Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Laredo »

dejong89 schreef:
28 jun 2023, 15:53
Deze vraag is ook wel eens op Flyertalk voorbij gekomen.

https://www.flyertalk.com/forum/34947143-post944.html

Het lijkt dus geen probleem om een C4 te reserveren en iets uit de aisle te kiezen.
Maar ook wisselende ervaringen als ik verder lees. Zie een paar Posts later: https://www.flyertalk.com/forum/35320464-post963.html
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

bvbal79 schreef:
29 jun 2023, 22:32
dan heb je met de platinum meer korting denk ik
Dat klopt, maar Ik gebruik liever een code waar ik de kaart en status ook van heb, FB zilver in mijn geval.
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomv82 »

Als je president circle bent dan was de fee voor additional driver waived dacht ik. Moet ik de extra bestuurder (mijn vrouw) ergens vermelden of mag zij automatisch ook met de wagen rijden?
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Nee die fee wordt niet waived, het is een voordeel van Gold, maar je moet geen extra bestuurder toevoegen, die betaal je dan. Bij het uitrijden alleen even rijbewijs van je spouse laten zien.
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomv82 »

harryh schreef:
01 jul 2023, 10:57
Nee die fee wordt niet waived, het is een voordeel van Gold, maar je moet geen extra bestuurder toevoegen, die betaal je dan. Bij het uitrijden alleen even rijbewijs van je spouse laten zien.
Bedankt voor je bericht Harryh. Ik voeg ze niet toe. Ik had op internet volgend gevonden, maar stond niet bij of ik ze moest melden of niet.
Hertz
There is a daily charge for all additional drivers, but if you are a member of Hertz Gold Plus Rewards, the fee is waived for a spouse or domestic partner. At corporate and participating licensee locations, the additional fee is approximately $13.50 per day with a maximum of $189.00 per rental for each additional driver.
Afbeelding
theovg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door theovg »

Bij ons 10 minuten in Dublin.
Foutje hoe dat hier komt begrijp ik niet
Laatst gewijzigd door theovg op 03 jul 2023, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Voordat je de auto aan de gang kreeg?
Afbeelding
Brigit
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Brigit »

Na wat ervaringen met autohuur in de VS gaan we dit jaar een auto huren in Cancun Mexico. Heeft iemand daar ervaring mee en met name met codes, welke klasse je moet boeken als PC om een beetje leuke auto mee te krijgen?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
bendep
Amerika-newbie

Bericht door bendep »

Ik vertrek over twee weken naar NYC en wou een auto via Hertz huren voor een roadtrip die we gepland hebben. Dit is de eerste keer dat ik via Hertz huur (toch zover ik mij herinner). Ik heb de stappen gevolgd en mij gratis lid gemaakt van het gratis Hertz Gold Rewards programma. Ik heb vervolgens een mail naar alpha_nl@hertz.com gestuurd met de vraag om de boeking om te zetten naar Gold Canopy. Ik kreeg het antwoord dat dit pas mogelijk was na een eerste actieve huur.

Zijn er nog mensen die via deze weg geprobeerd hebben gold canopy te hebben bij de eerste huur en is dit wel of niet gelukt? Ik vraag me af of het een kwestie van de verkeerde medewerker was die mijn mail heeft behandeld.

Ik kan eventueel een huur van 1 dag doen lokaal met mijn membership en dan zou ik er wel toegang toe krijgen. Dit zou zo'n 50 euro kosten. Ik vraag me af of dit de moeite waard is.

Ben ook nieuwsgierig of dit problemen gaat opleveren voor mijn statusmatching proces?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Dat had ik ook en toen mailde ik terug dat het mijn " collega" wel was gelukt. Daarna was het ineens geen probleem. En als het niet lukt om je boeking om te zetten naar Gold Canopy maar je bent wel gold of pc lid, geen zorgen. Dan nog loop je eerst naar de garage, zoek je je auto uit, laat je je bagage en reisgenoten achter bij de auto en loop je zelf even langs de gold desk in de garage om het in orde te maken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dmoorc »

Ik heb enkele maanden geleden ook het process van status matchen doorlopen en uiteindelijk bij Hertz geboekt.
Eerst via Sanford ophalen en Orlando intl. terugbrengen: ik kreeg toen netje via mail Gold Canopy maar geen Ultimate choice omdat dat in Sanford niet beschikbaar was.
Kort nadien de boeking aangepast naar een c klasse in Orlando intl, nog nooit gehuurd bij Hertz (maar wel president circle status via statusmatching) en netjes Gold canopy en keuze uit President circle gekregen.
Bij aankomst bij de gold members desk nog gevraagd of ik voor eerste keer iets moest doen met rijbewijs of creditcard, en dat was allemaal niet nodig: gewoon auto kiezen uit PC en bij het buiten rijden rijbewijs en creditcard even afgeven.
Heb by the way een Chevrolet Blazer mee genomen, er was geen Ford Explorer of iets dergelijk beschikbaar wegens de 4th of July…
Maar ben best tevreden van de nieuwe Blazer (5000 Miles) en veel opties. Weinig verbruik en toch veel rijplezier, en Apple play zodat ik Waze van mijn smartphone kan displayen op het scherm.
Was even aan het twijfelen voor een zwarte Ford Edge met zwart leder zetels, maar ben met deze hitte in Florida blij dat we dat niet gedaan hebben.
Heb tevens de Visitors toll pas genomen: echt heel gemakkelijk op te pikken en geen extra kosten meer.
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@bendep Bij mij regelde ‘Veerle’ (via het e-mailadres dat jij ook hebt gebruikt) Gold Canopy voor mij zonder dat ik ook maar een autohuur heb gedaan bij Hertz. Misschien de tactiek van dejong89 proberen?
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

Good morning vanuit Davenport Florida!
Hier weer de gebruikelijke post/update van mijn car rental.

Afgelopen zondagavond rond 21:00 kwam ik na wat vertraging aan op MCO in Terminal B.
Visitor Toll Pass opgehaald in Terminal A en meteen teruggelopen naar de rest bij de bagageband in B.

Ik had bij Hertz met mijn PC status een categorie C booking staan met de Mastercard code. Deze code bood mij een veel betere prijs dan de 51k code, prijs $778 voor 19 dagen.
Ik heb een MasterCard, dus gebruik kon ik wel verantwoorden mocht er iets zijn, maar uiteindelijk betaalde ik met mijn AMEX kaart. As usual, no questions were asked :thumbup:

Omdat we met 3 adults en 3 kids reizen had ik een backup booking voor een Full Size SUV via USTravelNL, deze was voor €1170,-.

Mijn hoop was dat ik in ieder geval bij Hertz iets kon vinden wat groot genoeg was voor ons reisgezelschap, zou mij namelijk veel geld besparen.
Mijn naam stond op het bord dus ben meteen doorgelopen naar de aisles om te kijken wat er was. Ik begon natuurlijk bij de PC aisle.
Het aanbod op de B-side was best ok, voor reisgezelschappen t/m 4 personen waren er genoeg grote SUV’s te vinden, maar voor groter niet op 1 witte Dodge Durango na. Deze zag er top uit! Sportieve uitvoering met 3 zit rijen, maar na ervaring van vorig jaar bij Alamo vreesde ik dat ze zouden stinken naar wiet en verassing… deze stonk zo hard alsof deze als Smoke shop heeft gediend, niet te harden!! :blink: :lol:
(Sowieso vind ik dat het wiet gebruik in Orlando enorm is toegenomen, maar dat terzijde)
Na mijn ervaring vorig jaar wilde ik niet naar het kantoortje lopen omdat ze meestal aan de counter een upgrade willen verkopen ipv regelen, want je staat er toch met je cat. C booking.
Ik heb toen een greeter aangesproken en gezegd dat ik PC status heb maar niks heb kunnen vinden. Hij vroeg “is your name on the board?” Ik zeg yep :D Hij zei tegen mij loop even naar binnen, zeg tegen ze dat je mij gesproken hebt en “they’ll drive a VIP car to you”, ik zeg is goed!
Dus uiteindelijk toch naar binnen gelopen, gezegd dat ik die meneer had aangesproken en vermeld dat ik een minimaal 7 persoons SUV nodig had. Sure, no worries, I got you zei de meneer.

Dus na heel wat zoeken door de computer zei hij mij, ik kan echt niks voor u vinden, alles staat in reserve en die kan ik nog niet meegeven. Dus ik had de hoop een klein beetje opgegeven en maakte al aanstalte om naar Alamo te lopen. Toen zei hij, wait… Ik heb een nieuwe Ford Explorer met 3000 miles erop staan, toevallig met 7 seats. Zou die ok zijn? Niet echt de VIP car die ik had gehoopt, maar goed…
Ik snel denken want ook al vind ik de Explorer een fijne auto, ik had graag iets meer koffer ruimte gehad zoals in een Suburban of iets dergelijks… maar na een reis met 5 uur vertraging en een mogelijke besparing van ruim €400,- op de andere booking dacht ik… yes doe maar! De koffers stapelen is toch alleen voor de rit naar de villa, we doen geen road-trip dus dit moet voldoende zijn.

Zo gezegd zo gedaan, 2 volwassen voorin, 2 kids en een volwassene op de tweede rij, 1 kind achterin, 1 zitvlak plat en alles past erin. :thumbup:

Dus ik heb nu voor $778,- een Ford Explorer voor 19 dagen… best een goede deal in deze tijd 8)

De Alamo booking wilde ik trouwens uit netheid nog annuleren, maar de website werkte niet mee dus heb ik het gelaten voor wat het is, uiteindelijk heeft die booking zichzelf eruit gehaald zonder enige problemen.

Grappige side note… toen we de koffers aan het inladen waren zag ik nog een man van achterin de 50 die Durango meenemen… hoe langer hij in die auto zat hoe groter zijn smile werd :lol:
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Zojuist voor de eerste keer een boeking gemaakt via Hertz. Ik wel al langere tijd President member.
In de mailbevestiging staat het volgende:
Airport Location Information Hertz Gold and Platinum Members: Please proceed directly through the doors to the left of the Hertz counter and down the escalator to the Gold Service Area.
Is dit de zgn Gold Canopy service of moet ik die alsnog via de mail aanvragen?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dat is een algemene opmerking. Of je gold Canopy hebt staat in je mail en anders even je boeking opvragen bij Hertz
image.png
image.png (12.18 KiB) 1189 keer bekeken

Bericht door Trom »

@dejong89 Thx. Moet dat in de bevestigingsmail staan of komt die toevoeging er mogelijk nadat incheckgegevens zijn ingevuld? De boeking is trouwens voor 2024 en ik wil de mogelijkheid om bij betere prijzen te wijzigen of andere verhuurder te nemen. Is het dan verstandig om nu al in te checken?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

je hoeft niet in te checken omdat je Hertz Gold bent. Dan hebben ze al je gegevens al.
Stuur een mail aan het alpha adres met de vraag of ze je boeking willen omzetten naar Gold Canopy omdat je Gold member bent.
Verder hoef je niets te doen. Komt er een betere prijs voorbij dan boek je deze en annuleer je je Hertz boeking.

Bericht door Trom »

@dejong89 Bedankt!
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Weet iemand wat er gebeurt met rental days die je hebt ingezet voor korting als je een reservering annuleert? Dus stel ik reserveer, zet rental days in, zie een lager tarief dus annuleer boeking. Krijg ik die rental days dan terug om opnieuw in te zetten?
Afbeelding
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Gisteren en vandaag mailcontact gehad met Veerle. Ze geeft aan dat Gold Canopy helaas niet meer mogelijk is bij een eerste boeking. In het verleden kon dat wel maar Hertz is strenger geworden omdat er misbruik van werd gemaakt door klanten en er werd ook fraude gepleegd. Ze kan daarom niet meer via een omweg alsnog Gold Canopy toevoegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer