Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koelbox
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Koelbox
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Ik heb eens gelezen dat sommige mensen van dit forum een koelbox met autostekker hadden gekocht voor hun road-trip. (Eigenlijk een koelkast ipv een koelbox dus)
Dit lijkt mij fijner dan een koelbox met ijs. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten? Wordt zo’n koelkast echt koud? En wat heeft zoiets gekost?
Dit lijkt mij fijner dan een koelbox met ijs. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten? Wordt zo’n koelkast echt koud? En wat heeft zoiets gekost?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Over aanschaf en gebruik van een koelbox is al veel geschreven op het forum.
Hierbij een aantal links naar eerdere topics:
Zoektocht naar geschikte koelbox.
Coolbox van polestyreen.
Recent ervaring met meenemen koelbox als handbagage?
Wat voor in de koelbox?
Coolbox.
Koelbox.
Hierbij een aantal links naar eerdere topics:
Zoektocht naar geschikte koelbox.
Coolbox van polestyreen.
Recent ervaring met meenemen koelbox als handbagage?
Wat voor in de koelbox?
Coolbox.
Koelbox.
Ik had al wel gezocht op het forum, maar dat waren vooral zoektermen voor koelboxen met een auto stekker.
Door deze linkjes zijn we om en gaan we toch maar met zakken ijs in een gewone koelbox werken. Aangezien in deze topics wordt gezegd dat dat het koudst is.
Door deze linkjes zijn we om en gaan we toch maar met zakken ijs in een gewone koelbox werken. Aangezien in deze topics wordt gezegd dat dat het koudst is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, zeker als je een zak ijs koopt en niet de ijsmachine van je hotel.
Aan eentje die alleen in de auto werkt heb je niets als je niet rijdt.
Marianne
Aan eentje die alleen in de auto werkt heb je niets als je niet rijdt.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat werkt anders prima hoor!

Sinds ik die kleine koelbox koop, neem ik gewoon ijs van het motel. Er hoeft nl. niet zoveel ijs in die koelbox en het drinken blijft heerlijk koel.
Roland
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Is ijs uit een machine van een hotel warm dan ofzo

Of vind je het niet gepast? Ik ben zelfs vaker geholpen door hotelpersoneel om mijn koelbox te vullen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn ervaring met ijs uit die machines is dat het echt eerder smelt dan het ijs dat je bij de supermarkt of benzinepomp koopt. Nooit gemeten maar ik vermoed dat dat laatste echt kouder is.
En ja, als er verzocht wordt om de machines in het hotel niet te gebruiken voor het vullen van de koelbox vind ik het niet netjes om dat toch te doen. Maar wij hebben er zeker wel eens gebruik van gemaakt. Voor een grote koelbix is dat echter niey echt praktisch.
Marianne
En ja, als er verzocht wordt om de machines in het hotel niet te gebruiken voor het vullen van de koelbox vind ik het niet netjes om dat toch te doen. Maar wij hebben er zeker wel eens gebruik van gemaakt. Voor een grote koelbix is dat echter niey echt praktisch.
Marianne
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Dat geloof ik zeker, dat het eerder smelt. Maar ik heb dat nooit een probleem gevonden, zelfs al was het al bijna compleet gesmolten, dan koelt het nog genoeg af. En het klotsende geluid van water/ijs op de achterbank zal velen als zeer herkenbaar in de oren klinken 

-
- Amerikafan
Om een waterballet, geklots en natte producten te voorkomen gebruiken wij de herbruikbare afsluitbare diepvriesvakken van Ikea.
Zakjes met de ijsblokjes leggen we op of tussen de spullen.
Kopen meestal de eerste dag een koelbox van 15-20 dollar die we in de gordel op de achterbank vastzetten.
Aan het eind vd vakantie geven we de koelbox weer weg.
Zakjes met de ijsblokjes leggen we op of tussen de spullen.
Kopen meestal de eerste dag een koelbox van 15-20 dollar die we in de gordel op de achterbank vastzetten.
Aan het eind vd vakantie geven we de koelbox weer weg.
Ja, dat ijs ijt die ijsmachines smelt echt een stuk sneller dan gekocht ijs, dat is echt ander ijs. Ik doe regelmatig vrijwilligerswerk op onze scholen, daar gebruiken we soms ook de ijsmachines, soms enorme hoeveelheden in grote koelboxen, maar ook dat smelt snel. Ik geef ook de voorkeur aan koelelementen (als we een koelkastje met vriesvak hebben) of gekocht ijs (dat laatste zeker als we gaan kamperen).
Terug in Texas!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het ijs uit de ijsmachines van een motel smelt zeker eerder dan in de winkel gekochte ijszakken. Ook niet zo gek, dat ijs ligt soms dagen in een echte vriescel terwijl het ijs in motels 'vers' gemaakt is. Maar als je elke nacht in een motel overnacht, kan dat perfect. Bij aankomst wat ijs in de koelbox en vlak voor vertrek doe je vers ijs in de koelbox. Je hebt dan de hele dag heerlijk koel drinken. Zo'n grote ijszak uit de winkel (en dan bedoel ik het kleinere formaat) is ook veel te veel ijs voor de koelboxjes die tegenwoordig gebruik.
Overigens sluit ik niet uit dat ik de komende reis een grotere koelbox neem omdat ik nogal wat nachten in cabins overnacht en wellicht meer dan alleen drinken koel wil houden. Dan zijn die ijszakken uit de winkel natuurlijk beter om te gebruiken.
Roland
Overigens sluit ik niet uit dat ik de komende reis een grotere koelbox neem omdat ik nogal wat nachten in cabins overnacht en wellicht meer dan alleen drinken koel wil houden. Dan zijn die ijszakken uit de winkel natuurlijk beter om te gebruiken.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wat kost zo’n zak ijs eigenlijk bij de supermarkt of de benzinepomp? ik zie ze natuurlijk wel staan die grote vriezers, maar vaak staan er geen prijzen bij.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is er een reden dat je kiest voor zakken van Ikea? Jumbo heeft ook van die met rits afsluitbare zakken. Mijn ervaring vorige keer was wel dat deze toch gaan lekken. Vreemd want als je er de 1e keer water in doet (om uit te testen) lijken ze waterdicht. Misschien dat het gewicht van het ijs de naden beschadigt.
Zijn die van Ikea wel waterdicht na gebruik met ijs?
De zakjes van Ikea werken prima. Na een paar dagen vervang ik ze meestal wel, maar dan zijn ze nog steeds waterdicht.
Ik vul de zakjes ook gewoon met ijs uit de machine in de hotels/motels. Is prima om de drankjes een dag gekoeld te houden en hebben we een keer een vriezer op de kamer, dan leg ik het zakje water in de vriezer en gebruik dit de volgende dag als koelelement.
Ik vul de zakjes ook gewoon met ijs uit de machine in de hotels/motels. Is prima om de drankjes een dag gekoeld te houden en hebben we een keer een vriezer op de kamer, dan leg ik het zakje water in de vriezer en gebruik dit de volgende dag als koelelement.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als ik een vriezer op de kamer heb (vaak hebben de koelkasten nog wel een vrieslade), dan recycle ik gebruikte waterflesjes.
Op dag 1 koop ik een tray met 500ml (bron)water en de lege flesjes bewaar ik. Label eraf (om verwarring te voorkomen), hervullen onder de kraan en 's nachts in het vriesvak. En dan heb ik overdag lekdichte koelelementen.
Op dag 1 koop ik een tray met 500ml (bron)water en de lege flesjes bewaar ik. Label eraf (om verwarring te voorkomen), hervullen onder de kraan en 's nachts in het vriesvak. En dan heb ik overdag lekdichte koelelementen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
Ikea zakjes hadden we thuis liggen en een aantal van meegenomen vandaar, in vs verkopen ze deze ook bij supermarkten etc. Maar verder geen ervaring mee. Als er koelkastjes op hotelkamer zijn koelen we een aantal flesjes voor de volgende dag. Als er vriesvakje is dan vriezen we ook een aantal flesjes in.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hier ook
2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik koop al jaren de goedkope piepschuim koelboxen bij Walmart. Werkt prima i.c.m. de ijsmachines. Ook als het ijs volledig gesmolten is blijven de boxen goed. Even het water eruit gooien, hervullen bij een ijsmachine en dan kun je er weer een dag tegenaan.
Aan het einde van de reis gewoon weggooien, zo kom ik de 4 weken durende reizen wel door
Aan het einde van de reis gewoon weggooien, zo kom ik de 4 weken durende reizen wel door