Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.
De parken zie je het beste door er een of meerdere wandelingen te maken. In Zion kun je met de shuttlebus het park in - dat mag niet met eigen vervoer - en dan kun je op verschillende plaatsen uitstappen. In de om er is het mooi om een stuk door de Narrows te lopen, je loopt dan tussen hoge rotswanden door een rivier. Het zal er wel druk zijn, misschien niet gek om dat laat In de middag te gaan doen.
Stop ook bij de Lodge en geniet van een ijsje op het grasveld voor de Lodge. Neem voldoende water mee, in Zion kun je geen waterflessen kopen, wel bijvullen.
In Bryce kun je wel met eigen vervoer het park in maar er rijdt een shuttlebus vanaf Ruby's. Lijkt mij wel zo prettig. De shuttlebussen in de parken zijn gratis.
Bryce is prachtig vanaf de rand, zeker rond zonsopkomst en voor zonsondergang. Maak ook een wandeling naar beneden om tussen de hoodoos te lopen.
In alle parken is een bezoek aan het visitor center een aanrader. Een rangeractiviteit bijwonen is ook leuk en interessant.
Als je naar Death Valley gaat kun je daar al bij het visitor center een America the beautiful pas aanschaffen (80 dollar). En anders bij de ingang van Zion. Met die pas heb je gratis toegang tot alle nationale parken en monumenten.
Waarom overweeg je om in 1 dag naar LA te rijden, wat zou je dan doen met de extra dag? Een extra dag bij Zion zou wel mooi zijn maar dan moet je alles opschuiven.
Of misschien meer tijd voor Sequoia? Kijk eens of je een camping in Cedar Grove (Kings Canyon) kunt vinden. Sommige campings in Sequoia en Kings Canyon zijn ppas heel laat te reserveren.
Marianne
Stop ook bij de Lodge en geniet van een ijsje op het grasveld voor de Lodge. Neem voldoende water mee, in Zion kun je geen waterflessen kopen, wel bijvullen.
In Bryce kun je wel met eigen vervoer het park in maar er rijdt een shuttlebus vanaf Ruby's. Lijkt mij wel zo prettig. De shuttlebussen in de parken zijn gratis.
Bryce is prachtig vanaf de rand, zeker rond zonsopkomst en voor zonsondergang. Maak ook een wandeling naar beneden om tussen de hoodoos te lopen.
In alle parken is een bezoek aan het visitor center een aanrader. Een rangeractiviteit bijwonen is ook leuk en interessant.
Als je naar Death Valley gaat kun je daar al bij het visitor center een America the beautiful pas aanschaffen (80 dollar). En anders bij de ingang van Zion. Met die pas heb je gratis toegang tot alle nationale parken en monumenten.
Waarom overweeg je om in 1 dag naar LA te rijden, wat zou je dan doen met de extra dag? Een extra dag bij Zion zou wel mooi zijn maar dan moet je alles opschuiven.
Of misschien meer tijd voor Sequoia? Kijk eens of je een camping in Cedar Grove (Kings Canyon) kunt vinden. Sommige campings in Sequoia en Kings Canyon zijn ppas heel laat te reserveren.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 20 apr 2023, 07:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Aanvulling Bryce: automatisch wel, camper mag niet op bepaalde uren (ivm beperkte parkeerplaatsen). Shuttle is dus handigste.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Huur meteen een auto als je uit het vliegtuig stapt. Je hebt dan vervoer naar je hotel en de volgende ochtend ga je vroeg, want je bent toch vroeg wakker, met de auto boodschappen doen. Dan ga je met de auto naar de camperverhuurder, gooit alles uit de auto in de camper en gaat met auto en camper naar de autoverhuur om hem in te leveren. Dan met de camper evt. nog naar de supermarkt voor dingen die je in eerste instantie niet kon (ijs voor ons altijd
) of wilde kopen.
Voor ons inmiddels een beproefd recept

Voor ons inmiddels een beproefd recept

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Nogmaals kan ik jullie niet genoeg bedanken voor alle tips!
Betreffende de huurauto. Deze moeten we inleveren op 5 juli om 9AM aan SIXT car rental LA op 3,5km van het Hotel Circus. Vervolgens checken we uit in Hotel Circus en laten we ons door een Uber afzetten (met bagage) aan een Wallmart Supercenter (18km van hotel) vlakbij het Cruise America LA camper afhaalpuint (ligt aan andere kant van de straat) . Vrouw en kids mogen boodschappen doen bij Wallmart terwijl ik de camper ga afhalen (afhaaluur = 13u). Daarna ga ik vrouw en kids ophalen bij Wallmart (andere kant van de straat) boodschappen zijn reeds gedaan dus inladen en wegwezen richting Zion. Ik denk wel dat dit haalbaar moet zijn , niet ?
locatie hotel Circus https://goo.gl/maps/qtQq2WjXPrmi7VCH6
locatie Wallmart Supercenter https://goo.gl/maps/FuG4AQ35neWAUZXd8
locatie Cruise America https://goo.gl/maps/qtQq2WjXPrmi7VCH6
Betreffende de huurauto. Deze moeten we inleveren op 5 juli om 9AM aan SIXT car rental LA op 3,5km van het Hotel Circus. Vervolgens checken we uit in Hotel Circus en laten we ons door een Uber afzetten (met bagage) aan een Wallmart Supercenter (18km van hotel) vlakbij het Cruise America LA camper afhaalpuint (ligt aan andere kant van de straat) . Vrouw en kids mogen boodschappen doen bij Wallmart terwijl ik de camper ga afhalen (afhaaluur = 13u). Daarna ga ik vrouw en kids ophalen bij Wallmart (andere kant van de straat) boodschappen zijn reeds gedaan dus inladen en wegwezen richting Zion. Ik denk wel dat dit haalbaar moet zijn , niet ?
locatie hotel Circus https://goo.gl/maps/qtQq2WjXPrmi7VCH6
locatie Wallmart Supercenter https://goo.gl/maps/FuG4AQ35neWAUZXd8
locatie Cruise America https://goo.gl/maps/qtQq2WjXPrmi7VCH6
-
- Amerika-ontdekker
De huurauto is gehuurd voor dag 3 en 4. Eerste dag Uberen we van de luchthaven LA naar het hotel, 2de dag is voor de verwerking van de jetlag en wat rond te hangen in Las Vegas.jojostravelusa schreef: ↑21 apr 2023, 12:36
Huur meteen een auto als je uit het vliegtuig stapt. Je hebt dan vervoer naar je hotel en de volgende ochtend ga je vroeg, want je bent toch vroeg wakker, met de auto boodschappen doen. Dan ga je met de auto naar de camperverhuurder, gooit alles uit de auto in de camper en gaat met auto en camper naar de autoverhuur om hem in te leveren. Dan met de camper evt. nog naar de supermarkt voor dingen die je in eerste instantie niet kon (ijs voor ons altijd) of wilde kopen.
Voor ons inmiddels een beproefd recept![]()
Zo kan het inderdaad ook. Is trouwens nog wel even lopen van Walmart naar CA verhuur, dus pak diezelfde uber
Denk eraan: als je je vrouw wilt bijschrijven op het contract ivm evt beiden rijden, dan zal zij doorgaans zelf erbij moeten zijn en meetekenen op het contract. Ik rij meestal alles en mijn vrouw niet, maar is toch een geruststellend gevoel dat het in noodgevallen dagtocht mag….

Denk eraan: als je je vrouw wilt bijschrijven op het contract ivm evt beiden rijden, dan zal zij doorgaans zelf erbij moeten zijn en meetekenen op het contract. Ik rij meestal alles en mijn vrouw niet, maar is toch een geruststellend gevoel dat het in noodgevallen dagtocht mag….
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt. Wij kwamen er eens in Amerika (2014) achter dat er nog een rijbewijs in Nederland lag
. Ik heb toen 3 dagen gereden totdat het rijbewijs, door vrienden met FedEx opgestuurd, ontvangen was. Anders hadden we toch echt een probleem gehad. Toen terug naar Cruise America om de 2e bestuurder bij te laten schrijven en vervolgens heb ik de sleutels overhandigd en niet meer gereden
Maar het had in elk geval gekund.

De autohuur zou ik echt aanpassen en zoals anderen al zeggen meteen na aankomst oppikken bij de luchthaven. En pas inleveren nadat je de camper hebt. Je weet nu nog niet hoe laat je de camper kunt ophalen, daarvoor moet je een afspraak maken met Cruise America een dag voordat je de camper ophaalt. Wat als je pas om bijvoorbeeld 15.00 uur aan de beurt bent. En denk ook niet dat alles vlot en soepel verloopt. Het duurt gemiddeld zo'n uur à twee uur eer je weg kunt rijden bij Cruise America. Het gaat allemaal erg traag. We huren bijna altijd een auto direct na aankomst. Geen taxi of uber nodig. De dag van ophalen kun je 's morgens eventueel nog proberen de ophaaltijd van de camper te vervroegen. Dat is ons weleens gelukt
De dag dat je de camper ophaalt kun je op je gemak boodschappen halen of lekker shoppen bij een outlet (vinden kinderen helemaal niet erg waarschijnlijk
en scheelt ook weer kleding inpakken als je thuis vertrekt) en lever de auto pas in nadat je de camper hebt. Je vrouw en kinderen op het parkeerterrein van de Walmart laten wachten tot jij eindelijk de camper hebt, zal niet voor de meest vrolijke gezichten zorgen.
In ons geval rijdt mijn man de camper naar de autoverhuurder om de auto in te leveren en ik volg hem in de auto. Het is echt verstandig om je vrouw ook op het contract van de camper bij te schrijven als bestuurder. En dat gaat niet als ze er niet bij is. Wat als jij je voet verstuikt of iets anders en je kunt tijdelijk niet goed rijden? Dan mag er niemand meer rijden in de camper. De tweede bestuurder is gratis voor de camper, dus dat maakt qua kosten niet uit.

De dag dat je de camper ophaalt kun je op je gemak boodschappen halen of lekker shoppen bij een outlet (vinden kinderen helemaal niet erg waarschijnlijk

In ons geval rijdt mijn man de camper naar de autoverhuurder om de auto in te leveren en ik volg hem in de auto. Het is echt verstandig om je vrouw ook op het contract van de camper bij te schrijven als bestuurder. En dat gaat niet als ze er niet bij is. Wat als jij je voet verstuikt of iets anders en je kunt tijdelijk niet goed rijden? Dan mag er niemand meer rijden in de camper. De tweede bestuurder is gratis voor de camper, dus dat maakt qua kosten niet uit.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ik denk dat die auto nog wel omgeboekt gaat worden ... hahaha...

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
En afhankelijk van de staat, voor de auto ook.
-
- Amerika-newbie
Ik lees dat je een camper hebt, ik had een gewone auto vorige zomer maar vanuit las Vegas ben ik doorgereden naar Kanab.
Ik heb daar van maandag tot vrijdag een huis gehuurd met alles erop en eraan. We hebben zelfs daar koekjes gebakken!
Vervolgens vanuit Kanab hebben we alle natuurpracht bezocht ... Zion, Bryce, Page, Lake Powel, Horshoe Bend, Antelope Canyon, ...
Mijn beste beslissing ever ... Kanab ligt zo centraal, gemiddeld uurtje rijden tot aan alk park en ook onderweg zoveel te zien.
Ik geef het maar mee ...
Ik heb daar van maandag tot vrijdag een huis gehuurd met alles erop en eraan. We hebben zelfs daar koekjes gebakken!
Vervolgens vanuit Kanab hebben we alle natuurpracht bezocht ... Zion, Bryce, Page, Lake Powel, Horshoe Bend, Antelope Canyon, ...
Mijn beste beslissing ever ... Kanab ligt zo centraal, gemiddeld uurtje rijden tot aan alk park en ook onderweg zoveel te zien.
Ik geef het maar mee ...
-
- Amerika-ontdekker
De huurauto gaan we laten hoe het is. We uberen de eerste dag van de luchthaven LV naar ons hotel. 2de dag = jetlag recuperatie en dag 3 en 4 hebben we dan de huurwagen. Dag 5, huurwagen inleveren (9AM) en worden we daarna door Uber afgezet bij Cruise America Las Vegas. Vrouw en kids gaan shoppen in Walmart en ik zal de camper in ontvangst gaan nemen. Wanneer ik te lang wegblijf trekken ze hun plan wel, ik zie dat er shopping gelegenheid genoeg is rond het Cruise America ophaalpunt

Mijn vrouw rijdt niet met een camper en al zeker niet in de USA. Als ik niet meer kan rijden dan stopt de vakantie

en nogmaals super bedankt voor al jullie tips tot nu toe !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nu een andere camping bij Yosemite? Maar deze is ook niet goed gelegen voor het park. Had je naar Indian Flat gekeken? En check je ook of er nog iets in het park vrij komt? Kijk eens op www.nps.gov/yose onder campings. Het kan zijn dat Crane Flat nog beschikbaar komt.
Zoek je nog specifieke tips? Weet je al wat jullie in de parken willen doen? Het is verstandig om daar een goede planning voor te maken gezien de beperkte tijd die je in de parken hebt.
Marianne
Zoek je nog specifieke tips? Weet je al wat jullie in de parken willen doen? Het is verstandig om daar een goede planning voor te maken gezien de beperkte tijd die je in de parken hebt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad we hebben Yosemite Lakes gekozen aangezien deze iets beter gelegen was om de Tioga pas te doen (die willen we zeker doen).
Indian Flat heb ik bekeken, maar was helaas uitverkocht.
Ik kijk ook bijna dagelijks op www.nps.gov/yose of er nog iets vrij komt in het NP maar ik vrees er een beetje voor. Hebben jullie ervaring met plaatsen die lastminute toch nog vrijkomen ?
Indian Flat heb ik bekeken, maar was helaas uitverkocht.
Ik kijk ook bijna dagelijks op www.nps.gov/yose of er nog iets vrij komt in het NP maar ik vrees er een beetje voor. Hebben jullie ervaring met plaatsen die lastminute toch nog vrijkomen ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de NPS-site kun je zien welke campings er zijn, welke geschikt zijn voor een RV, en wanneer ze open zijn/gaan, maar voor de beschikbaarheid moet je op www.recreation.gov zijn. Check die site regelmatig.
In zie dat de verwachte openingsdatum voor Crane Flat vermoedelijk augustus is, dus daarvoor zijn jullie te vroeg. Maar check het toch, je weet het maar nooit.
Als je zeker de Tioga Road wilt doen, waarom heb je dan niet de route via de Tioga Road genomen? Het is toch wel erg jammer dat jullie zo laat begonnen zijn met jullie te verdiepen in de route en campings.
Als je in die ene dag Yosemite de Tioga Road wilt doen blijft er voor de vallei natuurlijk weinig tijd over; dat zou je dan kunnen bezoeken op de dag dat je van Sequoia komt.
Marianne
In zie dat de verwachte openingsdatum voor Crane Flat vermoedelijk augustus is, dus daarvoor zijn jullie te vroeg. Maar check het toch, je weet het maar nooit.
Als je zeker de Tioga Road wilt doen, waarom heb je dan niet de route via de Tioga Road genomen? Het is toch wel erg jammer dat jullie zo laat begonnen zijn met jullie te verdiepen in de route en campings.
Als je in die ene dag Yosemite de Tioga Road wilt doen blijft er voor de vallei natuurlijk weinig tijd over; dat zou je dan kunnen bezoeken op de dag dat je van Sequoia komt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Zou je dan voorstellen, komende van LA, langs Lone Pine, Bishop, Mammoth Lakes zo de Tioga Road te doen richting onze campground Thousand Trails Yosemite ?
Ik kan nog steeds onze campground in Sequoia NP omboeken als er een leuk alternatief is.
PS. sowieso blijven we dagelijks de beschikbare campgrounds in de NP's nakijken.
Ik kan nog steeds onze campground in Sequoia NP omboeken als er een leuk alternatief is.

PS. sowieso blijven we dagelijks de beschikbare campgrounds in de NP's nakijken.
Laatst gewijzigd door markro op 19 jun 2023, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt een aantal keuzes gemaakt die in mijn ogen niet optimaal zijn. Maar goed, het is nu eenmaal zo. Het lijkt me lastig om nu nog iets aan te passen. Ik zou zelf niet Sequoia inruilen voor de route via de 395. Maar het was natuurlijk mooier geweest om vanuit de GC via Las Vegas en Lee Vining naar Yosemite te gaan.
Als je in 1 dag van LA naar Bishop of Lee Vining zou willen rijden zou je een extra dag Yosemite kunnen doen, en daar de Mariposa Grove kunnen bezoeken voor de sequoia's.
Je weet dat de 198 door Sequoia NP niet geschikt is voor grotere campers? Dat betekent dat je via de 180 moet rijden. Hoe groot is jullie camper? En jullie zitten nu bij Three Rivers? Heb je al eens gekeken of er iets in Grant Grove beschikbaar is of komt? Veel campings in Sequoia en Kings Canyon zijn pas hel laat te reserveren, dus wellicht zijn daar nog mogelijkheden.
Moet je op 18 juli de camper inleveren?
(Bovenliggende berichten quoten is niet nodig.)
Marianne
Als je in 1 dag van LA naar Bishop of Lee Vining zou willen rijden zou je een extra dag Yosemite kunnen doen, en daar de Mariposa Grove kunnen bezoeken voor de sequoia's.
Je weet dat de 198 door Sequoia NP niet geschikt is voor grotere campers? Dat betekent dat je via de 180 moet rijden. Hoe groot is jullie camper? En jullie zitten nu bij Three Rivers? Heb je al eens gekeken of er iets in Grant Grove beschikbaar is of komt? Veel campings in Sequoia en Kings Canyon zijn pas hel laat te reserveren, dus wellicht zijn daar nog mogelijkheden.
Moet je op 18 juli de camper inleveren?
(Bovenliggende berichten quoten is niet nodig.)
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Klopt Marianne, 18/7 leveren we de camper terug in in San Fransicco
We hebben deze route gekozen omdat we met 2 kinderen zitten die heel fel uitkijken naar Los Angeles en Las Vegas. Vandaar dat we daar ook wat langer blijven. Rechtstreeks van GC via LV richting Lee Vining was mooier geweest , maar dan moeten we inbinden in Los Angeles.
Via onze campground "Sequoia Resort & RV Park", zouden we in de ochtend vertrekken en via de 180 eerst richting Fresno rijden vervolgens naar Oakhurst om zo (langs je tip Mariposa Grove) door Yosemite Valley te rijden richting onze Campground Thousand Trails. De volgende dag staat dan de Tioga pas op het programma. In 1 dag van LA naar Lee Vining of Bishop lijkt mij persoonlijk wat te lang (+-5u30) rijden
Via nps of https://www.recreation.gov/ is er momenteel nergens iets beschikbaar in het NP, maar we houden het in de gaten.
We hebben deze route gekozen omdat we met 2 kinderen zitten die heel fel uitkijken naar Los Angeles en Las Vegas. Vandaar dat we daar ook wat langer blijven. Rechtstreeks van GC via LV richting Lee Vining was mooier geweest , maar dan moeten we inbinden in Los Angeles.
Via onze campground "Sequoia Resort & RV Park", zouden we in de ochtend vertrekken en via de 180 eerst richting Fresno rijden vervolgens naar Oakhurst om zo (langs je tip Mariposa Grove) door Yosemite Valley te rijden richting onze Campground Thousand Trails. De volgende dag staat dan de Tioga pas op het programma. In 1 dag van LA naar Lee Vining of Bishop lijkt mij persoonlijk wat te lang (+-5u30) rijden
Via nps of https://www.recreation.gov/ is er momenteel nergens iets beschikbaar in het NP, maar we houden het in de gaten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Sequoia gaat, dan hoef je natuurlijk niet meer naar de Mariposa Grove. Ik neem aan dat je op 15-7 naar Sequoia gaat?
Wat je nu beschrijft, via de 180, begrijp ik niet.
Heb je op de 18e dan nog voldoende tijd? Meestal overnachten mensen dicht in de buurt van de camperverhuurder op de dag dat de camper ingeleverd moet worden.
Marianne
Wat je nu beschrijft, via de 180, begrijp ik niet.
Heb je op de 18e dan nog voldoende tijd? Meestal overnachten mensen dicht in de buurt van de camperverhuurder op de dag dat de camper ingeleverd moet worden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
15/7 plannen we een activiteit in de buurt van Sequoia NP/Kings Canyon.
16/7 vertrekken we vroeg , via oa. de 180 richting (eindbestemming) Thousand Trails Yosemite campground (zie foto) . Dit met verschillende stops in Yosemite Valley. 17/7 Tioga pas en 18/7 vertrekken we om 6-7AM richting SF voor het inleveren van de camper (voor 11AM en +-3u30 rijden)
16/7 vertrekken we vroeg , via oa. de 180 richting (eindbestemming) Thousand Trails Yosemite campground (zie foto) . Dit met verschillende stops in Yosemite Valley. 17/7 Tioga pas en 18/7 vertrekken we om 6-7AM richting SF voor het inleveren van de camper (voor 11AM en +-3u30 rijden)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4506 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties