Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vloeistoffen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Vloeistoffen

Bericht door Girl_2004 »

Even een klein vraagje. Als je vloeistoffen meeneemt in je handbagage, zoals lenzenvloeistof of iets dergelijks dan moet dit apart worden aangeboden in plastic zakjes van max 1 ltr. Weten jullie of dit een alledaags plastic zakje mag zijn met opdruk of dat je een speciale moet aanschaffen op Schiphol zonder opdruk en waar ik deze dan eventueel kan vinden.

Dat schoot me ineens te binnen vannacht. (Waar een mens al niet over kan dromen :lol: )
Groetjes, Nel
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je kunt gewoon een alledaags (doorzichtig) plastic zakje gebruiken die je kunt hersluiten. Te koop bij iedere supermarkt. Misschien wel verstandig om wat extra mee te nemen voor de terugweg. Ik heb ze in januari ook gebruikt tijdens mijn reis naar Amerika.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dit staat op de site van Schiphol:
U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.
Hersluitbare plastic zakjes kun je gewoon in iedere supermarkt kopen. Houd er wel rekening mee dat iedere verpakking met een vloeistof niet meer mag bevatten dan 100 ml.

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Max 100 ml per flesje (dit gaat om de inhoud van het flesje niet om wat er daadwerkelijk inzit) met een max van 1 liter totaal.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Deze zakjes worden uitgereikt voordat je door de douane gaat....
Althans, dat was afgelopen maand toen ik naar USA ging wel zo....
Ligeia
Amerika-ontdekker

Bericht door Ligeia »

Ja hoor dat is nog steeds zo. Je hoeft ze dus niet van tevoren te kopen, want je kan ze gratis op Schiphol krijgen :)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

phillybilly schreef:Deze zakjes worden uitgereikt voordat je door de douane gaat....
Althans, dat was afgelopen maand toen ik naar USA ging wel zo....
Dat klopt Jolanda, dat was in januari ook zo. Alleen geef ik er de voorkeur aan om thuis alvast de vloeistofflesjes in een zakje te doen en dan in de handbagage, dan al die dingetjes los meenemen en het op Schiphol nog in het plastic zakje te moeten stoppen.

Ik had het bewuste doorzichtige zakje in een voorvakje van mijn rugzak. Bij de scancontrole kon ik het er zo uitpakken en apart in de bak leggen die door het scanapparaat gaat. Ging super vlot en makkelijk.

Aan degenen die niet zo'n zakje lieten zien, werd gevraagd of ze vloeistoffen bij zich hadden en dat werd dan ook gecontroleerd. Alsnog moesten de vloeistoffen in zo'n zakje worden gedaan.

Je kunt beter er op voorbereid zijn en de boel klaar hebben, dan is er niets aan de hand. Met vloeistoffen wordt overigens het volgende bedoeld:

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen, zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook gelden ze voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen, zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes, vallen hier dus ook onder.

Drankjes die in de Taxfreeshops worden gekocht, worden "verzegeld" en mag je meenemen. Bij een overstap moeten deze vloeistoffen echter opnieuw worden ingecheckt. Dat schiet dus ook niet op naar mijn mening... :(

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
zeearend
Amerika-ontdekker

Bericht door zeearend »

Probleem met lenzenvloeistof is vaak dat de inhoud van de flesjes meer is dan 100 ml.

Nu hebben ze bij de opticien vaak flesjes met een inhoud onder de 100ml. Die worden gebruikt als startpakket. Lekker handig voor in het vliegtuig.
3e camperreis naar USA van 29-6-2008 / 1-8-2008 naar het Mid westen.
henny,41
Amerika-ontdekker

Spuitbussen ?

Bericht door henny,41 »

Hoe doe we dat met spuitbussen ? Groter dan 100 ml ?
In het ruim ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Spuitbussen ?

Bericht door Rob »

henny,41 schreef:Hoe doe we dat met spuitbussen ? Groter dan 100 ml ?
In het ruim ?
In het ruim is de beste optie hoewel je eigenlijk helemaal geen spuitbussen mee mag nemen doet men daar (meestal) niet moeilijk over.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Mss is de vraag al eerder gesteld, maar kan door de bomen het bos niet meer vinden :D

Moet er op de verpakking ook staan wat er in zit, of kun je bijvoorbeeld zelf iets in een kleinere verpakking doen?
Antoinette
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Dit was vandaag in het nieuws:

'Beperking handbagage achterhaald'
De beperking van handbagage aan boord van vliegtuigen is zo goed als zinloos. Volgens de Delftse professor Van Eijk is het risico van aanslagen er niet door verminderd.

Scheerschuim
Van Eijk zei in het Europees Parlement dat de maatregel waarschijnlijk meer bedoeld is om passagiers gerust te stellen dan voor echte veiligheid. Hij betoogde dat de huidige scanners nauwelijks kunnen zien of een metalen busje scheerschuim of explosieve stoffen bevat.

Taxfreeshops
Het is volgens Van Eijk zelfs goed mogelijk bommen te maken met vloeistoffen of poeders kleiner dan 100 milliliter, die je bij de taxfreeshops kunt krijgen.

Heathrow
De regel dat passagiers hooguit 100 milliliter vloeistoffen aan boord mogen meenemen, werd een half jaar geleden ingesteld. Aanleiding was de ontdekking van een complot op het Londense vliegveld Heathrow. Terroristen wilden daar tien vliegtuigen kapen met explosieve vloeistoffen.

Duur
De organisatie van Europese luchtvaartbedrijven AEA vindt dat de huidige controles moeten stoppen. De extra controles veroorzaken vertragingen en zijn duur: het grotere aantal veiligheidsmensen kost ongeveer 0,50 euro per passagier. De vliegmaatschappijen maken zich zorgen over het komende hoogseizoen. Volgens hen hebben veel vakantiegangers geen idee hoeveel ze mogen meenemen aan boord. Dat geeft nog meer vertragingen en kosten.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Het zou mooi zjn als die maatregel wordt teruggedraaid voor de zomervakantie!

Louise
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Louise schreef:Het zou mooi zjn als die maatregel wordt teruggedraaid voor de zomervakantie!

Louise
Reken er maar niet op
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Jammer! :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo hoor. Een klein flesje deodorant, een mini tube tandpasta, oogdruppels of lenzenvloeistof, dat kan makkelijk in zo'n zakje. Drinken is er in het vliegtuig altijd voldoende en babyvoedsel of medicatie mag wél, mijn insuline gaf geen enkel probleem.

Je moet er alleen even rekening mee houden. Allerlei andere zaken mogen gewoon wel in de ruimbagage.
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

nieuwenoord schreef:Ik zie het probleem eigenlijk niet zo hoor. Een klein flesje deodorant, een mini tube tandpasta, oogdruppels of lenzenvloeistof, dat kan makkelijk in zo'n zakje. Drinken is er in het vliegtuig altijd voldoende en babyvoedsel of medicatie mag wél, mijn insuline gaf geen enkel probleem.

Je moet er alleen even rekening mee houden. Allerlei andere zaken mogen gewoon wel in de ruimbagage.
Stel ik toch mijn vraag nog maar een keertje:

Mss is de vraag al eerder gesteld, maar kan door de bomen het bos niet meer vinden

Moet er op de verpakking ook staan wat er in zit, of kun je bijvoorbeeld zelf iets in een kleinere verpakking doen?
Antoinette
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zolang je onder 100 ml blijft hoeft het er niet op te staan. Maar stuur een mail naar Schiphol met je vraag, dan krijg je meestal wel antwoord.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wat er op staat maakt niets uit. Het geeft nl geen enkele garantie, dat wat er op de verpakking staat er ook werkelijk in zit.

Mocht je onverhoopt toch (bv) een liter water bij je hebben, dan wordt deze van je afgenomen en in een ton gegooid ter vernietiging. Dit is niet volgens de EU-regel. Je mag er niet mee vliegen !!! Dat is wat heel anders. Dus als je die fles water nog aan een wegbrenger wil afgeven of wil opdrinken dan moet dat kunnen. Ze zullen het heel lastig vinden, want ze zullen je even terug moeten begeleiden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De britten hebben weer wat nieuws verzonnen voor de vloeistoffen, ik ben blij dat we niet via een Britse luchthaven vliegen.

LONDEN - Het Britse ministerie van Transport voert vanaf mei het aantal veiligheidsmaatregelen op Britse luchthavens op. Critici wijzen erop dat deze veiligheidsmaatregelen voor vertragingen zullen zorgen. Een van de nieuwe maatregelen is dat alle vloeibare stoffen die passagiers bij zich dragen, getest moeten worden voordat ze mee aan boord mogen.

De veiligheidsmaatregelen op Britse vliegvelden zijn veranderd sinds een concrete terrorismedreiging in 2006. Sindsdien zijn passagiers verplicht om alle vloeistoffen uit hun handbagage te verwijderen en in een doorzichtige plastic tas te stoppen. Ook moeten laptops en andere elektronische apparaten apart door de bagagescanner en moeten passagiers hun schoenen bij de controle uitdoen. De Britse overheid gaat nog een stap verder en wil de vloeistoffen onderwerpen aan een test met lakmoespapier.

Londen Heatrow Airport heeft de maatregelen uitgeprobeerd en beweert dat passagiers er geen vertragingen door zullen oplopen. Het ministerie van Transport kan hierover echter geen garanties doen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer