Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
@d_vdploeg niemand kan toch wat met je adres en telefoonnummer ? ik zou geen bsn etc in gaan vullen op openbare wifi maar verder ? ik geef indien het kan ook gerust vals adres op, zeker als het is voor registratie voor sim etc.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@ClaireVHaut Nee waarschijnlijk niet nee, een adres uit NL/BE ergens in de VS duizenden kilometers er vandaan. Mijn oproep was dan ook van algemene aard: Wees gewoon voorzichtig met wat je op openbare wifi allemaal doet. Je zou ze de kost moeten geven, mensen die op het gemakje de app van hun bank gebruiken op een openbare wifi
Discussie nu verder gesloten wat mij betreft

Discussie nu verder gesloten wat mij betreft

2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Stel dat je geen extra bundel/sim/abo koopt en alleen gebruik maakt van WiFi in Amerika wanneer beschikbaar, dan kun je nooit je bank checken oid tijdens je reis? Of hoe zou je dat dan het best kunnen doen?
-
- Amerikakenner
vpn gebruiken en dan de wifi op.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Met dank aan dit topic de Verizon trial deze week na aankomst aan de praat gekregen op mijn iPhone SE 2022! Het was even vogelen met het nep Amerikaanse nr. wat je moet invullen, want hij bleef een foutmelding geven dat ik een 'verifiable non-Verizon phone number' moest opgeven. Bleek vervolgens dat je die melding met een kruisje kunt sluiten, en daarna kon ik wel op de 'continue' klop klikken.
Nu al een aantal dagen prima 5G in LA en San Diego.
Nu al een aantal dagen prima 5G in LA en San Diego.
Hetzelfde had ik bij het aanmelden, maar dat is dus te regelen via Google met fake US number. Na paar keer gewoon opnieuw te proberen en kruisje wegklikken en postcode 90210 in te vullen, is het binnen een paar minuten gelukt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Niet zo goedkoop als de Verizon optie
wel makkelijker voor de gemiddelde gebruiker met KPN abonnement.
Zij introduceren nieuwe bundels voor buitenlands.
10Gb voor 25 euro of 15Gb voor 35 euro voor de VS en/of Canada.
Zij introduceren nieuwe bundels voor buitenlands.
10Gb voor 25 euro of 15Gb voor 35 euro voor de VS en/of Canada.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat heb je inderdaad niet nodig zolang je maar de kaart van het gebied op je telefoon hebt waar je op dat moment rijdt.
Even mijn ervaring met Google Maps afgelopen vakantie: van de gebieden waarvan ik al verwachtte dat ik geen bereik zou hebben, had ik vooraf een kaart in de Google Maps app gedownload. Erg handig als je geen bereik hebt.
Waar je echter ook rekening mee moet houden is dat je bijv. bij vertrek wel bereik hebt maar tijdens je rit kom je in een gebied waar je geen bereik meer hebt. Zolang Google Maps de kaart in het geheugen heeft, is het geen probleem. Stop je echter een keer onderweg en je hebt op dat moment geen bereik, dan lukt het niet om je route via Google Maps te vervolgen en moet je eerst weer bereik hebben. Iets om rekening mee te houden. Ik had er deze vakantie regelmatig 'last' van onderweg. Met mijn AT&T Simkaart had ik toch best vaak in de bergachtige gebieden geen bereik.
Vorig jaar toen ik van West naar Oost reed had ik slechts een klein gedeelte van de route geen bereik.
Roland
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik gebruik altijd, ook in Europa, alleen een navigatie app (Here We Go) die ook off line te gebruiken is. Je zou die naast Google Maps als back up op je telefoon kunnen zetten voor als je geen bereik hebt.
Je kunt natuurlijk ook de kaart(en) van Google Maps op je telefoon zetten maar ik vind dat niet heel handig.
Je kunt natuurlijk ook de kaart(en) van Google Maps op je telefoon zetten maar ik vind dat niet heel handig.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik sta nu op JFK met een Google Pixel 6a met een gesideloade My Verizon app. Na 3 pogingen is het ons gelukt. Fyi.
Amerikanist!
'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ, CO, RI, MA, ON, PE, WV, VI, MD
'24: GA, AL, TN
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank je wel voor deze bevestiging dat het ook op Android werkt 
Welke moeilijkheden liep je tegenaan (poging 1&2?)

-
- Amerikakenner
Kun je dit nog iets duidelijker uitleggen. Ik heb dit jaar ook kaarten van Engeland gedownload en offline gebruikt. En wilde dit ook voor mijn volgende reis naar de VS gaan doen.Coyote schreef: ↑17 jul 2023, 20:30Waar je echter ook rekening mee moet houden is dat je bijv. bij vertrek wel bereik hebt maar tijdens je rit kom je in een gebied waar je geen bereik meer hebt. Zolang Google Maps de kaart in het geheugen heeft, is het geen probleem. Stop je echter een keer onderweg en je hebt op dat moment geen bereik, dan lukt het niet om je route via Google Maps te vervolgen en moet je eerst weer bereik hebben.
Roland
Ik had dit jaar bijvoorbeeld in Dartmoor geen bereik tijdens het wandelen en dan geeft hij wel de kaart weer maar geeft aan dat er alleen beperkte informatie is dus voetpaden worden dan bijvoorbeeld niet aangegeven. Dus had ik ook niks aan toen ik de weg kwijt was...
Maar bij jou zag je dan dus ook de autoweg niet meer?
Ik begrijp dat niet (maar mijn kennis op dit gebeid is ook heel beperkt) want net als al die apps die hier worden genoemd, werkt google maps offline toch via de satelliet. Hoe kan het dan dat je de offline kaart niet kon gebruiken?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@RuthdeLange Wat ik bedoelde te zeggen is het volgende. Als je normaal bereik hebt in Amerika met je mobiele telefoon is het niet nodig om een kaart te downloaden. Tijdens het navigeren zal Google Maps steeds de map updaten. Dus als je 's ochtends wegrijdt bij je motel, waar je bereik hebt, zul je de hele route zien. Stel nou dat je onderweg in een gebied komt waar je telefoon geen bereik heeft (en dat gebeurt regelmatig in bergachtige gebieden), dan merk je daar in de regel niets van tijdens het navigeren omdat Google Maps steeds heeft gezorgd dat de kaart/route tijdens het rijden geupdate wordt. Als je dan even zonder bereik zit, is dat geen probleem voor Google Maps.
Maar als je nou stopt op het moment dat je geen bereik hebt met je mobiele telefoon, bijv. omdat je de omgeving even wilt verkennen, even wilt pauzeren of op een mooi punt bent dan zet je in de regel de motor af, koppel je de telefoon af, stap je uit de auto. Als je dan vervolgens weer instapt, de auto start en de telefoon weer aansluit zodat je weer kunt navigeren met Google Maps dan zal Google Maps aangeven dat hij geen route kan maken omdat de telefoon geen data verbinding heeft op dat moment. Let op: Dat speelt alleen als je voor het gebied waar je op dat moment bent, geen kaart in je telefoon hebt staan. Heb je wel een kaart in je telefoon dan zul je gewoon kunnen navigeren (al moet je eindpunt dan ook op die kaart staan).
De enige manier om dit te voorkomen is te zorgen dat je van je gehele route die je in Amerika gaat rijden de kaart(en) vooraf op je mobiele telefoon zet. Ik heb dat niet gedaan, enkel van de gebieden waarvan ik verwachtte geen bereik te hebben zoals de National Parks.
Is het zo duidelijker?
Roland
Maar als je nou stopt op het moment dat je geen bereik hebt met je mobiele telefoon, bijv. omdat je de omgeving even wilt verkennen, even wilt pauzeren of op een mooi punt bent dan zet je in de regel de motor af, koppel je de telefoon af, stap je uit de auto. Als je dan vervolgens weer instapt, de auto start en de telefoon weer aansluit zodat je weer kunt navigeren met Google Maps dan zal Google Maps aangeven dat hij geen route kan maken omdat de telefoon geen data verbinding heeft op dat moment. Let op: Dat speelt alleen als je voor het gebied waar je op dat moment bent, geen kaart in je telefoon hebt staan. Heb je wel een kaart in je telefoon dan zul je gewoon kunnen navigeren (al moet je eindpunt dan ook op die kaart staan).
De enige manier om dit te voorkomen is te zorgen dat je van je gehele route die je in Amerika gaat rijden de kaart(en) vooraf op je mobiele telefoon zet. Ik heb dat niet gedaan, enkel van de gebieden waarvan ik verwachtte geen bereik te hebben zoals de National Parks.
Is het zo duidelijker?
Roland
-
- Amerikakenner
Roland bedankt. Ja helemaal duidelijk nu. Ik dacht dat jij t had over kaarten die je wel van te voren gedownload had, dat die ineens niet meer werkten als je geen bereik had.
Fijn dit te weten.
Fijn dit te weten.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@RuthdeLange Ik weet niet welke app je gebruikte tijdens het wandelen in Dartmoor, maar onze laatste vakanties (toevallig wandelvakanties in Engeland
) hebben we de app MapOut gebruikt. Ik heb echt al heel veel kaarten-apps voor tijdens het wandelen gebruikt, maar nog nooit een die zo perfect de balans heeft weten te vinden tussen gemak/eenvoud en functionaliteit. Dus deze gaan we vanaf nu overal gebruiken bij het wandelen, ook in Amerika.
De app is betaald, maar niet duur en kent gelukkig geen abonnementsmodel. Hij is alleen beschikbaar voor iOS/iPadOS, niet voor Android.

De app is betaald, maar niet duur en kent gelukkig geen abonnementsmodel. Hij is alleen beschikbaar voor iOS/iPadOS, niet voor Android.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Alvast een goede reis en ik ben ook benieuwd hoe het afgelopen is.
Fijne vakantie,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- klaasdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Van wat ik me herinner was het een verkeerde postcode. Let trouwens wel op dat hotspots het mogelijk niet doen. Bij ons althans niet. We krijgen een melding dat we voor een hotspot een contract moeten afsluiten, wat opzich fair is.jeppiepruts schreef: ↑18 jul 2023, 20:16Dank je wel voor deze bevestiging dat het ook op Android werkt
Amerikanist!
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dank voor de tips! Heb zelf een Android telefoon, heb een apk versie van de MyVerizon app gedownload waardoor ik de app al heb kunnen installeren.
Zodra we in de VS zijn en wifi hebben, kan ik de aanmelding voltooien en hebben we 30 dagen internet. Ben benieuwd!
Zodra we in de VS zijn en wifi hebben, kan ik de aanmelding voltooien en hebben we 30 dagen internet. Ben benieuwd!

Hebben jullie wel gekeken welke info er verzameld wordt door de app ? Ik heb niet veel apps gezien die zoveel verzamelen, aankopen, financiële gegevens, zoekgeschiedenis, locatie, gebruikers gegevens, gebruikers content (je notities bv).
Dat is voor mij een nogo eerlijk gezegd.
Ik ben overigens wel op zoek naar een esim waar ik data én voice met een USA nummer vooraf krijg. Wil dat nummer gebruiken om bereikbaar te zijn omdat mijn werk nummer niet in USA werkt. Iemand een betaalbare en betrouwbare suggestie ?
Wij hebben Tello.com gebruikt. Kregen het nummer vooraf en werkte direct bij aankomst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2164 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties