Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drone meenemen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tonieroen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Drone meenemen

Bericht door Tonieroen »

Zijn er mensen die hun drone mee hebben genomen naar het zuidwesten? Hoe was de ervaring bij de douane in LA?

Ik heb het trust certificaat en heb me drone (dji mini 2) geregistreerd in de USA.

Ik weet dat ik in de nationale parken niet mag vliegen, maar denk dat daar buiten ook hele mooi beelden te maken zijn.
Wat zijn jullie ervaringen?
2022 New York city
2023 Rondreis Zuid west Amerika
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Drone meenemen

Bericht door jeppiepruts »

Ik lees even mee, want ben ook van plan 'm mee te nemen (mini 3 pro).
Waarom heb je de drone geregistreerd in de USA? Dat hoeft niet onder de 250 gram.
Tonieroen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tonieroen »

Klopt maar om discussie daarover te voorkomen, heb ik hem voor 5 dollar geregistreerd.
2022 New York city
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou even de zoekfunctie kunnen gebruiken. Ik vind dan bijvoorbeeld dit topic, misschien heb je daar iets aan.

Marianne
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In de herfst hebben wij de DJI meegenomen op onze 6.000 km roadtrip in Canada, waarbij we ook een aantal keren de grens zijn overgegaan met de US (Maine, upstate New York). Nooit een probleem gehad. En we hebben de drone veel gebruikt. Wij hebben sowieso de drukte vermeden, omdat we grotendeels rivieren en de oceaan volgden. In Halifax hebben we de drone niet gebruikt, in Lunenburg wel, over het water (we hadden ons bootje ook bij).
Check de GEO Zone op de DJI website, als je vooraf een idee wilt hebben van waar wel/niet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ik zie wel dat je verplicht de TRUST test moet doen. Niet vergeten dus.
Hier bijvoorbeeld: https://dronetrust.com/faa-trust/course/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

In 2013 won mijn zoon de GoPro Video Award met zijn dronevideo "Utah from above", waarbij hij onder andere in de Nationale Parken vloog (toen nog toegelaten mits gewone vraag aan de Rangers). Toen we het volgende jaar opnieuw in Arches waren herkenden de Rangers ons nog en begroetten ons met "Hi, the drone guys from Belgium". Toen waren de tijden nog helemaal anders en waren er ook zo goed als geen drones.
Later nog dikwijls de drone meegenomen, maar altijd enkel maar gevlogen waar het toegelaten was. Waren ook altijd geregistreerd.
Vorige maand nog opnieuw de drone meegenomen naar Alaska, maar nergens gevlogen omdat we zo goed als altijd in Nationale Parken of Wilderness Areas waren.
Enkel in "the early days" vragen gekregen bij de douane, maar was vooral uit nieuwsgierigheid voor die nieuwigheden. Later nooit meer vragen gekregen.
Zorg wel altijd dat de batterijen in de handbagage zitten en niet in de ruimbagage.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

Afgelopen mei mijn DJI Mini Pro 3 meegenomen in de handbagage, geen enkel probleem bij de douane.
Had hem wel geregistreerd bij FAA (nummer op drone aangebracht) en de trust-test gedaan, om eventuele problemen te voorkomen.
Heb buiten de NP's prachtige beelden kunnen maken...ik zeg: MEENEMEN :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tonieroen
Amerika-ontdekker

Bericht door Tonieroen »

Dat zijn zeker mooie beelden.

Goed om te lezen dat de douane geen problemen opleveren.
Hij gaat lekker mee ;-)
2022 New York city
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer