Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GT101: LA - Salt Lake City?
Reis GT101: LA - Salt Lake City?
Hi,
Na twee ontzettend mooie rondreizen door Amerika (mede dankzij dit forum), zijn we nu aan het kijken voor 2024.
We willen eigenlijk wat highlights van de vorige reizen combineren met een aantal nieuwe dingen.
Zouden jullie mee willen kijken naar onderstaande route?
Er is nog niks geboekt, dus qua route is er nog speling.
Er zouden eventueel ook nog wat extra dagen tussen kunnen. We twijfelen tussen juni of september.
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - stop aan kustroute
Dag 4 ?? - Montery
Dag 5 Montery - San Fransisco
Dag 6 San Fransisco
Dag 7 San Fransisco - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Death Valley?
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - ??
Dag 16 ?? - Black Hills
Dag 17 Black Hills
Dag 18 Mount Rushmore - Sheridan
Dag 19 Sheridan - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone - Grand Teton
Dag 23 Grand Teton - Salt lake city
Dag 24 Salt lake city
Na twee ontzettend mooie rondreizen door Amerika (mede dankzij dit forum), zijn we nu aan het kijken voor 2024.
We willen eigenlijk wat highlights van de vorige reizen combineren met een aantal nieuwe dingen.
Zouden jullie mee willen kijken naar onderstaande route?
Er is nog niks geboekt, dus qua route is er nog speling.
Er zouden eventueel ook nog wat extra dagen tussen kunnen. We twijfelen tussen juni of september.
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles - stop aan kustroute
Dag 4 ?? - Montery
Dag 5 Montery - San Fransisco
Dag 6 San Fransisco
Dag 7 San Fransisco - Yosemite
Dag 8 Yosemite
Dag 9 Yosemite - Death Valley?
Dag 10 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab - ??
Dag 16 ?? - Black Hills
Dag 17 Black Hills
Dag 18 Mount Rushmore - Sheridan
Dag 19 Sheridan - Yellowstone
Dag 20 Yellowstone
Dag 21 Yellowstone
Dag 22 Yellowstone - Grand Teton
Dag 23 Grand Teton - Salt lake city
Dag 24 Salt lake city
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis GT101: LA - Salt lake city?
Ik vind dit een erg drukke route met voor sommige parken weinig tijd en met forse afstanden.
Zonder te weten wat jullie al eerder hebben gedaan en wat jullie overwegingen zijn bij deze route is er niet veel over te zeggen.
Marianne
Zonder te weten wat jullie al eerder hebben gedaan en wat jullie overwegingen zijn bij deze route is er niet veel over te zeggen.
Marianne
Re: Reis GT101: LA - Salt Lake City?
Bedankt voor je reactie Marianne.
Ik heb zelf ook het gevoel of is dit een beetje teveel op sommige dagen. Eigenlijk zijn alleen dag 13-19 nieuw voor ons. De rest hebben we al eerder gezien en bezocht, maar zouden we graag nog eens doen alleen dan wat minder uitgebreid.
Ik heb zelf ook het gevoel of is dit een beetje teveel op sommige dagen. Eigenlijk zijn alleen dag 13-19 nieuw voor ons. De rest hebben we al eerder gezien en bezocht, maar zouden we graag nog eens doen alleen dan wat minder uitgebreid.
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als 13 t/m 19 nieuw is, dan vind ik de tijd daar wel beperkt. South Dakota kan wel wat meer dagen gebruiken.
Capitol Reef al ooit bezocht?
Zo nee, dan zou ik vanuit Las Vegas via de Highway 12 naar Moab rijden, dus via Capitol Reef; hele mooie route. En dan twee overnachtingen in Capitol Reef en drie in Moab.
Of, als de eerste dagen ook al eerder bezocht zijn, waarom dan niet je concentreren op Colorado, met Moab en Capitol Reef en dat combineren met South Dakota en eventueel Yellowstone.
Misschien iets teveel, dat zou je even uit moeten schrijven.
Vliegen op Denver en via Colorado en Moab naar South Dakota/Yellowstone.
Die extra dagen die je hebt, zou ik er sowieso ergens bij doen, zodat het minder gehaast wordt.
Capitol Reef al ooit bezocht?
Zo nee, dan zou ik vanuit Las Vegas via de Highway 12 naar Moab rijden, dus via Capitol Reef; hele mooie route. En dan twee overnachtingen in Capitol Reef en drie in Moab.
Of, als de eerste dagen ook al eerder bezocht zijn, waarom dan niet je concentreren op Colorado, met Moab en Capitol Reef en dat combineren met South Dakota en eventueel Yellowstone.
Misschien iets teveel, dat zou je even uit moeten schrijven.
Vliegen op Denver en via Colorado en Moab naar South Dakota/Yellowstone.
Die extra dagen die je hebt, zou ik er sowieso ergens bij doen, zodat het minder gehaast wordt.
Capital reef / Bryce / Zion / Valley of fire en monument Valley hebben we al eerder bezocht en dus ook een bewuste keuze om ze nu over te slaan. Ik zal nog even goed kijken wat we willen schrappen.
Een extra overnachting bij Moab lijkt mij ook een goed plan. Die ga ik er tussen zetten.
Een extra overnachting bij Moab lijkt mij ook een goed plan. Die ga ik er tussen zetten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je vanuit Moab richting de Black Hills rijdt dan kom je langs RMNP, dè ideale tussenstop om daar een tijdje te verblijven. Je zou eerst kunnen overnachting in Grand Lake om vervolgens via de Tioga Pass naar Estes park te rijden. Na RMNP kun je in 1 dag naar de Black Hills rijden. Daar zijn 3 overnachtingen ook aan te bevelen. Wij hadden 2 overnachtingen in Keystone en 1 in Deadwood. Je hebt dan voldoende tijd voor Custer SP, Mount Rushmore en eventueel Badlands NP.
Tussen Sheridan en Yellowstone is een overnachting in Cody ook leuk. Voordeel is dat je vandaaruit de Beartooth Hyw (schitterende route) kunt pakken richting Yellowstone. Je rijdt dan via de noordoostelijke ingang en de Lamar Valley het park binnen.
Maar dan zal je iets moeten inleveren in het 1ste gedeelte. Met bijv. het schrappen van LA en de kustroute (en starten in SF) plus nog wat extra dagen erbij zou het te realiseren zijn.
Tussen Sheridan en Yellowstone is een overnachting in Cody ook leuk. Voordeel is dat je vandaaruit de Beartooth Hyw (schitterende route) kunt pakken richting Yellowstone. Je rijdt dan via de noordoostelijke ingang en de Lamar Valley het park binnen.
Maar dan zal je iets moeten inleveren in het 1ste gedeelte. Met bijv. het schrappen van LA en de kustroute (en starten in SF) plus nog wat extra dagen erbij zou het te realiseren zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook het eerste stuk vergeten. Begin in SF. Zelfs dan zal het niet ruim zijn. Tussen Yosemite en Death Valley zou ik zeker nog een tussenstop plannen. En met iets meer tijd voor Colorado wordt het al snel weer vol.
Marianne
Marianne
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Even aanvullen/corrigeren:
RMNP is het Rocky Mountain National Park. De weg door dat park, hoog over de Rocky Mountains, is de Trail Ridge Road, tussen de plaatsen Grand Lake en Estes Park.
De Tioga Pass ligt ergens anders, namelijk in het Yosemite National Park in Californië.

- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
South Dakota verdient inderdaad meer tijd. Wij vonden Badlands NP erg mooi en je bent zo een hele dag kwijt aan Mount Rushmore en Crazy Horse en dan heb je nog niet de tijd genomen voor de Needles Hwy en de Iron Mountain Road. Custer SP is ook echt mooi.
Wij zijn er afgelopen september geweest. Je kunt onze belevenissen in het verslag lezen. Misschien haal je er wat tips uit.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Wij zijn er afgelopen september geweest. Je kunt onze belevenissen in het verslag lezen. Misschien haal je er wat tips uit.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja natuurlijk je hebt gelijk. Slip of the pen. Dank voor de correctie.

2011: Zuidwesten
Thnx voor alle tips en adviezen. We hebben er nog eens naar gekeken en nu een ander voorstel. Qua dagen alleen iets minder beschikbaar dan in de eerste route. Dit kan ook niet anders helaas. Las Vegas / Bryce / Grand Canyon / Yellowstone (incl Cody / Beartooth highway) en Grand Teton hebben we al eerder bezocht. Dus daar zouden we eventueel nog iets in kunnen wijzigen als jullie een beter voorstel hebben
Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - St George
Dag 3 St George - Bryce Canyon
Dag 4 Bryce Canyon - Salt Lake City
Dag 5 Salt Lake city - Grand Teton
Dag 6 Grand Teton - Yellowstone (overnachten aan het begin van Yellowstone)
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Beartooth Highway - Cody
Dag 10 Cody - Buffalo?? (is dit een goede overnachtingsplek of beter iets anders kiezen?
Dag 11 Buffalo - Custer?? (zelfde vraag)
Dag 12 Custer
Dag 13 Custer - Denver
Dag 14 Denver - Glenwood Springs? Of Grand Junction?
Dag 15 Glenwood Springs - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Amsterdam

Dag 1 Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - St George
Dag 3 St George - Bryce Canyon
Dag 4 Bryce Canyon - Salt Lake City
Dag 5 Salt Lake city - Grand Teton
Dag 6 Grand Teton - Yellowstone (overnachten aan het begin van Yellowstone)
Dag 7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone - Beartooth Highway - Cody
Dag 10 Cody - Buffalo?? (is dit een goede overnachtingsplek of beter iets anders kiezen?
Dag 11 Buffalo - Custer?? (zelfde vraag)
Dag 12 Custer
Dag 13 Custer - Denver
Dag 14 Denver - Glenwood Springs? Of Grand Junction?
Dag 15 Glenwood Springs - Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Amsterdam
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je al die plaatsen die je noemt al eerder bezocht hebt, waarom maak je dan geen route met Colorado, Moab en eindigen in South Dakota? Want je neemt nu echt maar heel weinig tijd in South Dakota.
Beginnen in Denver, door Colorado richting Moab en dan terug naar RMNP (via een andere route door Colorado uiteraard) en afsluiten met 5/6 dagen South Dakota.
Beginnen in Denver, door Colorado richting Moab en dan terug naar RMNP (via een andere route door Colorado uiteraard) en afsluiten met 5/6 dagen South Dakota.
Laatst gewijzigd door josea op 23 jul 2023, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Tel de mijlen en rij-uren eens op in deze route… dan kom je erachter dat dit niet past in 19 dagen. Of je moet wel erg van autorijden houden en je auto niet uit willen komen…
Weekje erbij zou mooi zijn. Maar ik lees dat dat niet gaat, dus wordt het terug naar de tekentafel en iets met het voorstel van Josea doen…

De route is een beetje kort dag, we zouden namelijk dan eind augustus al willen vertrekken ipv volgend jaar. Daarom ook ervoor gekozen om niet een compleet nieuwe route te doen. Ook ivm tijd voor uitzoeken. We zijn aan het kijken wat er mogelijk is en of dit uberhaupt nog haalbaar is.
Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Het moet wel realistisch / vakantie blijven.
Stukje autorijden door mooie omgeving hebben we geen moeite mee. Totaal aantal km zit op 4500. Maar we zijn er natuurlijk voornamelijk om dingen te zien.Ik heb er bewust voor gekozen om niet op Denver te vliegen omdat we graag rechtstreeks willen.
Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Het moet wel realistisch / vakantie blijven.
Stukje autorijden door mooie omgeving hebben we geen moeite mee. Totaal aantal km zit op 4500. Maar we zijn er natuurlijk voornamelijk om dingen te zien.Ik heb er bewust voor gekozen om niet op Denver te vliegen omdat we graag rechtstreeks willen.
Kijk eens naar Denver met Lufthansa. Dan heb je de overstap in Frankfurt en dat is prima te doen (wij vliegen ook graag direct, maar is voor DEN nu eenmaal geen optie). Wel een paar keer voor het skien via LH naar DEN gevlogen en dat is prima te doen. En dan zou ik idd concentreren op Colorado en South Dakota ipv dezelfde dingen te gaan doen die je al kent. Je hebt nog een maand voorbereidingstijd en zo lastig is het rondje met tips van het forum nu ook weer niet….
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je rechtstreeks wilt vliegen zou je Salt Lake City kunnen overwegen. Maar ik denk dat Denver goedkoper is. En zo erg is een overtap toch niet? Kan je een hoop geld schelen.
Zonder Las Vegas heb je wat meer tijd overal. Wil je de route in grote lijnen zo houden dan zou je een one way kunnen overwegen; van Las Vegas naar Denver.
Augustus is wel erg kort dag; is er in Yellowstone dan nog wel iets te vinden?
Marianne
Zonder Las Vegas heb je wat meer tijd overal. Wil je de route in grote lijnen zo houden dan zou je een one way kunnen overwegen; van Las Vegas naar Denver.
Augustus is wel erg kort dag; is er in Yellowstone dan nog wel iets te vinden?
Marianne
Ik weet dat het kort dag is, dus daarom zijn we ook aan het kijken wat haalbaar en betaalbaar is. Vliegen vanaf Salt lake city + autohuur is weer duurder dan vanaf Las Vegas. Daarom voor Las Vegas gekozen. One way kan ook zeker een optie zijn, ga ik ook naar kijken. Ik heb net naar een vlucht + autohuur vanaf Denver gekeken, maar helaas geen haalbare optie voor dit jaar. Dat komt alleen doordat we nu aan bepaalde data vastzitten.
Yellowstone kan ik nog boeken voor 3 data in 3 verschillende hotels.
Ik vind een overstap ook zeker niet erg. We reizen nu alleen met een kleintje van anderhalf. Vandaar dat rechtstreeks vliegen me fijner lijkt.
Yellowstone kan ik nog boeken voor 3 data in 3 verschillende hotels.
Ik vind een overstap ook zeker niet erg. We reizen nu alleen met een kleintje van anderhalf. Vandaar dat rechtstreeks vliegen me fijner lijkt.
Laatst gewijzigd door GT101 op 23 jul 2023, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
One way gaat helaas ook niet. Als onze route te hoog gegrepen is, ook niet erg, dan gaan we dit jaar wat anders doen. Het is een spontaan idee, het lijkt ons leuk om weer naar Amerika te gaan. Tijdens onze eerdere reizen ervaren hoe handig dit forum en de kennis hier is, dus ik dacht ik gooi hem er nog even in 

Ik zeg altijd: reken uit wat een uur vakantie kost en maak dan de keuze tussen LAS en SLC. Als je 100,- euro uit kan sparen, maar vervolgens 6-7 uur moet rijden (+ brandstof) dan is LAS mogelijk duurder dan SLC….. als je maar 19 dagen hebt dan is 2 x 6-7 uur rijden zonde van de tijd (en geld).
Ben ik ook helemaal met je eens Paul, maar het verschil is wel wat groter dan 100 euro. We weten dat dit soort reizen geld kost en de in eerste instantie duurdere keuze, soms uiteindelijk de goedkopere keuze is. Ik heb wel geprobeerd de rij afstanden per dag zoveel mogelijk te beperken. Ook ivm onze kleine. Het moet voor haar ook leuk blijven.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4212 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 1 Reacties