Geacht forum,
Mijn eerste post hier. Twee keer eerder in Amerika geweest en toen geen mobiel bij mij (2007-2008), dus totaal onbekend met deze materie.
Ik kwam op dit forum omdat ik in de voorbereidingen voor een tripje Amerika informatie zocht hoe telefonisch bereikbaar te blijven tijdens mijn bezoek in Amerika. Ik zie hier honderden pagina's aan informatie, dus heel blij dit forum gevonden te hebben. Helaas verzand, verdrink ik zeg maar in de hoeveelheid informatie, dus ik trek toch de stoute schoenen aan en vraag hoe ik het best bereikbaar kan blijven gegeven mijn specifieke omstandigheden.
We verblijf in Denver, Colorado en ik vermoed dat deze staat de nodige gebieden kent waar geen dekking is? Er gaan 2 telefoons mee, beiden prepaid hier in Nederland en beiden al een beetje op leeftijd (Samsung A3 2017 en Samsung A10 2021). Ze zijn niet e-sim geschikt helaas. Als iemand die niet alleen in oplossingen maar ook perfect in problemen kan denken heb ik gelijk een hoop vragen:
- Welke provider in Amerika wordt aangeraden met Colorado in gedachten? Ik las dat AT&T bijvoorbeeld bovengenoemde toestellen niet ondersteunt oid?
- Het wordt dus een fysieke sim, maar hoe werkt dat dan precies?
- Moet ik deze na plaatsing activeren via een app?
- Krijg ik een ander nummer of blijft mijn eigen nummer beschikbaar?
- Wat gebeurt er met apps als Whatsapp, mijn mobiele provider-app e.d. die telefoonnummer speciek zijn?
- En bij terugkomst is dan alles weer zoals het was op de telefoon qua werking apps?
- Nog tips en tricks inzake instellingen (roaming?) en voor apps zoals bijvoorbeeld de bankieren-app?
Alvast dank voor reacties en met vriendelijke groet,
Aad