Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opening Tioga Pass 2023

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Opening Tioga Pass 2023

Bericht door Pete.Z »

Het lijkt inderdaad alsof ik er niet ver naast zit.
Dat kon ook bijna niet anders met de hoeveelheid sneeuw die er lag, vrienden van ons in Truckee en Tahoe hadden al gezegd dat dit jaar heel erg was qua sneeuw en schade aan wegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tioga Road (continuation of Highway 120 through the park) is closed due winter impacts. We hope to open the road by the end of July.
Bron: www.nps.gov/yose onder alerts.

Het duurt nog even maar het lijkt toch te gaan gebeuren!
Ik zou me voor kunnen stellen dat de opening dan voor het weekend plaatsvindt. Dat zou dan 28 juli zijn.

Laatste update over de werkzaamheden:
July 14, 2023 (updated every Friday)

Tioga Road is clear of snow all the way to Tioga Pass, however, Tioga Road will not open this weekend. We are optimistic it will open before the end of the July.

The following work is in progress:

Clearing snow from side roads and parking lots, and boulders from Tioga Road
Removing trees in danger of falling onto the road
Extensive repairs and hantavirus inspections to buildings.
When the road opens to the public, visitors should expect short delays associated with traffic lights at damaged locations, and longer delays when contractors are making repairs.

Utility crews discovered a torn line at the sewage ponds. The wastewater treatment plant cannot operate until the liner is repaired and groundwater level lowers. The park is contracting for portable toilets and pumping of vault toilets. Tioga Road will open when sanitation and public safety requirements are met.
Bron: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

22 juli gaat de Tioga Pass open!
Groetjes,
Daniel
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Het oude record uit 1933 (8 juli) is in elk geval ruimschoots verbroken. :lol:
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KatyHG »

@Mrvanilla dank voor het delen.
Iemand de laatste paar dagen nog naar Yosemite geweest? Hoe is de drukte, als je er vroeg bent? Wij slapen in de vallei.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kathy, misschien heb je iets aan het topic over de huidige omstandigheden in Yosemite, zie bovenin.
Je kunt al een goed dee krijgen als je om bijvoorbeeld 7 uur ' s ochtends op GoogleMaps kijkt naar de rijtijden van bijvoorbeeld El Portal naar Yosemite Village.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De social media kanalen van het park geven de laatste tijd erg goede updates als het erg druk is in het park. Die lijken een beetje op deze. Met het opengaan van de Tioga Pass zal de drukte zich meer gaan spreiden, maar het blijft zomer/hoogseizoen, dus vroeg opstaan in de vakantie is in dit geval wel aan te raden :)

Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nog niet alles is open, hou daar rekening mee. Van facebook:
Great news! Tioga Road (continuation of Highway 120 through the park) will open to vehicles on Saturday, July 22, at 8 am. While vault and portable toilets will be available, there will be no water, no store or food service, and no fuel. Be sure to bring all the food and water you need. The Tuolumne Meadows Wilderness Center will be open (8 am to 5 pm) and a general information desk near the visitor center will be open from 9 am to 5 pm.
Tioga Road has some damage, so watch for one-lane sections, with delays up to 15 minutes just east of Olmsted Point.
Marianne
ramonwendy
Amerika-newbie

Bericht door ramonwendy »

Dat is goed om te horen😆

Wij gaan zaterdag 22 juli van Mammoth lakes naar Oakhurst en kunnen nu toch over de Tioga pas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@ramonwendy Fijn dat je via de Tioga Pass kunt, maar wat jammer dat je - in het weekend - in Oakhurst zit. Was er niets in het park vrij? En heb je gevolgd hoe druk het is in het park? Vertrek heel vroeg zaterdag! Jullie zullen niet de enigen zijn.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

@@ramonwendy en @Martin & Marianne
Dat is zeker zonde. En het toeval wil dat ik net mijn tenten in Curry Village opnieuw geboekt heb omdat ze 20 dollar per nacht goedkoper zijn geworden.
Dus misschien kan ik je direct de tip meegeven daar naar te kijken? Er is nog beschikbaarheid in jullie weekend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is bijzonder dat ze goedkoper zijn geworden! Ik zie trouwens niets vrij op de 22e. Wel op de 23e, dat is ook al handig als je meerdere nachten in het park bent.
Neem een heated tent als je voor een tent in curry Village gaat, dan heb je een stopcontact in de tent.
Reserveren gaat via www.travelyosemite.com.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Hmm. Heb ik kennelijk de 23e gekeken.
Ik was ook verbaasd over de prijsverlaging. Vooral omdat het gewoon vol zit in mijn periode. Geen noodzaak lijkt mij.
Overigens ververs ik de beschikbaarheid ('All Yosemite Lodging') een paar keer per dag de afgelopen 2 weken omdat ik voor mijn 2e nacht steeds niet mijn voorkeursaccomodatie kon boeken.
En de beschikbaarheid is echt bij elke keer verversen weer anders. Er wordt dus veel geannuleerd en als er geen beschikbaarheid is, kan dat ieder moment van de dag veranderen. Blijf het daarom proberen. Naarmate de datum van verblijf dichterbij komt denk ik dat er steeds meer geannuleerd wordt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Annuleren kan gratis tot een week voor aankomst, dus de meeste annuleringen zijn al geweest denk ik.

De prijzen liggen normaal gesproken voor het hele seizoen vast, onafhankelijk van vraag en aanbod.

Marianne
ramonwendy
Amerika-newbie

Beste Marianne,

Zijn de file’s zaterdag ook al op de tiogapas? Ik las dat hij om 8 uur s’ochtends open gaat dus heel vroeg er overheen kan ook niet. Zaterdag gaan we nog niet het park zelf in. Maar dachten na de tiogapas naar Oakhurst te tijden en misschien als het niet te druk is onderweg naar Mariposa te gaan. Zondag kunnen we dan heel vroeg naar het park. Het is altijd lastig plannen we hadden deze 3 weken je zit altijd wel ergens in het weekend. We zijn het afgelopen weekend in Grand Canyon geweest daar was het rustig en Page daarna ook. Nu in Vegas en dat is ook goed te doen.. wat warm 🥵 maar we wennen eraan😂.

Wij genieten nog even verder hier in de drukte in Vegas😍

Groetjes Wendy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat er zaterdag zeker files zullen zijn op de Tioga Pass. Iedereen kijkt uit naar de opening en omdat het in het weekend is zullen er ook veel mensen uit de omgeving komen.
De Tioga Road is ook al het park. Waar jij het over het park hebt bedoel je de vallei. Als je daar op zondag naar toe gaat hoi er dan rekening mee dat de parkeerplaatsen de afgelopen tijd al rond 8 uur vol waren.
Als je zaterdag niet naar de vallei gaat zou je ook kunnen overwegen om vanuit Mammoth Lakes eerst nog Mono Lake en Bodie te bezoeken. Ik denk dat je langs de Tioga Road nog niet veel kunt doen. Hadden jullie al plannen voor dat deel?
Op weg naar Oakhurst kun je nog naar Glacier Point rijden. En de Mariposa Grove zou ik aan het eind van de dag doen.
En ja, je kunt de weekenden moeilijk vermijden :wink: maar Yosemite in het weekend is toch wel wat slecht gepland. Ik zou dan zeker iets in de vallei hebben genomen. Dat scheelt je zonder files al 3 uur rijden en als het druk is nog veel meer.

Marianne
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

Handig! @Mrvanilla Dank voor de tip over de social media.
ramonwendy
Amerika-newbie

Wij hebben vandaag over de Tiogapass gereden. Hij ging om 8 uur open. Wij waren er om 9 uur. Was rustig en konden overal stoppen waar we wilden. Bij olmstad had je een klein stukje wegversmalling maar daar ook na 2 min wachten overheen.😃
Daarna doorgereden naar Mariposa grove ook zonder file’s.
Was weer een topdag, en het verkeer viel 100% mee!

Morgen de vallei in😃

Groetjes Wendy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dank voor de update Wendy!
Wat geweldig dat de pas net op tijd open was voor jullie en dat het meeviel met de drukte. Zo zie je maar weer, niet altijd alles wat ik roep serieus nemen. :lol: Ik vermoed dat er nog veel sneeuw lag en dat wandelen niet echt een optie was?

Marianne
KatyHG
Amerika-ontdekker

Bericht door KatyHG »

@ramonwendy dank voor het delen van je ervaring. Dat stemt hoopvol. Wij staan nu op Oh Ridge Campground bij June Lake en rijden morgen (maandag) de Tioga pass op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer