Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.
Re: Reis Linda73: hulp en tips gevraagd bij reisschema zomer 2023.
Nee, wel in mei 2017 sequoia en Yosemite gedaan met de camper, maar toen was Tioga (uiteraard ook) dicht. Ook toen, zoals elders op forum te lezen is, waren het fantastische watervallen en zijn we tijdens de wandelingen zeiknat geworden, hahaha…
Straks in oktober tijdens korte trip SF-LV dus Mariposa Grove en Tioga pas in de herkansing. Wij doen vervolgens 1 nacht Mammoth en 1 nacht Lone Pine alvorens we doorrijden naar LV
Straks in oktober tijdens korte trip SF-LV dus Mariposa Grove en Tioga pas in de herkansing. Wij doen vervolgens 1 nacht Mammoth en 1 nacht Lone Pine alvorens we doorrijden naar LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We gaan wel naar Monument Valley, maar ik heb er geen tour geboekt. Je kunt er begreep ik zelf rijden en met zonsopgang en ondergang mooie foto's maken.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je mag alleen het eerste stukje zelf rijden. Niet in het hele park. Maar als je dat voldoende vindt, is het een optie. Het is wel een onverharde weg, dus geen biljartlaken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@Martin & Marianne
Route via Oakhurst staat inmiddels in het Road Book, dank!
@jojostravelusa
Wij zijn daar met de camper, dus dat is volgens mij sowieso geen optie voor ons...toch?
@paulr
goed vooruitzicht en moet dan goed komen met de Tioga Road....hopelijk!
Ik ben nu bezig met het stuk van Mammoth Lakes naar Death Valley. Zijn daar nog leuke stops onderweg voor we Death Valley inrijden?
Route via Oakhurst staat inmiddels in het Road Book, dank!
@jojostravelusa
Wij zijn daar met de camper, dus dat is volgens mij sowieso geen optie voor ons...toch?
@paulr
goed vooruitzicht en moet dan goed komen met de Tioga Road....hopelijk!

Ik ben nu bezig met het stuk van Mammoth Lakes naar Death Valley. Zijn daar nog leuke stops onderweg voor we Death Valley inrijden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is veel te zien tussen Mammoth Lakes en Death Valley. Neem zeker even een kijkje bij Mono Lake, aan de zuidkant, voordat je naar Mammoth Lakes gaat.
Bij Mammoth Lakes vonden wij de wandeling naar de Rainbow Fall en Devils Postpile leuk. In Lone Pine kun je naar de Alabama Hills.
Het Ancient Bristlecone Pines Forest is ook de moeite waard.
Marianne
Bij Mammoth Lakes vonden wij de wandeling naar de Rainbow Fall en Devils Postpile leuk. In Lone Pine kun je naar de Alabama Hills.
Het Ancient Bristlecone Pines Forest is ook de moeite waard.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Nee met de camper is het echt geen optie. Het is een onverharde weg met vaak flinke kuilen en en hobbels. Wij hebben een sunset tour gedaan met Monument Valley Safari, heette het toen, nu Monument Valley Tours. Daar waren we erg over te spreken.
https://monumentvalleysafari.com/monume ... lley-tour/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... onpar.html
https://monumentvalleysafari.com/monume ... lley-tour/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... onpar.html
-
- Amerika-ontdekker
Het begint nu op te schieten....het is bijna zover!
Ik zit nog even te kijken naar de invulling van een aantal dagen. Wij overnachten op een gegeven moment op Fruita in Capitol Reef. De dag daarna willen we de Hickman Bridge Trail doen en via Goblin Valley & Little Wild Horse Canyon rijden we dan naar Green River, waar we dan overnachten. De dag daarop hebben we Devil's Garden geboekt in Arches, alleen zit ik even met de dagindeling die dag. Wat is nog een leuke stop om te doen voordat we naar Devil's Garden rijden? want gezien de hitte en geen voorzieningen daar, denk ik dat we pas tegen eind van de middag daar willen aankomen. Iemand een suggestie? Zat zelf te denken om anders bij Moab iets actiefs te gaan doen? Alhoewel we daar na Devil's Garden ook al twee nachten zijn... Ik kom er even niet goed uit wat deze dag betreft...
Ik zit nog even te kijken naar de invulling van een aantal dagen. Wij overnachten op een gegeven moment op Fruita in Capitol Reef. De dag daarna willen we de Hickman Bridge Trail doen en via Goblin Valley & Little Wild Horse Canyon rijden we dan naar Green River, waar we dan overnachten. De dag daarop hebben we Devil's Garden geboekt in Arches, alleen zit ik even met de dagindeling die dag. Wat is nog een leuke stop om te doen voordat we naar Devil's Garden rijden? want gezien de hitte en geen voorzieningen daar, denk ik dat we pas tegen eind van de middag daar willen aankomen. Iemand een suggestie? Zat zelf te denken om anders bij Moab iets actiefs te gaan doen? Alhoewel we daar na Devil's Garden ook al twee nachten zijn... Ik kom er even niet goed uit wat deze dag betreft...
Aan de UT128 (wat ik zelf een van de mooiste wegen van de VS vind) zag ik de laatste keer allerlei raft/kano's vertrekken. Dat kan wellicht leuk zijn op een warme dag. Mocht je willen wandelen is de hike naar Fisher Towers aan die zelfde UT128 mooi. De laatste keer liep ik de Grandstaff Canyon hike, die was echt heel erg mooi en nagenoeg beschut omdat je door een canyon loopt.
Je kunt ook vroeg vertrekken en Canyonlands NP alvast bezoeken?
Hoe dan ook, alvast veel plezier!
Je kunt ook vroeg vertrekken en Canyonlands NP alvast bezoeken?
Hoe dan ook, alvast veel plezier!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik dacht ook aan raften/kayakken op de Colorado River. Echter moet je wel ff kijken wat de waterstand is. Wij hebben dat in augustus een keer gedaan en toen was het niet heel spannend. In plaats van raften konden we toen met kayaks dezelfde tour doen en meevaren met de rafts, dat maakte het iets leuker, maar nog geen spektakel...
Ik denk dat de suggestie om Canyonlands die dag al te bezoeken geen slechte keuze is. Ik raad wel aan om dan rond 16.00-17.00 uur wel naar Arches te gaan. Je kan dan mooi eind van de dag naar Delicate Arch wandelen. De volgende ochtend is Fiery Furnace leuk (met ranger).
Ik denk dat de suggestie om Canyonlands die dag al te bezoeken geen slechte keuze is. Ik raad wel aan om dan rond 16.00-17.00 uur wel naar Arches te gaan. Je kan dan mooi eind van de dag naar Delicate Arch wandelen. De volgende ochtend is Fiery Furnace leuk (met ranger).
-
- Amerika-ontdekker
@Mrvanilla
dank voor je reactie!
Klinkt als een goede optie
Ik ga me er eens in verdiepen!
Is de U128 de moeite waard om ervoor 'om te rijden' vanaf Green River? en is die route goed te doen met een camper?
Normaal gesproken zouden we via de 70 en 191 naar Arches rijden.
@paulr planning is inderdaad om rond 16:00 in Arches aan te komen. Fiery Furnace had ik inderdaad als tip staan, maar die kan ik nu nog niet boeken, volgens mij. Dat kan toch pas een paar dagen vantevoren?
dank voor je reactie!
Klinkt als een goede optie

Is de U128 de moeite waard om ervoor 'om te rijden' vanaf Green River? en is die route goed te doen met een camper?
Normaal gesproken zouden we via de 70 en 191 naar Arches rijden.
@paulr planning is inderdaad om rond 16:00 in Arches aan te komen. Fiery Furnace had ik inderdaad als tip staan, maar die kan ik nu nog niet boeken, volgens mij. Dat kan toch pas een paar dagen vantevoren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 128 is echt de moeite van het omrijden waard, het kost je wel een uur extra maar als je toch geen plannen hebt voor die dag is dat een mooie invulling. De weg is smal maar volgens mij wel te doen met een camper. Bekijk het anders eens met Streetview.
Ik zie dat de Fiery Furnace Hike tegenwoordig pas 7 dagen van te voren te reserveren is; ik zou dat zeker proberen. Je loopt daar voor een groot deel in de schaduw, dus dat is plezierig.
Wij vonden de wandeling naar de Corona Arch ook prachtig, dat kan ook een goede invulling zijn voor die dag.
Als je afkoeling zoekt is de Mill Creek misschien een optie.
Marianne
Ik zie dat de Fiery Furnace Hike tegenwoordig pas 7 dagen van te voren te reserveren is; ik zou dat zeker proberen. Je loopt daar voor een groot deel in de schaduw, dus dat is plezierig.
Wij vonden de wandeling naar de Corona Arch ook prachtig, dat kan ook een goede invulling zijn voor die dag.
Als je afkoeling zoekt is de Mill Creek misschien een optie.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je kunt het ook op Youtube bekijken.Martin & Marianne schreef: ↑12 jul 2023, 12:43De 128 is echt de moeite van het omrijden waard, het kost je wel een uur extra maar als je toch geen plannen hebt voor die dag is dat een mooie invulling. De weg is smal maar volgens mij wel te doen met een camper. Bekijk het anders eens met Streetview.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hwy 128 zeker niet overslaan! Hetzij op de dag dat je van Green River komt of anders op een van de andere dagen. Een leuke stop daar is de Red Cliffs Lodge. In de kelder (lekker koel) is het Moab Museum of Film and Western Heritage ondergebracht. Klein maar fijn. De ligging van deze lodge is echt schitterend aan de Colorado River. Alleen daarom al hebben we er de afgelopen jaren twee keer gedineerd (reserveren en tafel bij raam of op terras vragen) en ook een keer geluncht (all you can eat lunchbuffet op hun River Deck).
De al genoemde wandelingen zijn ook allemaal aanraders. Bij heel warm weer is denk ik de Grandstaff Trail het meest geschikt, omdat deze langs het water gaat.
Een andere hele leuke zomer wandeling vlakbij Hwy 128 is de Professor Creek and Mary Jane Canyon Trail. Ook hier loop je langs/door water. Maar parkeerruimte is beperkt en de trailhead ligt aan een dirt road, dus wellicht lastiger te bereiken met een camper.
De al genoemde wandelingen zijn ook allemaal aanraders. Bij heel warm weer is denk ik de Grandstaff Trail het meest geschikt, omdat deze langs het water gaat.
Een andere hele leuke zomer wandeling vlakbij Hwy 128 is de Professor Creek and Mary Jane Canyon Trail. Ook hier loop je langs/door water. Maar parkeerruimte is beperkt en de trailhead ligt aan een dirt road, dus wellicht lastiger te bereiken met een camper.
-
- Amerika-ontdekker
dank jullie wel weer voor de tips! Het is duidelijk, we gaan via Hwy 128
Ook het filmpje van Hwy128 was mooi om even te kijken.

Ook het filmpje van Hwy128 was mooi om even te kijken.
-
- Amerika-ontdekker
nog een andere vraag 
Bij Zion willen we graag de Canyon Overlook Trail doen, maar waar parkeren we in vredesnaam dan de camper? die kleine parkeerplaats is alleen voor auto's zo te zien op Street View. We willen deze in de ochtend gaan lopen als we vertrekken naar Bryce.
De shuttlebus komt daar niet als ik het goed begrijp.

Bij Zion willen we graag de Canyon Overlook Trail doen, maar waar parkeren we in vredesnaam dan de camper? die kleine parkeerplaats is alleen voor auto's zo te zien op Street View. We willen deze in de ochtend gaan lopen als we vertrekken naar Bryce.
De shuttlebus komt daar niet als ik het goed begrijp.
Voorbij de kleine parkeerplaats van de Canyon Overlook Trail, richting Bryce, zijn er links van de weg nog enkele parkeerstroken. Maar dan moet je echt geluk hebben dat daar plek is. Wij waren er maart j.l. en konden toen nog net een laatste plekje vinden met de auto. Dus dat is niet heel hoopvol voor de zomer.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb net de twee nacht ook erbij weten te boeken in de vallei!! Helemaal happyMartin & Marianne schreef: ↑21 mei 2023, 12:47Het is vooral het stuk tussen El Portal en het park dat mooi is, en dat rij je sowieso al als je in El Portal overnacht, dus dat komt goed! Het stuk tussen EL Portal en Mariposa is ook mooi, maar ik zou in jullie geval toch voor de route via Oakhurst kiezen.
Marianne

Even onze route en schema kritisch bekijken nu we er twee nachten zitten en dus niet naar El Portal hoeven.....
Jij gaf aan @Martin & Marianne dat die route juist zo mooi is....wat zou jouw advies nu zijn? We komen dus vanuit SF en we hadden bedacht om via Mariposa Grove naar de vallei te rijden. De tweede nacht zouden we dus in El Portal zitten en dan die route rijden. Dat wordt nu dus even anders

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou direct naar de Mariposa Grove rijden, dus via Oakhurst. Je ziet nog genoeg mooie plekjes langs de Merced River.
Wat betreft de Canyon Overlook Trail: dat wordt met een camper inderdaad last (met een auto trouwens ook). Dan zitten de parkeerplaatsen langs de weg inderdaad na de tunnel aan de linkerkant.
Op mijn wandelsite staat een link naar googlemaps, daar kun je zien hoe het er uit ziet.
Marianne
Wat betreft de Canyon Overlook Trail: dat wordt met een camper inderdaad last (met een auto trouwens ook). Dan zitten de parkeerplaatsen langs de weg inderdaad na de tunnel aan de linkerkant.
Op mijn wandelsite staat een link naar googlemaps, daar kun je zien hoe het er uit ziet.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
dank je wel weer voor je snelle reactie 

-
- Amerika-ontdekker
Morgen is het eindelijk zover....!
alles staat ingepakt klaar, roadbook is af (140 pagina's
)
Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen
alles staat ingepakt klaar, roadbook is af (140 pagina's

Iedereen hartelijk dank voor alle adviezen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-