Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onduidelijkheid ESTA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Onduidelijkheid ESTA
Hallo allemaal
in mei reisde ik naar New York en vroeg daarvoor een ESTA aan. Binnenkort gaan we met het gezin naar het Noord-Westen van Amerika. Ik deed dus een groepsaanvraag, maar toen ik mijn gegevens invulde, kreeg ik de melding dat er al een ESTA-aanvraag was voor mij. Die staat trouwens nog open tot november. Nu kreeg ik een paar dagen geleden een mail met volgende melding:
ATTENTION! The travel authorization submitted on Mar 12, 2023 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik vind dit wat verwarrend. Ben ik nu in orde of niet? En geldt de waarschuwing misschien enkel voor mijn trip naar New York? Ik stelde de vraag al via de website van ESTA, maar kreeg nog steeds geen antwoord. Iemand die dit weet aub? Mijn man zit met hetzelfde, vorig jaar naar Amerika gereisd, ESTA zou nog in orde zijn tot november ...
Bedankt!
in mei reisde ik naar New York en vroeg daarvoor een ESTA aan. Binnenkort gaan we met het gezin naar het Noord-Westen van Amerika. Ik deed dus een groepsaanvraag, maar toen ik mijn gegevens invulde, kreeg ik de melding dat er al een ESTA-aanvraag was voor mij. Die staat trouwens nog open tot november. Nu kreeg ik een paar dagen geleden een mail met volgende melding:
ATTENTION! The travel authorization submitted on Mar 12, 2023 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Ik vind dit wat verwarrend. Ben ik nu in orde of niet? En geldt de waarschuwing misschien enkel voor mijn trip naar New York? Ik stelde de vraag al via de website van ESTA, maar kreeg nog steeds geen antwoord. Iemand die dit weet aub? Mijn man zit met hetzelfde, vorig jaar naar Amerika gereisd, ESTA zou nog in orde zijn tot november ...
Bedankt!
Re: Onduidelijkheid ESTA
Het ziet er naar uit dat je esta over een paar weken vervalt. Dan zul je een nieuwe moeten aanvragen.
-
- Amerika-ontdekker
Vreemd, want in de applicatie staat dat die geldt to november (vervaldatum paspoort). Ik twijfelde dus of het mijn ESTA voor NY was die zou vervallen, of alles ... want normaal is die toch twee jaar geldig of tot vervaldatum paspoort. Bedankt voor je hulp!
Heb je al op de website gekeken wat er staat over jouw esta?
-
- Amerika-ontdekker
Application approved en vervaldatum 3 November. Vandaar dat ik het niet goed begrijp ... ik heb ook al een update gedaan (adres van NY gewijzigd naar nieuwe adres in VS), maar als ik dan een download doe, staat het adres van NY er nog altijd op. Er staat wel op goedgekeurd op 12 maart, dus vandaar dat ze melden dat het binnen 30 dagen gaat vervallen. Is goedkeuring voor NY. Dan is het 90 dagen geleden. Maar ik had begrepen dat je twee jaar lang dan meerdere keren naar de VS kon reizen ...
-
- Amerika-ontdekker
Misschien moet ik voor de zekerheid gewoon een nieuwe aanvraag doen. Ik wil het risico niet nemen voor 21 dollar om niet toegelaten te worden ...
Zou het te maken kunnen hebben met de geldigheid van je paspoort??
Je paspoort moet nog minimaal toch een aantal maanden geldig zijn.
3 of 6 maanden??
Gezien die verloopt krijg je waarschijnlijk deze problemen.
Je paspoort moet nog minimaal toch een aantal maanden geldig zijn.
3 of 6 maanden??
Gezien die verloopt krijg je waarschijnlijk deze problemen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt een nieuwe aanvraag proberen natuurlijk maar als je paspoort nog geldig is en je ESTA is nog geen twee jaar oud dan zou hij nog geldig moeten zijn. Je hoeft het adres ook niet aan te passen: een ESTA is niet voor een specifieke stad of regio.
Ik begrijp trouwens het "dus" van de groepsaanvraag niet. als ik het goed begrijp hadden zowel je man als jij een ESTA. Je hoefde dus alleen maar voor de kinderen een ESTA aan te vragen.
Marianne
Ik begrijp trouwens het "dus" van de groepsaanvraag niet. als ik het goed begrijp hadden zowel je man als jij een ESTA. Je hoefde dus alleen maar voor de kinderen een ESTA aan te vragen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik denk dat het te maken heeft met de verloopdatum van je paspoort. Ik zou het risico niet nemen en een nieuw paspoort aanvragen en dan een nieuwe ESTA.
Laatst gewijzigd door ADE01 op 28 jul 2023, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je geeft foute informatie.
Je paspoort hoeft geen 90 dagen geldig te zijn als je binnenkomt, je paspoort dient enkel geldig te zijn voor de termijn dat je in de VS bent.
Je jaagt mensen nodeloos op kosten op die wijze.
Veiligheidshalve zou ik wel altijd zorgen dat het paspoort een aantal dagen langer geldig is, je weet maar nooit, maar op zich volstaat tot de dag van terugreis.
Als je dit vindt bij opzoeken op je paspoortnummer op de officiële ESTA site dan is er volgens mij geen enkel probleem.
Het is logisch dat hij vervalt op de dag dat je paspoort vervalt want als die vervalt vervalt automatisch ook de ESTA. Beide hangen immers gekoppeld in de systemen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
@BonnyR @Marcopstal
Op de officiele site staat dat de Esta geldig moet zijn bij aankomst:
Op de officiele site staat dat de Esta geldig moet zijn bij aankomst:
If your ESTA expires while in the United States it will not affect your departure.
Vandaar ook mijn vraagteken, maar dank voor de correctie. Goed om te weten.Marcopstal schreef: ↑28 jul 2023, 16:09Je geeft foute informatie.
Je paspoort hoeft geen 90 dagen geldig te zijn als je binnenkomt, je paspoort dient enkel geldig te zijn voor de termijn dat je in de VS bent.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ja, en ?
Ik zeg om te beginnen toch al dat er geen probleem is volgens mij.
De ESTA moet inderdaad geldig zijn om naar de VS te reizen. Maar het gaat om het paspoort welke geldig moet zijn gedurende het gehele verblijf. (maar ook niet langer)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Stond hier ook specifiek bij dat het voor jouw ESTA was? En heb jij afgelopen 12 maart ESTA aangevraagd?Anneke11 schreef: ↑28 jul 2023, 08:49ATTENTION! The travel authorization submitted on Mar 12, 2023 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.
Het is wel vaag. Je hebt destijds toevallig geen ESTA aangevraagd voor een paspoort dat binnen 30 dagen vervalt? Anders zou ik niet weten waarom deze mail verstuurd wordt. Volgens mij duidt het er enkel op dat het paspoort voor deze bewuste ESTA binnenkort vervalt (want ESTA nog geen 2 jaar oud).
Op een ESTA kun je binnen 2 jaar zo vaak reizen als je wilt (toegelaten wordt). Op mijn huidige ESTA reis ik eind september alweer voor de 5e keer naar Amerika voordat deze in november gaat vervallen.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Klopt. Het was voor mijn ESTA en ik heb die op 12 maart aangevraagd voor New York. Maar op de site staat dat die nog geldig is tot november (vervallen paspoort), maar ik krijg wel die mail dat die binnen 30 dagen zou vervallen. Vandaar mijn verwarring. Maar ik nam ondertussen contact op via de site van ESTA, om zeker te zijn. Ze hebben al een eerste keer gereageerd met een vraag naar meer informatie, ik wacht nu op een nieuwe reactie. Bedankt voor jullie hulp alleszins!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht