Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jwensammy »

love Flo schreef:
05 mei 2023, 06:10
HennyCox schreef:
03 mei 2023, 18:55
@love Flo Altijd op kayak.nl. (ik boek nooit meer bij brokers).
Het is gelukt!
Ik durf het ook niet goed aan om via brokers te boeken, maar ik vond geen andere prijzen. Ik dacht dat het misschien veranderd was.
We hebben een vlucht gevonden via skiplagged en uiteindelijk geboekt via airfrance. De vluchten worden uitgevoerd door Delta. Ik vond de prijzen meevallen (vooral omdat we bij delta gratis stoelkeuze hebben):
Fra-Mia in juli met 1 overstap voor 550 euro.

Ik kon trouwens de prijzen die ik op kayak zag, niet vinden als ik rechtstreeks boekte, maar dat kan aan mij liggen. 😉
Nette prijs.
Gisteren geboekt voor florida eind mei, na wat zoeken kon ik zelfde tarief als in Google flights boeken rechtstreeks bij United.
Bij andere combinaties van vluchten was rechtstreeks boeken weer wel duurder, beetje geluk mee hebben denk ik.
love Flo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door love Flo »

Klopt. Ik heb heel veel combinaties geprobeerd. Bij sommige kwam ik zover dat ik alleen nog hoefde te betalen en dan kreeg ik de melding dat de prijs niet meer beschikbaar was. De aanhouder wint!!
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
04 mei 2023, 07:32
Dat zou fantastisch zijn

:thumbup: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

dejong89 schreef:
04 mei 2023, 12:17
Wie heeft hier ervaring mee.
We willen onze shitload aan miles inzetten voor een vlucht met vertrek op 8 oktober. Zal je altijd zien, er is geen tarief beschikbaar op deze datum. Alleen in geld. Voor de gewenste retourdatum is wel een vlucht te boeken met miles voor een zeer gunstig tarief in BC.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen (ha ha, vliegen)? Gewoon het ticket boeken met cash en daarna upgraden of contact opnemen met KLM/Air France met deze vraag ?
Het is tegenwoordig inderdaad wat stroperiger wat betreft online boeken reward tickets (open jaw gaat ook niet online, anders dan 2x enkele reis boeken); in dit geval zou ik idd bellen en alvast vluchtnummers gereed hebben welke je wilt boeken. Dit zou overigens alsnog duur uit kunnen pakken; zou persoonlijk met de heenvlucht spelen totdat je een mooie deal hebt of moet je perse de 8ste?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Gilster De 8e zou het beste uitkomen. 2x enkele reis had ik ook bedacht maar als ik alleen met geld een enkeltje zou boeken dan ben ik logischerwijs veel duurder uit. Of ik moet een goedkoop retour ticket boeken en de terugvlucht overslaan. Wel een gedoe zeg. Ze zouden het eens makkelijk maken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

@dejong89 idd, zou even bellen.
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Wat is eigenlijk de “beste” manier om met punten in business class te reizen bij KLM/AF?
Is het handiger om direct BC rewards tickets te boeken, of is het juist gunstiger om een economy ticket te boeken en dan te upgraden met punten?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Pepito Ik heb beide een wel eens gedaan. Intussen een paar jaar geleden dus het kan nu anders zijn.
Destijds kostte het mij evenveel punten: 60.000 voor de (rechtstreekse) vlucht LAX-AMS. Upgrade gevraagd en gekregen bij het inchecken aan de balie.
Dan is vooraf direct BC op punten boeken goedkoper want dan betaal je (naast de punten) alleen belastingen en niet eerst nog het tarief voor het economy ticket.

Als je direct BC boekt, ben je er zeker van dat je plek hebt en tegen het aantal punten dat het je waard is. Je kan flink besparen in punten door net een andere route of reisdag te kiezen.
Als je later wil upgraden (direct na boeken of bij inchecken) ben je meer afhankelijk van hoeveel stoelen er nog beschikbaar zijn tegen welk # punten. Ik vermoed dat ze alleen last-minute (dus aan de gate) extra korting geven bij een upgrade. Maar dan heb je al een deel van het BC voordeel laten schienten, namelijk loungetoegang en extra bagage (2x32kg). En grote kans dat ze al vol zitten...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Frasi schreef:
07 mei 2023, 17:24
Als je direct BC boekt, ben je er zeker van dat je plek hebt en tegen het aantal punten dat het je waard is. Je kan flink besparen in punten door net een andere route of reisdag te kiezen.
Waarvan akte
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

Heeft iemand toevallig al iets opgevangen over het opnieuw opstarten van directe vluchten naar Florida vanaf AMS/BRU buiten het winterseizoen? Tot Covid was dit de normaalste zaak van de wereld. Maar tegenwoordig kun je vanaf april eigenlijk enkel nog via een overstap. Aangezien de tickets april 2024 binnenkort in de verkoop gaan, lijkt me dat hier al iets over bekend moet zijn?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Vorige week tickets naar Orlando geboekt met Delta in Okt. Vandaag een(ongunstige) wijziging. We hadden DL47 AMS-JFK 11.00- 13.10
en DL 2170 15.00-18.01 uur.
Nu is de tijd van DL47 veranderd naar aankomst 13.25 uur. Hierdoor voldoen we op 5 min na waarschijnlijk niet meer aan de minimale overstapduur op JFK. Nu is de vlucht naar MCO omgeboekt waardoor we een overstap van 5.50 uur hebben en aankomst pas 22.30 uur.
Dus doordat de 1e vlucht een kwartier later aankomt, is de 2e vlucht automatisch omgeboekt.
Zag dat een vlucht via ATL wel met een overstap van 1.25 uur geboekt kan worden.
Blijkbaar hanteren ze op JFK een langere overstap tijd dan op ATL.
Kan natuurlijk gelijk een andere vlucht regelen op de website van Delta.
Maar vraag me af of dat handig is om nu gelijk te doen, vliegen pas in Okt, misschien komt er wel weer een wijziging dat we een kwartier eerder aankomen o.i.d.
Wat is wijsheid?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
inqubus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door inqubus »

ik ben aan het kijken om te vliegen naar orlando. Stel je maakt een tussenstop in Canada. Moet je dan iets speciaals doen naar visum ofzo?
of is dat een tussenstop zoals een ander?

thanks!
Tim
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@inqubus ja, je hebt een eTA nodig, vergelijkbaar met Amerikaanse ESTA
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kobe Bryant »

harryh schreef:
08 mei 2023, 17:02
Niet als hij / zij direct een aansluitende vlucht / connectie neemt en dus niet door de douane op Toronto gaat?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

asv60 schreef:
08 mei 2023, 16:46
Zag dat een vlucht via ATL wel met een overstap van 1.25 uur geboekt kan worden.
Maar vraag me af of dat handig is om nu gelijk te doen, vliegen pas in Okt, misschien komt er wel weer een wijziging dat we een kwartier eerder aankomen o.i.d.
Wat is wijsheid?
Da's een lastige. Die omboeking via ATL heeft ook een te korte overstap, je moet wel heel veel geluk hebben om hem te halen. Van alle keren ATL (stuk of 10 zeker) denk ik dat er 2x waren dat het snel ging, maar meestal ben je daar 45min tot soms zelfs 1,5u kwijt voor immigrations en security. Ik zou daar voor minimaal 2u gaan.
Omboeken moet je niet te lang mee wachten, ik denk dat je hier 2 weken voor hebt na een wijziging.

Kijk even naar alle mogelijkheden op jouw data, ik zie op een willekeurige dag in oktober bijvoorbeeld deze vluchten:
DL73 DL1497
journey duration 14h 19m
departure time 10:35am
arrival time 6:54pm
departure airport code AMS
layover airport code ATL
layover duration 2h35m
arrival airport code MCO
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Kobe Bryant schreef:
08 mei 2023, 17:06
harryh schreef:
08 mei 2023, 17:02
Niet als hij / zij direct een aansluitende vlucht / connectie neemt en dus niet door de douane op Toronto gaat?
Jawel, zie https://www.cic.gc.ca/english/helpcentr ... 092&top=16
"Passengers transiting Canada will need an eTA or a visa, regardless of the length of time in Canada."

En heb het bovendien zelf ervaren, het hebben van eTA toestemming wordt bij vertrek uit NL al gecheckt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jawel, dan ook moet je een eTA aanvragen.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Best goedkope tickets vanuit Düsseldorf richting Las Vegas van september 2023 t/m maart 2024.

Zie,

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/276037
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

harryh schreef:
08 mei 2023, 17:13
asv60 schreef:
08 mei 2023, 16:46
Wat is wijsheid?
Da's een lastige. Die omboeking via ATL heeft ook een te korte overstap, je moet wel heel veel geluk hebben om hem te halen. Van alle keren ATL (stuk of 10 zeker) denk ik dat er 2x waren dat het snel ging, maar meestal ben je daar 45min tot soms zelfs 1,5u kwijt voor immigrations en security. Ik zou daar voor minimaal 2u gaan.
Omboeken moet je niet te lang mee wachten, ik denk dat je hier 2 weken voor hebt na een wijziging.
Vorige maand moesten we overstappen op ATL en hebben we er 50 min van vliegtuig tot vliegtuig overgedaan.
We hebben wel Global entry en dus TSA Pre.
Is daar een regel voor binnen hoeveel tijd je moet omboeken na een wijziging? Dat wist ik niet.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dat wist ik ook niet ! Sterker nog, ik heb geregeld gehad dat ik helemaal niet wist dat ik een omboeking had, en dat ik het toevallig zelf zag. Dat gaat de laatste tijd overigens wel een stuk beter. Ik zou nu de beste vlucht uitkiezen. Kan altijd weer gewijzigd worden, maar dan kijk je gewoon dan wel weer. Zo doe ik dat in ieder geval ;-)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer