Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@MiKeZZa helaas betaal in het hoogseizoen de hoofdprijs. Aanbiedingen zijn meestal gekoppeld aan het voor en na seizoen. Je kunt je verdiepen in de verschillende start locaties dat kan nog wel eens een leuk verschil opleveren. Volg ook de Nederlandse aanbieders zoals Travelhome en Tioga en schrijf je in voor hun nieuwsbrieven. Je kunt ook besparen door zelf een pakket ( keuken en personal kit) bij Walmart te halen. Maar dat is niet de grootste kostenpost helaas. De prijzen zijn giga gestegen helemaal na de Corona tijd.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als ik het goed heb dan zijn er nog steeds aanbiedingen. Er wordt op dit forum veel over geschreven.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@MiKeZZa

Idd wat @Big Al zegt, rechtstreeks bij de verhuurders in de USA kijken voor 'rental deals'. En dat kan wekelijks veranderen.

https://www.roadbearrv.com/en/rental-deals

https://www.elmonterv.com/rv-rental/coo ... ay-booking

https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... y-specials

Per week veranderd het aanbod, maar je komt goede deals tegen die je niet via de Nederlandse aanbieders kan boeken.
21 States so far...
MiKeZZa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MiKeZZa »

Corv schreef:
08 mei 2023, 17:20
@MiKeZZa

Idd wat @Big Al zegt, rechtstreeks bij de verhuurders in de USA kijken voor 'rental deals'. En dat kan wekelijks veranderen.

https://www.roadbearrv.com/en/rental-deals

https://www.elmonterv.com/rv-rental/coo ... ay-booking

https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... y-specials

Per week veranderd het aanbod, maar je komt goede deals tegen die je niet via de Nederlandse aanbieders kan boeken.
Maar als ik daar nu kijk zie ik hooguit wat aanbiedingen voor komende juli. Niet voor juli 2024 zeg maar.... En ik moet toch al de nodige zaken vastleggen (vliegtickets, parken enz.), dan kan ik toch niet tot 2 maanden van te voren gaan zitten wachten?
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

MiKeZZa schreef:
13 mei 2023, 14:26
Corv schreef:
08 mei 2023, 17:20
@MiKeZZa

dan kan ik toch niet tot 2 maanden van te voren gaan zitten wachten?
Die keuze is aan jou. Ik wilde alleen aangeven dat je hele scherpe prijzen kan vinden voor RV rental als je kijkt rechtstreeks bij de aanbieders in de USA.
21 States so far...
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Corv schreef:
13 mei 2023, 15:28

Die keuze is aan jou. Ik wilde alleen aangeven dat je hele scherpe prijzen kan vinden voor RV rental als je kijkt rechtstreeks bij de aanbieders in de USA.
Ik begrijp het oprecht niet. Zijn er hier mensen die een dergelijke reis willen maken, voor duizenden euro's ticket boeken, campings reserveren enz. enz. en dan hopen dat er 2 maanden van te voren een aanbieding voor een camper langs komt? Of mis ik iets?

Want ik doe graag het juiste, maar dit klinkt wel erg als een grote gok?
Laatst gewijzigd door MiKeZZa op 14 mei 2023, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is het ook. Je moet doen wat het beste is voor jullie. Ook al kost dat meer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@MiKeZZa Let even op het quoten, je laatste bericht is nu niet duidelijk terwijl daar een quote helemaal niet nodig was.
Ik zou een dergelijke gok niet willen nemen maar het hangt van veel factoren af. Met hoeveel mensen ga je, hoe flexibel is je reisperiode, waar ga je naartoe, kun je op korte termijn redelijk geprijsde vluchten vinden etc. Campings in de parken moet je ruim van te voren boeken. Zit je vast aan commerciële campings dan betaal je tientallen dollars meer per nacht. Of vind je het prima en past het in je route om te boondocken?
Je kunt natuurlijk ook kijken naar auto en tent, afgewisseld met hotels/motels/cabins.

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@MiKeZZa Campgrounds kun je vaak gratis annuleren, dus daar zit het risico niet.
En als je op een RV deal zit te wachten dan zou ik nog geen vliegtickets boeken. Ik vind camperhuur voor zomer 2024 véél te duur. Ik ga dus nog niets boeken behalve campings. Ik zie wel waar het schip strandt, als ik voor die tijd geen goedkopere RV kan vinden, dan huur ik waarschijnlijk een auto en ga deels kamperen met tent afgewisseld met hotels.

Maar als je liever van te voren weet waar je aan toe bent dan heb je inderdaad niets aan de last minute aanbiedingen. Het is elke keer afwegen wat voor jou het zwaarst weegt, soms kom je spotgoedkope vliegtickets tegen, wat doe je dan? Iedereen moet doen waar hij/zij zich fijn bij voelt. Ik vrees echter dat camperhuur voor 2024 op korte termijn niet veel goedkoper zal worden helaas.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Duidelijk. Ik vind het namelijk écht bizar die prijzen. En ik wil best nog een paar maanden wachten met boeken, maar op het gegeven moment wil ik (we zitten vast aan het hoogseizoen) alles gewoon geregeld hebben. Als je dan zo'n verre reis maakt en je hebt je al aan veel zaken (met bijbehorende kosten) vastgelegd en het strandt op de camper/auto of wat dan ook, dat is ook zo zonde...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Nog een overweging: ik zie de toekomst somber in voor motorhomes vanwege de (komende) ban op verbrandingsmotoren.

Voor ons was dat toch niet een onbelangrijke factor in de beslissing om nu een motorhome aan te schaffen en niet te wachten tot ons pensioen.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Ondanks dat de prijs anders doet vermoeden wilde ik er slechts 1 huren, niet kopen...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Als je in het hoogseizoen een RV wilt huren een jaar van tevoren ga je gewoon de hoofdprijs betalen. Maar ik neem aan dat je de afgelopen 5 jaar genoeg info op het forum hebt gelezen.
21 States so far...
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

MiKeZZa schreef:
14 mei 2023, 21:00
Ondanks dat de prijs anders doet vermoeden wilde ik er slechts 1 huren, niet kopen...
Ik bedoelde niet dat ik aanbeveel om er een te kopen, maar dat je reizen met een motorhome niet te lang moet uitstellen.

Het zal de komende jaren steeds moeilijker en hoogstwaarschijnlijk duurder worden.
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

Big Al schreef:
15 mei 2023, 18:08
MiKeZZa schreef:
14 mei 2023, 21:00
Ik bedoelde niet dat ik aanbeveel om er een te kopen, maar dat je reizen met een motorhome niet te lang moet uitstellen.

Het zal de komende jaren steeds moeilijker en hoogstwaarschijnlijk duurder worden.
Ah zo. Nou het is ook weer niet zo dat ik dit gedaan móét hebben ofzo... Het lijkt me nu gewoon een leuke optie, geen absolute must.
Corv schreef:
15 mei 2023, 17:20
Als je in het hoogseizoen een RV wilt huren een jaar van tevoren ga je gewoon de hoofdprijs betalen. Maar ik neem aan dat je de afgelopen 5 jaar genoeg info op het forum hebt gelezen.
Ja, het nodige. Al heb ik niet 5 jaar lang dagelijks zitten lezen :wink:

Ook heb ik eigenlijk nergens dergelijke waanzinnige bedragen langs zien komen.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Hey,

ik denk dat je nog net wat te vroeg bent voor het boeken van de camper.
Wij gaan volgend jaar april een camper huren, meer dan een jaar van te voren al aan het kijken naar prijzen, toen waren ze echt super hoog,
nu zo'n 11 maanden van te voren zijn ze een stuk beter. (tis nog steeds heel veel meer dan 5 jaar geleden maar daar ontkomen we niet aan:()
bij ons was meer dan een jaar van te voren cruise amerika ook nog niet te boeken nu wel, en die zijn (niet zonder reden, maar das een overweging) een stukje goedkoper. ik vond camperdays een fijne site om de prijzen in de gaten te houden, en die komen ook goed overeen met bv tioga.
wij gaan vandaag boeken
MiKeZZa
Amerika-ontdekker

Bericht door MiKeZZa »

mirjamenjasper schreef:
24 mei 2023, 09:51
Hey,

ik denk dat je nog net wat te vroeg bent voor het boeken van de camper.
Wij gaan volgend jaar april een camper huren, meer dan een jaar van te voren al aan het kijken naar prijzen, toen waren ze echt super hoog,
nu zo'n 11 maanden van te voren zijn ze een stuk beter. (tis nog steeds heel veel meer dan 5 jaar geleden maar daar ontkomen we niet aan:()
bij ons was meer dan een jaar van te voren cruise amerika ook nog niet te boeken nu wel, en die zijn (niet zonder reden, maar das een overweging) een stukje goedkoper. ik vond camperdays een fijne site om de prijzen in de gaten te houden, en die komen ook goed overeen met bv tioga.
wij gaan vandaag boeken
Ik ga het eens in de gaten houden!
MatthioP
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthioP »

We zouden een camper C30 van Cruise America willen huren via CampStar: https://www.campstar.com/nl/rv/vehicle-details/22055740
We vroegen ons af waarom de prijzen op de officiele website van CruiseAmerica veel hoger zijn. Is Campstar een betrouwbare site?

Raden jullie andere sites aan die goedkoper/beter zijn?

Alvast bedankt!
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Beetje googelen en je ziet dat ze aardig scoren. Alleen kan ik op trustpilot de negatieve reviews niet lezen ( die lees ik nl altijd als eerste😁)
Ooit van een medewerker van Cruise gehoord, dat het bijna altijd goedkoper is te boeken via een organisatie.
Waarschijnlijk kunnen aanbiedingen of wegbrengcampers nog eens gunstig uitpakken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Dutchylex
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Dutchylex »

Wij hebben nu voor de 2e keer bij https://www.drive-usa.de/motorhomes/ geboekt en zijn zeer tevreden over de service, reactie snelheid en prijs. Je kunt gemakkelijk vergelijken en hadden goede annulering mogelijkheden. Wij boeken vliegtickets en de camper meestal 6-8 maanden van te voren en hebben meestal (achteraf gezien) prima prijzen betaald. De campings boeken wij altijd van te voren omdat we in juli/aug reizen met 3 kinderen en 30ft RV. Parken in zowel Jaspers, Banff en bij Yellowstone waren vanaf moment van beschikbaarheid binnen 10 minuten vol geboekt :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer