Tip: koop geen treetjes met halve litertjes, zorg gewoon dat je ieder een goede herbruikbare fles hebt, die je bijvult met van die grote-gallon-flessen-water. Is bovendien goedkoper want je betaalt ongeveer 1,25$ per gallon.
Tja, ik ga niet steeds opnieuw flesjes bijvullen uit een grote fles. Bovendien houd ik altijd een flinke voorraad in de koelbox zodat ik altijd koud water heb.
En goedkoper?? Duurder zul je bedoelen.
Ik betaalde voor een 40 pack (geen 48 zoals ik eerder noemde) bij Walmart $ 5,68. Dan heb je dus 20 liter water, omgerekend 5,29 gallon. Voor een gallonfles van hetzelfde merk betaal je $ 1,28 per gallon Walmart. Tel uit je winst.
Maar goed, een ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt zolang je maar ruim voldoende water drinkt. Ik zal nooit vergeten dat ik dat in de beginjaren vaak 'vergat' en daardoor 's middags vaak hoofdpijn had en moe was. Nu ik meer dan voldoende water drink de hele dag tijdens mijn reizen in Amerika ben ik overdag veel fitter.
Wij zijn 15 juli aangekomen in Las Vegas en van daaruit grand Canyon en page enz, gedaan. ...
We zitten nu in Monterey ennhebben net San Fransisco gehad, dat is ook weer wennen met 18/19 graden
....
Wij lopen zo'n beetje synchroon. Wij zijn 14/07 aangekomen in Las Vegas en zitten nu in Moss Landing (vlakbij Monterey).
Voor wat betreft het topic:
Horseshoe Bend hadden wij rond 17uur, omdat dat bij ons niet anders uitkwam. Dat vond ik tot nu toe het pittigst wat wij hebben gedaan qua hitte. Ontplofte zowat. Was ook een beetje vochtig (was die dag een bui geweest). Las Vegas vooral van hotel naar hotel gelopen en in de Deuce bus gezeten. Zo zijn we Vegas met het hitte-alarm wel goed doorgekomen.
Inderdaad: drinken drinken drinken!!
En nog iets dat ik bij iemand in Zion zag: een klein plantenspuitje met water, zodat je jezelf af en toe af kan koelen. Hebben wij nu ook gekocht in Walmart. Personeel bij Cruise America in Las Vegas had een natte handdoek in de nek, helpt goed om af te koelen.
Tja, ik ga niet steeds opnieuw flesjes bijvullen uit een grote fles. Bovendien houd ik altijd een flinke voorraad in de koelbox zodat ik altijd koud water heb.
En goedkoper?? Duurder zul je bedoelen.
Ik betaalde voor een 40 pack (geen 48 zoals ik eerder noemde) bij Walmart $ 5,68. Dan heb je dus 20 liter water, omgerekend 5,29 gallon. Voor een gallonfles van hetzelfde merk betaal je $ 1,28 per gallon Walmart. Tel uit je winst.
Maar goed, een ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt zolang je maar ruim voldoende water drinkt. Ik zal nooit vergeten dat ik dat in de beginjaren vaak 'vergat' en daardoor 's middags vaak hoofdpijn had en moe was. Nu ik meer dan voldoende water drink de hele dag tijdens mijn reizen in Amerika ben ik overdag veel fitter.
Roland
Nou ja, ik houd me maar voor dat die grote flessen goedkoper zijn Ik heb in ieder geval t idee dat ze minder afval opleveren en dat vind ik ook wat waard. En getuige jouw rekensom is het verschil klein (had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar ik kijk ook niet meer naar de prijzen van kleine flesjes. Verwachtte hetzelfde soort prijsverschil als in NL). Wij zetten altijd zo'n fles in de koelbox.
Annyway, wat je zegt over je minder fit voelen is heeeel herkenbaar. Als ik per ongeluk toch niet voldoende heb gedronken voel ik dat na een uur of wat gelijk in m'n hoofd. Als ik dan het equivalent van een paar glazen water drink, trekt het kort daarna weg
In 2017 zijn wij in de zomer ook 3 nachten in Palm Springs geweest. Het is er warm, heel warm, maar ik zou de route niet omgooien. Je hebt een huisje (met airco ga ik vanuit) en een zwembad. 's Ochtends lekker in het zwembad genieten en eventueel in de avond ook. Wij zijn een keer in de middag naar de bioscoop gegaan. Geweldig met van die ligstoelen, lekker in de airco. En verder in de middag af en toe winkelen.
Ga vooral in de ochtend en in de avond op ontdekkingstocht en geniet in de middag in een koele ruimte.
En een tip: loop vooral niet op je blote voeten, ook niet naar het zwembad, de straat is erg warm en de onderkant van je voeten verbranden voelt niet fijn.
Ik heb in ieder geval t idee dat ze minder afval opleveren en dat vind ik ook wat waard.
Minder afval is absoluut waar. Maar ook in Amerika wordt steeds meer afval gescheiden, zeker in de parken. Daar worden al die flesjes apart verzameld. En ook op ander plekken zie je dit.
Tof om van de leden die er nu zijn ook wat te horen! Inderdaad het is misschien wat aanpassen hier en daar, maar al bij al kijken we er enorm naar uit. Het was gewoon een paniek momentje, hoe dichter de reis komt hoe vaker ik deze krijg. We zijn geen experts maar beginners en hebben deze reis alleen maar door verslagen en tips en tricks van de leden hier bij elkaar geknutseld. En soms verkeerde info van google .
Onze dochter heeft wat nierproblemen soms, dus genoeg water en haar natrium in gaten houden moeten we hier ook
streng bewaken. Dus met het warme weer houden we dat zeker goed in de gaten.
Nogmaals bedankt iedereen om zijn/haar ervaring te delen heel fijn!
Nog even een kleine tip: je kunt in Palm Springs met een kabelbaan hoog de bergen in. Het is daar koeler en je wandelt er grotendeels in de schaduw. (https://pstramway.com/)
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
@mpaauwe die tip van de bios is een goede, komen we er misschien eindelijk aan toe 2x naar vs geweest maar nooit gedaan door drukke en strakke planningen altijd. Dan is dit ideale moment om bios ervaring in de usa op te doen en shoppen doen we altijd graag als we tijd hebben!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.