Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik keek vroeger ook altijd naar Skyscanner en Momondo. Doe ik sinds corona niet meer. Inderdaad Google Flights!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Google flights is inderdaad een dankbare tool waar je best wel wat mee kan.
Deze week tickets gescoord voor een tripje Las Vegas, geboekt bij KLM, uitgevoerd door Delta. €560 retour vanaf Brussel met overstap in JFK.
Dat is de vlucht die ik nu de laatste 3 keer geboekt heb, en altijd is het me gelukt om met KLM via Amsterdam naar Vegas te vliegen (die vlucht was €220 duurder maar heeft licht de voorkeur voor mij omdat je vroeger aankomt én later naar huis vertrekt). Delta morrelt vaak aan hun schema binnenlandse vluchten, en voor oktober had ik ook dit ticket samen met mijn vrouw. De overstap daalde van 2u25 naar 1u55. Even KLM gebeld en gezegd dat ik dat wat eng vond, en of route xyz (vluchtnummers even aanleveren met data voor hen, ik heb de indruk dat ze het appreciëren als ze niet zelf moeten zoeken) en het was binnen de ‘5 in orde.
Even opgezocht, toen ik de tickets voor oktober kocht was het €523 voor Delta (bij KLM geboekt), en €716 met KLM vliegen.
Deze week tickets gescoord voor een tripje Las Vegas, geboekt bij KLM, uitgevoerd door Delta. €560 retour vanaf Brussel met overstap in JFK.
Dat is de vlucht die ik nu de laatste 3 keer geboekt heb, en altijd is het me gelukt om met KLM via Amsterdam naar Vegas te vliegen (die vlucht was €220 duurder maar heeft licht de voorkeur voor mij omdat je vroeger aankomt én later naar huis vertrekt). Delta morrelt vaak aan hun schema binnenlandse vluchten, en voor oktober had ik ook dit ticket samen met mijn vrouw. De overstap daalde van 2u25 naar 1u55. Even KLM gebeld en gezegd dat ik dat wat eng vond, en of route xyz (vluchtnummers even aanleveren met data voor hen, ik heb de indruk dat ze het appreciëren als ze niet zelf moeten zoeken) en het was binnen de ‘5 in orde.
Even opgezocht, toen ik de tickets voor oktober kocht was het €523 voor Delta (bij KLM geboekt), en €716 met KLM vliegen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kiwi.com is ook goed. Zoveel keuze in te stellen. Je kunt meerdere vertrekpunten ingeven zoals vanuit heel Europa, zuid Europa, of bv heel Duitsland. Superhandig. Je kunt ook prijsalerts in stellen die je via email krijgt.katrienenluc schreef: ↑17 aug 2023, 11:57Ik gebruik ook al jaren skyscanner, ik hou me daar maar bij denk ik![]()
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Hoi allemaal,
Ik begin ook langzaam weer te kijken voor volgend jaar zomer. Ik gebruik ook vaak chaser.nl om te zoeken. Wij willen een rondreis doen aan de westkust en Las Vegas. We zoeken een multi city heen vanaf AMS, DUS of BRU naar SFO,LAS, LAX of SAN. Terug vanaf een andere stad dan op de heen weg. De volgorde maakt niet zoveel uit als de prijs maar schappelijk is. Misschien hebben jullie nog tips en tricks. Misschien zijn er andere mensen die ook deze reis willen doen en kunnen we misschien samen de prijzen in de gaten houden.
Grtjes,
Zed
Ik begin ook langzaam weer te kijken voor volgend jaar zomer. Ik gebruik ook vaak chaser.nl om te zoeken. Wij willen een rondreis doen aan de westkust en Las Vegas. We zoeken een multi city heen vanaf AMS, DUS of BRU naar SFO,LAS, LAX of SAN. Terug vanaf een andere stad dan op de heen weg. De volgorde maakt niet zoveel uit als de prijs maar schappelijk is. Misschien hebben jullie nog tips en tricks. Misschien zijn er andere mensen die ook deze reis willen doen en kunnen we misschien samen de prijzen in de gaten houden.
Grtjes,
Zed
Heb je de openingspost van dit topic al doorgelezen? Daar staan goede tips in.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
idd cookies, trackers enz wissen en nog beter is via een VPN voor tickets zoeken.
Hoe gek het ook klinkt ik heb al grote prijsverschillen gezien als ik ingelogd ben op Atalanta en via bv de US site van klm zoek naar tickets.
Niet altijd maar soms zijn er grote prijsverschillen
Hoe gek het ook klinkt ik heb al grote prijsverschillen gezien als ik ingelogd ben op Atalanta en via bv de US site van klm zoek naar tickets.
Niet altijd maar soms zijn er grote prijsverschillen
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
We zouden volgend jaar graag in de meivakantie naar Florida willen. Klopt het dat er nergens directe tickets naar Orlando of Miami zijn vanuit Nederland of België? Of zoek ik verkeerd?
Dat klopt inderdaad. Delta vliegt in het hoogseizoen voor Florida (oktober-maart) rechtstreeks naar Miami en Orlando vanaf Amsterdam. Rest van het jaar zijn er geen rechtstreekse vluchten (meer) op Florida. Helaas....
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Het is een A321LR (Long Range) met een heel andere configuratie van een standaard A321.
Na een gecancelde vlucht vloog ik (als 'noodoplossing") begin augustus met Jetblue van LHR naar JFK.
Kan niet anders zeggen dat het een aangename vlucht was.
Jetblue heeft in de VS een bijzonder slechte naam als het op binnenlandse vluchten aankomt, maar intercontinentaal schijnt het een ander verhaal te zijn.
NL & VS
Ook niet vanaf België of Duitsland?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Vanaf Frankfurt zijn er non-stop vluchten van Lufthansa naar Orlando en Miami.
En misschien gaat Delta of KLM volgend jaar toch nog non-stop vliegen in het zomerseizoen.
En misschien gaat Delta of KLM volgend jaar toch nog non-stop vliegen in het zomerseizoen.
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Viel mij ook al op, ook zie ik bijna nergens meer een overstap in Amerika maar vooral Londen? Voorheen gingen we in maart maar nu zijn we helaas gebonden aan de schoolvakantie.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Ik heb zojuist mijn (retour) vliegtickets geboekt voor volgend jaar. Het blijft altijd een gok maar het geeft mij rust als dit soort zaken vast staan.Zedrox schreef: ↑20 aug 2023, 14:22Hoi allemaal,
Grtjes,
Zed
Zojuist via Brussel Airlines / Lufthansa voor 4 volwassenen een directe vlucht geboekt van AMS naar SFO voor 1050 euro per persoon inclusief handbagage (tas + koffer 8kg) en koffer voor het ruim p.p.. ook stoel reservering en mogelijkheid om voor 150 euro p.p. ticket om te boeken binnen een jaar.
Terugweg is overstap van SFO in Frankfurt (2,25 uur) en dan vervolgvlucht naar AMS.
Tijdstippen van vluchten zijn ook gunstig: vertrek AMS-AFO 22 juli 2024 om 14:50 vanuit AMS en terugvlucht SFO-AMS 14 augustus 2024 om 12:40.
Totale kosten voor 4 personen dus 4200 euro. Goedkoper icm met alle genoemde opties en een directe vlucht heen heb ik nog niet kunnen vinden.
Het blijft veel geld maar ik ben al meer dan een jaar de maand Juli en augustus 2023 in de gaten aan het houden maar het is gewoon duur. Condor bied ook vanuit Frankfurt voor 4200 euro reizen naar LAX aan voor 4 personen maar Frankfurt is gewoonweg te ver rijden voor ons, kosten brandstof en hotel maken het dan weer duur.
Hopelijk heb je hier wat aan.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je zegt dat je nog niet goedkoper hebt kunnen vinden. Dat geloof ik graag: het is nog erg vroeg om nu al tickets voor juli-augustus 2024 te boeken: veel tickets zijn nog maar net beschikbaar (KLM bijv 360 dagen vooruit). Hierdoor betaal je nog de hoofdprijs. Prijzen gaan echt nog wel beter worden.
(Lufthansa of Brussels vliegen niet rechtstreeks tussen AMS en SFO. Het zal partner United zijn).
Voordeel van je reis starten in SFO is dat je de eerste dagen in de stad nog geen huurauto nodig hebt. Scheelt weer dagen autohuur / parkeren.
(Lufthansa of Brussels vliegen niet rechtstreeks tussen AMS en SFO. Het zal partner United zijn).
Voordeel van je reis starten in SFO is dat je de eerste dagen in de stad nog geen huurauto nodig hebt. Scheelt weer dagen autohuur / parkeren.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een forse prijs. Maar als je er tevreden mee bent dan is het goed.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Juli is nu eenmaal duur naar de westkust. Verschil is vooral directe vlucht of met overstap. Als je een directe vlucht hebt dan heb je ook wel erg fijne aankomsttijden. Nu kan de voorpret alvast beginnen voor jullie 

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Geen wonder als je 11 maanden van tevoren boekt. Dan is alles nog duur.Goedkoper icm met alle genoemde opties en een directe vlucht heen heb ik nog niet kunnen vinden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is die prijs inclusief alle stoelreserveringen (dus 4 vluchten)?Endt001 schreef: ↑25 aug 2023, 23:04Zojuist via Brussel Airlines / Lufthansa voor 4 volwassenen een directe vlucht geboekt van AMS naar SFO voor 1050 euro per persoon inclusief handbagage (tas + koffer 8kg) en koffer voor het ruim p.p.. ook stoel reservering en mogelijkheid om voor 150 euro p.p. ticket om te boeken binnen een jaar.
Want de stoelreserveringen bij Lufthansa zijn behoorlijk prijzig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Vaak is dat zo, niet altijd. Ticket geboekt voor €539 BRU-JFK-LAS retour voor juni ‘24 2 weken geleden.
KLM geboekt, vluchten uitgevoerd door Delta.
Intussen heeft Delta aan het schema zitten morrelen (doen ze blijkbaar enorm vaak als je zo ver vooruit boekt) en ga ik later maar eens bellen met KLM om mijn voorkeursroute (BRU-AMS-LAS) te vliegen. Vorige drie keer (inclusief aankomende trip in oktober) telkens gelukt om de Delta vlucht bij KLM te boeken en door wijzigingen gratis op de duurdere KLM-route te geraken (scheelde nu weer bijna €200). Ze gaan het een keer doorhebben denk ik
KLM geboekt, vluchten uitgevoerd door Delta.
Intussen heeft Delta aan het schema zitten morrelen (doen ze blijkbaar enorm vaak als je zo ver vooruit boekt) en ga ik later maar eens bellen met KLM om mijn voorkeursroute (BRU-AMS-LAS) te vliegen. Vorige drie keer (inclusief aankomende trip in oktober) telkens gelukt om de Delta vlucht bij KLM te boeken en door wijzigingen gratis op de duurdere KLM-route te geraken (scheelde nu weer bijna €200). Ze gaan het een keer doorhebben denk ik

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20584 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties