Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondje San francisco-Vancouver-Yellowstone-San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Rondje San francisco-Vancouver-Yellowstone-San Francisco

Bericht door BasSchakel »

Hi,

Wij hebben in 2006 rondje zuid-west gedaan---> :D :lol: . Nu hebben we plannen voor het noordwesten. Graag jullie meining.... Hoelang hebben we nodig voor SanFrancisco-Yellowstone-Vancouver-SanFrancisco.

We zitten zelf aan 3 weken te denken. We hebben sanfrancisco-yosemite-vegas-zion-grandcanyon-sandiego-sanfrancisco in drie weken gedaan en dat ging goed. Graag jullie meining over het rondje in het noordwesten. Is dit goed te doen in 3 weken ????

Thx B.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het hangt er van af denk ik hoeveel tijd je wil doorbrengen in de nationale parken, en welke parken je absoluut wil bezoeken. Er zijn er nogal wat op die route, die ook heel wat tijd kosten.

Ik had die route ook eerst gepland, maar ik had een heleboel tijd te kort. Ook omdat ik alle highlights gezien wil hebben als ik er in de buurt ben. En ik kwam tot de conclusie dat ik het in 2 rondjes gedaan wil hebben. 1 voor het Rocky Mountains gebied, en 1 voor het Noordwesten.
Maar het is zeker wel mogelijk, want ik geloof dat er toch een aantal forumleden zijn die het gedaan hebben.
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Ik heb zo mijn twijfels of het genoeg is, hangt inderdaad af van wat je wilt zien. Wij hebben er vorig jaar 5 weken over gedaan (iets ruimer gebied dan jij) maar dat was ook te weinig om overal de tijd voor te hebben.
Het noordwesten is prachtig. Vooral Washington state heeft ons aangenaam verrast. Van Yellowstone wisten we al dat het geweldig zou zijn en dat was het inderdaad.
Succes met plannen maken!
Voor inspiratie kun je ons verslag lezen op http://www.benenjen.waarbenjij.nu
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik zou minstens 5 weken nodig hebben om zo'n route redelijk te doen. Dat zou nog vrij krap zijn als je bepaalde plekken echt wilt bekijken. Het is jammer om teveel dingen in een te korte tijd te stoppen, want dan kun je niet echt genieten van een bepaald gebied. Prioriteiten stellen is belangrijk en daarbij zal je bepaalde dingen moeten schrappen. Een gebied over laten voor een volgende reis bijvoorbeeld.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje San francisco-Vancouver-Yellowstone-San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

BasSchakel schreef: Hoelang hebben we nodig voor SanFrancisco-Yellowstone-Vancouver-SanFrancisco.
We zitten zelf aan 3 weken te denken.
We hebben sanfrancisco-yosemite-vegas-zion-grandcanyon-sandiego-sanfrancisco in drie weken gedaan en dat ging goed. Graag jullie meining over het rondje in het noordwesten. Is dit goed te doen in 3 weken ????

Thx B.
Kijk eens op de kaart, dan heb je zelf het antwoord al. SanFrancisco-Yellowstone-Vancouver-San Francisco is iets heel anders dan San Francisco-Yosemite-Las Vegas-Zion-Grand Canyon-San Diego-San Francisco.

Zoals gezegd hangt het er helemaal vanaf wat je wilt doen. Als je Yellowstone wilt doen, waarom dan in San Francisco beginnen en eindigen? En waarom Vancouver?
Als je in SF eindigt dan wil je waarschijnlijk ook de kustweg langs Washington en Oregon doen. Of langs het binnenland? Kijk eens in onze reisverslagen voor mogelijke routes (Yellowstone in 2004, het noordwesten in 2006).

Werk je ideeen wat verder uit, dan wordt het vanzelf wel duidelijk hoeveel tijd je nodig hebt.

Marianne
BasSchakel
Amerika-ontdekker

Rondje NW

Bericht door BasSchakel »

Hey......

Alvast bedankt voor jullie snelle antwoorden :!: :!: Als ik de algemene tendens zo hoor is het rondje te groot of de tijd te kort. lol. Als we het rondje vancouver-portland-yellowstone-vancouver doen...klinkt dit beter qua tijdsplanning ??? Dit rondje in 3 weken lijkt me te doen. Wat zijn de must sees in dit rondje volgens jullie ???

PS we wilden graag naar sanfrancisco omdat we dit een prachtige stad vonden.

Thx, B.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Hmm even denken hoe zag ons rondje er ook al weer uit...

Dag 1: Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver - Jasper (lange rit, maar wel te doen)
Dag 4: Jasper - Icefields Parkway - Banff
Dag 5: Banff - Waterton
Dag 6: Waterton - Going to the Sun Road - Glacier (plaatsje buiten het park aan de west kant waar ik de naam nu even van ben vergeten... :oops: )
Dag 7: Glacier - Garnett Ghosttown - Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone - Grand Teton - Jackson
Dag 12: Jackson - Craters of the Moon - Boise
Dag 13: Boise - Mount Rainier
Dag 14: Mount Rainier
Dag 15: Mount Rainier - Olympic (Kalaloch Lodge)
Dag 16: Olympic (Port Angeles)
Dag 17: Olympic - Victoria
Dag 18: Victoria (whalewatching)
Dag 19: Victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver - Amsterdam

Wij zijn dus niet in Portland geweest maar hebben gekozen voor Mount Rainier. Een bezoekje die erg leuk was! Ook Craters of the Moon was erg mooi. Ons accent voor deze reis lag dus op Yellowstone en Olympic.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Benno23
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Benno23 »

Ik zou aan bovenstaand schema Mount st. Helens, Seattle, Wells Gray (Canada) en Vancouver Island toe willen voegen (maar ja, dan schiet je de drie weken al weer uit, keuzes, keuzes, keuzes....)
Er blijft hier bovendien weinig van Jasper en Banff over.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je zou ook vanaf Seattle kunnen gaan en het Canadese gedeelte voor een andere keer bewaren. Als je nog tijd over hebt dan zou ik Vancouver Island er nog bij betrekken (Van Port Angeles naar Victoria en met een andere boot weer terug naar Seattle. Als het een mooie dag is, dan zijn de uitzichten vanaf de boot op de vulcanen, en helemaal de uitzichten vanaf Puget Sound op Seattle and Mount Rainier ongelooflijk).
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer