Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.
Re: Page of moab
Wie weet hoef je geen keuze te maken, afhankelijk van hetgeen je wilt gaan zien..
must see Page (in mijn ogen):
Horseshoe Bend, dat kan in ca 1 a 1,5 uur onderweg.
Antelope Canyon (Lower of Upper), totaal inclusief rijden/wachten/inchecken etc ca 3 tot 3,5 uur.
Must see Moab (wederom, zoals in denk):
Arches, 1 nacht als je er kampeert, met een late middag en de volgende ochtend.
Arches, indien hotel in Moab, een middag en ochtend.
Canyonlands: 1 flinke dag
Moab zelf: gewoon een lekkere luierdag Moab aan het zwembad / Colorado River of juist wat aktiefs (raften, kayakken, iets met jeeps of ander autootje, of…..)
Moab zit bij veel reizigers ergens midden in de reis, vandaar een luierdag.
Page is niet zoveel te beleven, Moab is een gezellig plaatsje…
Monument Valley is mooi als je daar late middag pas aankomt en volgende ochtend weer verder rijdt, daar heb je geen dag voor nodig.
Zet toch even je route hier neer en het aantal dagen dat je beschikbaar hebt.
Wie weet kun je 1 nacht Page doen, dan een nacht MV en dan toch ook Moab inpassen.
must see Page (in mijn ogen):
Horseshoe Bend, dat kan in ca 1 a 1,5 uur onderweg.
Antelope Canyon (Lower of Upper), totaal inclusief rijden/wachten/inchecken etc ca 3 tot 3,5 uur.
Must see Moab (wederom, zoals in denk):
Arches, 1 nacht als je er kampeert, met een late middag en de volgende ochtend.
Arches, indien hotel in Moab, een middag en ochtend.
Canyonlands: 1 flinke dag
Moab zelf: gewoon een lekkere luierdag Moab aan het zwembad / Colorado River of juist wat aktiefs (raften, kayakken, iets met jeeps of ander autootje, of…..)
Moab zit bij veel reizigers ergens midden in de reis, vandaar een luierdag.
Page is niet zoveel te beleven, Moab is een gezellig plaatsje…
Monument Valley is mooi als je daar late middag pas aankomt en volgende ochtend weer verder rijdt, daar heb je geen dag voor nodig.
Zet toch even je route hier neer en het aantal dagen dat je beschikbaar hebt.
Wie weet kun je 1 nacht Page doen, dan een nacht MV en dan toch ook Moab inpassen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik befgrijp niet waarom je je vraag niet in je routetopic stelt. Dat geeft ons toch veel meer inzicht en je hebt alle informatie over je route bij elkaar.. Als je nog net zoveel dagen hebt als in de route die je daar hebt geplaatst zie ik niet zo goed hoe je Moab nog zou kunnen toevoegen.
Schrijf eens beide opties uit, en doe dat dan in een van-naar schema, dat geeft je meer inzicht in de reisdagen en de dagen dat je ergens een volle dag hebt.
Dus niet zo
1/aankomst SF
2/SF
3/SEKI
4/SEKI
5/YOS
6/YOS
7/Mammoth
maar zo:
1 aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Sequoia/Kings Canyon
4 Sequoia/Kings Canyon
5 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
Marianne
Schrijf eens beide opties uit, en doe dat dan in een van-naar schema, dat geeft je meer inzicht in de reisdagen en de dagen dat je ergens een volle dag hebt.
Dus niet zo
1/aankomst SF
2/SF
3/SEKI
4/SEKI
5/YOS
6/YOS
7/Mammoth
maar zo:
1 aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Sequoia/Kings Canyon
4 Sequoia/Kings Canyon
5 Sequoia/Kings Canyon - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
Ik had nog nooit van Cave Lakes Canyon gehoord, maar het klinkt wel een beetje eh ... bijzonder als ik dit zo lees:Liesbethds11 schreef: ↑22 jul 2023, 16:40... kanab (wat is er daar in de buurt te doen?), en kent er iemand iets van cave lakes canyon? Mss leuk om met de kids te zwemmen...
Bron: https://www.roam-outdoor.com/cave-lakes-canyonThe canyon is truly a phenomenon! It features a 150-acre canyon floor bordered with 200 foot red sandstone walls. One hundred and ten (110) springs are running along its path, forming a multitude of caves some of them featuring a lake. Following their vision George and Randel designed and created seven additional lakes cascading into each other. They imported 800 tons of red sandstone boulders to create spectacular waterfalls, adding to the ambiance of this magnificent canyon. Numerous historic treasures are also featured all along the canyon dating back 200 BC to the Anasazi Indians and later to the official exploration of the Grand Canyon in the late the 1800's.
After twelve years of careful and strategic planning, Cave Lakes Canyon Ranch in now designed to be one of Utah's most enjoyable Vacation Destinations.
Marianne
Ahhhh. In 3 weken heel zuid-west usa met alle parken incl zowel Yosemite en sequoia NP willen zien…. Dat past natuurlijk niet. Vandaar dat ik ook geen reactie op dit route topic had gegeven…..
Kortom: in deze opzet geen amoebe toevoegen
Kortom: in deze opzet geen amoebe toevoegen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Reis Liesbethds11: route naar Sequoia NP vanuit San Francisco.
Hey,
Ik snap het idd. We hebben nog wat dagen bij vrij gekregen, vandaar de vraag. Maar we skipppen moab sowieso voor de hitte, dus we blijven bij de oorspronkelijke route, alleen kunnen we nu extra dagen inzetten bij plaatsen die we al doen.
Het is wel nog een moeilijke bij het bezoek aan monument valley: we komen van page, gaan naar grand canyon, en zoeken onderweg een plaats om te overnachten in de buurt van monument valley. Kayenta? Weinig keuze daar. The view is te duur (maar de cabins zijn goedkoper), gouldings? Of zijn de hotels in mexican hat ook een optie, al ligt dat wat uit de route (toch meer /betere keuze daar) wat zwemmen zou leuk zijn...
Groetjes @
Ik snap het idd. We hebben nog wat dagen bij vrij gekregen, vandaar de vraag. Maar we skipppen moab sowieso voor de hitte, dus we blijven bij de oorspronkelijke route, alleen kunnen we nu extra dagen inzetten bij plaatsen die we al doen.
Het is wel nog een moeilijke bij het bezoek aan monument valley: we komen van page, gaan naar grand canyon, en zoeken onderweg een plaats om te overnachten in de buurt van monument valley. Kayenta? Weinig keuze daar. The view is te duur (maar de cabins zijn goedkoper), gouldings? Of zijn de hotels in mexican hat ook een optie, al ligt dat wat uit de route (toch meer /betere keuze daar) wat zwemmen zou leuk zijn...
Groetjes @
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel dagen heb je nu dan? En waar ga je de extra dagen gebruiken?
Wat betreft Monument Valley: The View (hotel of cabins) is het mooist, maar wel duur inderdaad, en voor zover ik weet ook niet gratis te annuleren. Wij hebben er zelf nooit overnacht maar we hebben er wel op de camping gestaan en dat was prachtig. Dus qua locatie zou ik er wel voor gaan, enn maar elders wat besparen? Gouldings kan natuurlijk ook, en Mexican Hat ook. Voor dat laatste oet je wel wel ene stuk omrijden, maar erg ver is het niet, en het is ook wel mooi om onderweg vanuit Mexican Hat MV te zien liggen. En je zou nog even een uitstapje naar Gooseneck SP kunnen maken.
Stellen jullie hoge eisen aan je verblijf? En is kamperen voor jullie misschien een optie? Voor een eenvoudig verblijf bij Gouldings kun je naar de cabins op de camping kijken. Ook erg leuk is kamperen met een tent in de parken; dat scheelt je ontzettend veel geld en het is ook erg leuk.
Marianne
Wat betreft Monument Valley: The View (hotel of cabins) is het mooist, maar wel duur inderdaad, en voor zover ik weet ook niet gratis te annuleren. Wij hebben er zelf nooit overnacht maar we hebben er wel op de camping gestaan en dat was prachtig. Dus qua locatie zou ik er wel voor gaan, enn maar elders wat besparen? Gouldings kan natuurlijk ook, en Mexican Hat ook. Voor dat laatste oet je wel wel ene stuk omrijden, maar erg ver is het niet, en het is ook wel mooi om onderweg vanuit Mexican Hat MV te zien liggen. En je zou nog even een uitstapje naar Gooseneck SP kunnen maken.
Stellen jullie hoge eisen aan je verblijf? En is kamperen voor jullie misschien een optie? Voor een eenvoudig verblijf bij Gouldings kun je naar de cabins op de camping kijken. Ook erg leuk is kamperen met een tent in de parken; dat scheelt je ontzettend veel geld en het is ook erg leuk.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben in 2018 in één van de cabins in Monument Valley overnacht en ondanks dat ze vrij eenvoudig zijn en flink aan de prijs vond ik het elke dollar meer dan waard. Ik krijg nog vlinders in mijn buik als ik eraan terugdenk, magisch vond ik het om de zonsondergang en zonsopkomst te zien gewoon vanaf mijn terrasje!
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja, inderdaad, wat hierboven staat!
Als je ergens veel geld uit wilt geven voor je overnachting, is het wel bij Monument Valley! Dat vond ik het zeker waard voor de prachtige zonsopgang, lekker meteen uit bed op het terras… Dat is wel één van de highlights van Monument Valley.
En dan op andere plekken maar iets zuiniger aan doen.
Zie voor onze twee ervaringen in Monument Valley:
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... alley.html
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... alley.html
Als je ergens veel geld uit wilt geven voor je overnachting, is het wel bij Monument Valley! Dat vond ik het zeker waard voor de prachtige zonsopgang, lekker meteen uit bed op het terras… Dat is wel één van de highlights van Monument Valley.

En dan op andere plekken maar iets zuiniger aan doen.
Zie voor onze twee ervaringen in Monument Valley:
http://yellowstone-utah-aartse.blogspot ... alley.html
https://threeladiesontour.blogspot.com/ ... alley.html
-
- Amerika-ontdekker
Hey marianne,
Ons reisschema ziet er met de nieuwe dagen zo uit:
Dag 1 aankomst san francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 van san francisco naar kings canyon
Dag 4 kings canyon/sequoia np
Dag 5 van kings canyon naar yosemite (yosemite valley lodge)
Dag 6 yosemite
Dag 7 yosemite
Dag 8 van yosemite naar mammoth lakes
Dag 9 van mammoth lakes naar deaty valley (the ranch)
Dag 10 van death naar las vegas
Dag 11 las vegas
Dag 12 van las vegas naar zion (springdale)
Dag 13 zion
Dag 14 van zion naar bryce
Dag 15 van bryce naar page
Dag 16 page
Dag 17 van page naar monument valley
Dag 18 monument valley naar grand canyon (maswik south)
Dag 19 grand canyon
Dag 20 van grand canyon naar route 66
Dag 21 van route 66 naar los angeles
Dag 22 los angeles
Dag 23 los angeles
Dag 24 vertrek los angeles
Dag 25 thuis
Voila, dus een extra dag yosemite en grand canyon, en page wordt niet vervangen door moab. De aangegeven hotels zijn al geboekt. Het wordt dus ofwel een cabin van the view ofwel een leuk hotel met zwembad in mexican hat. Het ene geeft mooie views, het andere meer luxe en een zwembad voor de kids. Ik laat het gezin beslissen. Xxx
Ons reisschema ziet er met de nieuwe dagen zo uit:
Dag 1 aankomst san francisco
Dag 2 san francisco
Dag 3 van san francisco naar kings canyon
Dag 4 kings canyon/sequoia np
Dag 5 van kings canyon naar yosemite (yosemite valley lodge)
Dag 6 yosemite
Dag 7 yosemite
Dag 8 van yosemite naar mammoth lakes
Dag 9 van mammoth lakes naar deaty valley (the ranch)
Dag 10 van death naar las vegas
Dag 11 las vegas
Dag 12 van las vegas naar zion (springdale)
Dag 13 zion
Dag 14 van zion naar bryce
Dag 15 van bryce naar page
Dag 16 page
Dag 17 van page naar monument valley
Dag 18 monument valley naar grand canyon (maswik south)
Dag 19 grand canyon
Dag 20 van grand canyon naar route 66
Dag 21 van route 66 naar los angeles
Dag 22 los angeles
Dag 23 los angeles
Dag 24 vertrek los angeles
Dag 25 thuis
Voila, dus een extra dag yosemite en grand canyon, en page wordt niet vervangen door moab. De aangegeven hotels zijn al geboekt. Het wordt dus ofwel een cabin van the view ofwel een leuk hotel met zwembad in mexican hat. Het ene geeft mooie views, het andere meer luxe en een zwembad voor de kids. Ik laat het gezin beslissen. Xxx
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is fijn dat je die extra dagen hebt; de oorspronkelijke route was toch wel wat gehaast. Nu heb je lekker de tijd overal. Voor de GC zou 1 nacht ook kunnen, zeker als je op tijd uit Monument Valley vertrekt. Je zou ook voor de tweede nacht naar Williams kunnen gaan, dan heb je nog een hele dag voor het park. Zal goedkoper zijn dan de Maswik Lodge, en je hebt meer keuze aan restaurants, en mogelijk een zwembad bij je hotel etc.
In plaats van Mammoth Lakes zou je ook naar Lee Vining kunnen kijken. Daar zit je beter voor Bodie en Mono Lake. Of kijk naar de Virginia Creek Settlement als je Bodie op je programma hebt staan.
Marianne
In plaats van Mammoth Lakes zou je ook naar Lee Vining kunnen kijken. Daar zit je beter voor Bodie en Mono Lake. Of kijk naar de Virginia Creek Settlement als je Bodie op je programma hebt staan.
Marianne
Williams is bovendien ook wel een leuk stadje. Als je niet echt flinke wandelingen gaat doen (dus ver naar beneden lopen), dan is 1 nacht GC vaak ook wel voldoende (je hebt dan ook nog tijd voor evt. een helikopter tour).
-
- Amerika-ontdekker
Hotels in LA
Hallo,
Ik wou graag nog eens suggesties vragen voor een goed hotel in LA, op het einde van onze reis. We zijn met 2 kinderen van 12 en 14 op stap.
Wat willen we daar doen?
1/universal studios
2/´s avonds gezellig kuieren en een lekker restaurantje doen
3/chillen ah zwembad of zee (hotel moet een fijn zwembad hebben)
4/highlights: hollywood sign, walk of fame,...
Santa monica lijkt het best? Maar duurder voor een hotel met zwembad.
Marina del rey heeft goede hotels, dan kunnen we eventueel een über nemen (we hebben ook onze huurwagen nog).
Suggesties? Bedankt!
Ik wou graag nog eens suggesties vragen voor een goed hotel in LA, op het einde van onze reis. We zijn met 2 kinderen van 12 en 14 op stap.
Wat willen we daar doen?
1/universal studios
2/´s avonds gezellig kuieren en een lekker restaurantje doen
3/chillen ah zwembad of zee (hotel moet een fijn zwembad hebben)
4/highlights: hollywood sign, walk of fame,...
Santa monica lijkt het best? Maar duurder voor een hotel met zwembad.
Marina del rey heeft goede hotels, dan kunnen we eventueel een über nemen (we hebben ook onze huurwagen nog).
Suggesties? Bedankt!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een aantal keren in Marina del Rey overnacht; dat was eerst een Holiday Inn, toen een BestWestern en nu blijkbaar The Kinney. Ze hadden er toen gratis fietsen, ideaal voor een ritje langs het strand naar Santa Monica. Er was ook een zwembad als ik me niet vergis, hoewel wij daar geen gebruik van hebben gemaakt.
Kijk ook eens in het All about LA topic, daar staan ook veel suggesties over hotels.
En misschien heb je iets aan de beoordelingen van forumleden.
Marianne
Kijk ook eens in het All about LA topic, daar staan ook veel suggesties over hotels.
En misschien heb je iets aan de beoordelingen van forumleden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel!
Ik veronderstel dat er in marina del rey ook gezellige restaurantjes zijn.
Denk jij dat het veilig is om bvb ´s avonds rond 22u van santa monica tot marina del rey veilig is om terug naar huis te fietsen met de kinderen?
Groetjes!
Ik veronderstel dat er in marina del rey ook gezellige restaurantjes zijn.
Denk jij dat het veilig is om bvb ´s avonds rond 22u van santa monica tot marina del rey veilig is om terug naar huis te fietsen met de kinderen?
Groetjes!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb even ons 2008-verslag erbij gepakt en ik zag dat wij wel op de fiets naar een restaurant gingen. Maar dat is dus wel even geleden.
In dit topic kun je ook nog wel iets vinden. Gebruik anders ook eens de zoekfunctie; met zoeken in alleen de topic titels valt het aantal hits wel mee.
Marianne
In dit topic kun je ook nog wel iets vinden. Gebruik anders ook eens de zoekfunctie; met zoeken in alleen de topic titels valt het aantal hits wel mee.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou daar ‘s avonds echt nooit gaan fietsen. Het is in augustus dan al lang donker en daarom zou ik altijd met de auto gaan. Overdag fietsen is wel erg leuk!
-
- Amerika-ontdekker
Hoe bezoek je sequoia np?
Ik had nog een praktische vraag hoe je in de zomer sequoia bezoekt:
Ga je met de auto naar de resp. parkings (giant forest museum, General sherman etc) en neem je vandaar de shuttlebus naar de wandelingen? Ik heb wel gelezen dat deze parkings s morgens vroeg l snel volzet zijn.
Of parkeer je gewoon op de grote parking aan lodgepole en doe je van daar alles met de shuttle?
Hoe doen de meeste mensen dat?
Het hangt er gewoon een beetje van af ivm lodging.
Ga je met de auto naar de resp. parkings (giant forest museum, General sherman etc) en neem je vandaar de shuttlebus naar de wandelingen? Ik heb wel gelezen dat deze parkings s morgens vroeg l snel volzet zijn.
Of parkeer je gewoon op de grote parking aan lodgepole en doe je van daar alles met de shuttle?
Hoe doen de meeste mensen dat?
Het hangt er gewoon een beetje van af ivm lodging.
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
Ik weet niet hoe je fysieke gesteldheid is, maar vanaf de grotere parkings kan je relatief makkelijk naar veel punten wandelen.
Enige uitdaging zal waarschijnlijk zitten in de parking bij Zumwalt Meadows/ Tharp's Log, daar loopt het aardig snel vol.
Enige uitdaging zal waarschijnlijk zitten in de parking bij Zumwalt Meadows/ Tharp's Log, daar loopt het aardig snel vol.
-
- Amerika-ontdekker
De wandelingen die we gaan doen op 1 dag:
1/mono rock
2/crescent meadows
3/congress trail
(Als we nog tijd hebben topaka falls).
Dus ik parkeer me gewoon in juli aan de resp. parkings vd wandelingen & vandaar te voet. Daar zal nog plaats zijn?
1/mono rock
2/crescent meadows
3/congress trail
(Als we nog tijd hebben topaka falls).
Dus ik parkeer me gewoon in juli aan de resp. parkings vd wandelingen & vandaar te voet. Daar zal nog plaats zijn?
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
Kan ik je nooit garanderen natuurlijk, maar als je op tijd bent lukt het meestal wel, ook op de parkings vlakbij de wandelingen.
Mocht je dichterbij kunnen parkeren (of de shuttlebus kunnen pakken) dan is dit natuurlijk wel handiger, echter je kan van de grote parkings naar the Congress Trail en Moro Rock lopen.
Zie : https://www.redwoodhikes.com/SequoiaNP/Congress.html & https://www.redwoodhikes.com/SequoiaNP/Moro.html voor details over de wandelingen en waar beste te parkeren.
Mocht je dichterbij kunnen parkeren (of de shuttlebus kunnen pakken) dan is dit natuurlijk wel handiger, echter je kan van de grote parkings naar the Congress Trail en Moro Rock lopen.
Zie : https://www.redwoodhikes.com/SequoiaNP/Congress.html & https://www.redwoodhikes.com/SequoiaNP/Moro.html voor details over de wandelingen en waar beste te parkeren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Redwoodhikes-site is een mooie site, ook voor sequoia's!
Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite. Mocht daar iets ontbreken of niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!
Kijk ook eens in ons 2006-verslag en 2013-verslag voor onze wandelingen. Wij verbleven toen in Grant Grove Village.
In 2017 kampeerder we op Lodgepole. Vandaar gingen we met de shuttlebus naar de trailheads. En lopend naar de Tokopah falls.
Marianne
Misschien heb je ook iets aan mijn wandelsite. Mocht daar iets ontbreken of niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag!
Kijk ook eens in ons 2006-verslag en 2013-verslag voor onze wandelingen. Wij verbleven toen in Grant Grove Village.
In 2017 kampeerder we op Lodgepole. Vandaar gingen we met de shuttlebus naar de trailheads. En lopend naar de Tokopah falls.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 898 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-