Bedankt voor het mee kijken. Ik zag dat ook alleen was dat van die verzekeringen mij niet helemaal duidelijk. Daarnaast leek mij de Third Party Liability max $500.000 erg weinig voor de VSTrom schreef: ↑01 mei 2023, 20:41@Knoppie79
Even een snel rondje gemaakt langs travel us, hertz en avis sites. Avis.de lijkt voor een SUV wel de beste prijs te hebben. Als je vanuit Nederland boekt, zullen altijd de verzekeringen automatisch zijn opgenomen in de huur in Amerika. Je kunt dat ook zien op de avis site.
Als je de voorwaarden bekijkt, zie je ook dat Third Party Liability max $500.000 bedraagt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Knoppie79 Op het forum is onlangs vaker genoemd dat verhuurders steeds meer naar 300000 lijken te gaan. Alamo zit daar boven.
Ustravel.nl (alamo voorwaarden)is duurder maar daar staat bij de voorwaarden
Ustravel.nl (alamo voorwaarden)is duurder maar daar staat bij de voorwaarden
EP also provides additional third party liability protection, through an excess liability policy, with limits of the difference between the Primary Protection and a combined single limit of $1 million per accident for bodily injury and/or property damage to others arising out of the use or operation of the Owner rental vehicle by Renter or an AAD, subject to the terms and conditions of the policy.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Trom die 300k is prima te vermijden vind ik. Bijvoorbeeld bij Hertz is het 1mio, bij Alamo (en UStravel=Alamo) ook. Die 300k is voornamelijk bij National het geval omdat er momenteel geen contract codes zijn waar EP in zit, maar SLP. En Avis zit er tussenin. National en Avis bieden voor mij geen goede prijzen.
@harryh Ik geef toch ook aan in mijn vorige bericht dat je bv via ustravel voor 1 miljoen kunt gaan.
In het Ultimate Choice topic, en in deze misschien ook wel staat het email adres waar een aantal mede-forum gebruikers hun boeking aan hun account hebben kunnen laten koppelen, en volgens mij ook de boeking naar Gold Canopy hebben kunnen laten zetten. Iedereen krijgt reactie van ‘Veerle’.
Zover ik het Hertz programma begrijp zou dit eigenlijk niet moeten kunnen, maar ja, als het wel lukt scheelt het je weer een balie-bezoekje.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ga er overigens vanuit dat je ALTIJD langs de balie moet als je voor de eerste keer bij Hertz huurt. Dus ondanks dat 'Gold Canopy' op je bevestigingsmail staat, moet je de eerste keer altijd even langs de balie.
Vorig jaar juni nog meegemaakt. Ook Gold Canopy en PC en dus auto uitgezocht. Bij het uitrijden kreeg de beste man bij de poort het niet voor elkaar om mij door te laten en moest ik terug naar de balie (waar het inmiddels druk was
).
Afgelopen oktober weer gehuurd bij Hertz en toen kon ik na het uitkiezen uit de PC direct uitrijden.
Roland
Vorig jaar juni nog meegemaakt. Ook Gold Canopy en PC en dus auto uitgezocht. Bij het uitrijden kreeg de beste man bij de poort het niet voor elkaar om mij door te laten en moest ik terug naar de balie (waar het inmiddels druk was

Afgelopen oktober weer gehuurd bij Hertz en toen kon ik na het uitkiezen uit de PC direct uitrijden.
Roland
Huur je via een andere Europese national site dan .de dan heb je het wel.harryh schreef: ↑01 mei 2023, 22:54@Trom die 300k is prima te vermijden vind ik. Bijvoorbeeld bij Hertz is het 1mio, bij Alamo (en UStravel=Alamo) ook. Die 300k is voornamelijk bij National het geval omdat er momenteel geen contract codes zijn waar EP in zit, maar SLP. En Avis zit er tussenin. National en Avis bieden voor mij geen goede prijzen.
Maar dan is de prijs ook weer (veel) duurder.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Niet ALTIJD hoor. Mijn eerste keer gebruik van PC status en Gold Canopy afgelopen oktober ben ik gewoon naar de auto's gegaan, auto uitgezocht (zelfs uit de "reserved" rij) en binnen een minuut reed ik weg.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo allemaal,
Wie kan me helpen. Gisteren al even het forum doorgespit wat betreft goedkoper boeken van autohuur en ik lijk op Alamo via US Travel uit te komen.
Nu belde ik hun met vragen over de verzekering maar zij hadden niet alle informatie. Normaal boeken wij altijd via Sunny Cars maar deze is momenteel zo duur het scheelt met Alamo gewoon €500 maar wil wel goed verzekerd zijn en dat is bij Sunny een feit!
Wie kan mij hier vertellen hoe het zit bij Alamo met glas, banden en bodemschade? Stel je ruit springt of dergelijke, zijn dit dan eigen kosten?
Bij US Travel hadden ze het wel over de Road assistance die je voor €200 kan bijboeken. Is dat echt een meerwaarde en wie doet dit hier en raadt dit aan?
Ik ben lid van de ANWB, heb ik hier voldoende aan via AAA in de VS als ik de road assistance niet afsluit?
Alle tips zijn welkom zodat ik kan gaan boeken en mijn reis kan gaan vormgeven.
Alvast bedankt
Wie kan me helpen. Gisteren al even het forum doorgespit wat betreft goedkoper boeken van autohuur en ik lijk op Alamo via US Travel uit te komen.
Nu belde ik hun met vragen over de verzekering maar zij hadden niet alle informatie. Normaal boeken wij altijd via Sunny Cars maar deze is momenteel zo duur het scheelt met Alamo gewoon €500 maar wil wel goed verzekerd zijn en dat is bij Sunny een feit!
Wie kan mij hier vertellen hoe het zit bij Alamo met glas, banden en bodemschade? Stel je ruit springt of dergelijke, zijn dit dan eigen kosten?
Bij US Travel hadden ze het wel over de Road assistance die je voor €200 kan bijboeken. Is dat echt een meerwaarde en wie doet dit hier en raadt dit aan?
Ik ben lid van de ANWB, heb ik hier voldoende aan via AAA in de VS als ik de road assistance niet afsluit?
Alle tips zijn welkom zodat ik kan gaan boeken en mijn reis kan gaan vormgeven.
Alvast bedankt
-
- Amerika-expert
Er zijn best wat resultaten als je in dit topic zoekt op "road" search.php?keywords=road&t=75544&sf=msgonly.
Zoals velen anderen al eerder hebben gezegd neem ik nooit road assistance. Al een paar keer een lekke band gehad, wordt altijd opgelost.
Zoals velen anderen al eerder hebben gezegd neem ik nooit road assistance. Al een paar keer een lekke band gehad, wordt altijd opgelost.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Sunny Cars...ideaal!! Alles inclusief, je hoeft je nergens zorgen om te maken...alleen om de prijs
Ik zou me gewoon, zoals je zelf al zegt, je bij de feiten houden

Ik zou me gewoon, zoals je zelf al zegt, je bij de feiten houden

Dit staat op de Nederlandse alamo site.
Trouwens zelfs met extra roadside assistance wordt een lekke band wel gerepareerd maar een kapotte band moet je zelf betalen.Schade aan banden, bodem, dak, spiegels en ruiten wordt niet standaard vergoed. In de Verenigde Staten zijn deze onderdelen wel verzekerd, met uitzondering van de banden. In sommige gevallen is het mogelijk om hiervoor een extra verzekering af te sluiten ter plaatse. Ook kunt u hiervoor onze No-Risk Garantie afsluiten voor 3,50 euro per dag, zodat u ook voor deze onderdelen bent beschermd. Zeker in IJsland is dat, door al het gravel, een echte must. In Noord-Amerika kunt u bijvoorbeeld ook kiezen voor de Roadside Assistance Plus.
-
- Amerika-expert
In mijn geval was het steeds een langzaam leeglopende band waar ik met 2 tussenstops naar rental locatie kon rijden. Even gebeld, "geen probleem meneer ruilen we de auto om" en auto omgeruild.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hebben een vergelijkbare ervaring gehad. Dikke bult op de wang van de band door een gat in de weg, gevolg: Band die langzaam leegliep. Gelukkig waren we in de buurt van een vestiging van de locatie waar wij op dat moment waren. Even gebeld met Alamo en mochten ook de auto komen omruilen. Uiteindelijk wel op hun kosten een nieuwe band moeten laten plaatsen, omdat er geen auto's beschikbaar waren en we het niet aandurfden om 100 mile verder te rijden naar een andere vestiging. Maar zo wordt dat dus opgelost.
Moet je alleen niet in de middle of nowhere staan. Dan wordt het lastiger.. Ik weet niet of je dan überhaupt iets aan die road assistance hebt.. Daarom kijk ik ook altijd of er een reserve wiel in de kofferbak ligt. Mocht je geen band kunnen verwisselen dan zou road assistance wel een uitkomst kunnen zijn.
Kortom, als er iets is, gewoon bellen met je autoverhuurder en dan geven zij wel aan wat je moet doen.
Moet je alleen niet in de middle of nowhere staan. Dan wordt het lastiger.. Ik weet niet of je dan überhaupt iets aan die road assistance hebt.. Daarom kijk ik ook altijd of er een reserve wiel in de kofferbak ligt. Mocht je geen band kunnen verwisselen dan zou road assistance wel een uitkomst kunnen zijn.
Kortom, als er iets is, gewoon bellen met je autoverhuurder en dan geven zij wel aan wat je moet doen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 02 mei 2023, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
En eigenlijk alleen daarom al moet je bij een grote speler huren zoals Hertz/Avis/Alamo etc etc. Die hebben vaak een behoorlijke bups aan vestigingen door het land waardoor je eigenlijk altijd wel ergens terecht kunt bij eventuele problemen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Even gegoogled en dan blijven Alamo en National wel flink achter in vestigingen:
Hertz: 2879
Avis: 1583
National: 311
Alamo: 242
Hertz: 2879
Avis: 1583
National: 311
Alamo: 242
Horen Alamo en National niet bij Enterprise? Die hebben namelijk 4158 vestigingen in de VS...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Jep, toen wij afgelopen januari onze auto mochten omruilen ivm een kapotte band was dit bij Enterprise. Lukte uiteindelijk niet ivm te weinig auto's, maar dat terzijde.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19859 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties