Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten inschatting 4 weken zuidwesten
Re: Kosten inschatting 4 weken zuidwesten
Dus voor 3 weken betaal jij:
2000 tickets
1200 auto
2200 overnachtingen
Dus 5600 totaal ex eten/drinken, brandstof en excursies. Dan moet je wel flink uitpakken wil je op 4000 per week komen.
2000 tickets
1200 auto
2200 overnachtingen
Dus 5600 totaal ex eten/drinken, brandstof en excursies. Dan moet je wel flink uitpakken wil je op 4000 per week komen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat was mijn boodschap inderdaad
Het kan allemaal echt nog flink goedkoper ook hoor als je wat vaker een Motel6/Super8/whatever pakt (die echt niet altijd slecht zijn). Of minder centraal gelegen hotels. Dan kan er zo nog een paar honderd dollar van het totaal af.
Maar duurder kan ook natuurlijk. Je kunt betere hotels, op (nog) betere locaties zoeken. Je kunt vliegen zonder overstap. Met 1 koffer per gezelschap, of 2 koffers per persoon. Je kunt boeken en nooit meer omkijken. Je kunt iedere dag uit eten, of 1 maaltijd bij de WalMart halen. Maar dat zijn allemaal keuzes. Ik wilde eens een signaal geven dat het ook betaalbaarder kan dan vaak geschetst wordt, kijkende naar de kosten waar je in ieder geval niet omheen kunt.

Het kan allemaal echt nog flink goedkoper ook hoor als je wat vaker een Motel6/Super8/whatever pakt (die echt niet altijd slecht zijn). Of minder centraal gelegen hotels. Dan kan er zo nog een paar honderd dollar van het totaal af.
Maar duurder kan ook natuurlijk. Je kunt betere hotels, op (nog) betere locaties zoeken. Je kunt vliegen zonder overstap. Met 1 koffer per gezelschap, of 2 koffers per persoon. Je kunt boeken en nooit meer omkijken. Je kunt iedere dag uit eten, of 1 maaltijd bij de WalMart halen. Maar dat zijn allemaal keuzes. Ik wilde eens een signaal geven dat het ook betaalbaarder kan dan vaak geschetst wordt, kijkende naar de kosten waar je in ieder geval niet omheen kunt.
Wij willen zelf in 2024 weer gaan, maar zitten wel vast aan de zomervakantie.
We hebben het geluk om 4 weken te kunnen / vrij te krijgen.
Nu heb ik een prachtige route liggen langs Yellowstone, maar blijkt nu dat de tickets LA of SF 50% goedkoper zijn, dan is het voor mij geen enkel probleem om de route om te gooien. Wij zijn geen bespaarders op vakantie maar 20.000 euro is meer dan sommige mensen verdienen.
Zoals je zegt, als de voorpret ook betekent dat je af en toe je hotel boekingen onder de loep neemt of je huurauto vergelijkt met huidig aanbod dan is er wel e.e.a. te halen.
Ik ga ook niet voor de goedkoopste hotels, maar heb inderdaad weleens een Motel6 gehad of een Super8 die prima bevallen is. Zeker als je daar alleen hoeft te slapen. Vegas is dan wellicht een ander verhaal. Je hebt te maken met concerten / conferenties en al dat soort drukke weken / weekenden. Daarnaast speel ik geen facebook spellen om een gratis nacht te verdienen. Ik denk dat ik dan beter 1 uur kan werken dan 10 uur zo'n spel
We hebben het geluk om 4 weken te kunnen / vrij te krijgen.
Nu heb ik een prachtige route liggen langs Yellowstone, maar blijkt nu dat de tickets LA of SF 50% goedkoper zijn, dan is het voor mij geen enkel probleem om de route om te gooien. Wij zijn geen bespaarders op vakantie maar 20.000 euro is meer dan sommige mensen verdienen.
Zoals je zegt, als de voorpret ook betekent dat je af en toe je hotel boekingen onder de loep neemt of je huurauto vergelijkt met huidig aanbod dan is er wel e.e.a. te halen.
Ik ga ook niet voor de goedkoopste hotels, maar heb inderdaad weleens een Motel6 gehad of een Super8 die prima bevallen is. Zeker als je daar alleen hoeft te slapen. Vegas is dan wellicht een ander verhaal. Je hebt te maken met concerten / conferenties en al dat soort drukke weken / weekenden. Daarnaast speel ik geen facebook spellen om een gratis nacht te verdienen. Ik denk dat ik dan beter 1 uur kan werken dan 10 uur zo'n spel

-
- Amerikafan
Dat is absoluut waar. Werken levert je meer op dan de korting van het spel. Al speel je het zonder enige moeite op de achtergrond zonder echt actieve inzet. Voor mij is de uitdaging om zo goedkoop mogelijk tegen voor mij aanvaardbare kwaliteit op vakantie gaan. Daar past het spel wel in.
En waar leg je de grens? Als je had gewerkt in de tijd die je verspilt tijdens een overstap van een paar uren omdat die vlucht goedkoper is, had je wellicht ook rechtstreeks kunnen boeken
En waar leg je de grens? Als je had gewerkt in de tijd die je verspilt tijdens een overstap van een paar uren omdat die vlucht goedkoper is, had je wellicht ook rechtstreeks kunnen boeken

True,
Voor onze topicstarter en mensen in vergelijkbare situatie is het wellicht interessant dat het dus niet per se meer dan 20.000 euro kost.
Even jouw voorbeeld genomen en vertaald naar 4 weken:
3000 tickets
1600 auto
2800 overnachtingen
2800 eten
500 brandstof
1000 overige
Totaal 11.700
Niet op waarheid gebaseerd uiteraard. Gewoon omgerekend, tickets iets duurder, en een post overige.
Voor onze topicstarter en mensen in vergelijkbare situatie is het wellicht interessant dat het dus niet per se meer dan 20.000 euro kost.
Even jouw voorbeeld genomen en vertaald naar 4 weken:
3000 tickets
1600 auto
2800 overnachtingen
2800 eten
500 brandstof
1000 overige
Totaal 11.700
Niet op waarheid gebaseerd uiteraard. Gewoon omgerekend, tickets iets duurder, en een post overige.
Ik ben benieuwd naar je route als je via Los Angeles of San Francisco start en daarin Yellowstone opneemt. Dat is een regio die ik ook heel graag eens zou zien. Zou je mij je uitgeschreven route van 4 wk es willen sturen (via PB mag). Altijd fijn om vanuit een route verder te puzzelen.
Hoewel wij pas op zijn vroegst weer in 2024 een verre reis gaan maken en dan waarschijnlijk geen Amerika (m.n. man wil een keer iets anders) blijf ik toch graag reisverslagen lezen en knutselen met routes. Amerika blijft altijd trekken!! En dit is wel een supervette reis. Wie weet, tzt zoekende naar tickets voor iets anders (bijv. Azië), komen we tóch ineens wel hierop uit, als ticketprijzen ineens aantrekkelijk zijn.
Verschillende luchthavens bekijken is zeker een optie die geld kan schelen. En ook om vanaf Duitsland of België te vliegen. En er zijn er vast die vanaf bijv. Parijs vertrekken voor een goedkopere vlucht maar dat gaat mij persoonlijk te ver.
Hotels herboeken heb ik ook weleens gedaan, als het tenminste echt scheelde. Voor een 10-20 euro ga ik niet lopen klungelen. Een keer moet je ook zeggen “het is goed zo, en ik ben tevreden met de prijs”. Maar regelmatig checken loont zeker.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het leuke van dit forum is dat tips gedeeld worden. Als je je vraag naar een route hier plaatst krijg je meer reacties en hebben anderen er ook nog iets aan.Kletskous schreef: ↑27 jun 2023, 18:43Ik ben benieuwd naar je route als je via Los Angeles of San Francisco start en daarin Yellowstone opneemt. Dat is een regio die ik ook heel graag eens zou zien. Zou je mij je uitgeschreven route van 4 wk es willen sturen (via PB mag). Altijd fijn om vanuit een route verder te puzzelen.

Er zijn op het forum ook legio routes te vinden met bv San Francisco en Yellowstone (ik heb er net hier een geplaatst) en wij hebben zelf ook meerdere keren die combinatie gemaakt. Zie daarvoor onze reisverslagen.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zitten nogal wat locaties bij die wellicht voor jullie goed zijn, maar die niet allemaal goed gelegen zijn voor de parken, Als Hurricane en Kanab bedoeld zijn voor Zion vind ik die locatie niet heel goed. Idem voor Coarsegold.jeppiepruts schreef: ↑26 jun 2023, 10:30En dan heb ik hele nette hotels op goede locaties met over het algemeen een 8+ als cijfer.
Maar neem je wat extra reistijd voor lief dan kun je inderdaad veel besparen ten opzichte van locaties als Springdale (waar de Zion Park Motel trouwens wel betaalbaar is en je bespaart parkeerkosten als de parking bij het VC vol is).
Marianne
Zie ook PB, maar mijn route was deze:
viewtopic.php?p=1311465#p1311465
Vermoedelijk zou ik zelf niet (weer) via Moab gaan en er eerdere een one-way van maken om het stuk terug naar Denver te skippen.
Dus dan wordt het Denver - SLC of andersom met wat meer tijd voor alles.
viewtopic.php?p=1311465#p1311465
Vermoedelijk zou ik zelf niet (weer) via Moab gaan en er eerdere een one-way van maken om het stuk terug naar Denver te skippen.
Dus dan wordt het Denver - SLC of andersom met wat meer tijd voor alles.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook weer even zitten rekenen voor oktober dit jaar.
Camper 18 nachten en tickets kwamen op 4000 euro.
Overnachten reken ik op ongeveer 80 euro per nacht gemiddeld, dus 1440 euro, ik ga er dan van uit dat we 3 nachten bij familie op het terrein staan, en eerlijk gezegd denk ik dat dit wel iets goedkoper gaat worden omdat we ook op parkeerplaatsen overnachten.
Brandstof reken ik rond de 900 euro, eten,drinken en andere uitgaven rond de 3000.
Alles voor twee personen.
Volgens die berekening zouden we dus voor drie weken onder de 10.000 euro blijven, absurd veel geld eigenlijk, maar ja.
Camper 18 nachten en tickets kwamen op 4000 euro.
Overnachten reken ik op ongeveer 80 euro per nacht gemiddeld, dus 1440 euro, ik ga er dan van uit dat we 3 nachten bij familie op het terrein staan, en eerlijk gezegd denk ik dat dit wel iets goedkoper gaat worden omdat we ook op parkeerplaatsen overnachten.
Brandstof reken ik rond de 900 euro, eten,drinken en andere uitgaven rond de 3000.
Alles voor twee personen.
Volgens die berekening zouden we dus voor drie weken onder de 10.000 euro blijven, absurd veel geld eigenlijk, maar ja.
-
- Amerikafan
Dat klopt zeker. Weinig locaties IN de parken. Ik had liever ook in The View geslapen dan in Mexican Hat bijvoorbeeldMartin & Marianne schreef: ↑27 jun 2023, 19:52Er zitten nogal wat locaties bij die wellicht voor jullie goed zijn, maar die niet allemaal goed gelegen zijn voor de parken, Als Hurricane en Kanab bedoeld zijn voor Zion vind ik die locatie niet heel goed. Idem voor Coarsegold.
Maar neem je wat extra reistijd voor lief dan kun je inderdaad veel besparen ten opzichte van locaties als Springdale (waar de Zion Park Motel trouwens wel betaalbaar is en je bespaart parkeerkosten als de parking bij het VC vol is).
Marianne

Maar 2 voorbeelden:
- ik slaap een nacht in Yosemite valley. En ga dan via de zuidkant (41) Yosemite uit. Dan ligt Coursegold prima op mijn route naar Monterey vind ik. Het is 10 minuutjes om.
- en ná een dagje Zion liggen voor mij Hurricane/St George prima richting Las Vegas. Heb ik vast een klein stukje gereden dat de volgende dag niet meer hoeft. Ik hoef dan niet per se dichtbij Zion te slapen.
Het is ook maar net wat je prettig vindt en hoe het schema eruit ziet.
OK. Off-topic. Dit is niet mijn reis thread

Ik wilde dit draadje dat voornamelijk over kosten gaat, niet vervuilen met routes, vandaar dat ik aangaf dat PB ook mocht (die heb ik trouwens niet ontvangen).
Een eventuele route-vraag zou ik idd separaat plaatsen.
Een eventuele route-vraag zou ik idd separaat plaatsen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op onze allereerste reis hebben we in 4 weken onderstaande route gedaan. Veel kilometers, dat wel, maar toen en nu nog steeds, hebben we daar geen moeite mee. De kosten van toen zijn niet vergelijkbaar met die van nu vrees ik
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... iding.html

https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... iding.html
@dirkmuis, je hebt PB terug maar ik weet niet zeker of je em ontvangt. Hij blijft nl. staan in mijn “postvak uit” en niet in “verzonden berichten”.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me overigens herinneren dat ik in 1984, mijn eerste reis naar de US, iets van 3000 gulden betaalde voor een retourtje. Dus dat is wel wat goedkoper geworden.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
ƒ 3.000 in 1984 is bijna $ 7.000 vandaag de dag.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, is fantastisch! West kaap, oost kaap en dan met een auto rondreizen naar hotels en wildparken! Erg kindvriendelijk land, en veel afwisseling in natuur en activiteiten! Een aanrader en minder duur dan de VS!paulr schreef: ↑17 aug 2022, 15:53Zuid Afrika.....![]()
Scheelt veel, kan je ook prachtige, soortgelijke rondreizen maken....
Voor een rondje van 3-4 weken waren wij de afgelopen keren ca 30-40% minder kwijt dan aan onze reizen in de USA.
Start Johannesburg, huurauto, safaris, hotels en B&B's, binnenlandse vlucht durban - port elisabeth, dan via de wijngebebieden naar kaapstad.
(alhoewel ik dit nu schrijf me er niet in verdiept heb of de prijzen daar ook zo enorm gestegen zijn....)
1997 - Jaar in gastgezin Indiana
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
2003 - Zuidwesten (CA, NE, AR, UT, CO)
2007 - Midden en zuidoosten (MI, IN, TE, FL, SC, NC, NY, Wash DC)
2011 - Zuidwesten (CA, NE, AR, CO, UT)
2015 - New York
2024 - Zuidwesten en Noordwesten + Indiana en Missouri
@Kletskous
Ik ben ook bezig voor volgend jaar en begin langzaam zaken vast te leggen/reserveren, dit kan vaak een jaar van te voren.
Kosten tot dusver zien er zo uit voor 23 dagen voor het bekende rondje.
Huurauto GMC Yukon FFAR € 1000,--
Brandstof € 750,--
Overige Autokosten: € 350,--
Vliegtickets € 4500,--
Verblijven vanaf 3 sterren € 6000,--
Overige en Activiteiten € 7400,--
Totaal € 20.000,-- voor 4 personen (2 kinderen 17 en 14 jaar)
Kijk op het linkje viewtopic.php?f=36&t=79144&start=40 voor de route
Ik ben ook bezig voor volgend jaar en begin langzaam zaken vast te leggen/reserveren, dit kan vaak een jaar van te voren.
Kosten tot dusver zien er zo uit voor 23 dagen voor het bekende rondje.
Huurauto GMC Yukon FFAR € 1000,--
Brandstof € 750,--
Overige Autokosten: € 350,--
Vliegtickets € 4500,--
Verblijven vanaf 3 sterren € 6000,--
Overige en Activiteiten € 7400,--
Totaal € 20.000,-- voor 4 personen (2 kinderen 17 en 14 jaar)
Kijk op het linkje viewtopic.php?f=36&t=79144&start=40 voor de route
-
- Amerikafan
Ik vind het een pittig bedrag en het lijkt me dat je dat nog wel (ver) naar beneden krijgt als je dat wilt.
Maar ik vraag me vooral af: wat schaar je onder 320 euro per dag aan 'Overige en Activiteiten'? Naast eten, naar ik aanneem.
Maar ik vraag me vooral af: wat schaar je onder 320 euro per dag aan 'Overige en Activiteiten'? Naast eten, naar ik aanneem.
- bedeve
- Amerika-expert
Lekker Joh , Lekker patser zijn ....
Tis net alsof je met gele kettingen om bij Ajax op de tribune gaat zitten ...
Net nog wat oud ijzer verkocht.....wat geef jij nou uit op zo n USA tripje
Lekker Joh....

Tis net alsof je met gele kettingen om bij Ajax op de tribune gaat zitten ...
Net nog wat oud ijzer verkocht.....wat geef jij nou uit op zo n USA tripje
Lekker Joh....

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4587 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-