Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koelbox

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Koelbox

Bericht door Old Faithful »

In 1996 heb ik ook ooit zo'n exemplaar aangeschaft. Omdat het piepschuim zijn naam eer aandeed, heb ik toen na enkele dagen een "echte" koelbox gekocht.
Groet,

Old Faithful
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij ook ooit, dezelfde dag nog nog een echte gekocht, we werden helemaal gek van het gepiep.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben ooit een piepschuim koelbox gekocht... en werden helemaal knetter van het geluid.
En na een week was de box lek.

Nog even los van het feit dat ik liever meer uitgeef voor een oplossing die je weer door kunt geven. Wij nemen onze koelbox nooit mee naar huis, maar geven die weg aan mensen die het beter kunnen gebruiken dan wij.

Bovendien vind ik de isolerende werking van een 'normale' koelbox van rond de 30$ als het echt warm is vele malen beter, zeker in combinatie met ijs uit zakken. Want misschien een gevalletje N=1, maar ook wij vinden de ijsblokjes uit machines heel veel sneller smelten dan ijs uit zakken.

Kleine flesjes koop ik niet; wij vullen de flessen altijd met van die gallons of aan watertappunten in de parken. Maar die grote flessen zijn dan weer niet in te vriezen.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Zijn die watertappunten te drinken voor ons Nederlanders? Of is dat hetzelfde als kraanwater in Amerika? Vullen jullie daarmee je flesjes?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

ik vind het water uit kranen en tappunten nooit te drinken, maar dat komt omdat water in Amerika naar chloor smaakt. Het kan verder geen kwaad. Ik koop altijd drinkwater in grote flessen en giet het dan over in de kleinere.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Tipsy_1 schreef:
14 apr 2023, 20:44
en laten hem achter op het einde van de reis
Waar laten jullie deze achter als ik vragen mag? Wij zijn deze keer ook van plan om de onze achter te laten, maar het idee dat deze op 1 of ander stort beland doet mij twijfelen. Kan je deze ergens achterlaten waarvan je zeker bent dat ze nog goed benut zullen worden....?

Frouke
JaapofJake
Amerika-ontdekker

Bericht door JaapofJake »

Tegenwoordig gaan wij op de laatste dag van onze rondreis naar de kringloopwinkel in de buurt van ons hotel. Stoeltjes, koelbox en soms nog wat andere spulletjes willen ze daar graag hebben. Wij komen er zo op een prettige manier van af en we kunnen er weer anderen blij mee maken.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

frouke schreef:
14 jun 2023, 15:39
Waar laten jullie deze achter als ik vragen mag? Wij zijn deze keer ook van plan om de onze achter te laten, maar het idee dat deze op 1 of ander stort beland doet mij twijfelen. Kan je deze ergens achterlaten waarvan je zeker bent dat ze nog goed benut zullen worden....?
Frouke
dat kan wel denk ik maar wij hebben meestal niet de tijd om dat uit te zoeken. Wij laten het meestal achter bij bvb een picnic area of zo.
Niet erg netjes maar ik weet niet echt een beter alternatief.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Laatste keer overgebleven gesealde etenswaren, drinken, stoeltjes e.d. aan een 'long stay' mevrouw op de rv site gevraagd of zij er een bestemming voor had en gegeven. Keer daarvoor was er een plekje in de wasruimte waar je spullen kon neerzetten. Ook de eerste keer in de USA eens 3 overgebleven 'hungry man' maaltijden ingevroren in de koffer gestopt. Dat doe ik dus niet meer, gegarandeerd dat cbp je koffer openbreekt.
19 States so far...
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

De kringloopwinkel vind ik wel een goed idee. We zitten de laatste week in Anaheim en ik zie dat er wel wat winkels in de buurt zitten. Dan doen we het zo. Bedankt voor de tips! :thumbup:

Frouke
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Schoonmaakster in ons laatste hotel wilde hem graag hebben. Ze gaf aan dat ze het wel eerst moest vragen bij de manager. Toen de toestemming kwam was ze super blij.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen vakantie heb ik mijn koelbox, campingstoeltje en koffiezetapparaat (ja, ja... 8) ) bij een Goodwill Store gebracht. Ze waren er erg blij mee. :D

Voorgaande jaren liet ik de koelbox altijd achter op de motelkamer bij na de laatste overnachting.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Onze laatste overnachtingen vorige week waren in het Palazzo in Las Vegas. Daar mag je je koelbox niet meenemen naar de kamer dus konden we hem daar ook niet achterlaten (er staat beveiliging bij de liften naar de gastenkamers. Er kan dus niks of niemand naar boven die geen kamersleutel heeft. Helaas geldt dat ook voor de koelbox :D ).

Bij het inleveren van de huurauto (Alamo) zei ik tegen de greeter dat de koelbox er nog in stond en vroeg waar ik die kon laten. No worries, kon gewoon in de auto blijven staat en zouden zij regelen.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij hebben tot nu toe iedere reis een koelbox gekocht en aan het eind van de reis achtergelaten. Overigens het enige artikel dat we aan het eind van de reis achterlaten, de rest gaat altijd mee terug.

Enfin, we hebben nooit een probleem gehad er van af te komen. Meestal is de eerste beste Amerikaan die ik hem gratis aanbied er blij mee, of doet in ieder geval alsof hij/zij er blij mee is. :lol: Weggegeven aan willekeurige mensen op de camping, bij de balie van het hotel, dat soort plekken.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
17 jul 2023, 20:39
bij een Goodwill Store gebracht
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee. Als je hem achterlaat in je huurauto of hotel dan weten we wel wat ermee gebeurd: enkele reis prullenbak.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
17 jul 2023, 20:39
Afgelopen vakantie heb ik mijn koelbox, campingstoeltje en koffiezetapparaat (ja, ja... 8) ) bij een Goodwill Store gebracht. Ze waren er erg blij mee. :D
Voorgaande jaren liet ik de koelbox altijd achter op de motelkamer bij na de laatste overnachting.
Roland
:thumbup:

Hispanic roomservice dames zijn er blij mee.
De stoeltjes heb ik afgelopen mei bij een jeugdcentrum bij het strand afgegeven.
Waren ze ook blij mee...

Jij het koffiezetapparaat nog mee ?
Ook de Douwe Egberts ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ik kocht ook altijd een grote koelbox en liet die dan de laatste dag achter in het hotel.
Afgelopen mei een cooler-bag gekocht: veel handzamer en dus makkelijker. En deze is plat makkelijk mee te nemen en dus ook hier te gebruiken.
Deze heb ik gekocht: https://www.walmart.com/ip/Igloo-24-Can ... irect=true

Erg blij mee en achteraf spijt dat ik die niet veel eerder heb aangeschaft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
20 jul 2023, 11:26
Jij het koffiezetapparaat nog mee ?
Ook de Douwe Egberts ?
Omdat ik bijna de helft van de nachten in een cabin sliep had ik al nagedacht over hoe ik 's ochtends mijn bakkie kon nemen. Bijv. oploskoffie.

Toen ik op de 2e dag van alles kocht bij Walmart stond daar een klein koffiezetapparaatje voor slechts $ 10 te koop. Toen was de keuze snel gemaakt. :mrgreen:

En de koffie had ik niet mee dus moest aan de Amerikaanse koffie. De Folgers koffie bleek erg goed te zijn. Vooral de Folgers Black Silk. Perfecte koffie! :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer