Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Steven88
Amerika-ontdekker

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Steven88 »

jeppiepruts schreef:
30 jun 2023, 17:54
Ja, dat denk ik ook qua netwerk.
Je kunt ook nog de SIM van SIM2ROAM overwegen voor Verizon netwerk. Helaas alleen bij amazon.de verkrijgbaar. 47 euro. Goedkopere dan die van AT&T.
Goede suggestie, die van Verizon staat ook voor 25GB aan hotspot tethering toe. Kan Netflix toch nog even aan savonds haha. Bij AT&T schijnt dat niet te kunnen (bij deze SIM)

Edit: Helaas maar 500mb/day in Canada in de kleine lettertjes :(
Cecemel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cecemel »

jill1234 schreef:
22 jun 2023, 20:13
Ik kom nu deze tegen; stuk voordeliger dan via USASIM.NET. Iemand ervaring hiermee?
https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX/ref ... RhaWw&th=1
Bedankt voor de tip!! Ik heb hem ook besteld. Gezien de positieve reviews lijkt het mij wel de moeite. Ook goed dat ik een 3G hotspot kan opzetten want wij zijn met 4 man! Dus dat was ons doel! :) maar ik merk nu net dat T-mobile geen 3G coverage meer heeft? Wat gebeurt er dan met deze hotspot? Gaat hij dan over 4G??

Wij gaan in september pas, als er mensen deze zomer gaan, stuur gerust jullie ervaringen door :)
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Cecemel schreef:
01 jul 2023, 19:37

Bedankt voor de tip!! Ik heb hem ook besteld. Gezien de positieve reviews lijkt het mij wel de moeite. Ook goed dat ik een 3G hotspot kan opzetten want wij zijn met 4 man! Dus dat was ons doel! :) maar ik merk nu net dat T-mobile geen 3G coverage meer heeft? Wat gebeurt er dan met deze hotspot? Gaat hij dan over 4G??

Wij gaan in september pas, als er mensen deze zomer gaan, stuur gerust jullie ervaringen door :)
Ik laat het je weten! Wij gaan over 3 weken. Ik heb voor de pubers allebei een kaart besteld; ze zitten veel op youtube en dan ben je snel door de hotspot heen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Cecemel
Amerika-ontdekker

Bericht door Cecemel »

top!
nu de hotspot zou ook unlimited zijn via 3G. maar dat bestaat dus niet meer.
die dame op de livechat zei dat het via 4G zal werken dan, maar dat blijft toch maar een livechat vs de echte ervaring van mensen.

Ik las nu precies ook op internet: 3G hotspot speed. Dus ik neem aan dat tethering zal werken over het 4G netwerk maar dat de snelheid gelimiteerd wordt tot 3G snelheden...
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Mitico schreef:
29 jun 2023, 17:44
snagh schreef:
27 jun 2023, 10:08

@jeppiepruts Als je in de appstore zoekt op 'Verizon' zou je hem als het goed is direct moeten vinden. Belangrijk is om de app NIET in Nederland te openen.
Ik hoop dat die laatste opmerking geen probleem is wanneer dat wel is gebeurd. Zoonlief opende de app namelijk en klikte op de free trial en kreeg de melding dat we al gebruikt hadden gemaakt van de free trial de afgelopen zes maanden.... :shock:
Ik vermoed dat dat geen probleem is :) Ik zei het ook meer voor de zekerheid.
Steni
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Steni »

Hallo, wij zitten momenteel in NY met 7 en hebben gisteren bij aankomst op de luchthaven dadelijk de Verizon app geactiveerd. Je moet dan gewoon enkele persoonlijke gegevens invullen maar hij vraagt wel naar het huidig mobiel tel.nr in Amerikaans formaat (10 cijfers). Zelf heb ik een fake nummer ingegeven (deze kan je vinden via Google). Belangrijk is wel dat je voor elke persoon een ander nr ingeeft! Daarna installeert de app verder alles zelf en na enkele minuten heb je gratis 100gb gedurende 30 dagen! Werkt voor ons prima voor heel de groep met zelfs 5G ontvangst. Hopelijk hebben jullie iets aan deze info. Mvg Steni
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Hebben jullie iPhones of Android telefoons? Voor iPhone weten we dat het werkt via download uit de store.
Voor Android heeft nog niemand de werking kunnen bevestigingen na download/installatie van een apk file van de Verizon app (want in Playstore niet beschikbaar lijkt het met een Nederlands Google account).
De installatie van de apk file vanuit apkpure is mij overigens wel gelukt. Geen gekke meldingen oid. Dus ik heb goede hoop dat het wel gaat werken.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 05 jul 2023, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Steni
Amerika-newbie

Bericht door Steni »

We hebben inderdaad allemaal iPhone toestellen dus over android kan ik helaas geen ervaring delen.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Steni schreef:
05 jul 2023, 10:02
Zelf heb ik een fake nummer ingegeven (deze kan je vinden via Google). Belangrijk is wel dat je voor elke persoon een ander nr ingeeft!
Dat was ik inderdaad vergeten. Hiervoor kun je bijv. deze tool gebruiken: https://fakenumber.org
Stijno
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijno »

Wellicht een simpele vraag, maar ik kom er niet uit....
Bij Verizon staat vermeld dat je Samsung telefoon niet ouder mag zijn dan 2 jaar.
Weet iemand waarom dit is? Wij hebben beiden een telefoon van 2,5 jaar oud. Waarom zou dit niet werken? Telefoon is nu zelfs (als je wilt ;-) nog steeds nieuw te koop

Dank voor jullie inzicht

Edit: bijvoorbeeld T-mobile via sim2roam

https://www.amazon.nl/dp/B0BY7WYRSX/ref ... RhaWw&th=1
Bijlagen
Screenshot_20230705_160557_Chrome.jpg
Laatst gewijzigd door Stijno op 05 jul 2023, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan

Waar staat dat vermeld? Heb je een link of screenshot?
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Heeft iemand ervaring met gebruik van de TP-Link M7650 in de VS?
Ik heb verschillende reviews gelezen waarbij mensen deze niet aan de praat kregen in de US.
deejaykb
Amerika-ontdekker

Bericht door deejaykb »

Kan ik mijn Airalo eSim van tevoren in Nederland installeren en activeren? Of moet ik dat pas in de US doen?
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Je kan hem thuis vooraf al installeren maar hij activeert pas zodra hij contact maakt met het netwerk in de VS.
Dus alles de dag voor vertrek installeren en direct na het landen de flight-modus uitzetten (en roaming uitzetten op je eigen NL simkaart).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Motion
Amerikafan

Bericht door Motion »

Ik denk dat ik de MyVerizon optie ga proberen (op Android)
Maar ik vind het wel fijn om meteen verbinding te hebben als we landen, voor communicatie met thuisfront, Airbnb, navigatie etc.
Dus dan pak ik de goedkoopste US optie van airalo, met kortingscode ben ik dan 1,50$ kwijt (en heb ik in ieder geval 7 dagen 1gb)
Kan ik de volgende dag op m'n gemak de MyVerizon gratis 30 dagen installeren.
Joost74
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joost74 »

Bij het klikken op Free Trial, terwijl ik nu nog in NL ben, krijg ik de melding in het Engels dat ik al eerder in de laatste 6 maanden meegedaan heb. En dat dit nu daarom niet meer kan.

Dit is echter niet zo. ik heb dit nooit eerder gedaan of geactiveerd. iemand hier ervaring mee ?

groet Joost
jeppiepruts
Amerikafan

Misschien kan @Mitico laten weten of het gelukt is in de VS als hij/zij daar al is geweest?
Die had dat nl ook (viewtopic.php?p=1312676#p1312676)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door ClaireVHaut »

Motion schreef:
10 jul 2023, 09:32
Ik denk dat ik de MyVerizon optie ga proberen (op Android)
Maar ik vind het wel fijn om meteen verbinding te hebben als we landen, voor communicatie met thuisfront, Airbnb, navigatie etc.
Dus dan pak ik de goedkoopste US optie van airalo, met kortingscode ben ik dan 1,50$ kwijt (en heb ik in ieder geval 7 dagen 1gb)
Kan ik de volgende dag op m'n gemak de MyVerizon gratis 30 dagen installeren.

op luchthaven is er ook bijna altijd wifi
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
MUSA4
Amerika-ontdekker

Bericht door MUSA4 »

jeppiepruts schreef:
11 jul 2023, 13:15
Misschien kan @Mitico laten weten of het gelukt is in de VS als hij/zij daar al is geweest?
Die had dat nl ook (viewtopic.php?p=1312676#p1312676)
Ik ben niet @Mitico, maar ik had exact hetzelfde. Bij het openen van de app in Nederland kreeg ik deze foutmelding, maar bij het activeren in de VS (gisteren) ging alles zoals het hoort. Gewoon een aantal random getallen invoeren voor het Amerikaanse telefoon nummer en binnen 2 minuten heb je volledig 5G bereik.
AadDoix
Amerika-newbie

Bericht door AadDoix »

Geacht forum,

Mijn eerste post hier. Twee keer eerder in Amerika geweest en toen geen mobiel bij mij (2007-2008), dus totaal onbekend met deze materie.
Ik kwam op dit forum omdat ik in de voorbereidingen voor een tripje Amerika informatie zocht hoe telefonisch bereikbaar te blijven tijdens mijn bezoek in Amerika. Ik zie hier honderden pagina's aan informatie, dus heel blij dit forum gevonden te hebben. Helaas verzand, verdrink ik zeg maar in de hoeveelheid informatie, dus ik trek toch de stoute schoenen aan en vraag hoe ik het best bereikbaar kan blijven gegeven mijn specifieke omstandigheden.
We verblijf in Denver, Colorado en ik vermoed dat deze staat de nodige gebieden kent waar geen dekking is? Er gaan 2 telefoons mee, beiden prepaid hier in Nederland en beiden al een beetje op leeftijd (Samsung A3 2017 en Samsung A10 2021). Ze zijn niet e-sim geschikt helaas. Als iemand die niet alleen in oplossingen maar ook perfect in problemen kan denken heb ik gelijk een hoop vragen:
  • Welke provider in Amerika wordt aangeraden met Colorado in gedachten? Ik las dat AT&T bijvoorbeeld bovengenoemde toestellen niet ondersteunt oid?
  • Het wordt dus een fysieke sim, maar hoe werkt dat dan precies?
  • Moet ik deze na plaatsing activeren via een app?
  • Krijg ik een ander nummer of blijft mijn eigen nummer beschikbaar?
  • Wat gebeurt er met apps als Whatsapp, mijn mobiele provider-app e.d. die telefoonnummer speciek zijn?
  • En bij terugkomst is dan alles weer zoals het was op de telefoon qua werking apps?
  • Nog tips en tricks inzake instellingen (roaming?) en voor apps zoals bijvoorbeeld de bankieren-app?
Alvast dank voor reacties en met vriendelijke groet,

Aad
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer