Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffers kwijt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
- Contacteer:
Re: Koffers kwijt
Ik heb nu ook nog de claim ‘bagage lost for more than 21 days’ ingevuld, het is kantjeboordje maar ja dat moeten zij dan maar aantonen dat die net wel of net niet op tijd was he?
Ah ja ik heb inderdaad wel bevestigingsnummers van al mijn claims (PIR, claim lost luggage waar je dan tracking kan volgen, necessary purchases claim met kosten en kastickets, nu de nieuwe claim over meer dan 21 dagen lost).
Dus ik kan wel aantonen dat ik alles geclaimd heb.
Maar ja, claimen bij zo’n maatschappij waar hun eigen site een boeltje is, veel vertrouwen heb ik er niet in.
Oh via twitter heb ik al meermaals geprobeerd, ze hebben een bot en die loopt vast na enkele vragen (boekingsnr, familienaam) en er komt nooit een echte persoon aan zelfs al vraag ik ernaar.
Ik ben ook lid van een Facebookgroep ‘Airfrance lost my luggage’ en iedereen loopt er tegen hetzelfde aan. Bellen doe ik dan ook niet, veel mensen daar hebben al uren aan de lijn gehangen voor niets…
Triest he!
Ah ja ik heb inderdaad wel bevestigingsnummers van al mijn claims (PIR, claim lost luggage waar je dan tracking kan volgen, necessary purchases claim met kosten en kastickets, nu de nieuwe claim over meer dan 21 dagen lost).
Dus ik kan wel aantonen dat ik alles geclaimd heb.
Maar ja, claimen bij zo’n maatschappij waar hun eigen site een boeltje is, veel vertrouwen heb ik er niet in.
Oh via twitter heb ik al meermaals geprobeerd, ze hebben een bot en die loopt vast na enkele vragen (boekingsnr, familienaam) en er komt nooit een echte persoon aan zelfs al vraag ik ernaar.
Ik ben ook lid van een Facebookgroep ‘Airfrance lost my luggage’ en iedereen loopt er tegen hetzelfde aan. Bellen doe ik dan ook niet, veel mensen daar hebben al uren aan de lijn gehangen voor niets…
Triest he!
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Even dit topic nieuw leven in blazen met een soortgelijke ervaring.
We zijn gisteren thuisgekomen na een lekkere vakantie in Florida (wel zo nu en dan slecht weer maar dat mocht de pret niet drukken).
De vluchten van Air Canada hadden echt allemaal vertraging en de laatste vlucht hadden we (gelukkig) door een vertraging van Eurowings nog net gehaald.
De reis was: Orlando -> Toronto -> London (heathrow) -> Dusseldorf.
So far so good... echter stonden we bij de band op Dusseldorf te wachten op onze koffers en gingen de alarmbellen af toen we de melding kregen dat de band leeg was en wij zonder onze 3 koffers stonden.
Eerst naar de balie beneden, die wilde ons niet helpen en verwees ons door naar boven naar de balie van eurowings. Wij dus naar boven en het voelde al niet goed omdat er minsten een paar mensen al voor mij stonden uit dezelfde vlucht. Bij de balie werd ik geholpen door een machine in vleespak. Toen ik netjes vroeg of ze mij kon helpen kreeg ik in het duits antwoord dat ze dit niet afhandelen en dat ik maar naar de website van eurowings moest. Toen ik daar (nog wel) beleefd op vroeg waar dan en hoe kreeg ik een formulier met QR code in mijn hand gedrukt en moest dat maar doen.
Netjes ingevuld, alle gegevens, druk op submit...... Foutmelding.
Ik terug naar de T-800 achter de balie, krijg ik in het duits uitleg dat ik dan maar een mailtje moet sturen naar de baggage afdeling. Nog vriendelijk gevraagd of ik niet het telefoonnummer van die afdeling mocht hebben omdat het toch echt om 3 stuks baggage ging kreeg ik een nummer van de helpdesk, die konden me wel doorverbinden.
Ik bel dus dat nummer, his het het algemene helpdesknummer en die konden me niet doorverbinden of helpen omdat de eurowings baggageafdeling alleen via email bereikbaar is. Ondertussen stond er op het formulier wat ik kreeg met de QR code dat het niet verstandig was om de luchthaven te verlaten zonder in te vullen. Zucht.
Vraag ik aan de dame hoe verder, krijg ik terug dat ik het thuis maar moet invullen en mailen. Op de vraag maar hoe weet ik zeker dat alles goed gaat krijg ik terug dat ze het ook niet weet, ze staat op (met nog 2 mensen achter mij) loopt weg, en een paar minuten later zie ik haar uit een andere deur komen met haar tas en mevrouw was naar huis.
Nog 10 minuten gewacht tot er iemand anders kwam, uitgelegd van de situatie en eigenlijk zonder blikken of blozen pakt die gast het formulier uit de la en geeft me de QR code.
Moed in de schoenen en geen zin in hetzelfde riedeltje, bel ik Air Canada, na ruim 20 minuten met iemand aan de lijn met Indisch/Engels komt ze er achter dat ze het niet kan indienen omdat de laatste in de lijn van vluchten de claim moet doen en hing ik maar op en ben ik naar huis gegaan. Nog meer moe van het gedoe
Thuis kon ik het formulier niet invullen, heb ik de mail maar gestuurd op goed geluk. Vandaag kreeg ik een mail van baggageclaim dat het succesvol was opgevoerd en vanmiddag al de bevestiging dat 1 van de koffers bij de transporteur was aangeboden. Die zat op een vlucht van gisteravond. Vandaag rond 11:00 zijn de 2 andere koffers als het goed is aangekomen in Dusseldorf dus even afwachten of de andere 2 morgen ook worden aangeboden voor transport.
Les geleerd, voortaan Smarttags in de koffers, scheelt echt bergen stress en je weet in ieder geval waar ze zijn. Ga ook niet uit dat iemand op het vliegveld je wil of kan helpen, je zult echt geduld moeten hebben. en grootste tip, bewaar je kofferstickers goed!!!!
Je wilt niet weten hoe vaak ik die dingen na bv 1 vlucht al kwijt was omdat ze achterop de ticket zaten die ik al weg had gegooid.
We zijn gisteren thuisgekomen na een lekkere vakantie in Florida (wel zo nu en dan slecht weer maar dat mocht de pret niet drukken).
De vluchten van Air Canada hadden echt allemaal vertraging en de laatste vlucht hadden we (gelukkig) door een vertraging van Eurowings nog net gehaald.
De reis was: Orlando -> Toronto -> London (heathrow) -> Dusseldorf.
So far so good... echter stonden we bij de band op Dusseldorf te wachten op onze koffers en gingen de alarmbellen af toen we de melding kregen dat de band leeg was en wij zonder onze 3 koffers stonden.
Eerst naar de balie beneden, die wilde ons niet helpen en verwees ons door naar boven naar de balie van eurowings. Wij dus naar boven en het voelde al niet goed omdat er minsten een paar mensen al voor mij stonden uit dezelfde vlucht. Bij de balie werd ik geholpen door een machine in vleespak. Toen ik netjes vroeg of ze mij kon helpen kreeg ik in het duits antwoord dat ze dit niet afhandelen en dat ik maar naar de website van eurowings moest. Toen ik daar (nog wel) beleefd op vroeg waar dan en hoe kreeg ik een formulier met QR code in mijn hand gedrukt en moest dat maar doen.
Netjes ingevuld, alle gegevens, druk op submit...... Foutmelding.
Ik terug naar de T-800 achter de balie, krijg ik in het duits uitleg dat ik dan maar een mailtje moet sturen naar de baggage afdeling. Nog vriendelijk gevraagd of ik niet het telefoonnummer van die afdeling mocht hebben omdat het toch echt om 3 stuks baggage ging kreeg ik een nummer van de helpdesk, die konden me wel doorverbinden.
Ik bel dus dat nummer, his het het algemene helpdesknummer en die konden me niet doorverbinden of helpen omdat de eurowings baggageafdeling alleen via email bereikbaar is. Ondertussen stond er op het formulier wat ik kreeg met de QR code dat het niet verstandig was om de luchthaven te verlaten zonder in te vullen. Zucht.
Vraag ik aan de dame hoe verder, krijg ik terug dat ik het thuis maar moet invullen en mailen. Op de vraag maar hoe weet ik zeker dat alles goed gaat krijg ik terug dat ze het ook niet weet, ze staat op (met nog 2 mensen achter mij) loopt weg, en een paar minuten later zie ik haar uit een andere deur komen met haar tas en mevrouw was naar huis.
Nog 10 minuten gewacht tot er iemand anders kwam, uitgelegd van de situatie en eigenlijk zonder blikken of blozen pakt die gast het formulier uit de la en geeft me de QR code.
Moed in de schoenen en geen zin in hetzelfde riedeltje, bel ik Air Canada, na ruim 20 minuten met iemand aan de lijn met Indisch/Engels komt ze er achter dat ze het niet kan indienen omdat de laatste in de lijn van vluchten de claim moet doen en hing ik maar op en ben ik naar huis gegaan. Nog meer moe van het gedoe

Thuis kon ik het formulier niet invullen, heb ik de mail maar gestuurd op goed geluk. Vandaag kreeg ik een mail van baggageclaim dat het succesvol was opgevoerd en vanmiddag al de bevestiging dat 1 van de koffers bij de transporteur was aangeboden. Die zat op een vlucht van gisteravond. Vandaag rond 11:00 zijn de 2 andere koffers als het goed is aangekomen in Dusseldorf dus even afwachten of de andere 2 morgen ook worden aangeboden voor transport.
Les geleerd, voortaan Smarttags in de koffers, scheelt echt bergen stress en je weet in ieder geval waar ze zijn. Ga ook niet uit dat iemand op het vliegveld je wil of kan helpen, je zult echt geduld moeten hebben. en grootste tip, bewaar je kofferstickers goed!!!!
Je wilt niet weten hoe vaak ik die dingen na bv 1 vlucht al kwijt was omdat ze achterop de ticket zaten die ik al weg had gegooid.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij waren de laatste keer 2 koffers kwijt in Brussel bij terugkomst. Het is dat ik een ander stel volgde die ook hun koffers niet hadden en die dit vaker mee hadden gemaakt, dat ik wist waar ik naar toe moest, want het is zeer onduidelijk aangegeven waar je moet zijn en bij welke balie. Wij vlogen met Delta terug, maar ik stond niet bij een Delta balie........een of ander vreemde naam stond erboven. Gelukkig werd ik wel vriendelijk te woord gestaan en kreeg ook een ingevuld formulier mee waarmee ik thuis de koffers kon tracken. 2 dagen later werden ze netjes thuisbezorgd.
Gelukkig bij jou ook goed gekomen!!
Gelukkig bij jou ook goed gekomen!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Jouw verhaal lezende, hadden Smart- of Airtags jou ook niet geholpen. Wat heb je eraan dat je weet waar ze zijn maar je kunt geen report indienen, zoals je eerst aangaf.nwolf schreef: ↑03 mei 2023, 20:54Les geleerd, voortaan Smarttags in de koffers, scheelt echt bergen stress en je weet in ieder geval waar ze zijn. Ga ook niet uit dat iemand op het vliegveld je wil of kan helpen, je zult echt geduld moeten hebben. en grootste tip, bewaar je kofferstickers goed!!!!

Het is echter vervelend dat jullie zo slecht geholpen werden op het vliegveld. Ik heb het nu enkele keren meegemaakt dat de koffers niet meekwamen (BA, hoe kan het ook anders

En ja, die kofferstickers plakken ze niet voor niets op je ticket. Dus ticket niet te snel weggooien.

Roland
- nwolf
- Amerikakenner
Ze worden morgen gelukkig alle 3 gebracht dus dat is goed.
Met de Smarttag's had ik in ieder geval gezien dat ze niet op Dusseldorf waren aangekomen maar nog in Londen stonden. Worst case scenario was dat ze nog in Toronto stonden maar dat viel gelukkig mee. (was dus als de dood dat ik ze daar zelf had moeten doorladen wat ik niet had gedaan
)
De schrik zit er wel ff in zo, maar eind goed, al goed
Met de Smarttag's had ik in ieder geval gezien dat ze niet op Dusseldorf waren aangekomen maar nog in Londen stonden. Worst case scenario was dat ze nog in Toronto stonden maar dat viel gelukkig mee. (was dus als de dood dat ik ze daar zelf had moeten doorladen wat ik niet had gedaan

De schrik zit er wel ff in zo, maar eind goed, al goed

Laatst gewijzigd door nwolf op 05 mei 2023, 02:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Een van de redenen dat ik graag met Delta vlieg is dat je in hun app kunt zien of je koffers aan boord zijn gegaan. Dat ging vorige keer mis, een koffer stond nog op Schiphol, maar dat wist ik al bij vertrek. Bij aankomst in de US snel kunnen regelen.
- nwolf
- Amerikakenner
ok... ok.. 
aangepast, maar had ook wel gezien dat ze niet op Schiphol zouden staan dan toch

aangepast, maar had ook wel gezien dat ze niet op Schiphol zouden staan dan toch

- nwolf
- Amerikakenner
Wordt nog leuk....
krijg dus van Eurowings/LH door dat ze het over hebben gedragen aan CL, ik wordt netjes via de SMS op de hoogte gehouden en ook dat ze vandag tussen 08:00 en 17:00 mijn koffers zouden brengen.
So far so good zou je denken.............
Het is nu 20:55 en ik heb nog geen koerier gezien, telefoon wordt gewoon na 10 min in de wacht opgehangen en als ik ga googlen op CLS leveringen vraag ik me steeds meer af waarom ik het niet ben gaan ophalen. spijt heet dat geloof ik.
om 19:00 CLS maar een mail gestuurd en zojuist Eurowings ook maar. Al moet ik het bij het magazijn van CLS ophalen, hier wordt ik echt niet blij van.
Update : rond 23:00 kreeg ik door van CLS dat ze de koffers aan een nederlands transportbedrijf hadden overgedragen en dat ik idd de koffers al had moeten hebben. meteen daar naartoe gebeld en idd daar stonden ze, vanmorgen alles gekregen (nadat de koerier eerst probeerde de koffers bij de buren af te geven
).
krijg dus van Eurowings/LH door dat ze het over hebben gedragen aan CL, ik wordt netjes via de SMS op de hoogte gehouden en ook dat ze vandag tussen 08:00 en 17:00 mijn koffers zouden brengen.
So far so good zou je denken.............
Het is nu 20:55 en ik heb nog geen koerier gezien, telefoon wordt gewoon na 10 min in de wacht opgehangen en als ik ga googlen op CLS leveringen vraag ik me steeds meer af waarom ik het niet ben gaan ophalen. spijt heet dat geloof ik.
om 19:00 CLS maar een mail gestuurd en zojuist Eurowings ook maar. Al moet ik het bij het magazijn van CLS ophalen, hier wordt ik echt niet blij van.
Update : rond 23:00 kreeg ik door van CLS dat ze de koffers aan een nederlands transportbedrijf hadden overgedragen en dat ik idd de koffers al had moeten hebben. meteen daar naartoe gebeld en idd daar stonden ze, vanmorgen alles gekregen (nadat de koerier eerst probeerde de koffers bij de buren af te geven

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja, dat werkt echt goed.... Wij zijn vanaf zaterdag terug. Onze koffers (5 stuks! Ja, we hebben onze handbagagetrolleys ook afgegeven..) zijn in Atlanta achter gebleven. Zondagochtend zijn ze aangekomen in Frankfurt en Delta heeft daarna gewoon de case gesloten. We mogen nu afwachten of het is overgedragen aan een bezorgdienst en wanneer de koffers bezorgd gaan worden. Delta weet van niks. De man aan te telefoon zegt dat ze "dan waarschijnlijk zijn overgedragen aan een bezorgdienst", maar volgens de AirTag staan ze nog in Frankfurt.
Handig, die app.

@nwolf
Ik moet trouwens wel een beetje lachen om jouw verhaal. Het ging bij ons ongeveer net zo in Frankfurt. Wij zijn ook naar huis gereden zonder koffers en hebben thuis gebeld met Delta, want met die mensen op de luchthaven kwamen we geen steek verder.
Onze reizen naar de USA:
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Natuur in Florida,
Camper en auto in West USA,
Kerst en zomer in New York
Hawaii
Vraagje over Delta en hun afhandeling: wij hebben 5 dagen op onze koffers moeten wachten in de US. We hebben een prima reisverzekering die onze (na 5 dagen) behoorlijke kosten zou moeten dekken. Delta is echter eerste in de rij blijkbaar, de reisverzekering wil eerst een statement van Delta hebben alvorens zij overgaan tot betalen.
Het is 2 weken geleden dat ik op de Delta website een claim heb ingediend voor zogenaamde "out of pocket expenses" . Vreemd genoeg nooit een email bevestiging hiervan ontvangen. Ik heb inmiddels een paar keer gebeld en de claim is telefonisch bevestigd, "u ontvangt zsm een update per mail".
Tot nu toe echter nog steeds niets ontvangen, iemand hier ervaring met dit proces bij Delta?
Het is 2 weken geleden dat ik op de Delta website een claim heb ingediend voor zogenaamde "out of pocket expenses" . Vreemd genoeg nooit een email bevestiging hiervan ontvangen. Ik heb inmiddels een paar keer gebeld en de claim is telefonisch bevestigd, "u ontvangt zsm een update per mail".
Tot nu toe echter nog steeds niets ontvangen, iemand hier ervaring met dit proces bij Delta?
Ook bij mij is een koffer achter gebleven op de luchthaven tijdens onze reis.
Kan zien via tracking dat deze sinds 29 juli op PHL staat maar geen beweging in.
Contact via chat en MCO balie luchthaven maar sturen het door maar verder nog niets.
Kan niet vinden of ik een foto kan insturen maar het is wel lang aan het duren en
weet niet of er nu echt actie wordt ondernomen.
Iemand nog een tip om ergens aan de bel te trekken?
Kan zien via tracking dat deze sinds 29 juli op PHL staat maar geen beweging in.
Contact via chat en MCO balie luchthaven maar sturen het door maar verder nog niets.
Kan niet vinden of ik een foto kan insturen maar het is wel lang aan het duren en
weet niet of er nu echt actie wordt ondernomen.
Iemand nog een tip om ergens aan de bel te trekken?
Update: na wat najagen heeft Delta na 3 weken bevestigd dat ze de volledige claim zullen uitbetalen. Dit viel ons 100% mee, ik had verwacht dat dit een lang verhaal zou gaan worden met zowel Delta als reisverzekering.cvr schreef: ↑31 jul 2023, 13:20Vraagje over Delta en hun afhandeling: wij hebben 5 dagen op onze koffers moeten wachten in de US. We hebben een prima reisverzekering die onze (na 5 dagen) behoorlijke kosten zou moeten dekken. Delta is echter eerste in de rij blijkbaar, de reisverzekering wil eerst een statement van Delta hebben alvorens zij overgaan tot betalen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Gisterochtend teruggekomen uit de USA; 1 van onze koffers is niet aangekomen. Uiteraard gemeld; nu 24 uur verder nog niks. Heb dit nooit aan de hand gehad; afwachten? reisverzekering bellen? vliegmaatschappij bellen? Bijna al mijn zomerkleren zitten er in....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Als het goed is heb je een formulier met een PIR nummer ontvangen. Met dat nummer kun je op de website van de luchtvaartmaatschappij zien waar je bagage is. Als je gaat bellen bereid je dan voor op een lange wachttijd, en houdt je PIR nummer bij de hand
Tip voor de volgende keer, stop er een tracker in zoals een Airtag.
Ik ben zelf ook al twee keer m’n koffers kwijtgeraakt, op de heenweg, duurde 4 á 5 dagen voor ik ze terug had.
Tip voor de volgende keer, stop er een tracker in zoals een Airtag.
Ik ben zelf ook al twee keer m’n koffers kwijtgeraakt, op de heenweg, duurde 4 á 5 dagen voor ik ze terug had.
-
- Amerika-expert
Ja, die inloggegevens hebben we; er staat: tracking continues.
Nog even geduld dus. Reisverzekering gebeld, maar die doen pas na 30 dagen iets; tenzij het op de heenweg gebeurd.
Nog even geduld dus. Reisverzekering gebeld, maar die doen pas na 30 dagen iets; tenzij het op de heenweg gebeurd.
-
- Amerika-expert
Inmiddels 48 uur later, koffer nog niet getraceerd. Ik vrees dat we die kwijt zijn. Heb inmidels gewassen en gestreken en alles in de kasten gelegd en op die manier geïnventariseerd wat we missen; dat is nogal wat....
-
- Amerika-expert
Je moet nog even geduld hebben; de meeste koffers komen wel boven water. Bewaar wel je bagagesticker en je boardingpass.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In juni kwamen 2 van onze koffers na 5 dagen en de 3e na 10 dagen. Gelukkig was het op de terugweg en dat is toch een stuk eenvoudiger. Nog even geduld dus. Wij kregen er trouwens van Air Canada een voucher voor 25% korting voor ter compensatie. Die gebruiken we nu om business class te vliegen 

-
- Amerika-expert
Ik zal nog even geduld hebben; een voucher zou leuk zijn