Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Markd1973 schreef:
19 jul 2023, 21:21
Iemand ervaring met Luxury klasse bij Hertz?
Geen ervaring mee, maar als ik naar het type auto kijk wat ze aanbieden (Chrysler 300 or similar) dan is dat qua grootte denk ik wel te vergelijken met de full size (Chrevolet Malibu or similar), misschien nog wel iets groter. Volgens mij is de luxury gewoon een full size maar dan een luxer merk. Maar wellicht is dat wat kort door de bocht :lol:

Met een full size hebben wij wel ervaring. Wij hebben van de 5x dat we nu in een auto hebben gehuurd in de VS, 3x een full size gehad en in een full size kun je gemakkelijk 2 grote koffers in de kofferbak kwijt. Wij reizen met 2 grote koffers en 2 rugzakken, past gemakkelijk, met ruimte over. Dan moet 2 koffers en een trolley ook passen. Voordeel, klep dicht en het is uit het zicht.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Oeps. Vergeten te vermelden. De auto is te huren bij Hertz.
Met de MasterCard code 2122005 kost de Chrevrolet suburban klasse: $1308 (=met de huidige koers €1165)
Met de MasterCard code 795091 die @Trom benoemde kost deze klasse auto je: $1245 (=met de huidige koers €1109)

Als je bij Hertz kiest voor het ‘betaal later tarief’ dan hoef je pas te betalen bij het ophalen van je auto en kun je gratis annuleren. Je kunt dus iedere keer de prijs blijven checken of hij naar beneden gaat.
Mijn eigen ervaring is dat de auto prijzen omhoog en omlaag gaan, behalve voor deze categorie bij het ophalen bij Culver City. Het is natuurlijk ook echt een goede prijs voor zo’n grote auto.

@jeppiepruts Hahaha inderdaad. Ik zou op provisie basis moeten werken. :lol: Ik ben erg enthousiast omdat ik zelf ook op zoek was naar een grote Amerikaanse bak en toevallig deze goede deal gevonden heb. Ik deel deze tip graag met anderen, omdat ik weet hoe blij ik zelf werd van die prijs. (Toen ik wilde boeken waren alle prijzen voor deze auto namelijk €4000+)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Dan zal Visa card 618583 ook wel die prijs geven.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Oeps dat zou herhaling van zetten zijn.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

@A&A Voor jullie kom ik op bovenstaande manier uit op 1043 euro voor een midsize SUV. Een kleinere auto kan ook maar is nauwelijks goedkoper. Een standard SUV zit op 1232 euro. Ik weet niet wie je tweede chauffeur is, maar als dat je spouse is, is dat bij Avis sowieso kosteloos.
[/quote]

Hartstikke bedankt @Galapogos ! Wij zijn Flying Blue member en ook Avis Preferred dus we hebben die SUV meteen geboekt. Scheelt toch € 280,-. Kon alleen nergens vinden of je de Canadese grens over mag maar ik weet dat we dit eerder met een auto van Avis gedaan hebben dus dat zal wel OK zijn.
Nu nog even uitzoeken hoe eea ook weer zat bij Preferred membership. We hadden altijd Presidents maar ik zie net dat we weer terug gezet zijn na Corona naar Plus. dat zal weer wel terug te matchen zijn naar President maar kost weer wat mailtjes waarschijnlijk.
En President heeft ook skip the counter en uitzoeken meen ik dus toch maar even voor gaan zitten.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De code die ik noemde is van British Airways Blue, niet van Flying Blue. Maar je kunt je daar gratis voor aanmelden, geeft wellicht wat peace of mind.
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

Sorry; ik bedoelde British Airways. We zijn lid van beide; Flying Blue en British Airways. Het is tenslotte gratis :thumbup:
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Je auto mee naar Canada nemen mag geen probleem zijn bij AVIS. En volgens mij heb je geen status nodig voor skip the counter. Simpelweg Preferred member zijn en zorgen dat dat gekoppeld is aan je reservering moet voldoende zijn. Dat was bij ons de vorige keren althans voldoende. Ik kon meteen naar de garage lopen. Ik had wel status toen ik dat deed, maar die status was volgens mij niet bekend in mijn Amerikaanse profiel bij AVIS.
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Je hebt wel een yellow card nodig toch als je met een huurauto van VS naar Canada gaat. Die zul je wel moeten regelen.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

redeye schreef:
20 jul 2023, 11:44
Met de MasterCard code 2122005 kost de Chrevrolet suburban klasse: $1308 (=met de huidige koers €1165)
Met de MasterCard code 795091 die @Trom benoemde kost deze klasse auto je: $1245 (=met de huidige koers €1109)

Als je bij Hertz kiest voor het ‘betaal later tarief’ dan hoef je pas te betalen bij het ophalen van je auto en kun je gratis annuleren. Je kunt dus iedere keer de prijs blijven checken of hij naar beneden gaat.
Mijn eigen ervaring is dat de auto prijzen omhoog en omlaag gaan, behalve voor deze categorie bij het ophalen bij Culver City. Het is natuurlijk ook echt een goede prijs voor zo’n grote auto.
Sry hoor, maar ik zie nergens zo'n auto als jij aangeeft in Culver, en al de prijzen zijn iig hoger.....

wat doe ik dan niet goed, kijk je op Hertz.com en bij mij staan alle prijzen al in €€€

Maybe kan je een linkje sturen die ik kan gebruiken, of werkt dat niet ?

Edit: Never mind gevonden, verzekeringen zijn goed toch, hoef ik ter plekke niks bij af te sluiten ?
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

jeppiepruts schreef:
20 jul 2023, 18:14
Je hebt wel een yellow card nodig toch als je met een huurauto van VS naar Canada gaat. Die zul je wel moeten regelen.
Een yellow card om van de USA met een huurauto naar Canada te gaan? Dat hoor ik voor het eerst en wij zijn al meerdere keren met een huurauto (in mijn herinnering iig Avis en Alamo) de grens over gegaan. Ooit wel voor gebeld met die verhuurders en dat mocht gewoon. Er is mij toen niet verteld dat er zoiets als een yellow card bestaat dus ik hoop dat dit idd niet hoeft?
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Kom via flying blue zeer nette prijze tegen voor Premium SUV(Suburban etc) voor €1320 en grote middenklasse (GMC Yukon etc) voor €1265 bij 3 weken autohuur via Dollar of Hertz. Ophalen gewoon bij vliegveld autoverhuur bedrijven in LAX of SFO.
https://www.flyingblue-mobility.com/nl/ ... aven#/cars
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

A&A schreef:
21 jul 2023, 11:21
jeppiepruts schreef:
20 jul 2023, 18:14
Een yellow card om van de USA met een huurauto naar Canada te gaan? Dat hoor ik voor het eerst en wij zijn al meerdere keren met een huurauto (in mijn herinnering iig Avis en Alamo) de grens over gegaan. Ooit wel voor gebeld met die verhuurders en dat mocht gewoon. Er is mij toen niet verteld dat er zoiets als een yellow card bestaat dus ik hoop dat dit idd niet hoeft?
https://www.avis.com/en/help/usa-faqs/d ... ico-canada

Volgens mij niets meer of minder dan een bewijsje dat je mee krijgt dat je auto ook in Canada verzekerd is. Maar ik weet niet of dat werkt icm skip the counter ;-)
Just make sure to tell your rental agent about your travel plans so they can provide you with a Non-Resident Insurance Card, also known as a yellow card. This card verifies you have auto insurance for travel in Canada.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Voor juni/juli 2024 ben ik sinds een paar weken aan het kijken, maar ik denk dat onze ophaallocatie SLC niet tot de goedkoopste behoord helaas.
Het beste tarief dat ik tot nu kan vinden is € 1894 voor een Midsize SUV(IFAR) via usareisen.de. bij Alamo (13-6-24 t/m 6-7-24).

Ik heb de Hertz, Avis en Alamo sites binnen Europa al gehad met allerlei codes maar kom steeds ruim boven de € 2300 uit. Twijfel nu om de auto bij usareisen te boeken en dan hopen dat het goedkoper wordt. En daarna nieuwe tips die hier nog komen op de voet te volgen ;)

Heeft iemand hier al een goede deal kunnen vinden voor de zomer 2024?
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ja, nog even wachten, je bent heel erg vroeg.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Trom »

@Elendan Voor die periode is de deal een C category of Q1 SUV bij Hertz met code 510000. Je zit dan op 1012 of 1140 euro. Je kunt dan kiezen uit de rij. Avis.dk zit voor midsize SUV met code N744100 op 1620.

Ik volg de prijzen voor SLC al een tijdje want wij willen er ook volgend jaar juni 23 dagen een auto huren. De beste prijs voor afgelopen juni was bij ustravel voor 962 euro voor midsize suv b.v. Edge. Avis.de zat op 1230 en Hertz zat op 1264 met Visa/Mastercardcode. Code 510000 van Hertz was voor midsize 1487.

Als de prijzen voor komend jaar uiteindelijk ook zo worden dan teken ik daarvoor.
A&A
Amerikakenner

Bericht door A&A »

Er staan opeens best goede prijzen bij AutoEurope!
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Robotjoek1970 schreef:
20 jul 2023, 20:36
redeye schreef:
20 jul 2023, 11:44

Sry hoor, maar ik zie nergens zo'n auto als jij aangeeft in Culver, en al de prijzen zijn iig hoger.....

wat doe ik dan niet goed, kijk je op Hertz.com en bij mij staan alle prijzen al in €€€

Maybe kan je een linkje sturen die ik kan gebruiken, of werkt dat niet ?

Edit: Never mind gevonden, verzekeringen zijn goed toch, hoef ik ter plekke niks bij af te sluiten ?
Op hertz.nl heb ik gekeken voor je. Bij mij zaten alle benodigde verzekeringen erbij, maar check voor de zekerheid even de openingspost van dit topic. Daar staat wel welke verzekeringen je nodig hebt.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

image.png
image.png (17.43 KiB) 1574 keer bekeken
Dit zit r allemaal bij.... heb je daar iets aan.

Tis vooral de vrouw die t nogal spannend vind, maar wil wel zeker weten of we zo weinig mogelijk risico lopen zo.....
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Dat zijn inderdaad de benodigde verzekeringen. Wat is het dat je vrouw zo spannend vindt? Er gaan je deze zomer meerdere voor met het huren van een Suburban (of gelijkwaardig) bij Hertz Culver City, dus je zult de ervaringen wel tegemoet zien. Daarnaast kun je altijd (mits je met ‘betaal later’ boekt) gratis annuleren.
Naar mijn mening geen reden om je meer zorgen te maken dan bij een andere Hertz autohuur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer