Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
snagh
Amerika-ontdekker

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door snagh »

Ik heb de MyVerizon app gedownload (is beschikbaar in NL app-store). Vervolgens deze in de VS geopend (uiteraard eerst WiFi zoeken), en na 4 min had ik 30 dagen gratis 100GB + onbeperkt bellen. Werkt top :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Check wel even goed of je niet aan een of ander abonnement vast zit. Als dingen gratis zijn dan ben ik altijd extra op mijn hoede. Voor niks gaat de zon op namelijk :wink: Check dus goed de voorwaarden. Waarschijnlijk moet je dit na 30 dagen zelf weer annuleren of iets dergelijks.

Wellicht ook leuk om je stappenplan wat meer in detail uit te leggen, dan hebben mede forumleden er wellicht ook iets aan. :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Heel mooi @snagh!
T-Mobile heb je niet geprobeerd neem ik (dan) aan?
Dank voor het testen :clap:
Ik denk dat dit heel bruikbaar is voor veel forumleden.

@d_vdploeg: Het is een antwoord op vraag/discussie die ik heb gestart 2 pagina's terug viewtopic.php?p=1311683#p1311683
In de FAQ van de service staat duidelijk "Verizon service automatically ends at the end of Verizon Free Trial, unless you sign up for one of our paid service plans."
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 27 jun 2023, 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Info over de gratis proefperiode en gebruik van Verizon:
jeppiepruts
Amerikafan

Heb je een iPhone @snagh ? Ik probeer via de Google PlayStore de MyVerizon app te downloaden, maar die is "niet beschikbaar in mijn land". Ook niet via VPN.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@jeppiepruts Ah ja ik zie het, een quote was dan handig geweest. Ok prima, het puur even om elkaar te helpen :wink: . Je kunt 1x per 12 maanden gebruik maken van de trial lees ik. Voor mensen die meerdere malen per jaar naar de VS gaan dus niet geschikt en ben benieuwd wat er na die 12 maanden gebeurd. Wel handig om te weten in ieder geval :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

d_vdploeg schreef:
27 jun 2023, 09:18
Check wel even goed of je niet aan een of ander abonnement vast zit. Als dingen gratis zijn dan ben ik altijd extra op mijn hoede. Voor niks gaat de zon op namelijk :wink: Check dus goed de voorwaarden. Waarschijnlijk moet je dit na 30 dagen zelf weer annuleren of iets dergelijks.

Wellicht ook leuk om je stappenplan wat meer in detail uit te leggen, dan hebben mede forumleden er wellicht ook iets aan. :thumbup:
Je hoeft geen gegevens achter te laten (zelfs geen naam). Abbo verloopt dus vanzelf. Je hoeft alleen de app te downloaden en de stappen te doorlopen. Enigste waar je op moet letten is dat je iPhone scherm aanblijft zolang de app aan het laden is en het abbo aan het activeren is.

@jeppiepruts Als je in de appstore zoekt op 'Verizon' zou je hem als het goed is direct moeten vinden. Belangrijk is om de app NIET in Nederland te openen.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Via playstore is Verizon niet te downloaden in Nederland. Maar wel b.v. via APK pure.
Voor Iphone lijkt hij wel beschikbaar maar ik kan niet beoordelen of hij verderop toch aangeeft dat hij hier niet werkt.
jeppiepruts
Amerikafan

Ik kan hem ook wel vinden, maar hij is niet beschikbaar in Nederland krijg ik als melding. Ik kan hem dan ook niet installeren. Maar ik lees uit je bericht dat jij een iPhone hebt en ik heb Android, dus daar zit het verschil. Dan is het maar zeer de vraag of met mijn Google account (uit Nederland) ik in de VS deze app wél beschikbaar krijg. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

edit: idd APK installeren zou ik dan kunnen proberen
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Geen idee hoe moeilijk het is om op een Android het land te wijzigen, maar ik kan sowieso aanbevelen om dat doen voor een trip naar de US. (Of wellicht een oude smartphone meenemen). Als je de apps installeert van ketens die je bezoekt (7Eleven, alle eet-ketens, Walmart, Spothero (goedkopere parkeerplekken) enz.) kun je echt een behoorlijk bedrag besparen op je vakantie.
jeppiepruts
Amerikafan

Nogmaals dank @snagh.

Zou leuk zijn als er nog een forumlid in de VS is, of binnenkort gaat die...

1) ...eens kan kijken of Android APK Verizon ook werkende is te krijgen
2) ...de testservice van T-Mobile kan uitproberen (viewtopic.php?p=1311683#p1311683)

En anders ga ik dat in augustus doen :-)
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb die vorige app van t-mobile getest (test drive fzo iets?) op mijn iphone via mijn Amerikaans apple ID. De app vroeg een Amerikaans nummer, waarbij ik een tijdelijk nummer heb genomen via zo'n online dienst, kan even niet op de naam komen.

Maar bij de laatste stap voor activatie liep die app steeds vast.

Persoonlijk: bespaar jezelf de moeite en neem gewoon deze.

Zoals eerder al gemeld voor een goeie 20 euro heb je een unlimited esim voor 30 dagen, met telefoonnummer. Werkt prima. Vermijd shippingkosten door de sim naar een Amerikaans adres te sturen. Het is een Esim dus dit wordt toch niet opgestuurd.
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

Een $50 plan voor $24? Leg uit. :shock:
jeppiepruts
Amerikafan

Ja ik werd ook op het verkeerde been gezet. Bulkkorting vanaf 1 stuks!

Probleem is voor mij dat het een eSIM is en dat gaat niet in de telefoon van mijn kids. Gratis Verizon of T-mobile trial zou dan wel perfect zijn. Dus ik blijf hopen op meer onderzoeksresultaten :-)
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

BigJesper schreef:
27 jun 2023, 19:17
Een $50 plan voor $24? Leg uit. :shock:
Hoe ze het doen? Geen idee. Ik vermoed dat je op 1 of andere manier als verkoper van nieuwe prepaid simkaarten een maand gratis krijgt ofzo.

Maar het werk en het werkt goed. Ik heb het ondertussen al 2x tot volle tevredenheid gebruikt en zal het in september opnieuw doen. :)

Die app van T-mobile, werkt die ook niet als Esim? Hoe ga je anders data gebruiken zonder fysieke sim?
BigJesper
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door BigJesper »

Klinkt goed! Fijn dat alles naar behoren heeft gewerkt. Ik ga deze onthouden. Bedankt voor het delen!

Ik zie helaas geen AT&T-esims van deze aanbieder. Ik heb vorig jaar in afgelegen gebieden vaak gemerkt dat je met AT&T wel bereik hebt en met T-Mobile (nog) niet.
jeppiepruts
Amerikafan

Jozs schreef:
27 jun 2023, 20:02
Die app van T-mobile, werkt die ook niet als Esim? Hoe ga je anders data gebruiken zonder fysieke sim?
....zucht. Natuurlijk. Dus dat is ook helemaal geen optie als je geen eSIM mogelijkheid hebt...
Verizon: Your smartphone must have an eSIM slot available (i.e., the eSIM you want to use for Free Trial isn't active with another carrier)
Dat zal voor t-mobile niet anders zijn.
Mitico
Amerika-ontdekker

Bericht door Mitico »

snagh schreef:
27 jun 2023, 10:08
d_vdploeg schreef:
27 jun 2023, 09:18

@jeppiepruts Als je in de appstore zoekt op 'Verizon' zou je hem als het goed is direct moeten vinden. Belangrijk is om de app NIET in Nederland te openen.
Ik hoop dat die laatste opmerking geen probleem is wanneer dat wel is gebeurd. Zoonlief opende de app namelijk en klikte op de free trial en kreeg de melding dat we al gebruikt hadden gemaakt van de free trial de afgelopen zes maanden.... :shock:
Steven88
Amerika-ontdekker

Bericht door Steven88 »

jeppiepruts schreef:
26 jun 2023, 12:57
jill1234 schreef:
22 jun 2023, 20:13
Ik kom nu deze tegen; stuk voordeliger dan via USASIM.NET. Iemand ervaring hiermee?
https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX/ref ... RhaWw&th=1
....deze is nu in de aanbieding met 20 procent korting. Heeft mij over de streep getrokken en voor beide pubers op de achterbank van de auto een eigen kaartje gekocht voor op vakantie. 5000 kilometer. Geen gedoe met hotspot/tethering enzo. Voor een maand onbeperkt T-mobile nu 4 tientjes.
Interessante aanbieding, ik heb zelf een canada + USA combi nodig en zie dat dezelfde aanbieder (SIM2ROAM) ook een Noord-Amerika versie heeft. Ook nog eens AT&T wat beter schijnt te zijn in nationale parken? Zijn er meer die ervaringen hebben met deze aanbieder?
https://www.amazon.nl/sim-kaart-onbeper ... LDK4Z&th=1
jeppiepruts
Amerikafan

Ja, dat denk ik ook qua netwerk.
Je kunt ook nog de SIM van SIM2ROAM overwegen voor Verizon netwerk. Helaas alleen bij amazon.de verkrijgbaar. 47 euro. Goedkopere dan die van AT&T.

Opmerking moderator

De in dit bericht geplaatste link naar de Amazon-website is niet zichtbaar en werkt niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer