Ik heb in mijn eerste jaar (2010) een auto opgehaald in downtown San Francisco. Dat was bij Hertz, via een boeking bij het Nederlandse Sunny Cars.JVBNL schreef: ↑23 mei 2023, 10:02Ik zoek voor onze reis een verhuurder waarbij ik de auto op kan halen in het centrum van San Francisco, iemand tips voor site(s) waar dit makkelijk te boeken is? Ik krijg bij de meeste aanbieders namelijk standaard de luchthaven van SFO als ophaallocatie, maar dit vind ik niet ideaal.
Wij retourneren de auto overigens in Las Vegas.
Totale reis: 9 t/m 29 september
Auto huren: 13 t/m 29 september
Alvast bedankt!
Ik kan niet meer achterhalen wat de exacte locatie was, maar ik zie op Google Maps wel dat Hertz nog zo'n 4 locaties in het centrum van San Francisco heeft.
Ik had een soortgelijk programma als jou: eerst een paar dagen centrum te voet en dan Pacific highway op voor een rondje naar het zuiden, in mijn geval o.a. langs Grand Canyon, Death Valley, Vegas en LA. De auto toen ingeleverd bij LAX, dat kost een one way fee (die ik inmiddels probeer te vermijden als dat kan door mijn reis in rondjes te plannen). Maar het grote voordeel was dat ik lopend de auto ging ophalen in het centrum, terug reed naar mijn hotel in het centrum en zo kon vertrekken. Geen gedoe met verplaatsen naar het vliegveld, met koffers en al. Hierboven wordt aangeraden vanaf dag 1 een auto te huren. Ik ben het daar niet mee eens: dat kost je al 4 dagen huur en parkeergeld bij je hotel, zonder dat je een meter rijdt. Dan ben je met die auto uit het centrum of die losse OV-rit naar het vliegtuig toch makkelijker of goedkoper uit.
Met de ervaringen die ik inmiddels heb raad ik het niet meer aan. Locaties in het centrum zijn klein dus je hebt vaak geen keuze uit auto's en moet het doen met wat zij je aanreiken: in mijn geval een Nissan Altima hoewel ik een Chevrolet Impala boekte (auto's zijn vrijwel identiek, denk dat de Altima net iets groter was). Op de grote locaties bij vliegvelden kun je vaak zelf een auto uit de door jou geboekte rij kiezen, dat vind ik erg fijn want ik ben regelmatig vertrokken met (iets) grotere en betere auto's dan dat ik boekte.
Daarentegen zijn de grote locaties wel vaak drukker, ook qua wachtrij aan de balie. En je moet altijd geluk hebben of er op dat moment iets beters staat.