Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ja, ik heb het na een week opgezegd. Ik kon toen de hele vakantie van de bundel gebruik blijven maken.
Top, ik ga deze proberen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hi Aras,Aras schreef: ↑05 mei 2023, 22:05Net terug uit Amerika. Wij wilden geen hotspot maken met 1 vd telefoons en hebben daar ter plaatse een mifi router gekocht bij T-mobile (ziet er hetzelfde uit als Europese t-mobile, maar schijnt niet inwisselbaar te zijn).
Met 3 pubers hadden we behoefte aan veel data, snel internet en goede dekking. We hebben een 50 mb simkaart voor in de router gekocht (kosten: 60 dollar) en hadden prima internet. De prepaid sim koop je bij elke T-mobile shop (zelfs op de luchthaven gezien). Fijne van de mifi is dat ie klein genoeg is om in je zak te steken en ook zonder opladen zo’n 7 uur op batterij werkt.
Kortom wij waren heel tevreden over deze oplossing. En ik weet niet of het hier mag; maar ik heb de mifi router te koop (zie Marktplaats onder mifi router t-mobile).
Ben geïnteresseerd in de oplossing die jullie hebben gebruikt in Amerika (Mifi met fysieke T-mobile kaart)
Heb je de Mifi router nog steeds te koop staan?
Ik heb deze ook binnen en alvast aangemeld om over een paar weken te gebruiken.
Heb geen bevestiging ontvangen dat het verwerkt gaat worden. Heb jij die wel gekregen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik wil deze nog eens onder de aandacht brengen. Is er niemand die hier ervaring mee heeft en het wil delen?jeppiepruts schreef: ↑07 jun 2023, 10:23T-mobile biedt een eSIM oplossing aan om hun netwerk in de USA te testen (https://www.t-mobile.com/offers/free-trial).
Er zijn weinig vereisten, behalve dat je nog geen T-Mobile klant bent en je in de USA bevindt.
Is er iemand die dit al geprobeerd heeft of dat van plan is als vakantie oplossing?
3 maanden gratis onbeperkt data is wel interessant.
Ik kan geen voorwaarde vinden die het voor ons onmogelijk maakt het te gebruiken.
Of gaat het mis bij installatie/registratie van/in de T-mobile app?
Uiteraard is dit bedoeld om locals over te halen over te stappen naar hun netwerk.
En toch...toch zou ik als toerist het ook wel eerst willen proberen. Ik denk dat in het Zuidwesten AT&T een betere dekking heeft. Maar zou T-mobile door deze test van ze best een kans willen geven.
Benieuwd of er ervaringen zijn, of iemand die heel binnenkort gaat en het wil uitproberen
edit: ik zie dat Verizon ook iets dergelijks biedt (https://www.verizon.com/support/verizon ... rial-faqs/), en AT&T heel beperkt via cricket (https://www.cricketwireless.com/free-trial.html).
Dus mijn vraag is dan meer algemeen: wie heeft hier ervaring mee en werkt dit voor ons als toeristen?
@jeppiepruts Ik vlieg a.s. zondag en ga het dan testen.
-
- Amerikafan
Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Veel plezier.
Waar zie jij dat travel & surf betaalbaar is? Als ik op de T-Mobile site kijk zie ik tarieven van €2,50 per MB voor USA en CanadaGeorgie schreef: ↑07 jun 2023, 09:12Oh ja ik zie het. Nou ik ga denk ik gewoon toch de T Mobile Travel & Surf van de VS proberen, ze hebben daar redelijk goede dekking met 5G (al zal dat niet overal) en dat lijkt redelijk betaalbaar. En dan met name toch wifi proberen. Heb maps.me voor navigeren dus komt vast goed dan!

-
- Amerikafan
Op dezelfde pagina, maar dan even naar beneden scrollen (sectie Wat kost Travel & Surf).
Zone 2: Rest van Europa, Aruba, Australië, Canada, Ned. Antillen, Marokko, Suriname, Turkije, VS
Pas - Zone 2 Prijs Aantal MB's Geldig
Alleen voor T-Mobile USA netwerk*
€ 19,99
5000 MB
30 dagen
Zone 2: Rest van Europa, Aruba, Australië, Canada, Ned. Antillen, Marokko, Suriname, Turkije, VS
Pas - Zone 2 Prijs Aantal MB's Geldig
Alleen voor T-Mobile USA netwerk*
€ 19,99
5000 MB
30 dagen
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ja precies, die had ik ook gevonden. Nou is dat misschien niet genoeg, maar ik vind dat in elk geval de moeite waard om te proberen in combi met WiFi in hotels/restaurants denk ik. Ik ga maar korte trips, dat helpt ook (1x 8 dagen, 1x 6 dagen).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik had vorig jaar die T-mobile netwerk pass van EUR19.99 ook gekocht. Waar T-mobile USA geen dekking heeft, mag je het AT&T netwerk gebruiken. Alleen had AT&T net een paar maanden ervoor hun 3G netwerk uitgezet en dat was om een of andere reden precies het netwerk waar m'n telefoon heen wilde verbinden als T-mobile USA geen dekking had, dus dat werkte totaal niet. Hopelijk is dat inmiddels opgelost door T-mobile Nederland...
WIE O WIE kan mij helpen? Na een hele dag lezen en zoeken online naar een fysieke sim kaart voor US (geen van onze 4 telefoons ondersteunen E sim) kom ik erachter via een IMEI checker (website T mobile én website van verkoper van sim kaarten) dat geen van de 4 smartphones compatibel zijn met T mobile of AT&T. Hoe kan dit? Het zijn geen stokoude toestellen wel samsung galaxy A12 en A13 (en 1 ouder toetel van Huawei).
Vorig jaar gebruikte ik een t mobile kaartje in 1 van de samsung galaxy A12 toestellen en dat werkte. Maar nu zou dat niet meer gaan? Het bedrijf waar ik het toen kocht bestaat al niet meer dus ja...
Heel veel berichten ook in dit topic gelezen maar ik kom niet verder. Als ik nu 4 sim kaarten koop in de hoop dat het werkt kan ik wel veel geld kwijt zijn (1 kaartje kost 40 euro en de rest elk 20 euro).
Wie kan er wat verduidelijking brengen in dit mogelijks probleem?
Vorig jaar gebruikte ik een t mobile kaartje in 1 van de samsung galaxy A12 toestellen en dat werkte. Maar nu zou dat niet meer gaan? Het bedrijf waar ik het toen kocht bestaat al niet meer dus ja...
Heel veel berichten ook in dit topic gelezen maar ik kom niet verder. Als ik nu 4 sim kaarten koop in de hoop dat het werkt kan ik wel veel geld kwijt zijn (1 kaartje kost 40 euro en de rest elk 20 euro).
Wie kan er wat verduidelijking brengen in dit mogelijks probleem?
-
- Amerikafan
Dan zou ik verwachten dat het nu ook wel weer werkt.
Het 3G netwerk is uitgeschakeld in de USA, maar de A12 ondersteunt gewoon LTE (4G)
Er zijn specifieke varianten van genoemde toestellen voor de Amerikaanse markt uitgebracht (T-mobile bv) zie ik. Ik denk echter dat dat dezelfde toetellen zijn, met hooguit een sim-lock erop.
Wellicht dat ze alleen de nrs van hun eigen uitgegeven telefoons checken?
Als je het specifieke modelnr geeft is het misschien makkelijker na te kijken voor iemand hier (SM-...)
Het 3G netwerk is uitgeschakeld in de USA, maar de A12 ondersteunt gewoon LTE (4G)
Er zijn specifieke varianten van genoemde toestellen voor de Amerikaanse markt uitgebracht (T-mobile bv) zie ik. Ik denk echter dat dat dezelfde toetellen zijn, met hooguit een sim-lock erop.
Wellicht dat ze alleen de nrs van hun eigen uitgegeven telefoons checken?
Als je het specifieke modelnr geeft is het misschien makkelijker na te kijken voor iemand hier (SM-...)
Samsung galaxy A13: SM-A135F/DSN
Samsung galaxy A12: SM-A127F/DSN
Huawei Y7 (wel al oud toetsel): DUB-LX1
Samsung galaxy A12: SM-A127F/DSN
Huawei Y7 (wel al oud toetsel): DUB-LX1
-
- Amerikafan
De *F modellen van Samsung zijn internationale modellen. Die zouden het normaalgesproken overal gewoon moeten doen (geen geografische beperkingen).
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 18 jun 2023, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat ze zullen werken hoop ik idd maar gaan ze werken met een Amerikaanse sim kaart van T mobile? Of zijn die 2 niet per se gelinked?
-
- Amerikafan
Dat staat helemaal los van elkaar.
In theorie kan een provider een specifiek toesteltype weigeren van het netwerk, maar even snel Googlen geeft mij niet die indruk in het geval van een a12 en a13
In theorie kan een provider een specifiek toesteltype weigeren van het netwerk, maar even snel Googlen geeft mij niet die indruk in het geval van een a12 en a13
Op Kimovil had ik ook de Huawei ingegeven en die lijkt toch ook nog toegestaan te zijn. Naar network connectivity met T mobile krijg ik bij 4G enkel B5,B20 en B41. Waarvoor staan die B's?
-
- Amerikafan
Dat zijn de 4G banden, die weer gekoppeld zijn aan bepaalde frequenties.
https://www.phonearena.com/news/Cheat-s ... SA_id77933
Band 5 is in ieder geval bij alle providers aanwezig, en ook in de A12 en A13.
https://www.nieuwemobiel.nl/Vergelijken ... Galaxy-A12
Maar geen main band, misschien dat het daar nog iets meet te maken heeft?
Ik weet niet beter dan dat de provider een band moet supporten die je telefoon ook support.
Maar verder ga ik mij nu op glad ijs bevinden. Hier houdt mijn kennis ook op en gaat niet verder dan die via Google vergaard....
https://www.phonearena.com/news/Cheat-s ... SA_id77933
Band 5 is in ieder geval bij alle providers aanwezig, en ook in de A12 en A13.
https://www.nieuwemobiel.nl/Vergelijken ... Galaxy-A12
Maar geen main band, misschien dat het daar nog iets meet te maken heeft?
Ik weet niet beter dan dat de provider een band moet supporten die je telefoon ook support.
Maar verder ga ik mij nu op glad ijs bevinden. Hier houdt mijn kennis ook op en gaat niet verder dan die via Google vergaard....
Alvast bedankt! Jouw kennis reikt alvast een stuk verder dan de mijne.
Moest hier nog iemand zijn die er nog meer van weet....shoot. Wat het blijft mij toch wat onwennig voelen om 100 euro uit te geven aan sim kaarten die mogelijks voor de vuilbak zijn.
Moest hier nog iemand zijn die er nog meer van weet....shoot. Wat het blijft mij toch wat onwennig voelen om 100 euro uit te geven aan sim kaarten die mogelijks voor de vuilbak zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3203 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties