Geboekt, bedankt!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Wij hebben last minute besloten om 3 weken naar Florida te gaan. Alles inmiddels geregeld behalve de auto.
Voor onze huurperiode (21 juli t/m 10 augustus) is het goedkoopste wat ik nu vind € 891,80 voor een compact SUV en € 928,94 voor een midsize SUV. Dit is bij Ustravel.
Is dit een normale prijs voor 3 weken? Of kan het ergens anders goedkoper?
Voor onze huurperiode (21 juli t/m 10 augustus) is het goedkoopste wat ik nu vind € 891,80 voor een compact SUV en € 928,94 voor een midsize SUV. Dit is bij Ustravel.
Hid_vdploeg schreef: ↑25 jun 2023, 12:12Kunnen jullie even meekijken? Gaan dit jaar een uitstapje maken naar Canada. Calgary ophalen, Vancouver inleveren. Hebben gebruik gemaakt van de 510K code en heb mij aangemeld voor het gold rewards programma. Daarmee heb je volgens mij een gratis tweede bestuurder als dit je spouse of domestic partner is.
Even de extra checkvraag:
- Volgens mij zitten al de benodigde verzekeringen erbij klopt dat?
- Is het nou inclusief of exclusief tweede bestuurder? Bovenaan de reservering staat inclusief, onderaan weer exclusief, volgens mij maakt het niet uit want gold status, welke nog wel geactiveerd moet worden overigens
- De 250 CAD drop off fee zit al in de prijs, klopt dat?
Als ik hem op Engels zet dan zie ik precies hetzelfde staan.
Wat jij stelt klopt, alle verzekeringen, drop off kosten en 2e bestuurder zitten erbij.
Wij maken dit jaar ook een 'uitstapje' naar West Canada en eindigen in Chicago/Detroit. Wij huren zelfs 2 x een auto in Canada (Vancouver-Vancouver en Edmonton - Calgary) en 1 x in USA (Chicago - Detroit) , eventueel via Hertz. Ook wij zijn gold rewards klant. Maar...ik kijk toch ook nog wel naar prijzen bij andere maatschappijen en RentalCars. En toevallig zag ik dat je bij ICS (VISA of Mastercard) extra korting krijgt van 8% bij Rentalcars. Dit scheelt toch nog wel. Een grotere auto voor minder geld. Dus ik zou alle opties blijven proberen, uiteindelijk wel boeken maar met annuleren. Bijna iedere dag scan ik alle sites af naar nog goedkopere prijzen. tot op heden, heeft het me al bijna € 500 opgeleverd op diverse verhuur periodes juli/augustus.
Ben benieuwd of jij nog iets goedkopers tegen komt...
20 x USA (1986, 1993, 1995, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012 (2x), 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019 (2x) en 2020. Meestal Florida, af en toe 'uitstapjes naar de westkust, Canada en/of de noordoost kust.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@betsy Ik ben tot nu toe nog niks goedkopers tegengekomen. Maar als de prijs goed is dan kijk ik ook niet meer om, als ik wat goedkopers wil vinden omdat de prijs maar zo zo is, dan nog wel.
Voor de anderen:
Let er op dat Hertz en misschien ook wel andere verhuurders je een extra huurdag aanrekenen als je in een andere tijdzone je auto inlevert en je daarmee over de 24 uurs termijn heen gaat. In Canada doen ze dit in ieder geval wel.
Ik zet altijd de huurauto op ophalen om bijvoorbeeld 6 PM en dan bij inleveren ook weer op 6 PM. Je betaald je huur toch per 24 uur en zo ben je maximaal flexibel mocht dit nodig zijn.
Dit had ik dus ook gedaan voor onze auto die wij ophalen in Calgary en inleveren in Vancouver, In Vancouver is het een uur vroeger dan in Calgary en zo ga je dus over de 24 uurs termijn heen (het is dan Calgary tijd een uur later als je dezelfde tijden aanhoud). Met als gevolg dat er een extra huurdag wordt gerekend. Geen schokkende bedragen, maar wel zonde, omdat wij in ons geval begin van de middag terugvliegen en we toch aan het einde van de ochtend de auto inleveren. Of dat in de VS ook zo is weet ik niet, maar goed om rekening mee te houden.
Voor de anderen:
Let er op dat Hertz en misschien ook wel andere verhuurders je een extra huurdag aanrekenen als je in een andere tijdzone je auto inlevert en je daarmee over de 24 uurs termijn heen gaat. In Canada doen ze dit in ieder geval wel.
Ik zet altijd de huurauto op ophalen om bijvoorbeeld 6 PM en dan bij inleveren ook weer op 6 PM. Je betaald je huur toch per 24 uur en zo ben je maximaal flexibel mocht dit nodig zijn.
Dit had ik dus ook gedaan voor onze auto die wij ophalen in Calgary en inleveren in Vancouver, In Vancouver is het een uur vroeger dan in Calgary en zo ga je dus over de 24 uurs termijn heen (het is dan Calgary tijd een uur later als je dezelfde tijden aanhoud). Met als gevolg dat er een extra huurdag wordt gerekend. Geen schokkende bedragen, maar wel zonde, omdat wij in ons geval begin van de middag terugvliegen en we toch aan het einde van de ochtend de auto inleveren. Of dat in de VS ook zo is weet ik niet, maar goed om rekening mee te houden.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Leuk vooruitzicht! De midsize suv lijkt me een normale prijs, maar het kan wellicht ook nog wel goedkoper. Als je laat weten wat je ophaal- en inleverlocatie zijn, kunnen mensen even meekijken.Ellen1308 schreef: ↑26 jun 2023, 11:01Wij hebben last minute besloten om 3 weken naar Florida te gaan. Alles inmiddels geregeld behalve de auto.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Vind het een nette prijs voor drie weken in de zomervakantie. Ik zou wel voor de midsize SUV gaan. Ik weet niet met hoeveel personen je reist, die kosten zit het verschil ook niet in namelijk.
2018: Rondreis Zuid West
Even een aanvulling op mijn bericht. Ophaallocatie is Orlando int. airport rond 20.00 uur op 21 juli.
Daar leveren we de auto ook weer in op 10 augustus, om ongeveer 12.00 uur.
We verblijven 3 weken in een villa in Davenport en zijn met 4 personen, naast mij mijn man en onze dochter van 17 en zoon van 14.
We verblijven 3 weken in een villa in Davenport en zijn met 4 personen, naast mij mijn man en onze dochter van 17 en zoon van 14.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Een midsize SUV is voor 4 personen ,inclusief bagage, best krap maar aangezien jullie 3 weken op 1 plek verblijven zou je de ruimte in de auto van en naar de villa voor lief kunnen nemen. De rest van de reis moet het prima passen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@dejong89 dat is dus inderdaad de reden dat we dit keer geen fullsize hoeven. Alleen de rit van en naar het vliegveld moet alle bagage in de auto. De rest van de vakantie blijft alles in de villa.
Ik heb mogelijk een fout gemaakt met de tol-transponder. Blijkbaar is er een closed- en open-stand. Ik heb over enkele tolwegen en bruggen gereden in de closed stand, voordat ik in de gaten had dat die open moest.
Iemand hier ervaring mee? In het verleden kan ik mij herinneren dat ik helemaal geen transponder had maar juist alles op kenteken ging. Geen idee wat nu de gevolgen zijn.
Edit: blijkbaar moest die ook dicht. Die transponder is alleen voor mensen die gebruik maken van Avis E-Toll unlimited. Geen idee, we zullen het meemaken.
Iemand hier ervaring mee? In het verleden kan ik mij herinneren dat ik helemaal geen transponder had maar juist alles op kenteken ging. Geen idee wat nu de gevolgen zijn.
Edit: blijkbaar moest die ook dicht. Die transponder is alleen voor mensen die gebruik maken van Avis E-Toll unlimited. Geen idee, we zullen het meemaken.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Avis.be is ongeveer 100 euro goedkoper voor een intermediate SUV (Rav4 of gelijkwaardig). Als je je aanmeld bij het frequent flyerprogramma van BA kun je code N744100 gebruiken. Dan kom je op een prijs van € 817,78 bij nu betalen.Ellen1308 schreef: ↑26 jun 2023, 15:57Even een aanvulling op mijn bericht. Ophaallocatie is Orlando int. airport rond 20.00 uur op 21 juli.
Ook goed om je aan te melden bij Avis preferred, zodat je niet achterin de rij hoeft aan te sluiten, maar direct naar de garage kunt gaan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Mijn autohuur voor eind volgende week op LAS voor 2,5 week bij UStravel/Alamo is van $1050 naar $855 gedaald voor een Standard SUV.
Dus check ook je boekingen
@Hinko jij hebt daar toch ook gehuurd?
Dus check ook je boekingen

@Hinko jij hebt daar toch ook gehuurd?
Klopt @harryh
Heb meteen gekeken maar mijn autohuur had ik nog goedkoper.
Eigenlijk heb ik vier reserveringen.
1. Hertz, mid-suv 1149 dollar en hoop op upgrade door pc en anders kijk ik wat er in de pc staat.
2. Alamo.de, standaard SUV 1202 dollar.
3. National, midsize 1263 dollar, inslusief alle verzekeringen en keuze uit exclusive rij.
4. Alamo.de Full size suv. 1401 dollar. Wil nog weleens een keer een dike bak rijden dus deze laat ik lekker staan. Is de afgelopen weken al behoorlijk gezakt in prijs.
Totale autohuur 3 weken, op LAS.
Als er bij Hertz niks staat loop ik langzaam richting Alamo en ondertussen neus ik even bij National.
Gebruikte Alamo.de code THPPS30.
Via Us/travel kwam/kom ik iets duurder uit.
Heb meteen gekeken maar mijn autohuur had ik nog goedkoper.
Eigenlijk heb ik vier reserveringen.

1. Hertz, mid-suv 1149 dollar en hoop op upgrade door pc en anders kijk ik wat er in de pc staat.
2. Alamo.de, standaard SUV 1202 dollar.
3. National, midsize 1263 dollar, inslusief alle verzekeringen en keuze uit exclusive rij.
4. Alamo.de Full size suv. 1401 dollar. Wil nog weleens een keer een dike bak rijden dus deze laat ik lekker staan. Is de afgelopen weken al behoorlijk gezakt in prijs.
Totale autohuur 3 weken, op LAS.
Als er bij Hertz niks staat loop ik langzaam richting Alamo en ondertussen neus ik even bij National.
Gebruikte Alamo.de code THPPS30.
Via Us/travel kwam/kom ik iets duurder uit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Hinko waar is code THPPS30 van? Het enige wat ik op internet kan vinden is Germanwho, maar als je je daar aanmeld, dan krijg je die code helemaal niet. Daarnaast zijn de tarieven op de site van Germanwho hoger dan met die code.
Geen idee, kwam de code hier op het forum tegen.
Vraag niet af hoe het kan maar profiteer ervan
Vraag niet af hoe het kan maar profiteer ervan

Mooie tip van alamo.de met code THPPS30. Jammer dat een tweede bestuurder dan zo veel extra kost. Dat is voor mij een vereiste zodat mijn vrouw ook kan rijden.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Is een Rav4 niet een compact SUV? Is volgens mij niet heel groot.Belenos schreef: ↑27 jun 2023, 17:00
Avis.be is ongeveer 100 euro goedkoper voor een intermediate SUV (Rav4 of gelijkwaardig). Als je je aanmeld bij het frequent flyerprogramma van BA kun je code N744100 gebruiken. Dan kom je op een prijs van € 817,78 bij nu betalen.
Ook goed om je aan te melden bij Avis preferred, zodat je niet achterin de rij hoeft aan te sluiten, maar direct naar de garage kunt gaan.
Ik heb ook op Alamo.de gekeken. Met deze code kost een intermediate SUV € 870. Mijn Duits is niet supergoed, maar deze is toch kostenloos te annuleren?
Ik probeer trouwens in te loggen bij Alamo Insider maar weet het wachtwoord niet meer. Wanneer ik aangeef 'wachtwoord vergeten' dan wordt er een email naar me gestuurd met daarin een button waarop je moet klikken om je wachtwoord te wijzigen. Die button doet echter helemaal niets! Zal ik gewoon maar een nieuw account aanmaken op ander mailadres? Of heeft het voordelen omz het oude account te gebruiken (bijvoorbeeld ivm eerdere boekingen)?
Alamo insider is niet interessant voor ons Europeanen.
Gebruik gewoon de check inn en skip the counter optie.
Bij betaal later kun je kosteloos annuleren.
Ook al heb je je creditcard al doorgeven bij skip the counter.
Gebruik gewoon de check inn en skip the counter optie.
Bij betaal later kun je kosteloos annuleren.
Ook al heb je je creditcard al doorgeven bij skip the counter.
@hinko Ooo, ik dacht dat je voor skip de counter een Alamo Insiders account moest hebben. Dit scheelt weer!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19930 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties