Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
redeye
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970
Bedankt wederom voor je vermelding. Leuk om dat voorbij te zien komen.
Wat jammer dat je de Suburban hebt moeten annuleren vanwege een andere startlocatie.

Ik heb even voor je gekeken, maar helaas heeft San Francisco geen kleinere locatie die zo’n mooie aanbieding geeft voor een Suburban (of een andere grote SUV), zoals dat was in Los Angeles.

De goedkoopste Suburban (of gelijkwaardig) die ik voor jouw data heb kunnen vinden is zowel ophalen als inleveren San Francisco Airport.
Ik ben vergeten voor welke kortingscodes jij in aanmerking kwam, maar heb hier twee prijzen met twee verschillende CDP’s:
Met CDP 633306 (Amex Platinum) kost de Extra Capacity Large SUV: $2258 (= op dit moment €2057)
Met CDP 618583 (Visa) kost dezelfde klasse: $2399 (= €2185)
Dit is jammer genoeg een stuk duurder dan je vorige (geannuleerde) aanbieding.

Wat is je route? Als je van San Francisco bijvoorbeeld de kustroute naar Los Angeles neemt, zou je ook een auto kunnen huren van San Francisco tot Los Angeles. Die lever je dan in bij Culver City en dan huur je vanaf Culver City tm San Francisco (eindbestemming) alsnog je dikke Amerikaanse bak?
Ik zit maar even mee te denken. :D
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

@Phillostar
Ik las je bericht over je autohuur in juni en ben erg nieuwsgierig: heb jij serieus 7000 mijl gereden in 18 dagen?
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Nee, moeten km's zijn :lol:
Afbeelding
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

redeye schreef:
31 jul 2023, 13:32
@Robotjoek1970
Bedankt wederom voor je vermelding. Leuk om dat voorbij te zien komen.
Wat jammer dat je de Suburban hebt moeten annuleren vanwege een andere startlocatie.

Ik heb even voor je gekeken, maar helaas heeft San Francisco geen kleinere locatie die zo’n mooie aanbieding geeft voor een Suburban (of een andere grote SUV), zoals dat was in Los Angeles.

De goedkoopste Suburban (of gelijkwaardig) die ik voor jouw data heb kunnen vinden is zowel ophalen als inleveren San Francisco Airport.
Ik ben vergeten voor welke kortingscodes jij in aanmerking kwam, maar heb hier twee prijzen met twee verschillende CDP’s:
Met CDP 633306 (Amex Platinum) kost de Extra Capacity Large SUV: $2258 (= op dit moment €2057)
Met CDP 618583 (Visa) kost dezelfde klasse: $2399 (= €2185)
Dit is jammer genoeg een stuk duurder dan je vorige (geannuleerde) aanbieding.

Wat is je route? Als je van San Francisco bijvoorbeeld de kustroute naar Los Angeles neemt, zou je ook een auto kunnen huren van San Francisco tot Los Angeles. Die lever je dan in bij Culver City en dan huur je vanaf Culver City tm San Francisco (eindbestemming) alsnog je dikke Amerikaanse bak?
Ik zit maar even mee te denken. :D
Ere wie ere toekomt @redeye

Heb geprobeerd een PB te sturen, maar heb niet t idee dat t gelukt is, hoor graag of t gelukt is ?!
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Ter info: bij mij zijn de auto's nu goedkoper met een Flying Blue code. Het scheelt voor mij +/- € 70,-, niet veel maar mooi meegenomen.

https://www.hertz.com/rentacar/partner/ ... rlines.jsp
Happy_harry
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Happy_harry »

Ik ben nieuw hier , alhoewel ik al veel info hier heb geabsorbeerd in de laatste 15 jaar of zo. Dus iedereen bedankt voor alle posts.

Ben nu midden in het stappenplan en wacht nu op Enterprise met het idee om uiteindelijk bij Hertz een C klasse te huren en vervolgens wat uit te kiezen.

De reis is in de kerstvakantie en na NYC and Washington DC landen we in Atalanta waarschijnlijk op 25 dec (moet die vlucht nog boeken). Op 31 December lever ik de auto in in MIA.

Heeft iemand ervaring met de Hertz PC in Atlanta ? Is het wat ? En zou het nog iets uit maken dat het 1e kerstdag is ? Minder keuze ?

Ik ben niet op zoek naar een super grote SUV, we zijn maar met z'n drieen en we gaan max 2000km rijden denk ik. Wel wat bagage natuurlijk.
Goedkoper alternatief is Avis , maar als ik het goed begrijp hebben die "slechts $500K" SLI coverage- en je mag niet kiezen.
Danielrene
Amerika-newbie

Bericht door Danielrene »

Beste allemaal,

allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor de schat aan informatie in dit topic; inmiddels heb ik ook bij de verschillende maatschappijen een hoge status verkregen. Nu ben ik voor de periode 7 - 29 september a.s. (Seattle - Los Angeles) aan het kijken naar een huurauto (suv, 2 personen maar beetje ruimte en wat grotere auto is fijn) en kwam ik op Sixt (met Avis PC status) de volgende aanbieding tegen:

Afbeelding

Mis ik iets of is dit een goede aanbieding? Ik kwam tot op heden immers steeds uit op circa 1300-1600 voor een standard SUV. Verder trof ik dat Sixt soms beperkingen geeft waar je mag rijden - in dit geval lijkt dat met Washington, California, Nevada en Oregon goed te gaan. Ook zie ik LDW (up to 0) en SLI included en roadside assistance. Volgens mij is dat wat ik in elk geval nodig zou hebben.

Alvast heel veel dank!
Groeten,
Daniel
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ziet er goed uit. Er komt nog 2 dollar per dag bij voor het flexibel kunnen annuleren (later betalen)
En voor 70 dollar meer heb je ook nog de Elite of de Luxury uitvoering van de Standard SUV :-)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Nette deal. Inderdaad wel de achteraf betalen optie nemen, want als je vooraf betaald ben je sowieso een bedrag kwijt als je moet annuleren, 100 dollar was het in mijn proefboeking, annuleer je binnen 24 uur is het meer en bij no show ben je je hele bedrag kwijt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Goede deal zeg. Ik zoek in ongeveer dezelfde periode een autohuur voor ongeveer dezelfde route, dus ik heb zelf ook even gekeken. Maar het lijkt er op dat de prijs die jij hebt gevonden vrij specifiek is voor jouw specifieke dagen. Een weekje eerder en je betaalt zomaar drie keer zoveel. Een paar dagen langer en de prijs gaat ook over de kop. Bovendien heb je bij jouw aanbiedingen unlimited miles inbegrepen, terwijl ik bij de meeste zoekopdrachten enkel resultaten krijg met een beperkt aantal inbegrepen miles.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Happy_harry schreef:
02 aug 2023, 14:15
Heeft iemand ervaring met de Hertz PC in Atlanta ? Is het wat ? En zou het nog iets uit maken dat het 1e kerstdag is ? Minder keuze ?
Mijn antwoord kan net zo goed gelden voor elke andere Hertz locatie met PC optie: Het is en blijft een momentopname.

Het is afhankelijk van vraag en aanbod op het moment dat jij daar bent. Een goede ervaring nu op Atlanta zegt niets over jouw ervaringen straks. M.a.w. er valt geen zinnig woord over te zeggen. Met een beetje geluk is er volop keuze. Maar voor hetzelfde heb je pech en is er weinig tot geen keuze op dat moment.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Danielrene
Amerika-newbie

Bericht door Danielrene »

@Galapogos Dat klopt inderdaad. Zelfs waar ik nu tegen aan loop is dat ik had geselecteerd tot 29 sept 8.30 am - terwijl ik auto waars. pas inlever rond 2 pm. Als ik dat invul, schiet ie gelijk naar 1300+. Dan is het wellicht nog wel interessant om deze aanbieding te doen en eventueel wat extra te betalen vanwege later inleveren (dat moet ik nog even nagaan).
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Avis biedt momenteel standaard slechts een dekking van $500.000 voor Third Party Liability. Ik kwam echter op internet tegen dat er een optie is om ADDITIONAL LIABILITY INSURANCE (ALI) toe te voegen aan je boeking. Uit wat ik begrijp, lijkt het erop dat hiermee de Third Party Liability wordt verhoogd naar $1.000.000 in Arizona (Phoenix). Ik heb zelf niet veel ervaring met verzekeringen :oops: , dus ik vraag me af of anderen hier al ervaring mee hebben. Heeft iemand al gebruik gemaakt van deze optie? Ik hoor graag jullie ervaringen, omdat verzekeringen niet echt mijn expertise zijn.
Aulani
Amerika-ontdekker

Bericht door Aulani »

Seyst schreef:
03 aug 2023, 12:25
Avis biedt momenteel standaard slechts een dekking van $500.000 voor Third Party Liability. Ik kwam echter op internet tegen dat er een optie is om ADDITIONAL LIABILITY INSURANCE (ALI) toe te voegen aan je boeking. Uit wat ik begrijp, lijkt het erop dat hiermee de Third Party Liability wordt verhoogd naar $1.000.000 in Arizona (Phoenix). Ik heb zelf niet veel ervaring met verzekeringen :oops: , dus ik vraag me af of anderen hier al ervaring mee hebben. Heeft iemand al gebruik gemaakt van deze optie? Ik hoor graag jullie ervaringen, omdat verzekeringen niet echt mijn expertise zijn.
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar. Voor mij is een minimum dekking $1.000.000 belangrijk en nadat Avis de dekking van Third Party Liability heeft verlaagd naar $500.000 is Avis een No-Go voor mij. Als je middels ALI de dekking kan verhogen naar $1.000.000 zou Avis weer een optie kunnen zijn voor mij.

Al kom ik middels de onderstaande link er niet achter in welke staten ALI nou wordt aangeboden. Er staat: ''Avis has Additional Liability Insurance (ALI) available at all Florida locations.''. En in de brochure die aan de link is gekoppeld staat: ''Avis has Additional Liability Insurance (ALI) available at participating U.S. locations.''

Ik kan alleen nergens vinden welke U.S. Locations meedoen. Ik vertrek zelf vanaf Arizona naar Utah...
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Heeft er hier wel eens iemand daadwerkelijk via germanwho.com geboekt?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als je op de zoekfunctie rechtsboven germanwho intypt dan krijg je een aantal postings te zien over dit onderwerp.
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Heb ik vanzelfsprekend gedaan maar twee meldingen uit 2017/18 (geen achteraf ervaring) en daarna eigenlijk alleen maar wat opmerkingen in context van codes (waaronder van mezelf). Ik kan er via Google ook niet veel concreets over vinden maar anders probeer ik het wel via Google.de omdat het wss met name in Duitsland gebruikt wordt.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Germanwho.com is alleen de tussenpersoon zoals ustravel. Je boekt bij Alamo met Alamo voorwaarden Op het Duitse amerikaforum staan positieve opmerkingen

1 opmerking daar is interessant want er wordt genoemd dat boeken na 20.00u en op zondag goedkoper is.
Als je een proefboeking maakt zie je verzekering van 1.000000. FAQ geeft aan dat er mogelijkheid van vooraf en achteraf betalen is maar zover ben ik niet gegaan met proefboeking.
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Thx, deze link werkte herhaaldelijk niet op een andere browser maar nu doet 'ie het en hier lijkt genoeg info te vinden! Interessant dat gegeven over boeken op zondagavond, ga ik wel even proberen en zal het hier laten weten hoe en of dat functioneert. Mits er niet elders een wonderaanbieding op duikt :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
03 aug 2023, 12:25
Ik heb zelf niet veel ervaring met verzekeringen , dus ik vraag me af of anderen hier al ervaring mee hebben. Heeft iemand al gebruik gemaakt van deze optie? Ik hoor graag jullie ervaringen, omdat verzekeringen niet echt mijn expertise zijn.
Wat voor ervaring wil je?? Je kiest voor USD 500.000 of USD 1.000.000, niet meer en niet minder. (Ik heb me niet verdiept in eventuele aanvullende voorwaarden cq dekkingen bij USD 1.000.000).

Volgens mij hebben we hier nog niemand op het forum gehad die een ernstig ongeluk heeft gehad in Amerika met de auto (gelukkig maar) en achteraf blij was een hoge dekking te hebben.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer