Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Camper huur en campgrounds rules
@Jedinja dat past makkelijk hoor. Tijdens onze eerste campertrip hebben mijn man en ik de hele reis in de capover geslapen en de laatste paar keer onze meiden. De vorige keer waren ze 15 & 12. In december liggen ze er weer!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer gerust gesteld. We hebben alle 7 plekken nodig namelijk.
Ik heb geprobeerd een prijs op te vragen bij drive-usa.de alleen geeft de website aan dat de C30 voor Max 6 personen kan. We moeten die wel hebben omdat onze tweeling in autozitjes moet en alleen die van Cruise America heeft 2 plekken waar die bevestigd kunnen worden. Kan wel eens contact met ze opnemen.
Ik heb geprobeerd een prijs op te vragen bij drive-usa.de alleen geeft de website aan dat de C30 voor Max 6 personen kan. We moeten die wel hebben omdat onze tweeling in autozitjes moet en alleen die van Cruise America heeft 2 plekken waar die bevestigd kunnen worden. Kan wel eens contact met ze opnemen.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Het "cabover"-bed is vaak het langste bed omdat het veelal de gehele breedte in beslag neemt. Ik heb echter ook wel "cabover"-bedden gezien die een iets korter bed hebben met een richeltje om dingen op te leggen.jootjekadootje schreef: ↑03 jul 2023, 10:15@Jedinja dat past makkelijk hoor. Tijdens onze eerste campertrip hebben mijn man en ik de hele reis in de capover geslapen en de laatste paar keer onze meiden. De vorige keer waren ze 15 & 12. In december liggen ze er weer!
Ik heb vorig jaar een C28 bij Roadbear gehuurd en daar kon ik ook 2 autostoeltjes kwijt voor onze kids. Dus Cruise America is niet de enige waarbij je 2 stoeltjes veilig kwijt kan. Als ik het mij goed herinner had deze RV tweemaal een LATCH aansluiting om deze Amerikaanse autostoeltjes vast te maken, naast de reguliere heupgordel.Jedinja schreef: ↑03 jul 2023, 22:37Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer gerust gesteld. We hebben alle 7 plekken nodig namelijk.

Onze oudste dochter was toen ook bijna 4 en die zat prima in een Cosco Scenera Next. Dit is echt een topstoel:
Ik zou dus Marktplaats in de gaten houden, daar worden ze regelmatig aangeboden. Dit is echt een stuk beter dan je eigen Nederlandse stoeltjes mee te nemen...
https://www.walmart.com/ip/Cosco-Scener ... hbdg=L1102
- lichtgewicht (weegt 5 kg ofzo)
- te bevestigen middels heupgordel en driepuntsgordel
- TSA approved, dus ik kon de stoeltjes mee het vliegtuig nemen en in de stoel monteren zodat de kids perfect tijdens de vlucht konden zitten en slapen:

Wat een supertip, bedankt! Ik zie alleen dat het tot max 18 kg gaat. Een van de twee is nu al 17,2 kg.
Was jouw dochter nog wel onder de 18 kg, of ook iets er boven?
Dan ga ik ook informeren naar Road Bear. We vonden de slide out erg fijn en de oven die er in zit.
Nogmaals bedankt!!
Was jouw dochter nog wel onder de 18 kg, of ook iets er boven?
Dan ga ik ook informeren naar Road Bear. We vonden de slide out erg fijn en de oven die er in zit.
Nogmaals bedankt!!
@Jedinja Onze dochter was onder de 18 kg. Ik zou daar echter niet teveel waarde aan hechten, het is natuurlijk maar een nummertje vanuit de wetgeving ivm ongeval denk ik.
Wil je niet afschrikken maar veiligheid in een RV is per definitie al een discutabel onderwerp, ik zou mij dus niet weg druk maken omtrent het keurmerk van een autostoeltje
Wil je niet afschrikken maar veiligheid in een RV is per definitie al een discutabel onderwerp, ik zou mij dus niet weg druk maken omtrent het keurmerk van een autostoeltje

Ja dat weet ik nog van de vorige keer, redelijke rammelbak
maar ze moeten er wel een beetje comfortabel in zitten. Dan lijkt het me ook ideaal in het vliegtuig. Slaapt toch makkelijker.
Ben heel blij met je tip want heb nu prijzen opgevraagd voor Road Bear en die is kwa prijs beter (geen one-way kosten bv) en de hebben betere voorwaarden, shuttleservice en op zaterdag in de ochtend ophalen. Nu nog beslissen hoe lang we de camper willen huren tijdens de reis en marktplaats in de gaten houden voor autostoelen 
- Big Al
- Amerika-expert
@paul-s83
Wellicht is het de hoek van de foto van de stoeltjes in de motorhome, maar zit die heupgordel niet te hoog aan het stoeltje?
Wellicht is het de hoek van de foto van de stoeltjes in de motorhome, maar zit die heupgordel niet te hoog aan het stoeltje?
@Big Al De heupgordel zit netjes doorgestoken aan de onderkant van het stoeltje zoals het bedoelt is. Het stuk gordel waar jij aan refereert is een overtollig stuk gordel van het top tether systeem. In de Roadbear zelf zit aan de achterkant van de dinging seats een grote Top Tether haak waar je de stoel ook nog extra mee vast kan zetten:
@Jedinja Zie dit topic van een andere user voor meer info:
viewtopic.php?t=74462&start=20
@Jedinja Zie dit topic van een andere user voor meer info:
viewtopic.php?t=74462&start=20
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij zijn voor volgend jaar mei aan het kijken voor een camper. En na, hier een aantal pagina’s gelezen te hebben, aan het kijken bij de genoemde Duitse site.
Onze oog is gevallen op een Roadbear, klein model, maar wel met een vast bed. We zijn beide halverwege de zestig en ik zie ons niet meer zo snel de ladder op en neer kruipen. We willen de super plus optie, hier zit het meeste bij behalve de campinguitrusting( beddengoed e.d.). Huren jullie deze erbij of halen jullie die bij de Walmart en dollarstore o.i.d.
En campingstoelen en een tafel, kun je die ter plekke huren of ook gewoon kopen?
Alvast bedankt
Onze oog is gevallen op een Roadbear, klein model, maar wel met een vast bed. We zijn beide halverwege de zestig en ik zie ons niet meer zo snel de ladder op en neer kruipen. We willen de super plus optie, hier zit het meeste bij behalve de campinguitrusting( beddengoed e.d.). Huren jullie deze erbij of halen jullie die bij de Walmart en dollarstore o.i.d.
En campingstoelen en een tafel, kun je die ter plekke huren of ook gewoon kopen?
Alvast bedankt
Wij gaan volgend jaar ook rondreizen met een camper van road bear. We waren uiteindelijk het voordeligst uit via Tioga Tours. Daar zat korting op het persoonlijke inventaris. Ik heb even op de nota gekeken en dat is 37 euro pp. GPS zat er nu ook gratis bij in.
Dus je zou ook bij Tioga kunnen informeren. Ze reageren fijn snel.
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... nformatie/
Dus je zou ook bij Tioga kunnen informeren. Ze reageren fijn snel.
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... nformatie/
@laanvdj een tafel is meestal aanwezig in de camper (ligt als bodem van de bagageruimte achterin de camper). Stoeltjes kopen we altijd zelf bij Walmart, want we nemen meestal de iets grotere dan die je er standaard bij de verhuurder bij kunt huren. Die zitten net iets comfortabeler.
Wij boeken nooit met vehiclekit of personal kits, we kopen voor dat geld (minder geld zelfs) liever spullen die we echt nodig hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wil je ontzorgd zijn dan kun je de kits erbij boeken. Je kunt ook even uitrekenen wat het prijsverschil is en dan zonder kits boeken. Bij Cruise America (gutes pakket kiezen we altijd) kun je de kits altijd nog bij het ophalen van de reis toevoegen. Ik neem aan dat dat bij roadbear ook kan. De kits moeten altijd ter plaatse nog afgerekend worden, of je nu boekt of later.
Over de Duitse organisaties ben ik dik tevreden, ook de verzekering voor afkoop eigen risico is voldoende en we hebben bij een voorval snel ons geld teruggekregen. Eerst ter plekke voorschieten, maar dat geldt ook voor de Nederlandse verzekeraars.
We hebben zowel bij bestcamper.de als usareisen.de geboekt. Soms hebben ze aanbiedingen waarbij de kits of een deel ervan gratis zijn. Bij usareisen kun je Cruise America campers kosteloos annuleren tot 46 dagen voor vertrek en je hoeft niets aan te betalen. Dat zou nog een overweging voor je kunnen zijn om niet voor Road Bear te kiezen
Wij boeken nooit met vehiclekit of personal kits, we kopen voor dat geld (minder geld zelfs) liever spullen die we echt nodig hebben. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wil je ontzorgd zijn dan kun je de kits erbij boeken. Je kunt ook even uitrekenen wat het prijsverschil is en dan zonder kits boeken. Bij Cruise America (gutes pakket kiezen we altijd) kun je de kits altijd nog bij het ophalen van de reis toevoegen. Ik neem aan dat dat bij roadbear ook kan. De kits moeten altijd ter plaatse nog afgerekend worden, of je nu boekt of later.
Over de Duitse organisaties ben ik dik tevreden, ook de verzekering voor afkoop eigen risico is voldoende en we hebben bij een voorval snel ons geld teruggekregen. Eerst ter plekke voorschieten, maar dat geldt ook voor de Nederlandse verzekeraars.
We hebben zowel bij bestcamper.de als usareisen.de geboekt. Soms hebben ze aanbiedingen waarbij de kits of een deel ervan gratis zijn. Bij usareisen kun je Cruise America campers kosteloos annuleren tot 46 dagen voor vertrek en je hoeft niets aan te betalen. Dat zou nog een overweging voor je kunnen zijn om niet voor Road Bear te kiezen

reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Bij Road Bear betalen we nu 37 euro pp voor camper en pers. inventaris. Kan ik zelf de spullen niet voor halen vermoed ik 
Waarom ik zelf nu erg blij ben met road bear is de slide out, de oven en we hoeven geen one way kosten tussen Denver en Las Vegas te betalen. Dus onder aan de streep was, tegen mijn verwachting in, Road Bear goedkoper. We hadden bijna Cruise America geboekt, was anders ook prima geweest. Zou gewoon prijzen opvragen bij verschillende partijen en dan je eigen vergelijk maken wat voor jou belangrijke punten zijn.
Waarom ik zelf nu erg blij ben met road bear is de slide out, de oven en we hoeven geen one way kosten tussen Denver en Las Vegas te betalen. Dus onder aan de streep was, tegen mijn verwachting in, Road Bear goedkoper. We hadden bijna Cruise America geboekt, was anders ook prima geweest. Zou gewoon prijzen opvragen bij verschillende partijen en dan je eigen vergelijk maken wat voor jou belangrijke punten zijn.
@Jedinja Goed om te horen! Altijd fijn als je via tips en ervaring van mede forumgenoten gebruik weet te maken. Je gaat een superreis tegemoet. Mocht je nog specifieke vragen hebben mbt reizen met de kids dan hoor ik het graag!
- Big Al
- Amerika-expert
Ik wist niet dat de "gewone" verhuurbedrijven motorhomes met schuiven verhuren (vanwege het risico dat de huurder iets fout doet).Jedinja schreef: ↑12 jul 2023, 18:30Bij Road Bear betalen we nu 37 euro pp voor camper en pers. inventaris. Kan ik zelf de spullen niet voor halen vermoed ik
Een schuif maakt echter een GROOT verschil in het kampeercomfort - je gaat naar wat verkrampt zitten en langs elkaar schuiven naar een riant interieur!
@jedinja
@Big Al
Laatste keer met Roadbear ook slide out in de C30, helemaal geweldig! Jaar daarvoor met El Monte geen slide out, maar hun familie sleeper (ook C30) heeft nu ook slide out. Maakt de rv toch een stuk ruimer.
@Big Al
Laatste keer met Roadbear ook slide out in de C30, helemaal geweldig! Jaar daarvoor met El Monte geen slide out, maar hun familie sleeper (ook C30) heeft nu ook slide out. Maakt de rv toch een stuk ruimer.
23 States so far...
eens met @Big Al . De Slide out maakt een giga verschil in comfort! Dit jaar een Europese camper gehuurd om wat in Frankrijk rond te toeren en dat was toch wel behelpen.
@Jedinja
Onze RV C28 had naast een slide-out in de diner area ook een slide-out achterin de RV. Dit was het slaapgedeelte voor de kids. Kon zelfs afgesloten worden met een schuifdeur

@Jedinja
Onze RV C28 had naast een slide-out in de diner area ook een slide-out achterin de RV. Dit was het slaapgedeelte voor de kids. Kon zelfs afgesloten worden met een schuifdeur

@paul-s83
Sunseeker RV ken ik niet. Waar heb je deze gehuurd?
Sunseeker RV ken ik niet. Waar heb je deze gehuurd?
23 States so far...
Il zie de laatste jaren heel veel Sunseeker RV's van verhuurbedrijven rondrijden, met achterop een El Monte (of ook wel Road Bear geloof ik) sticker.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht