Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kobe Bryant »

JVBNL schreef:
23 mei 2023, 10:02
Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.

Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september

Alvast bedankt!
Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.
Ik kan niet meer achterhalen wat de exacte locatie was, maar ik zie op Google Maps wel dat Hertz nog zo'n 4 locaties in het centrum van San Francisco heeft.
Ik had een soortgelijk programma als jou: eerst een paar dagen centrum te voet en dan Pacific highway op voor een rondje naar het zuiden, in mijn geval o.a. langs Grand Canyon, Death Valley, Vegas en LA. De auto toen ingeleverd bij LAX, dat kost een one way fee (die ik inmiddels probeer te vermijden als dat kan door mijn reis in rondjes te plannen). Maar het grote voordeel was dat ik lopend de auto ging ophalen in het centrum, terug reed naar mijn hotel in het centrum en zo kon vertrekken. Geen gedoe met verplaatsen naar het vliegveld, met koffers en al. Hierboven wordt aangeraden vanaf dag 1 een auto te huren. Ik ben het daar niet mee eens: dat kost je al 4 dagen huur en parkeergeld bij je hotel, zonder dat je een meter rijdt. Dan ben je met die auto uit het centrum of die losse OV-rit naar het vliegtuig toch makkelijker of goedkoper uit.

Met de ervaringen die ik inmiddels heb raad ik het niet meer aan. Locaties in het centrum zijn klein dus je hebt vaak geen keuze uit auto's en moet het doen met wat zij je aanreiken: in mijn geval een Nissan Altima hoewel ik een Chevrolet Impala boekte (auto's zijn vrijwel identiek, denk dat de Altima net iets groter was). Op de grote locaties bij vliegvelden kun je vaak zelf een auto uit de door jou geboekte rij kiezen, dat vind ik erg fijn want ik ben regelmatig vertrokken met (iets) grotere en betere auto's dan dat ik boekte.
Daarentegen zijn de grote locaties wel vaak drukker, ook qua wachtrij aan de balie. En je moet altijd geluk hebben of er op dat moment iets beters staat.
JVBNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JVBNL »

Kobe Bryant schreef:
23 mei 2023, 11:03
JVBNL schreef:
23 mei 2023, 10:02
Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.

Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september

Alvast bedankt!
Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.
Ik kan niet meer achterhalen wat de exacte locatie was, maar ik zie op Google Maps wel dat Hertz nog zo'n 4 locaties in het centrum van San Francisco heeft.
Via Sunnycars kan ik inderdaad wel kiezen voor een locatie downtown, de kosten zijn daar echter net wat hoger dan elders (ruim 1200€ voor 17 dagen autohuur). Een auto huren vanaf dag 1 is zinloos als we toch in SFO blijven. Het grote voordeel lijkt me inderdaad dat we vrij snel vanuit het centrum de auto op kunnen pikken en de stad uit kunnen, in plaats van zeker 2 uur kwijt te zijn om de auto op te pikken op het vliegveld.

Verder maak ik me niet al te druk over het soort auto dat ik kan kiezen bij een downtown afhaallocatie. We zijn met 2 personen en hebben al snel ruimte over.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker

JVBNL schreef:
23 mei 2023, 11:12
Kobe Bryant schreef:

Via Sunnycars kan ik inderdaad wel kiezen voor een locatie downtown, de kosten zijn daar echter net wat hoger dan elders (ruim 1200€ voor 17 dagen autohuur). Een auto huren vanaf dag 1 is zinloos als we toch in SFO blijven. Het grote voordeel lijkt me inderdaad dat we vrij snel vanuit het centrum de auto op kunnen pikken en de stad uit kunnen, in plaats van zeker 2 uur kwijt te zijn om de auto op te pikken op het vliegveld.

Verder maak ik me niet al te druk over het soort auto dat ik kan kiezen bij een downtown afhaallocatie. We zijn met 2 personen en hebben al snel ruimte over.
Dan denk ik dat het inderdaad geen slecht plan is om te kijken naar een ophaallocatie in het centrum.

Ik vind Sunny Cars op dit moment ook vrij prijzig. Ik oriënteer me nu op ustravel.nl , na alle berichten op dit forum. Wellicht heb je daar iets aan?

Ik weet niet waarom er bij de vervoerders zelf geen mogelijkheden zijn om een locatie in het centrum te selecteren. Maar als het niet lukt dan zal daar een reden voor zijn, wellicht zijn ze daar uitverkocht. Wellicht kan een telefoontje naar de Nederlandse klantenservice iets opleveren?
JVBNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JVBNL »

Kobe Bryant schreef:
23 mei 2023, 11:21
JVBNL schreef:
23 mei 2023, 11:12

Dan denk ik dat het inderdaad geen slecht plan is om te kijken naar een ophaallocatie in het centrum.

Ik vind Sunny Cars op dit moment ook vrij prijzig. Ik oriënteer me nu op ustravel.nl , na alle berichten op dit forum. Wellicht heb je daar iets aan?

Ik weet niet waarom er bij de vervoerders zelf geen mogelijkheden zijn om een locatie in het centrum te selecteren. Maar als het niet lukt dan zal daar een reden voor zijn, wellicht zijn ze daar uitverkocht. Wellicht kan een telefoontje naar de Nederlandse klantenservice iets opleveren?
Via UStravel.nl krijg ik hetzelfde: geen mogelijkheden voor een downtown ophaallocatie. Wanneer ik via hen kies voor SFO airport scheelt het wel ruim 300 euro tov Sunnycars (+/- 900€ voor 17 dagen). Ik ga anders eens bellen met zowel Sunnycars als UStravel.nl. Dank voor de tip!
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker

JVBNL schreef:
23 mei 2023, 11:30
Kobe Bryant schreef:
23 mei 2023, 11:21

Via UStravel.nl krijg ik hetzelfde: geen mogelijkheden voor een downtown ophaallocatie. Wanneer ik via hen kies voor SFO airport scheelt het wel ruim 300 euro tov Sunnycars (+/- 900€ voor 17 dagen). Ik ga anders eens bellen met zowel Sunnycars als UStravel.nl. Dank voor de tip!
Ik vind het prijsverschil ook fors. Maar Sunny Cars biedt wel meer voor het geld omdat het all-inclusive is. Als ik me niet vergis hebben ze een verhoogde aansprakelijkheidsdekking tot 10 miljoen dollar, elders (waaronder ustravel / Alamo) 1 miljoen dollar.
Sunny cars biedt ook standaard een tweede bestuurder. En (opnieuw uit het hoofd) dekking van kosten bij wegslepen.

Dat zijn keuzes die we moeten maken. Ik heb veel bij Sunny Cars gehuurd maar ik denk dat ik nu eens ergens anders ga en iets minder ga betalen voor iets minder service.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

@Kobe Bryant en @JVBNL
even los van de inhoudelijke discussie: quoten is niet nodig (en niet toegestaan) wanneer je direct op het bovenstaande bericht reageert :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kobe Bryant schreef:
Hierboven wordt aangeraden vanaf dag 1 een auto te huren. Ik ben het daar niet mee eens: dat kost je al 4 dagen huur en parkeergeld bij je hotel, zonder dat je een meter rijdt. Dan ben je met die auto uit het centrum of die losse OV-rit naar het vliegtuig toch makkelijker of goedkoper uit.
Dat zei ik niet. Ik schreef:
Martin & Marianne schreef:
23 mei 2023, 10:25
Ik zie dat je wel veel dagen SF hebt, anders zou ik aanraden om toch meteen na aankomst de auto op te halen, scheelt je veel tijd en gesleep met bagage.
Ik vind 3 volle dagen SF trouwens best wel veel. Maar als je er een stedentrip van maakt is het prima natuurlijk.

Marianne
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Kobe Bryant

Sunnycars is gewoon duur omdat volgens hun '' alles inclusief '' is en je zorgeloos bij ze huurt. Daar winnen ze de angstige zieltjes mee en mensen betalen graag voor een stukje '' zekerheid '' want ja, ze bieden gewoon een compleet en zorgeloos pakket aan.
Ik heb in Amerika nog nooit een auto gehuurd via Sunnycars omdat ze simpelweg standaard te duur zijn en omdat het bij Hertz/National/Alamo/Budget vele malen goedkoper voor mij was. Nooit geen gedoe gehad, alle verzekeringen inclusief en bij schade? Altijd netjes afgehandeld. Verdiep je ook in de programma's van verschillende verhuurders waar vaak een 2e bestuurder al standaard bij is inbegrepen.
Het mooiste voorbeeld was afgelopen februari. Toen gingen wij naar Costa Rica. In iedere reisblog las je hetzelfde; Huur altijd via Sunnycars want alles is inclusief. Een economy auto koste 1800 euro, via Sunnycars. Uiteindelijk kwamen we na wat uitzoekwerk uit bij Sixt Duitsland en hebben we een kleine SUV gehuurd voor 750 euro. Alles inclusief, 0 eigen risico en gratis 2e bestuurder.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door JVBNL »

Via USAreisen.de kan ik wel kiezen voor een ophaallocatie downtown (Union Square).
Kosten voor een midsize SUV met gratis extra bestuurder zijn dan 951 euro met deze voorwaarden:

Zusatzhaftpflicht 1.000.000 USD
Vollkasko ohne Selbstbeteiligung inklusive
Glas-, Reifen- & Unterbodenschäden
Vollgetankt abholen & abgeben
1 Zusatzfahrer über 25 Jahre inklusive
Unbegrenzte Freimeilen
Kostenfreie Stornierung**

Is dit voldoende / goede dekking?
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

dejong89 schreef:
23 mei 2023, 11:51
Sunnycars is gewoon duur omdat volgens hun '' alles inclusief '' is en je zorgeloos bij ze huurt. Daar winnen ze de angstige zieltjes mee en mensen betalen graag voor een stukje '' zekerheid '' want ja, ze bieden gewoon een compleet en zorgeloos pakket aan. ()
Op zich kan ik vrij ver meegaan in je verhaal over Sunnycars. Om daar aan toe te voegen dat het nadeel van hun 'all inclusive verzekeringen' vaak is dat je een onverhoopt ER voor moet schieten en terug in Nederland moet declareren. Ik houd daar niet van. Beter afkopen bij de verhuurmaatschappij zelf. Of anders kun je het heel vaak via de verzekering op je credit (gold) card terugkrijgen. En voor USA ook niet zo relevant, omdat ER toch meestal al 0 euro is.
Daarnaast zijn ze vaak duurder. Al heb ik een optie staan deze zomer waarbij ze maar 100 euro duurder zijn dan Alamo via USTravel. En dat valt op zich wel mee. Want daarvoor krijg je wel dekking voor schade aan glas, banden, bodem (+ delen aandrijflijn) en dak van de auto. Dat bieden de rechtstreekse boekingen bij de maatschappijen of via bv USTravel dan weer niet. Dus dat is weer een pré.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Afgelopen zomer hebben wij rechtstreeks bij Avis een auto gehuurd in het centrum van San Francisco (vlakbij Union Square).
JVBNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JVBNL »

JVBNL schreef:
23 mei 2023, 12:06
Via USAreisen.de kan ik wel kiezen voor een ophaallocatie downtown (Union Square).
Kosten voor een midsize SUV met gratis extra bestuurder zijn dan 951 euro met deze voorwaarden:

Zusatzhaftpflicht 1.000.000 USD
Vollkasko ohne Selbstbeteiligung inklusive
Glas-, Reifen- & Unterbodenschäden
Vollgetankt abholen & abgeben
1 Zusatzfahrer über 25 Jahre inklusive
Unbegrenzte Freimeilen
Kostenfreie Stornierung**

Is dit voldoende / goede dekking?
Zou iemand me in deze nog kunnen adviseren? Alvast bedankt! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, is goed; usareisen is een bekende partij. Een extra bestuurder is altijd gratis als je de auto in CA huurt.

Marianne
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Even voor de zekerheid hoor, omdat ik zo veel verschillende berichten lees op dit forum ben ik een beetje huiverig of ik alles goed begrepen heb....
Ik heb al gemaild met us travel en weet nu dat je de afhaal/terugbreng tijd later nog aan kan passen.
De creditcard moet op de naam van de hoofdbestuurder staan.(wij hebben niet dezelfde achternaam)
Partners op hetzelfde adres mogen ook sturen:) als je dit in de huur overeenkomst op laat nemen, zonder dat je extra bestuurders bij hoeft te kopen
Ze gaven ook aan dat de auto volledig verzekerd is (behalve bij roekeloos rijgedrag ed) maar hier twijfel ik een beetje over na alle berichten die ik gelezen heb in dit topic
Mijn vraag is dus.... kan ik deze reservering nu maken of mis ik addertjes oid.
Ik kreeg eerder ook al de tip om een maatje kleiner auto te boeken omdat je dan vaak ook uit een grote suv kan kiezen, maar de prijzen waren nu gelijk, dus dan toch maar voor de grote gegaan...

verder werd het me bij us-travel ook aangeraden om een fly-drive te boeken, iemand daar ervaring mee en waarom we dat zouden moeten doen?
(al onze tickets zijn nu nog niet bekend omdat we pas 9 mei terug vliegen en zij wel nu vast graag deze prijs vast willen leggen)
Bijlagen
2023-05-23.png
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirjamenjasper schreef:
23 mei 2023, 18:30
Ze gaven ook aan dat de auto volledig verzekerd is (behalve bij roekeloos rijgedrag ed) maar hier twijfel ik een beetje over na alle berichten die ik gelezen heb in dit topic
Mijn vraag is dus.... kan ik deze reservering nu maken of mis ik addertjes oid.
Welke berichten bedoel je dan?

Ik zou je willen adviseren je eerst eens te verdiepen in de verzekeringen die je in ieder geval nodig hebt voor Amerika. Dan maak je het jezelf een stuk makkelijker als je de verschillende verhuurders/aanbieders met elkaar vergelijkt en zie je veel sneller of een mooie aanbieding alles biedt wat je nodig hebt.

Een kleine tip, bekijk de openingspost van dit draadje eens. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker

Ik ga ook bij ustravel boeken en ga geen extra's toevoegen. Ik maak me alleen nog wat zorgen over de banden, aangezien dat mogelijk extra kosten kan meebrengen. Heb nog nooit problemen met banden gehad * even afkloppen * maar de wegen in de VS zijn vaak van matige kwaliteit. Ben vooraf bevreesd voor de beroemde potholes.

Dak, glas, etc., zou geen problemen moeten geven als ik de berichten hier goed begrijp, dus daar gok ik dan maar op.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik heb afgelopen mei deze erhij genomen voor 2,50 per dag http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx

Is van uscarhire
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Kobe Bryant schreef:
23 mei 2023, 20:52
Heb nog nooit problemen met banden gehad * even afkloppen * maar de wegen in de VS zijn vaak van matige kwaliteit. Ben vooraf bevreesd voor de beroemde potholes.

Was hier ook zo bang voor en wat gebeurd er 5 weken geleden, ja een leeg lopende band in Death Valley out of nowhere zo'n 20 minuten verwijderd van Furnace Creek 😂.
Na Joshua Creek ook richting Amboy ook zo'n stuk waar je geen lekke band wikt hebben en geen netwerk zoals in Death Valley.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjamenjasper »

Coyote schreef:
23 mei 2023, 19:49

Welke berichten bedoel je dan?

Roland
De berichten over dat het onduidelijk was of er nu voor 300000 of 1miljoen verzekerd was, verschillende termen voor verschillende verzekeringen die voorbij kwamen, alle opties, ik werd er wat onzeker van.

bedankt voor de tip ik had de openingspost al wel gelezen, maar nogmaals na gelezen, en denk dat ik nu goed zit met:

Protection Products:
Collision Damage Waiver Full
Ep Inclusive Contract Only
JVBNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JVBNL »

Martin & Marianne schreef:
23 mei 2023, 16:51
Ja, is goed; usareisen is een bekende partij. Een extra bestuurder is altijd gratis als je de auto in CA huurt.

Marianne
En de dekkingen zijn dus ook voldoende? Niets extra's wat ik af moet sluiten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer