Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Nog even over de extended protection bij ustravel. Het eerste deel lijkt te gaan over commercieel verhuur en het tweede over extra bestuurders. Waar is nu vandaan te halen dat de eventuele schadevergoeding 1 miljoen is?
Extended Protection
For retail rentals only secured with Extended Protection within the cost of the rental (excluding any liability protection or insurance coverage provided under a commercial contract), the following shall apply: Extended Protection (EP) (Where available): Owner provides Renter or any AAD with third party liability protection in an amount equal to the minimum financial responsibility limits applicable to the vehicle (the Primary Protection). EP also provides additional third party liability protection, through an excess liability policy, with limits of the difference between the Primary Protection and a combined single limit of $1 million per accident for bodily injury and/or property damage to others arising out of the use or operation of the Owner rental vehicle by Renter or an AAD, subject to the terms and conditions of the policy. EP includes UM/UIM coverage for bodily injury and property damage (only where required by law for property damage) in an amount equal to the minimum financial responsibility limits applicable to the Vehicle (the Primary Protection), and additional coverage, through an excess liability policy, with limits for the difference between the statutory minimum underlying limits and $100,000 per accident (for rentals commencing in New York, UM/UIM limits are $100,000 per person/$300,000 per accident; for rentals commencing in Hawaii, the UM/UIM limits are $1,000,000 combined single limit) or state mandated UM/UIM limit, whichever is greater. OWNER AND RENTER REJECT ANY ADDITIONAL UM/UIM COVERAGE TO THE EXTENT PERMITTED BY LAW. EP, including UM/UIM benefits is provided only when Renter or any AAD are driving the Vehicle. No claim for UM/UIM may be made due to the negligence of the driver of the Vehicle. EP coverage is in effect only while another AAD or Renter is driving the Vehicle within the United States and Canada; coverage does not apply in Mexico. ADDITIONAL POLICY EXCLUSIONS INCLUDE: (A) BODILY INJURY OR DEATH TO RENTER, ANY AAD, OR TO THE BLOOD RELATIVES OR FAMILY OF RENTER OR AN AAD, IF SUCH RELATIVES OR FAMILY RESIDE IN THE SAME HOUSEHOLD WITH RENTER OR WITH AN AAD; (B) PROPERTY DAMAGE TO THE RENTAL VEHICLE; (C) FINES, PENALTIES, EXEMPLARY OR PUNITIVE DAMAGES; (D) BODILY INJURY, DEATH OR PROPERTY DAMAGE EXPECTED OR INTENDED FROM THE STANDPOINT OF THE INSURED; AND (E) ANY OBLIGATION FOR WHICH THE INSURED OR THE INSURED’S INSURER MAY BE HELD LIABLE UNDER ANY WORKER’S COMPENSATION, DISABILITY BENEFITS OR UNEMPLOYMENT COMPENSATION LAW OR ANY SIMILAR LAW. (F) BODILY INJURY OR PROPERTY DAMAGE EXPECTED OR INTENDED FROM THE STANDPOINT OF RENTER OR AADS. Note: Any UM/UIM benefits paid are included in the $1 million combined single limit EP coverage and in no way increase the combined single limit amount referenced above. This insurance coverage is underwritten by Ace American Insurance Company. Report SLP Claims to: Sedgwick CMS, P.O. Box 94950 Cleveland, OH 44101-4950, Phone: 1-888-515-3132 Fax: 1-216-617-2928.
Extended Protection Exclusions/Voids
Extended Protection coverage is in effect only while another AAD or renter is driving the vehicle within the united states and Canada; coverage does not apply in Mexico. Additional policy exclusions include: (a) Bodily injury or death to renter, any AAD, or to the blood relatives or family of renter or any AAD, if such relatives or family reside in the same household with renter or with an AAD (not applicable in Alaska, North Dakota and Vermont); (b) Property damage to the rental vehicle; (c) Fines, penalties, exemplary or punitive damages; (d) Bodily injury, death or property damage expected or intended from the standpoint of the insured (not applicable in North Dakota and Vermont); (e) Any obligation for which the insured or the insured’s insurer may be held liable under any worker’s compensation, disability benefits or unemployment compensation law or any similar law. (f) Loss arising out of an accident which occurs while the renter or AAD is under the influence of alcohol or drugs, or other substances unless prescribed by a physician (not applicable in North Dakota and Vermont); and (g) Liability arising out of or benefits payable under any first party benefit law, medical payments, no-fault law or any similar law to the foregoing, in any state (not applicable in North Dakota and Vermont). (h) Bodily injury or property damage expected or intended from the standpoint of renter or AADs. EP further does not apply to: Property damage to property transported or in the care, custody or control of Renter or Additional Authorized Drivers ; Damage to Vehicle; Liability arising out of the use of Vehicle, which was obtained based on false, misleading or fraudulent information; Loss arising out of the use of Vehicle when such use is otherwise in violation of the terms and conditions of the Agreement.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoe kan het dat ik de Amerikaanse site van Hertz bepaald aanbod wel zie en via de Nederlandse site ik geen beschikbaarheid krijg? Zijn daar trucs voor?
Voorbeeld: via de Nederlandse site kan ik in Miami een Mustang GT-H boeken, maar in Orlando niet. In Orlando via de Amerikaanse site wel maar via de Nederlandse niet?
Voorbeeld: via de Nederlandse site kan ik in Miami een Mustang GT-H boeken, maar in Orlando niet. In Orlando via de Amerikaanse site wel maar via de Nederlandse niet?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@bartus1989 Begin eens met een VPN. Wellicht struikel je dan nog bij de betaling (NL CC), maar dat gaat vaak wel goed. Kijk altijd goed of je dan wel met de gewenste verzekeringen boekt, is niet altijd het geval via een .com website.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Hoi hoi, hoop dat er leden zijn die ons wat op weg kunnen helpen. We hebben nu via Easyterra.nl een auto gehuurd (Thrifty) op Denver Int Airport en zijn voor een SUV Standaardklasse voor de periode 31 mei 2023 tot 26 juni 2023 ca € 1.006 kwijt. Ondertussen is dit inmiddels auto nr zoveel die we gereserveerd hebben (en deze ook betaald). Nu lees ik wel hier en daar veel negatieve ervaringen met Thrifty. Ik realiseer me dat deze ervaringen subjectief zijn. Wat de een ellendig vindt valt voor de ander misschien wel mee. Toch baart het me wel zorgen. De reviews en of we wel voldoende verzekerd zijn: Het huurtarief is inclusief afkoop van het blijvend eigen risico (LDW) met een eigen risico van € 0 en dekt ook schade aan banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.* Verzekering m.b.t.onverzekerde of onderverzekerde medeweggebruikers. Ik heb intussen heel veel topics over autohuur in de VS gelezen, maar de verwarring wordt alleen maar groter in plaats van minder.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik mis in je opsomming de aansprakelijkheid verzekering, die heb je echt wel nodig als je zelf een schade veroorzaakt. Zit er misschien wel bij hoor, maar niet in het deel wat je vermeld. Kun je eventueel een screenshot van de boeking plaatsen?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Mocht de SLI er niet bij zitten, check dan even https://partners.rentalcar.com/vacation ... cale=en_GB.
Dan betaal je 1205 euro voor een Standaard SUV bij Alamo. Een maatje kleiner kost je 1077 euro.
Autoeurope heeft nu ook een kortingsactie voor leden. Wellicht ook interessant.
Dan betaal je 1205 euro voor een Standaard SUV bij Alamo. Een maatje kleiner kost je 1077 euro.
Autoeurope heeft nu ook een kortingsactie voor leden. Wellicht ook interessant.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb mijn autohuur omgezet ivm lagere prijs, maar via .com website. Ik twijfel even of er alles bij zit, volgens mij wel , was die personal insurance nou nodig of niet ? Ik dacht van niet. Prijs lijkt me oke voor de duur van de huur, inmiddels mijn 3e wijziging 
Ik hen een Q4 Nissan Rogue or similar gehuurd. Achteraf betalen.
Ophalen 31-8 op Seattle airport en inleveren op 2-10 idem Seattle
Included in the rates
Airport Concession Fee
Additional Driver Fee
Loss Damage Waiver (LDW)
Total Sales Tax
Liability Insurance Supplement (LIS) 1.000.000
Vehicle Licensing Cost Recovery
Customer Facility Charge
Miscellaneous SDT Fee
MISCELLANEOUS TUF FEE
Unlimited Miles Included
Not included in the rates*
Personal Insurance*
Premium Emergency Roadside Service*
Fuel
Pay at Location
1446.00 USD

Ik hen een Q4 Nissan Rogue or similar gehuurd. Achteraf betalen.
Ophalen 31-8 op Seattle airport en inleveren op 2-10 idem Seattle
Included in the rates
Airport Concession Fee
Additional Driver Fee
Loss Damage Waiver (LDW)
Total Sales Tax
Customer Facility Charge
Miscellaneous SDT Fee
MISCELLANEOUS TUF FEE
Unlimited Miles Included
Not included in the rates*
Personal Insurance*
Premium Emergency Roadside Service*
Fuel
Pay at Location
1446.00 USD
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@ClaireVHaut
Je zit helemaal goed.Included in the rates
Airport Concession Fee
Additional Driver Fee
Loss Damage Waiver (LDW)
Total Sales Tax
Customer Facility Charge
Miscellaneous SDT Fee
MISCELLANEOUS TUF FEE
Unlimited Miles Included
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikakenner
thanks.. De personal bracht me even aan het twijfelen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerika-ontdekker
@harryh @jeppiepruts Dank voor de informatie. Ik had gebeld met US Travel en die zeiden dat de voorwaarden van de Alamo websites kon verschillen en zij daar niet verantwoordelijk voor zijn. Dit brengt me steeds aan het twijfelen. Via allerlei review websites lees ik veel negatieve berichten van klanten die veel problemen met verzekeringen en schade hebben ondervonden met Alamo. Wij zien dat het verschil met Sunny Cars €500 is. Dat is extreem veel en wij denken dat dat verschil toch ergens vandaan moet komen? Wie heeft hier een antwoord op? Krijgen er zo'n onbestemd onderbuikgevoel van. Zo lang alles goed gaat op bestemming alles prima maar in nood of bij een ongeluk toch fijn als je fijn, goed en snel wordt geholpen en het niet een lang proces wordt.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Knoppie79
Ik heb gereserveerd via ustravel en dan krijg je per mail de reservering van alamo, met hun voorwaarden erop, daar staat duidelijk EP 1 miljoen. Je kunt met je reserveringsnummer gewoon inloggen op alamo.com en daar staan dezelfde voorwaarden.
Ik ben eerder nog nooit tegengekomen dat het bedrag minder is, tot dit jaar via de duitse National site met SLI van 300.000 dat was iemand van dit forum opgevallen.
Ik heb gereserveerd via ustravel en dan krijg je per mail de reservering van alamo, met hun voorwaarden erop, daar staat duidelijk EP 1 miljoen. Je kunt met je reserveringsnummer gewoon inloggen op alamo.com en daar staan dezelfde voorwaarden.
Ik ben eerder nog nooit tegengekomen dat het bedrag minder is, tot dit jaar via de duitse National site met SLI van 300.000 dat was iemand van dit forum opgevallen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Knoppie79 Bij twijfel nooit oversteken: ofwel boek je toch bij het geweldige Sunny Cars (want daar zitten alle verzekeringen er automatisch bij) 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij komen er helaas na twee dagen achter dat onze auto, via Sunny Cars geboekt, lokale verhuurder Alamo (LA) een loshangend onderdeel heeft onder de auto aan de voorkant. Dit schuurt soms over de weg. Zijn we op gewezen door een voorbijganger die ons aansprak.
Hebben het nummer van sunny cars gebeld en die zeggen dat we Alamo zelf maar moeten bellen. Die zijn helaas niet bereikbaar. Beetje gek. Misschien doen we wat fout, geen idee.
Heeft iemand wel eens een vergelijkbare situatie meegemaakt? Hoe werd dit opgelost? Nieuwe auto krijgen? Of wachten op monteur of naar een garage voor reparatie?
Hoor het graag…
Hebben het nummer van sunny cars gebeld en die zeggen dat we Alamo zelf maar moeten bellen. Die zijn helaas niet bereikbaar. Beetje gek. Misschien doen we wat fout, geen idee.
Heeft iemand wel eens een vergelijkbare situatie meegemaakt? Hoe werd dit opgelost? Nieuwe auto krijgen? Of wachten op monteur of naar een garage voor reparatie?
Hoor het graag…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ja wel eens meegemaakt. Even bellen en auto omruilen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
@PetraW Erg vreemd dit, er wordt nergens gesproken over de aansprakelijkheid verzekering (meestal SLI, ALI of EP genoemd) en die heb je gewoon nodig in het geval je iemand schade toebrengt. Ik zou het zo niet boeken als het niet duidelijk is.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dit is niet iets waar de travel agent (Sunny Cars) iets mee kan; dit los je op met/bij de verhuurder.
Ik heb een keer een steentje op de voorruit gehad waardoor er een grote scheur op de ruit ontstond. Probleemloos de auto omgeruild.
Dus zoek uit waar de dichtstbijzijnde -grotere- Alamo locatie zit en lever je auto daar in (gewoon naar "Return" alsof je op het eind van je reis bent, melden dat er schade is en dat je wil omruilen, met het bonnetje en je reserveringen terug naar de balie en je krijgt een nieuwe auto toegewezen). Dus wel eerst alle spullen eruit halen en in het hotel laten liggen; dat voorkomt dat je nog met tassen moet gaan slepen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Idd dat wat harryh en Frasi ook al zeggen. Wij hebben een keer of 6 via Sunnycars gehuurd. Soms was er iets met de auto. Maar dat wordt altijd geregeld met autoverhuurder, nooit met de tussenpersoon.
Alamo kun je bellen via het algemene nummer maar, ervan uitgaande dat je geen Amerikaanse SIM kaart heby moet je de eerste 0 weglaten en +1 ervoor zetten.
Of gewoon naar de dichtstbijzijnde vestiging rijden (en Alamo zit op praktisch ieder vliegveld), dat is vaak het snelste.
Alamo kun je bellen via het algemene nummer maar, ervan uitgaande dat je geen Amerikaanse SIM kaart heby moet je de eerste 0 weglaten en +1 ervoor zetten.
Of gewoon naar de dichtstbijzijnde vestiging rijden (en Alamo zit op praktisch ieder vliegveld), dat is vaak het snelste.
- bedeve
- Amerika-expert

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19826 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-