Hadden jullie de Verizon-app al thuis op je telefoon gezet? Of pas in de USA?Sammy schreef: ↑17 jul 2023, 03:16Met dank aan dit topic de Verizon trial deze week na aankomst aan de praat gekregen op mijn iPhone SE 2022! Het was even vogelen met het nep Amerikaanse nr. wat je moet invullen, want hij bleef een foutmelding geven dat ik een 'verifiable non-Verizon phone number' moest opgeven. Bleek vervolgens dat je die melding met een kruisje kunt sluiten, en daarna kon ik wel op de 'continue' klop klikken.
Nu al een aantal dagen prima 5G in LA en San Diego.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ik had de app thuis geïnstalleerd, en pas in de VS voor het eerst geopend.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
app geïnstalleerd, maar ondanks mijn S22 krijg ik melding dat mijn telefoon geen esim heeft en niet compatible is
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Sinds vorig jaar zweer ik bij de eenvoud van Airalo e-sim. Volgens mij kwam de tip van @harryh.
Supersimpel via de app te regelen. Je kan zelfs alles van te voren al kopen en klaar zetten. Zodra we landden was het een kwestie van app open, activeren e-sim, wachten op verbinding en gaan.
Als back-up heb ik altijd een portable hotspot bij ons waar een fysieke sim in kan, een Huawei LTE E5776s-32, die ik 2014 heb gekocht.
Die heeft al bijzonder veel reizen dienst kunnen doen. Sim erin en wifi voor allen.
Tegenwoordig is het meer backup dan wat anders. Met een telefoon met e-sim voor data via Airalo kom ik een eind.
Verder nog een GL-iNet Mango routertje mee wat overal zorgt voor een veilige wifi omgeving (hotels, starbucksen, etc.). Kan hem iedereen aanraden: https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n-v2/
Supersimpel via de app te regelen. Je kan zelfs alles van te voren al kopen en klaar zetten. Zodra we landden was het een kwestie van app open, activeren e-sim, wachten op verbinding en gaan.
Als back-up heb ik altijd een portable hotspot bij ons waar een fysieke sim in kan, een Huawei LTE E5776s-32, die ik 2014 heb gekocht.
Die heeft al bijzonder veel reizen dienst kunnen doen. Sim erin en wifi voor allen.
Tegenwoordig is het meer backup dan wat anders. Met een telefoon met e-sim voor data via Airalo kom ik een eind.
Verder nog een GL-iNet Mango routertje mee wat overal zorgt voor een veilige wifi omgeving (hotels, starbucksen, etc.). Kan hem iedereen aanraden: https://www.gl-inet.com/products/gl-mt300n-v2/
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Dat ziet er goed uit, geen problemen gehad met opzeggen of afsluiten ? Wil ook met telefoonnummer bereikbaar zijn en het nummer vooraf al hebben. Hoe lang vooraf heb je het gekocht ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zweer er ook bij. Prettige vind ik dat het inderdaad gewoon de app openen is en klaar. Overigens dat activeren kan ook al in NL/BE. Hij maakt pas verbinding als je geland bent. Prijstechnisch is het misschien niet de allergoedkoopste, maar prijstechnisch wel interessant en gemakkelijk.MichaelJohnson schreef: ↑28 jul 2023, 01:32Zodra we landden was het een kwestie van app open, activeren e-sim,
Airalo werkt trouwens niet alleen voor de VS, maar je kunt het ook gebruiken in andere landen. Werkt ook daar prima. Gaan hem over een paar weken gebruiken in Canada en hebben hem al gebruikt in Europa voor landen die niet in de EU zitten en je dus niet kunnen roamen met je eigen abonnement. Voor ons ook zeker een plus, omdat wij zeker niet alleen naar de VS gaan.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Ik heb het een paar dagen van tevoren gekocht. Tijdens de vakantie nog opgezegd, waarbij het abonnement de lopende maand nog actief bleef.
Het nummer kreeg ik direct na de aankoop in de mail.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het werkt perfect! Na landing meteen 5g. Wel thuis de activatie in orde gemaakt.Alvast een goede reis en ik ben ook benieuwd hoe het afgelopen is.
Fijne vakantie,
Reny
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerikafan
Ter info. KPN heeft de bundels aangepast. Je krijgt nu 10GB voor VS en Canada voor 24,99 euro en 15GB voor 34,99 euro.Tantelotje schreef: ↑13 jul 2023, 22:19Het is geen antwoord op bovenstaande vragen, maar zeker als mensen (zoals ik) dit hele oerwoud aan e-sim, al dan niet duo, data etcetera ingewikkeld vinden, toch ook even hoe wij het doen
Ik zet simpelweg m'n KPN bundel aan. Krijg je een SMS van zodra je buiten je reguliere bundelgebied komt. Kost 29,95 en dan heb je 2000MB, belminuten of SMS. Of een combinatie daarvan.
......
Een hele verbetering in mijn ogen voor wat betreft de hoeveelheid data.
Maar....je kunt er niet meer mee bellen

VS & Canada
10 GB voor 24,99
Sms VSCAN 10 AAN naar 1266
15 GB voor 34,99
Sms VSCAN 15 AAN naar 1266
De bundels zijn 31 dagen geldig
Je kunt de bundels stapelen
De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
Je kunt geen data delen
Bellen: € 1,00 / min
Gebeld worden: € 0,50 / min
Sms versturen: € 0,30 / sms
Sms ontvangen: gratis
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ah, die had ik gemist, goed dat je 't erbij zet
In de praktijk bel ik heel weinig moet ik zeggen, maar als je dat wel zou willen kan dat (met deze 'simpele' manier) dan via WhatsApp.
Je krijgt nu behoorlijk meer MB's, dus af en toe een WhatsApp belletje moet daar ook nog wel uit kunnen.

In de praktijk bel ik heel weinig moet ik zeggen, maar als je dat wel zou willen kan dat (met deze 'simpele' manier) dan via WhatsApp.
Je krijgt nu behoorlijk meer MB's, dus af en toe een WhatsApp belletje moet daar ook nog wel uit kunnen.
-
- Amerika-ontdekker
Dag lieve leden na lange tijd deze pagina nog eens terug bovengehaald en zo de laatste 10 pagina's doorgenomen. Vorig jaar heb ik voor onze rondreis via de Walmart een kaart gekocht daar en ter plekke gevraagd of ze het konden installeren en wilden bellen om te activeren.
Niemand die dat onlangs nog gedaan heeft? De e sim waar ik nu veel over lees, vind ik wat minder omdat ik er niet mee kan bellen, vorig jaar toch ondervonden dat het fijn is om in (noodgevallen) te kunnen bellen met je mobiel.
Ik zie net Straight talk pakket dat we toen hadden genomen 45 dollar voor unlimited met 10 gb hotspot was en maar 5
Wel jammer 10 gb hotspot was toen perfect.
Niemand die dat onlangs nog gedaan heeft? De e sim waar ik nu veel over lees, vind ik wat minder omdat ik er niet mee kan bellen, vorig jaar toch ondervonden dat het fijn is om in (noodgevallen) te kunnen bellen met je mobiel.
Ik zie net Straight talk pakket dat we toen hadden genomen 45 dollar voor unlimited met 10 gb hotspot was en maar 5

Wel jammer 10 gb hotspot was toen perfect.
2022 Florida - New Orleans
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ligt er maar net aan over welke eSim je het hebt. Met de in dit topic veel besproken gratis trial van Verizon kun je bijvoorbeeld prima bellen.
Maar jij bedoelt waarschijnlijk de eSim van Airalo? Die is inderdaad data only.
-
- Amerika-ontdekker
Met Verizon verhaal was ik al blij tot ik las dat het niet in Android play store te vinden was. Wij hebben allemaal Samsung (behalve onze dochter heeft een wat oudere iphone) Dan moet je weer andere dingen downloaden om alsnog te gebruiken dan begint het ingewikkeld te worden en dat wil ik vermijden. Misschien is het een optie voor de dochter als haar iphone niet te oud is, die wil toch alleen maar de data hebben. En is voor haar dat ik de 10 gb hotspot nodig heb. Als zij toch gebruik kan maken van Verizon kan ik gewoon de straight talk kopen met maar 5 gb hotspot,dat is meer dan voldoende.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik snap deze opmerking niet goed, aangezien ik nou juist aangeef dat je met die eSim-trial van Verizon óók kunt bellen.Sevianna schreef: Misschien is het een optie voor de dochter als haar iphone niet te oud is, die wil toch alleen maar de data hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Klopt maar ikzelf heb geen Iphone, maar een Samsung waardoor de app niet te downloaden is, tenzij je een ander programma gebruikt om de playstore te omzeilen als ik het goed begrepen heb. Mijn dochter heeft wel een iphone en kan deze misschien wel downloaden als haar toestel een e sim ondersteunt want het is al een wat ouder toestel, dat zou ik nog moeten uitzoeken.
-
- Amerikafan
Je hebt daar geen ander programma voor nodig.
Je kunt gewoon downloaden via onderstaande link.
Dat is in principe het installatiebestand zoals dat in de (Amerikaanse) Google PlayStore staat en geinstalleerd wordt.
APKpure is een betrouwbare website. Maar er blijven altijd risico's verbonden aan het downloaden en installeren van (losse) bestanden. Met daarbij dan ook weer de kanttekening dat ook niet alles in de Google PlayStore veilig is....
Het leven is nooit zonder risico's.
https://apkpure.com/nl/my-verizon/com.vzw.hss.myverizon
Je kunt gewoon downloaden via onderstaande link.
Dat is in principe het installatiebestand zoals dat in de (Amerikaanse) Google PlayStore staat en geinstalleerd wordt.
APKpure is een betrouwbare website. Maar er blijven altijd risico's verbonden aan het downloaden en installeren van (losse) bestanden. Met daarbij dan ook weer de kanttekening dat ook niet alles in de Google PlayStore veilig is....
Het leven is nooit zonder risico's.
https://apkpure.com/nl/my-verizon/com.vzw.hss.myverizon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Beetje afwijkend vraagje, ik ben aan het kijken welke provider een vast nummer biedt, wat ik kan activeren als ik in de US ben. Zou graag een vast US phone nummer hebben, niet steeds een ander. Maar geen full abo met data enz, beetje zoals je in NL prepaid sims kunt kopen.
Het lijkt er niet op dat de US zoiets heeft. Prepaid nummers vervallen in de US als je niet blijft betalen als ik het goed begrijp.
Ik ga er weinig tot niet mee bellen en data heb ik niet nodig, ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn werkgever dat voor mij geregeld heeft, dat doe ik met mijn zakelijke sim met NL nummer.
Ik zat al even te kijken naar Google Voice, maar dat werkt niet, daarvoor heb je al een US nummer nodig om te beginnen. Oik Skype biedt een US nummer voor $5 per maand, maar dan komen gesprekken net als met Google op hun app binnen wat ik liever niet wil. En ik heb sowieso voorkeur voor een (e)sim, geen virtueel nummer.
Tello heeft een $5/mnd plan met 100min en geen data, maar dan betaal ik ook als ik niet in de VS ben. Maar misschien is dat uiteindelijk de enige oplossing? Heeft iemand andere suggesties?
Het lijkt er niet op dat de US zoiets heeft. Prepaid nummers vervallen in de US als je niet blijft betalen als ik het goed begrijp.
Ik ga er weinig tot niet mee bellen en data heb ik niet nodig, ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn werkgever dat voor mij geregeld heeft, dat doe ik met mijn zakelijke sim met NL nummer.
Ik zat al even te kijken naar Google Voice, maar dat werkt niet, daarvoor heb je al een US nummer nodig om te beginnen. Oik Skype biedt een US nummer voor $5 per maand, maar dan komen gesprekken net als met Google op hun app binnen wat ik liever niet wil. En ik heb sowieso voorkeur voor een (e)sim, geen virtueel nummer.
Tello heeft een $5/mnd plan met 100min en geen data, maar dan betaal ik ook als ik niet in de VS ben. Maar misschien is dat uiteindelijk de enige oplossing? Heeft iemand andere suggesties?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, Airalo heeft prima eSims met data en bellen ook, even kijken onder het kopje “wereldwijde eSim” en je kan in 130 landen bellen, sms sturen en je hebt data.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
I stand corrected. Ik wist niet dat Airalo ook plans heeft inclusief bellen, omdat ik niet naar hun global plans had gekeken. Maar inderdaad, dat bieden ze klaarblijkelijk ook aan. Je betaalt er logischerwijs extra voor, maar toch fijn dat die optie er is.
Ik heb zelf tot nu toe altijd lokale simkaartjes van AT&T gehad. Ik ga komende maand eens zo’n gratis trial van Verizon proberen.
@harryh Ik zou Google Voice niet direct afschrijven. Het klopt dat je een bestaand Amerikaans nummer nodig hebt om vervolgens een nieuw Google-Voice-nummer te activeren, maar dat bestaande Amerikaanse nummer heb je maar tijdelijk nodig. Dus als je de eerstvolgende keer in Amerika bent en daar op een reguliere manier een tijdelijk telefoonnummer hebt (prepaid sim, of bijvoorbeeld die gratis trial van Verizon via eSim), dan kun je dat nummer gebruiken om je aan te melden voor Google Voice en binnen Google Voice een nieuw Amerikaans telefoonnummer voor Google Voice registreren.
Dat Google Voice-nummer kun je vervolgens kosteloos en in principe onbeperkt actief houden, ook vanuit Nederland.
Het klopt dat Google Voice met een app werkt, maar dat is als je buiten Amerika bent alleen maar een pré. Als je binnen Amerika bent en een lokaal telefoonnummer hebt van een prepaid simkaart / esim, dan kun je je Google Voice-nummer gedurende je verblijf tijdelijk laten doorschakelen naar het telefoonnummer van die prepaid simkaart / esim. Op die manier ben je als je in Amerika bent bereikbaar op je Google Voice-nummer, zonder dat je de app hoeft te gebruiken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
@Galapogos Bedankt voor de toelichting. Ik ben nu in de VS, heb een Verizon trial nummer aangemaakt (eitje via APK download) en heb nu werkend Google Voice nummer. Thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2167 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties