Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Benniesim: 3 weken Las Vegas - LA - SF.

Bericht door josea »

Ga je nog steeds een dagtrip maken naar Death Valley vanuit Las Vegas? Dat zou ik echt vergeten.
Wij waren er in 2015 met onze kinderen van 10 en 14, en dat vonden ze best leuk, maar dan alleen na 20,00 uur en voor 10.00 de dag erna. Daarna was het snel weer verder. In de zomer dus wel te doen met een overnachting, zodat je de relatief koele avond- en ochtenduren hebt, maar om er overdag heen te rijden voor alleen wat foto’s maken? In de hitte en in de volle zon, dus zonder mooi licht….
Blijf lekker in Las Vegas, dat vinden ze vast veel leuker!
Laatst gewijzigd door josea op 19 jun 2023, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat de camping bij Sequoia bij Three Rivers lag, maar hij ligt noordelijker. Dat scheelt alweer en nu begrijp ik de 180 ook. Je schrijft dat je een activiteit plant in de buurt van Sequoia; bedoel je dan dat je niet naar Sequoia NP of Kings Canyon zelf gaat? Als dat zo is, is de route via Lone Pine en Lee Vining natuurlijk wel een alternatief.

Hou er rekening mee dat de route van Sequoia via Yosemite Valley naar de Thousand Trail camping volgens googlemaps misschien 4,5 uur is, maar in de praktijk met een camper zal het wel een uur meer zijn. Wat dat betreft begrijp ik die angst voor een rijdag van LA naar Lee Vining niet zo. Dat rijdt gemakkelijk en is goed te doen in 1 dag.

Marianne
benniesim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door benniesim »

Onze camping (Sequoia Resort) ligt inderdaad iets noordelijker dan Three Rivers. We komen daar s'avonds aan (vanuit LA) en dachten daar de volgende dag Moro Rock trail of General Grant Tree Trail te doen. Of als er nog andere tips zijn ?

De dag daarna rijden we dan richting Thousand Trails Lakes via Yosemite Valley. Het zal een lange tocht worden maar ik denk wel een mooie tocht waar we hier en daar toch is kunnen uitstappen voor een korte wandeling te maken en wat foto's te trekken.

En als als afsluiter in Yosemite NP rijden zouden we dan de laatste dag de Tioga Pass eens willen op en afrijden en ergens een leuke wandeling zoeken in het hooggebergte
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je toch naar Sequoia gaat zou ik de General Sherman niet overslaan. En wij vonden de Congress Trail een aanrader. Zie bijvoorbeeld hier voor ons verslag.
De wandeling naar de Tokopah Falls is ook leuk om te doen.

Om de Tioga Road vanuit jullie camping te doen kost veel tijd. Maar het is wel mooi. Een leuke wandeling vonden wij die langs de Pothole Dome; met gelegenheid om af te koelen in de rivier. En stop bij Olmsted Point en Tenaya Lake.
Kijk eens op de NPS-site en in de topics onder zuidwesten algemeen voor de drukte in het park; zorg ervoor dat je er voor 8 uur bent.

Voor de wandelingen kun je op mijn wandelsite kijken.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer