Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verwachte toegankelijkheid Yosemite 23-04-2023

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Verwachte toegankelijkheid Yosemite 23-04-2023

Bericht door Martin & Marianne »

Resetovic schreef:
25 apr 2023, 23:22
Ben ik even blij dat het vorige week nog allemaal rustig was en ik niet gedwongen 2 dagen moest uitwijken richting San Francisco door overstromingen.
Heb je er wel wat kunnen doen? Wel leuk om even een terugkoppeling te krijgen!

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Martin & Marianne schreef:
26 apr 2023, 09:41
Het is misschien niet gek om een alternatief te hebben hoewel eind juni nog ver weg is. Lake Tahoe is dan een mooie optie, maar ik weet niet hoe het daar zal zijn, er is daar ook veel sneeuw gevallen. Of ook Lee Vining laten vallen en onderlangs via Sequoia gaan? Ik zou meerdere opties uitwerken en annuleerbaar boeken.
Vanuit Lake Tahoe kun je nog iets naar het zuiden; de 49 is een moie route. En misschien nog Calaveras Big Trees SP meenemen? Zie daarvoor ons 2013-verslag. En voor de route van Lake Tahoe naar Yosemite ons 2006-verslag.

Marianne
Wij zouden van 27 t/m 30 juni in Yosemite zijn. Omdat ook de GPR afgesloten lijkt te zijn, hebben wij besloten te annuleren. Dat was wel even slikken hoor, toen ik op de cancel knop drukte :sadcry:
Wij hebben nu 2 alternatieven uitgewerkt; plan B met SeKi (dat staat op de planning vanaf 30 juni) en plan C zonder met Oregon.

Deel van ons plan B is idd een bezoek aan Calavares Big Trees, met inspiratie van jullie reisverslag :thumbup:
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

26 apr 2023, 09:43
Resetovic schreef:
25 apr 2023, 23:22
Ben ik even blij dat het vorige week nog allemaal rustig was en ik niet gedwongen 2 dagen moest uitwijken richting San Francisco door overstromingen.

Marianne

Had hier ook al gereageerd :) (viewtopic.php?p=1308425#p1308425)

Mariposa Grove is er geen shuttle en de paden waren ook niet te bewandelen vanwege de hoeveelheid sneeuw.

Enige wat ik heb kunnen doen is beetje rondhangen in de vallei en de Yosemite Falls trial, dit was dan alleen mogelijk in mijn geval tot oog hoogte met de upper waterval, want hierna lag er nog best wat sneeuw.

Zie hier wat random foto, qua mb's waren veel foto's te groot dus heb in veel foto's moeten snijden om het te verkleinen. Omgevallen boom in Mariposa Grove is echt groot en ligt enkele meters naast de Fallen Monarch en deze lag er vorig jaar niet of mijn geheugen werkt niet mee :lol:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

PS. Bryce was helemaal een drama overigens, daar was letterlijk vrijwel helemaal niks te doen vanwege de hoeveelheid sneeuw wat er nog lag overal.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Een alternatief ligt voor ons moeilijk, aangezien Yosemite en South Lake Tahoe beiden op ons must-do lijstje staan.
We hebben nog maar 1 keer in Yosemite geweest en dit was toen een blitsbezoek, was onze eerst USA reis en dan wil je te veel doen op korte tijd.
Eind juni ligt idd nog ver weg, we denken er wel aan om toch een (extra) alternatieve boeking (met annulatie optie) te doen ipv Mammoth Lakes.

Wat we nu hebben:
wo 21-jun 2023 Lone Pine - South Lake Tahoe
do-22-jun-2023 South Lake Tahoe
vr-23-jun-2023 South Lake Tahoe
za-24-jun-2023 South Lake Tahoe - Mammoth Lakes
zo-25-jun-2023 Mammoth Lakes
ma-26-jun-2023 Mammoth Lakes - via Tioga Pass naar Yosemite Valley (overnachten in El Portal) (Tioga Pass of via Sonora Pass)
di-27-jun-2023 Yosemite NP (overnachten in El Portal)

Plan B ivp Mammoth Lakes?
We vinden Hetch Hetchy area (voorkeur) OF Virginia City (als stop) en nadien Reno is mss wel een piste.
OF
Volgens jouw verslag van 2013 (Marianne) ga je van Mammoth Lakes naar Mono Lake, Bodie, via de Sonora Pass?
Calaveras Big Trees SP zouden we overslaan.
Ik vraag me dan af waar we best overnachten? Sonora of Buck Meadows (daar is niet veel meer vrij op onze data)?
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Yosemite Valley is vanaf 28 april gesloten in verband met verwachte overstromingen t/m ten minste 3 mei:

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/faq.htm#flood

Zie ook de site van Tioga tours

https://tiogatours.nl/blog/belangrijk-w ... reizigers/
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ja, dat had ik dus gisteren al in deze topic gepost.....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Arjennn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Arjennn »

Resetovic schreef:
26 apr 2023, 13:45
26 apr 2023, 09:43

Marianne

Had hier ook al gereageerd :) (viewtopic.php?p=1308425#p1308425)

Mariposa Grove is er geen shuttle en de paden waren ook niet te bewandelen vanwege de hoeveelheid sneeuw.

Enige wat ik heb kunnen doen is beetje rondhangen in de vallei en de Yosemite Falls trial, dit was dan alleen mogelijk in mijn geval tot oog hoogte met de upper waterval, want hierna lag er nog best wat sneeuw.

Zie hier wat random foto, qua mb's waren veel foto's te groot dus heb in veel foto's moeten snijden om het te verkleinen. Omgevallen boom in Mariposa Grove is echt groot en ligt enkele meters naast de Fallen Monarch en deze lag er vorig jaar niet of mijn geheugen werkt niet mee :lol:

PS. Bryce was helemaal een drama overigens, daar was letterlijk vrijwel helemaal niks te doen vanwege de hoeveelheid sneeuw wat er nog lag overal.
Dank voor het delen van de huidige situatie. Vanaf 16 mei zitten wij 2 nachten in Bryce. Een paar nachten later in Yosemite (vanaf 24 mei). Voor Yosemite hadden we al wel een plan B gemaakt, namelijk Highway 1. Maar ook de heftige sneeuw in Bryce had ik niet verwacht, oeps. Misschien toch eens kijken of we daar ook al een Plan B kunnen maken… Toevallig ook in Zion geweest? Hoe is de situatie daar?
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Arjennn

Zion was ik een halve dag en het was daar al best warm, klein beetje sneeuw tot al helemaal gesmolten. Narrows en andere hoger gelegen hikes waren nog wel dicht.
Canyon overlook trial en later de emerald pool trial gedaan, vorig jaar was de upper emerald gewoon ver begaanbaar en nu dus totaal niet, was letterlijk alleen kijken van afstand :)

Grand Canyon lag ook nog best wat, maar Bryce was echt nog enorm veel, alle trials waren gesloten en zonder uitglijden komen bij Bryce Point was zelfs een uitdaging.
Bij sunrise point had ik nog wel zo'n uur naar beneden en weer terug de Queen Garden trial is dat geloof ik, maar modder en vooral sneeuw maakt het best een uitdaging.

Ook voor auto's waren er afsluitingen, ik was er overigens op 8 april.

Highway 1 was echt helemaal een tegenvaller, veel regen en storm gehad van Half Moon Bay tot Pismo Beach en het was 5 minuten droog en weer terug de auto in, vanaf Santa Barbara was het pas een beetje normaal, maar ook niet zonder regen.
Half moon bay - Santa Cruz - Monterey - alleen naar Big Sur en terug - via 101 naar Morro Bay(overnacht) - Pismo Beach - Santa Barbara richting LA.

Mooie is, na Joshua Tree richting Amboy in een ware zandstorm bijna een uur lang terecht gekomen voor het eerst, was best geweldig en spannend :lol:, veel momenten gehad met totaal geen zicht.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@Resetovic amai jij hebt echt wel geen chance gehad met het weer en de omstandigheden. Maar duidelijk wel een reis die je nooit gaat vergeten :lol:
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@Tipsy_1

Hadden ook een lekke band in Death Valley wat ik niet heb genoemd, kwam hier achter voor dat ik Artist Drive in reed en zo'n 5 tot 10 minuten later toch ging kijken of het zo was en ja zat dus een schroef recht in.
Geen ontvangst niks en 1e wat ik moest doen is proberen Furnace Creek te bereiken, dit was echt een billen knijp moment en precies aangekomen bij de tankstation gaf de auto pas een melding dat de bar onder 1.7 was geraakt :lol: .
17.15 en gelukkig was de beste man nog aanwezig en gelukkig opgelost met een propje.

Mijn broertje en neef waren helemaal in shock met hun 1e keer in Amerika qua weer en regelmatig klagen, we hebben het koud zodra de zon weg was :P, twee dagen echt 33+ graden gehad in Las Vegas en in Death Valley en de rest van alles en nog wat.

Grand Canyon was echt het koudste van allemaal de hele dag door. Winterjas aan, sneeuw, wind en mist, hoekje om even de zon die zich liet zien. Volgende ochtend had het zo gevroren dat alles wat nog vloeibare was in de auto een dikke brok ijs was geworden en geen wolk meer te zien en het was dik 15+ graden.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

26 apr 2023, 09:41
“Vanuit Lake Tahoe kun je nog iets naar het zuiden; de 49 is een moie route. En misschien nog Calaveras Big Trees SP meenemen? Zie daarvoor ons 2013-verslag. En voor de route van Lake Tahoe naar Yosemite ons 2006-verslag.”
Marianne
Dank voor je suggesties Marianne, top! Ik ga je verslag even lezen :thumbup:
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Resetovic schreef:
26 apr 2023, 23:36
Grand Canyon was echt het koudste van allemaal de hele dag door. Winterjas aan, sneeuw, wind en mist, hoekje om even de zon die zich liet zien. Volgende ochtend had het zo gevroren dat alles wat nog vloeibare was in de auto een dikke brok ijs was geworden en geen wolk meer te zien en het was dik 15+ graden.
zoe zie je maar hoe het kan keren :lol: Wij hadden een zonnige winterdag begin februari in de GC, met blauwe lucht en wel koud maar geen handschoenen en muts nodig. Er lag daar wel sneeuw maar niet op de weg.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Update van mijn kant. Yosemite was echt heel gaaf! Er waren inderdaad nog wel wat trails gesloten maar wat wilden doen was goed mogelijk. De valley was volledig sneeuwvrij. Wel veel water. Op sommige plekken stroomde er water over de weg maar dat was minimaal. Hier en daar lag nog een plukje sneeuw. Bridalveil falls en lower falls hebben we gedaan. Deze waren echt spectaculair vanwege de hoeveelheid smeltwater.
Verder wilden we graag sequoia’s zien maar dat was niet mogelijk. Mariposa was uiteraard dicht. Maar helaas waren ook Merced en Tuolomne niet toegankelijk. Je mocht er wel heen maar er lag nog 3/4 feet slushy sneeuw. Niet te doen dus.
We hebben de tip van Marianne opgevolgd en zijn de volgende dag naar Grant Grove gereden. Daar lag heel veel sneeuw nog maar het pad was vrij gemaakt. Supergaaf gezicht die bomen in de sneeuw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@Roning Goed om te horen!

@Resetovic Mooie foto's! Jammer dat je niet alles hebt kunnen doen maar zo vroeg in het jaar is dat natuurlijk altijd een risico, zeker bij parken als Bryce en Yosemite.

Marianne
Arjennn
Amerika-ontdekker

Bericht door Arjennn »

Heel erg bedankt voor het delen van jullie ervaringen. We gaan de website van de overheid goed in de gaten houden mbt de actuele omstandigheden. Hopelijk kunnen we tijdig een keus maken in wat we gaan doen. 🤓
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Bryce is overigens ook grotendeels toegankelijk maar er ligt nog wel behoorlijk wat sneeuw. Wij zijn er niet geweest maar dat vertelde een park ranger bij Zion.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maandag 15 mei zullen Lower en North Pines en Housekeeping Camp sluiten in verband met overstromingsgevaar. Zie www.nps.gov/yose onder alerts.

Marianne
Eilasor
Amerika-ontdekker

Bericht door Eilasor »

Wij zitten op 18 en 19 mei twee nachten in Curry Village (daarvoor 1 nacht in the Oakhurst Inn). Annuleren kan niet meer want dat moet minimaal 7 dagen van tevoren.

In de reacties op Facebook las ik dat iemand zei dat CV sowieso ver weg van de rivier ligt en dat het dus onwaarschijnlijk is dat dat gesloten zal worden. Maar dat het probleem meer is dat de wegen/paden in het park onder zullen lopen en dat die dus gesloten worden. Maar dan vraag ik me af: wat is er dan nog te doen daar als je er wel kunt verblijven maar de rest van het park is afgesloten? Wat zijn jullie gedachten hierover? Is het dan überhaupt wel leuk en/of verantwoord om daar te zijn?

(Mochten zij annuleren, gaan we alsnog zelf op zoek naar iets anders voor die 2 dagen)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Als de valley dicht gaat vanwege overstromingen, is hij dicht vanaf El Portal meadow, en kun je dus niet meer bij Curry village komen. In dat geval zal je overnachting dus automatisch geannuleerd worden.

Wij gaan zelf 16-19 juni naar Yosemite, dan is er uiteraard ook nog kans op sluitingen door overstromingen, maar we slapen op Wawona, dus dat is voor ons het probleem niet. Maar inderdaad, dan zullen we niet ze veel kunnen doen, helaas. We zullen ons dan moeten beperken op het gebied rond Wawona, en het stukje ten westen van El Portal meadow
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet in Curry Village kunt komen zal annuleren geen probleem zijn. Overigens ligt CV nu ook weer niet zo ver van de rivier.
Maandagavond wordt een update gegeven dus hou de NPS-site in de gaten.
Voor zover ik weet is Hetch Hetchy nog wel bereikbaar. Je zou daar de wandeling naar de Wapama falls kunnen doen.
Verder is de Mariposa Grove bereikbaar, maar de shuttles rijden niet, dus dat betekent lopen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer