 24 dagen richting San Francisco en een jaar eerder 650 voor 19 dagen idem SFO, maar ik heb het idee dat Las Vegas sowieso hoger kan liggen dan SFO of LAX qua prijzen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

LAS ligt (bij KLM) zéker veel hoger dan SFO en LAX. Was net voor oktober aan het kijken (wellicht naar U2) en dat scheelt ca 150,-. Daarnaast.... KLM heeft ''last'' van onvoldoende vliegtuigen, personeel en slots. Dat betekent dat zij dit jaar op veel bestemmingen ca 100-150 duurder zijn dan andere airlines uit Europa. Voorbeeld: in november vliegen we naar Uganda vanaf BRU met SN voor nog geen 600,-. Vanaf AMS met KL zouden we 940 betalen. Ik zou dus, zeker in de meivakantie volgend jaar, ook naar andere airports kijken. Nadeel dan uiteraard: overstappen...
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Algemeen vraagje:

Ik heb Flying Blue Silver. Toen ik in Zaventem wou inchecken bij KLM en de koffers wou afdroppen, nam ik de ‘skypriority’-rij. De dame daar hielp me wel maar zei me dat ik eigenlijk niet in deze rij hoorde.

Ik ging er van uit dat je met een Flying Blue Silver wél in die rij mocht inchecken.

Zit ik fout of zit de dame op de luchthaven fout?

Mijn boardingpass (digitaal noch op papier) had niet de vermelding skypriority (zoals hij dat wel had op de terugreis toen ik in business vloog), maar de site van KLM zegt dat ik weldegelijk de priority lijn mag gebruiken…
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De mevrouw op Zaventem had gelijk @Timothy555 .....
Gelukkig maar dat het een vriendelijke mevrouw was...
Jouw Silver status geeft jouw gelukkig wel voorrang bij het boarden.
Dan ben je in zone 3

En de Sky Priority info vind je in de link.
https://www.klm.nl/information/airport/skypriority
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Timothy555
Inderdaad de mevrouw op Zaventem heeft gelijk.
Het is een aantal jaren geleden veranderd: tot die tijd had je met FB Zilver ook SkyPriority. Het is een 'perk' die-helaas- al een paar jaar geleden gesneuveld is.

Gelukkig mag je met FB Zilver nog wel een gratis extra koffer inchecken.
Overigens nog maar afwachten hoe lang dat blijft: KLM/AF zijn alle "perks'' flink aan het afbouwen; zelfs hun business class reizigers moeten vanaf nu bijbetalen voor stoelkeuze en krijgen geen toegang meer tot de lounge. Vluchten van/naar de VS gelukkig uitgezonderd vanwege de afspraken met Delta.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Timothy555
Amerika-expert

Bedankt, is me nu duidelijk. Ik dacht echt dat Silver voorrang had bij inchecken, fout gedacht dus.
Timothy555
Amerika-expert

@Frasi Je moet gepost hebben terwijl ik aan het posten was.

Jammer, ik kom een zodanig kleine hoeveelheid punten te kort voor Gold dat een vluchtje Brussel - Amsterdam - Berlijn - Amsterdam - Brussel, te doen op 1 dag en vaak voor minder dan €200, me gold opgeleverd had. Gezien ik minstens 2 keer naar de VS ga in de komende twaalf maanden, maar maximaal misschien zelfs 4 keer, had ik dat er wel uitgehaald voor mezelf met alle voordelen.

Nu is het te laat, status verloopt 30/4 en zal Silver blijven (ik heb nu 165 XP). Tenzij iemand me kan zeggen hoe ik makkelijk XP kan bijkopen? :D

In Business moeten betalen voor stoelkeuze is toch helemaal te zot voor woorden. Je geeft al zo’n smak geld uit… overigens goed gebruik gemaakt van m’n business-fare terug icm. Silver: 3 koffers (eentje was een soort opvouwbare die in de grotere in zat in het heengaan): 88 kg in totaal mee naar huis aan spullen (vooral bier, etenswaren, snoep,…).
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Jammer dat iets te laat met je XP rekensommetje komt @Timothy555 ....
Je start nu dus in Silver met 65 Xp ...
Dan wordt het plannen voor komend jaar ..
Je vluchten ...je AMEX Flying Blue kaart ( een FB siler levert 15 XP op )
IEn eventueel op tijd een XP run.
Denk er aan die altijd op een Air France site te boeken !
Is Brus=ams-ber-ams-Brus boekbaar op een dag ?
Ik maak wel eens zaterdag XP tripje ...
Het wordt steeds duurder dus lang van te voren plannen.
Veel plezier !
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert

@bedeve de AMEX platinum flying blue is geen optie voor mij als Belg, al uitvoerig besproken met AMEX… hun partner in BE is Brussels Airlines, daar hebben ze hier een kaart van (die dan weer voor Nederlanders niet beschikbaar is). Anders, meteen.

Silver haal ik volgend jaar weer makkelijk. Als ik echt 4 keer naar de VS ga zal Gold ook automatisch binnen bereik komen… zoniet moet ik er maar eens voor gaan, voor zo’n XP-dagje.

Zie jij vaak verschillen via Airfrance? Ik check vaak, zelfde prijs.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Timothy555 Daar waar je een bankrekening hebt is je Amex nationaliteit ; niet waar je woont.
En ja ; ik boek altijd bij Air France.
Mijn standaard site is airfrance.ie
Je mist dan ook dat tientje boekingskosten van KLM.
En de tarieven die ik zie voor mijn zaterdagsuitje zijn bij AF veel lager dan bij KLM
Stuur mij een PB !
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Met silver heb je wel voorrang bij inchecken, koffer afgeven en boarden. Niet bij security.
Te lezen in de klm app, flying blue dashboard, mijn voordelen.
Timothy555
Amerika-expert

Vandaar dus mijn verwarring…
Elizabeth Henry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Elizabeth Henry »

Het is wel vreemd dat er geen Sky priority op je boarding pass stond. Heb even gekeken in de app, en dat staat er bij mij wel op bij onlangs genomen vlucht.
Timothy555
Amerika-expert

Inderdaad vreemd - ik heb de boeking nochtans gemaakt vanuit mijn ingelogde account…
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Elizabeth Henry schreef:
30 apr 2023, 04:24
Met silver heb je wel voorrang bij inchecken, koffer afgeven en boarden. Niet bij security.
Te lezen in de klm app, flying blue dashboard, mijn voordelen.
Dit klopt inderdaad. Met FB-silver heb je gewoon priority bij de check-inn, bagage drop-off en boarding. De verwarring kan zitten bij het boarden van de vlucht. Met FB-silver board je in zone 3 (Gold en Platinum zone 2).

Mijn partner heeft FB-silver en is altijd toegelaten bij priority check-inn met haar FB-silver kaart, maar dit was wel op Schiphol.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

Sky priority krijg je alleen met Platinum of Gold en staat in dat geval ook op je boarding pass, alternatief in natuurlijk BC/Premium economy vliegen. Silver geeft alleen recht op de aparte incheck balie, maar niet op lounge toegang en/of boarding in zone 1/2, inderdaad wel zone 3.

Voor degene die net wat XP tekort komen; afgezien van XP runs en AMEX; je krijgt ook XP als je CO2 compensatie koopt op je ticket.

zie deze link:

https://insideflyer.nl/verdien-flying-b ... s-doneren/
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

inderdaad, helder uitgelegd @Gilster!

De reden dat het hier misloopt is dat je bij Flying Blue Silver niet alle maar enkele voordelen van Sky Priority ontvangt. Daarom staat er geen Sky priority op de boarding pass. Het enige voordeel dat je met Flying Blue Silver niet hebt t.o.v. Sky Priority is dat je sneller door de beveiliging kan.

Sky Priority voordelen:
Speciale incheckbalies.
Voorrang bij het afgeven en ophalen van bagage.
Toegang tot de voorrangsrij bij het instappen.
Sneller door beveiliging.

Flying Blue Silver voordelen:
Verdien 6 Miles per uitgegeven euro
Krijg toegang tot priority-rijen bij het inchecken, afgeven van bagage, en boarden.
Een aantal gratis stoelopties 24 uur voor vertrek
Gratis keuze uit standaard stoelen
Neem 1 gratis extra stuk ruimbagage mee op vluchten van KLM en sommige van onze partners.
Timothy555
Amerika-expert

Dus ik had toch gelijk de desk van ‘Skypriority’ te nemen?
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

Het is soms verwarrend maar met silver mag je formeel alleen nog je bagage inchecken met voorrang (aka BC/SP balie); geen prio labels op bagage, geen prio security en zeker geen lounge en/of prio (zone 2) boarding.

In principe stelt silver ook niet veel voor (het is heel makkelijk te halen), wat bij dat niveau aan perks gegeven wordt is mooi meegenomen, flyingblue laat redelijk snel doorstromen in verhouding met andere programma’s.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer