Weer iets geleerd, dank voor de opheldering.harryh schreef: ↑08 mei 2023, 17:15Jawel, zie https://www.cic.gc.ca/english/helpcentr ... 092&top=16Kobe Bryant schreef: ↑08 mei 2023, 17:06
Niet als hij / zij direct een aansluitende vlucht / connectie neemt en dus niet door de douane op Toronto gaat?
"Passengers transiting Canada will need an eTA or a visa, regardless of the length of time in Canada."
En heb het bovendien zelf ervaren, het hebben van eTA toestemming wordt bij vertrek uit NL al gecheckt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik ga aankomende week met United naar Amerika. Dit wordt de eerste keer dat we alleen met handbagage reizen. Ik had de stille hoop dat we daarmee niet door de lange wachtrij van de check-in hoeven. Echter geeft de schiphol site aan dat dit wel moet. Is dit gangbaar als je al online bent ingecheckt en geen bagage hoeft af te geven, of is dit een foutje en kunnen we direct naar de gate doorlopen? 

Staten bezocht: 32
Als je al ingecheckt bent en instapkaarten hebt dan hoef je inderdaad niet naar de check-balie. Je kan gelijk door naar paspoortcontrole en security.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Het online inchecken wil nog wel eens een probleem zijn bij United, je moet dan toch naar de incheck balie. Maar dat weet je dus pas als je online in kunt checken.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Harry Alleen bij het online inchecken pas? Ik vlieg komende maandag met United van FRA-LAS, maar ik kreeg vorige week al bij het invoeren van mijn paspoortgegevens de melding dat ik langs de balie moet. Ik kan nu zelfs niet eens online inchecken volgens mij.
Je kunt er dan eigenlijk vanuit gaan dat je langs de balie moet. Wij hadden voor onze vlucht vanuit Brussel eind mei hetzelfde: de Travel Ready van United gaf aan dat alles akkoord was, maar dat de paspoorten gecheckt moesten worden. Dat is niet meer veranderd voor vertrek. De man voor ons in de rij had precies hetzelfde. Die gaf namelijk nog aan bij de medewerker dat hij het zwaar onhandig vond. Je kunt eventueel gebruik maken van de automaten, maar op Brussel was dat een drama, aangezien je eigenlijk de complete Travel Ready procedure weer moest doorlopen, inclusief Covid informatie. Na 12 mei is dat als het goed is over. Ik had gehoopt dat hij je status wist en enkel vroeg om je paspoort te laten scannen.
Overigens kun je hierdoor ook niet meer een stoel reserveren binnen 24 uur van vertrek. Als je nu al een stoelkeuze kunt maken, dan kun je hem totdat het inchecken begint nog wijzigen. Maar binnen 24 uur voor vertrek komen de vrije 'preferred seating' stoelen ook gratis beschikbaar. Hier konden wij echter niet meer uit kiezen. Niet dat het nog echt zinvol was geweest, want het was een aardig volle vlucht. Maar wel iets om evt. rekening mee te houden.
Ik verwacht overigens dat bij gelijkblijvende gegevens je op een volgende trip wel online kunt inchecken. Op de andere 3 vluchten binnen ons ticket was het online gewoon mogelijk.
Overigens kun je hierdoor ook niet meer een stoel reserveren binnen 24 uur van vertrek. Als je nu al een stoelkeuze kunt maken, dan kun je hem totdat het inchecken begint nog wijzigen. Maar binnen 24 uur voor vertrek komen de vrije 'preferred seating' stoelen ook gratis beschikbaar. Hier konden wij echter niet meer uit kiezen. Niet dat het nog echt zinvol was geweest, want het was een aardig volle vlucht. Maar wel iets om evt. rekening mee te houden.
Ik verwacht overigens dat bij gelijkblijvende gegevens je op een volgende trip wel online kunt inchecken. Op de andere 3 vluchten binnen ons ticket was het online gewoon mogelijk.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@eborn Thanks voor de uitleg. Wij gaan 15 mei vanaf Frankfurt, dus hopen dat het daar wel lukt via de automaat, want we hebben ook geen koffers om in te checken, dus zou zonde zijn om in de rij te moeten aansluiten.
we hebben online in kunnen checken bij United maar pas 22 à 23 uur van te voren. We waren wel een van de weinigen want voor ons stond één man en achter ons bleef het leeg. De rij om in te checken was veel langer. Dat kan er ook mee te maken hebben dat mensen het niet nog een paar uur later proberen nadat ze de melding hadden dat ze langs de balie moesten.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Dat zou goed kunnen. Ik heb het meteen rond de 24h uur limiet geprobeerd, maar daarna niet meer online gekeken. Maar volgens mij stond er zelfs bij aankomst op het vliegveld nog een geel icoontje bij het paspoort. Ik heb de app namelijk nog geopend i.v.m. de automaat.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
@eborn ja het icoontje bleef op geel staan, maar nadat ik de vaccinatiebewijzen had geüpload werd het meteen groen. En dat heb ik pas 22 à 23 uur van te voren gedaan via de website.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
@Elendan maar stond er toen al wel een groen vinkje bij paspoorten? Ik heb namelijk ook de vaccinatiebewijzen geupload rond de 72 uur voor vertrek (omdat het dan pas kan).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik hoop dat ik mijn vraag hier op de goede plek zet.
Wij hebben een vlucht geboekt met een lange overstap van 6,5 uur in New York (JFK).
Ik heb al veel gezocht online en in dit forum en het lijkt niet aan te raden om Manhattan/ Brooklyn in te gaan. Echt jammer! Daar had ik wel op gehoopt, al hadden we maar een uurtje daar kunnen zijn.
Ons originele idee was om naar Brooklyn te gaan, daar bij de time-out market iets snels te eten op te halen en even naar de skyline te gaan kijken.
We hebben al contact gehad met de luchtvaartmaatschappij, maar zij werken niet mee om ons op een eerdere/latere vlucht te laten meereizen. (JFK-MIA) Ze boden ons aan om voor 3800 euro extra de laatste 'leg' van de tickets (JFK-MIA) om te boeken, haha!
Dus nu naar plan B:
We zijn nog nooit in JFK geweest. Heeft iemand een idee hoe we de tijd een beetje kunnen doden in of rondom het vliegveld? Of is er een plek waar we naartoe kunnen om toch even 'eruit' te zijn?
We hebben al naar verschillende airport-lounges gekeken, maar dat leek niet interessant, gekeken of er winkels in de buurt van het vliegveld liggen, maar dat kan ik moeilijk inschatte. Misschien ligt er een park oid in de buurt. Iemand een ander idee? Viegtuigen spotten is een hobby van onze zoon. Is dat mogelijk in JFK?
Ik hoor graag jullie tips!
Wij hebben een vlucht geboekt met een lange overstap van 6,5 uur in New York (JFK).
Ik heb al veel gezocht online en in dit forum en het lijkt niet aan te raden om Manhattan/ Brooklyn in te gaan. Echt jammer! Daar had ik wel op gehoopt, al hadden we maar een uurtje daar kunnen zijn.
Ons originele idee was om naar Brooklyn te gaan, daar bij de time-out market iets snels te eten op te halen en even naar de skyline te gaan kijken.
We hebben al contact gehad met de luchtvaartmaatschappij, maar zij werken niet mee om ons op een eerdere/latere vlucht te laten meereizen. (JFK-MIA) Ze boden ons aan om voor 3800 euro extra de laatste 'leg' van de tickets (JFK-MIA) om te boeken, haha!
Dus nu naar plan B:
We zijn nog nooit in JFK geweest. Heeft iemand een idee hoe we de tijd een beetje kunnen doden in of rondom het vliegveld? Of is er een plek waar we naartoe kunnen om toch even 'eruit' te zijn?
We hebben al naar verschillende airport-lounges gekeken, maar dat leek niet interessant, gekeken of er winkels in de buurt van het vliegveld liggen, maar dat kan ik moeilijk inschatte. Misschien ligt er een park oid in de buurt. Iemand een ander idee? Viegtuigen spotten is een hobby van onze zoon. Is dat mogelijk in JFK?
Ik hoor graag jullie tips!
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Je bent in een half uurtje op Coney Island, normaal gesproken is dat zonder file prima te doen. Ik zou vooral even kijken hoe snel je daar douane en alles bent (en koffers weer hebt afgegeven). Daarna kan je naar buiten en een taxi of Uber nemen naar Coney Island. Daar kan je dan als het meezit wel 2 uurtjes rondlopen. Ze hebben daar een boardwalk, restaurantjes, kermis-attracties, etc. Google maar eens op Coney Island, of het iets is voor jullie. Leuk weetje: de naam is een verbastering van het Nederlandse 'konijneneiland'. Maar goed, een kwartiertje verder en je zit bij Dumbo, met uitzicht op NY. Lijkt me wel iets file gevoeliger, dus het risico is ietsje groter. Zou je nog over na kunnen denken als alles heel snel gaat. Ik zou uiterlijk 1,5uur van te voren wel weer op het vliegveld zijn. Je moet nog door de controle heen (ook als je direct naar de gate gaat na het afgeven van de koffers, dat moet sowieso). Ze zullen half uur voor vertrek voor binnenlandse vlucht gaan boarden.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
@love Flo Je zou eventueel met de Jfk AirTrain naar Manhatten kunnen gaan. Oeps lees net dat dat wel 1.5 uur duurt. Schijnt ook een kortere verbinding te zijn, ben je er binnen een uur, maar lijkt dan toch wel een beetje krap te worden allemaal. Dan kan 6.5 uur weer weinig zijn
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-ontdekker
Klopt. De airtrain en subway was ons eerste idee.
We komen aan om 13:20 en vliegen weer om 20:00. Als ik uitga van flinke drukte bij customs dan ben ik om 15:30 klaar. Dan zou het een uur duren voordat we ergens zijn (Manhattan of Dumbo). We kunnen dan een uur rondlopen voordat we weer terug moeten. Als alles meezit zijn we dan net 1,5 uur voor onze (binnenlandse) vlucht bij de luchthaven.
We vliegen met alleen handbagage, dus die slepen we dan de hele tijd mee. Het is dus (vooral als het niet druk is) wel mogelijk, maar ik denk dat het niet echt ontspannen wordt, vandaar mijn vraag.
@MattRob Dankjewel, ik was de naam van de wijk kwijt. Het heet inderdaad Dumbo. Ik moet zeggen dat we nog niet op Coney island zijn geweest omdat het me niet zo interessant leek. Maar daar kunnen we dus met een taxi in een half uur komen? Dat geeft wel weer wat ruimte.. Maar ook weer misschien stress vanwege evt files..
Is er in dichterbij de luchthaven (JFK) geen optie om even te ontspannen of wat te zien?
We komen aan om 13:20 en vliegen weer om 20:00. Als ik uitga van flinke drukte bij customs dan ben ik om 15:30 klaar. Dan zou het een uur duren voordat we ergens zijn (Manhattan of Dumbo). We kunnen dan een uur rondlopen voordat we weer terug moeten. Als alles meezit zijn we dan net 1,5 uur voor onze (binnenlandse) vlucht bij de luchthaven.
We vliegen met alleen handbagage, dus die slepen we dan de hele tijd mee. Het is dus (vooral als het niet druk is) wel mogelijk, maar ik denk dat het niet echt ontspannen wordt, vandaar mijn vraag.
@MattRob Dankjewel, ik was de naam van de wijk kwijt. Het heet inderdaad Dumbo. Ik moet zeggen dat we nog niet op Coney island zijn geweest omdat het me niet zo interessant leek. Maar daar kunnen we dus met een taxi in een half uur komen? Dat geeft wel weer wat ruimte.. Maar ook weer misschien stress vanwege evt files..
Is er in dichterbij de luchthaven (JFK) geen optie om even te ontspannen of wat te zien?
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Twee dingen:
- tijdens mijn recente trip (vorige zomer) naar NYC heb ik hele dag in Coney Island gespendeerd. Er is best wel wat te doen om je te vermaken.
- als je echt nog korterbij wil en toch buiten wil: neem de airtrain naar Jamaica, een typische wijk in Queens met redelijk veel retail/restaurantjes. Ik denk dat de airtrain er een kwartiertje over doet en je zit zo weer in de juiste terminal.
- tijdens mijn recente trip (vorige zomer) naar NYC heb ik hele dag in Coney Island gespendeerd. Er is best wel wat te doen om je te vermaken.
- als je echt nog korterbij wil en toch buiten wil: neem de airtrain naar Jamaica, een typische wijk in Queens met redelijk veel retail/restaurantjes. Ik denk dat de airtrain er een kwartiertje over doet en je zit zo weer in de juiste terminal.
-
- Amerika-ontdekker
Oke! Dankjewel voor de tips!
Dan gaan we toch Coney Island eens beter bekijken denk ik en mocht het tegen vallen qua tijd dan kunnen we dus naar Queens.
Dan gaan we toch Coney Island eens beter bekijken denk ik en mocht het tegen vallen qua tijd dan kunnen we dus naar Queens.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@love Flo Al een ge-googled op 'Sightseeing JFK'?
Mij lijkt het TWA Hotel wel een leuke bezienswaardigheid. Was er niet van op de hoogte, anders had ik daar vorig jaar wel een kijkje kunnen nemen voor mijn terugvlucht (waarvoor ik veel te vroeg op het vliegveld was
).
Oh ja, ik deed er ruim 2 uur over om van Liberty State Park naar JFK te rijden. Een ritje van 35 mijl maar vrijwel hele stuk in de file gestaan op de Belt Pkwy (laatste 17 mijl).
Roland
Mij lijkt het TWA Hotel wel een leuke bezienswaardigheid. Was er niet van op de hoogte, anders had ik daar vorig jaar wel een kijkje kunnen nemen voor mijn terugvlucht (waarvoor ik veel te vroeg op het vliegveld was

Oh ja, ik deed er ruim 2 uur over om van Liberty State Park naar JFK te rijden. Een ritje van 35 mijl maar vrijwel hele stuk in de file gestaan op de Belt Pkwy (laatste 17 mijl).
Roland
Raar he, dat er nog geen rechtstreekse vlucht beschikbaar is. Pre covid vloog Tui naar Sanfor, Delta naar Tampa en Orlando en ook KLM vloog regelmatig naar Florida (soms even niet en dan weer wel). Nu 0,0 rechtstreekse vluchten beschikbaar. Wij willen in april/mei '24 ook de grote plas weer eens over met twee kinderen en dan is een rechtstreekse vlucht toch fijner (althans dat vinden wij). We houden het in de gaten!eborn schreef: ↑08 mei 2023, 13:35Heeft iemand toevallig al iets opgevangen over het opnieuw opstarten van directe vluchten naar Florida vanaf AMS/BRU buiten het winterseizoen? Tot Covid was dit de normaalste zaak van de wereld. Maar tegenwoordig kun je vanaf april eigenlijk enkel nog via een overstap. Aangezien de tickets april 2024 binnenkort in de verkoop gaan, lijkt me dat hier al iets over bekend moet zijn?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
-
- Amerika-ontdekker
@Coyote
Dankjewel voor de tip! Als ik google op sightseeing JFK vind ik verschillende opties. Daar ga ik iets tussen vinden.
Het TWA vind ik wat duur, maar ziet er wel leuk uit! Het kost 200 dollar voor een paar uurtjes.
Voor anderen die dit soort info zoeken: Ik zit nu op deze site: www.sleepinginairports.net
Gevonden met behulp van Coyotes' tip! Daar staat echt heel veel info op.
Dankjewel voor de tip! Als ik google op sightseeing JFK vind ik verschillende opties. Daar ga ik iets tussen vinden.
Het TWA vind ik wat duur, maar ziet er wel leuk uit! Het kost 200 dollar voor een paar uurtjes.
Voor anderen die dit soort info zoeken: Ik zit nu op deze site: www.sleepinginairports.net
Gevonden met behulp van Coyotes' tip! Daar staat echt heel veel info op.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Hawaii
Natuur in Florida,
Hawaii
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties