Ik ben van plan om in september samen met mijn vriendin een rondreis van een kleine 3 weken te gaan maken in Zuidwest Amerika.
Ik zou de route die we voor ogen hebben hier graag voorleggen en ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.
We hebben nog geen enkele ervaring met een dergelijke rondreis, dus er zullen vast nog wel dingen beter kunnen.

1: San Francisco (2 nachten)
2: Ahwahnee - vlakbij Yosemite park (2 nachten)
3: Death Valley (1 nacht)
4: Las Vegas (1 nacht)
5: St. George - vlakbij Zion (2 nachten)
6: Page (2 nachten)
7: Grand Canyon National Park (2 nachten)
8: Palm Springs (2 nachten)
9: Los Angeles (2 nachten)
Van de Grand Canyon naar Palm Springs is misschien wel wat ver om in 1 keer te rijden maar ik zie niet echt hele interessante plaatsen waar ik persé naar toe wil als tussenstop (behalve dan misschien Kingman). Maar die stop zal dan wel ten koste gaan van een andere overnachting omdat we maar beperkt de tijd hebben en eigenlijk de reis niet nog een dag langer kunnen maken. 1 dag extra zou eventueel wel kunnen maar dat zou betekenen dat we 1 dag na terugkomst alweer aan het werk moeten en dat lijkt me geen pretje met een jetlag.
Ik gebruik nu anwbreisopmaat om de reis samen te stellen (inclusief vlucht, huurauto en accommodaties) en dat lijkt wel aardig goed te werken.
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben?
De grootste reden dat ik nog twijfel om te boeken, is dat ik toch nog best wel wat horror verhalen lees over de enorme drukte in de nationale parken en dat dit niet meer alleen maar tijdens de zomervakantie is. Met name als ik dan dit zie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/traffic.htm
Het is al behoorlijk veel rijden maar dan heb ik er echt geen zin in om evt nog uren in de rij te staan voordat je een park in kunt.
Zover ik kan vinden kan je in 2023 verder niet reserveren voor deze parken.
Zal die drukte in September nog zo zijn?
Ik ben benieuwd of jullie verder nog tips/opmerkingen hebben m.b.t. dit reisschema!