Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse illegalen protesteren
John schreef:(29%van de Amerikaanse gevangenispopulatie bestaat uit illegalen)
According the Bureau of Justice statistics bulletin- prisoners in 2005.
Daar zijn 1,446,269 prisoners in Federal and State jails, 747,529 in local jails.
Het total is 2,2 milion.
Het US Bureau of immigration and Customs enforcement held 19,652 for immigration violations,10,153 had been convicted of criminal offences,1,583 had pending criminal cases.
Dat is 1% .
Waar kwam dat 29% van daan?
According the Bureau of Justice statistics bulletin- prisoners in 2005.
Daar zijn 1,446,269 prisoners in Federal and State jails, 747,529 in local jails.
Het total is 2,2 milion.
Het US Bureau of immigration and Customs enforcement held 19,652 for immigration violations,10,153 had been convicted of criminal offences,1,583 had pending criminal cases.
Dat is 1% .
Waar kwam dat 29% van daan?
Journalisten door LAPD mishandeld
De politie van Los Angeles ligt onder vuur omdat zij dinsdag een rustige demonstratie voor rechten van vreemdelingen ruw zou hebben verstoord. Politieagenten zouden 240 rubberen kogels hebben afgevuurd op de menigte. Ook zijn er video's gemaakt waarop te zien is dat agenten demonstranten en journalisten in elkaar slaan met knuppels.
Pedro Sevcec was aan het uitzenden voor de Spaanse televisiezender Telemundo toen de politie met stokken begon te slaan op zijn monitors, lampen en medewerkers. Ook Sevcec werd geraakt, waarna hij werd gedwongen het park te verlaten.
De politie is bezig de video's te onderzoeken. ''We moeten echt proberen te achterhalen wat er is gebeurd. Hierbij hebben we het geluk dat we veel video hebben om te onderzoeken'', zei een woordvoerder. ''We hebben letterlijk honderden uren video om te bekijken.''
(bron: fok.nl)
De politie van Los Angeles ligt onder vuur omdat zij dinsdag een rustige demonstratie voor rechten van vreemdelingen ruw zou hebben verstoord. Politieagenten zouden 240 rubberen kogels hebben afgevuurd op de menigte. Ook zijn er video's gemaakt waarop te zien is dat agenten demonstranten en journalisten in elkaar slaan met knuppels.
Pedro Sevcec was aan het uitzenden voor de Spaanse televisiezender Telemundo toen de politie met stokken begon te slaan op zijn monitors, lampen en medewerkers. Ook Sevcec werd geraakt, waarna hij werd gedwongen het park te verlaten.
De politie is bezig de video's te onderzoeken. ''We moeten echt proberen te achterhalen wat er is gebeurd. Hierbij hebben we het geluk dat we veel video hebben om te onderzoeken'', zei een woordvoerder. ''We hebben letterlijk honderden uren video om te bekijken.''
(bron: fok.nl)
Van het aantal dat niet wordt vastgehouden door USICE. ICE heeft eigen detentie-inrichtingen (DRO - Detention and Removal). Daar zit echter maar een klein gedeelte van die gevangen illegalen vast. De meesten zitten in reguliere gevangenissen.marcuscj schreef:Dat is 1%. Waar kwam dat 29% van daan?
In 2003 bestond de helft van de gevangenispopulatie in de staat Californie uit illegalen: 108 000 stuks.
--john
Volgens deze redernatie: de President, en het Amerikaanse congress die toestemming heeft gegeven voor een invasie in twee souvereine staten bestaat dus uit lieden die de grenzen van een soevereine natie niet respecteren.JohnNJ schreef:.... lieden die de grenzen van een soevereine natie niet respecteren. Dergelijke lieden werden 150 jaar geleden ook teruggestuurd.
Formeel is dat inderdaad het geval. Tijdens de tweede wereldoorlog was iets soortgelijks aan de hand. Zonder toestemming van het wettig gezag kwamen de Amerikanen en Canadezen toen zomaar een aantal West-Europese landen bezetten. Ze zijn echter weer spoedig vertrokken. Nederland maakte toen in 1949 van de gelegenheid gebruik een deel van Duitsland te annexeren. Pas in 1963 werden Elten en Tudderen weer aan Duitsland teruggegeven. Ik denk niet de Amerikanen het 14 jaar lang in Irak zullen volhouden.GoBucks schreef:Volgens deze redernatie: de President, en het Amerikaanse congress die toestemming heeft gegeven voor een invasie in twee souvereine staten bestaat dus uit lieden die de grenzen van een soevereine natie niet respecteren.
--john
Met het grote verschil dat tijdens de tweede wereldoorlog het wettige gezag van deze landen, dat wereldwijd erkent werd als zijnde wettig gezag, op onwettige wijze verjaagt/verdreven werdJohnNJ schreef: Formeel is dat inderdaad het geval. Tijdens de tweede wereldoorlog was iets soortgelijks aan de hand. Zonder toestemming van het wettig gezag kwamen de Amerikanen en Canadezen toen zomaar een aantal West-Europese landen bezetten. Ze zijn echter weer spoedig vertrokken. Nederland maakte toen in 1949 van de gelegenheid gebruik een deel van Duitsland te annexeren. Pas in 1963 werden Elten en Tudderen weer aan Duitsland teruggegeven. Ik denk niet de Amerikanen het 14 jaar lang in Irak zullen volhouden. --john
Daarom hebben deze landen hulp gevraagd aan onder andere Amerika en Canada. Het enige land dat feitelijk bezet werd is Duitsland.
maar goed,
-
- Amerikafan
't Is voor mij nogal moeilijk om m'n koffers te pakken en rap even naar de VS te vliegen. Kost geld, duurt nogal lang en dan had ik mijn Amsterdamschoolreis gemist.GoBucks schreef:Opvallend dat een topic zoals dit wordt geopend en beantwoord door 2 mensen die niet eens in de USA wonen (volgens de inlog gegevens)

Mag ik dan ook geen mening hebben over de oorlog in Irak? Want ik zeg het u: Antwerpen ligt niet in Irak!

Tuurlijk mag je eeen mening hebben. Mijn reaktie komt voornamelijk omdat ik er hier in Ohio niets over gehoord of van gezien heb. Alleen nu blijkt dat er wat agenten zich misdragen hebben in Los Angeles is er wat meer aandacht in de media.ZappyVlaams schreef:ffers te pakken en rap even naar de VS te vliegen. Kost geld, duurt nogal lang en dan had ik mijn Amsterdamschoolreis gemist.
Mag ik dan ook geen mening hebben over de oorlog in Irak? Want ik zeg het u: Antwerpen ligt niet in Irak!
-
- Amerika-expert
Alleen is er hier wat meer ruimte, zodat de discussie iets minder explosief hoeft te worden.
Overigens, wij Amerikanen vinden in meerderheid, dat er zelfs voor illegale immigraten een manier moet komen om een verblijfsvergunning te krijgen. Vandaar (onder meer), dat we een Democratische meerderheid hebben gekozen in het Congress afgelopen november. Waar Senator Kennedy (afstammeling van Ierse immigranten) zijn best doet om een regeling te vinden, die een weg voor illegalen openstelt.
John McCain was het vorig jaar met Kennedy eens en mede-sponsor van zijn wetsvoorstel. Maar onder druk van rechtse Republikeinen, en de vermeende publieke opinie, is hij van mening veranderd en doet nu heel moeilijk over immigratie.
Overigens, wij Amerikanen vinden in meerderheid, dat er zelfs voor illegale immigraten een manier moet komen om een verblijfsvergunning te krijgen. Vandaar (onder meer), dat we een Democratische meerderheid hebben gekozen in het Congress afgelopen november. Waar Senator Kennedy (afstammeling van Ierse immigranten) zijn best doet om een regeling te vinden, die een weg voor illegalen openstelt.
John McCain was het vorig jaar met Kennedy eens en mede-sponsor van zijn wetsvoorstel. Maar onder druk van rechtse Republikeinen, en de vermeende publieke opinie, is hij van mening veranderd en doet nu heel moeilijk over immigratie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Uit eigen ervaring: mijn schoonvader heeft dus een grote farm in Upstate New York en hij zou zich geen raad weten als er geen illigale mexicanen meer voor handen waren. Hij zou geen andere mensen kunnen vinden die zo hard willen werken voor hun geld (appels en kersen plukken).
Niet dat hij de situatie ideaal vind, maar zoals mijn vrouw wel eens heeft geopperd, misschien zou de staat bij dat soort bedrijven langs kunnen gaan, kijken wat en hoeveel werk er is en dan voor die periode legaal mexicanen binnenlaten, die kunnen dan met een leuk zakcentje terug naar Mexico en bij goed gedrag het volgende jaar weer terugkomen.
Niet dat hij de situatie ideaal vind, maar zoals mijn vrouw wel eens heeft geopperd, misschien zou de staat bij dat soort bedrijven langs kunnen gaan, kijken wat en hoeveel werk er is en dan voor die periode legaal mexicanen binnenlaten, die kunnen dan met een leuk zakcentje terug naar Mexico en bij goed gedrag het volgende jaar weer terugkomen.
Zo'n regeling bestaat al heel lang. "Temporary or seasonal agricultural workers" kunnen een H2-B-visum krijgen. Het probleem is dat men in land- en tuinbouw vaak plotseling arbeidskrachten nodig heeft, en dat niet altijd te voorspellen valt wanneer die nodig zijn. De visumaanvraag kost tijd en geld. In de land- en tuinbouw is er nog het verschijnsel dat bedrijven in een bepaalde streek doorgaans dezelfde producten produceren. Als 10% dat met illegalen doet, zal de resterende 90% niet achter kunnen blijven omdat ze anders te duur worden.TedjevanEs schreef:Niet dat hij de situatie ideaal vind, maar zoals mijn vrouw wel eens heeft geopperd, misschien zou de staat bij dat soort bedrijven langs kunnen gaan, kijken wat en hoeveel werk er is en dan voor die periode legaal mexicanen binnenlaten, die kunnen dan met een leuk zakcentje terug naar Mexico en bij goed gedrag het volgende jaar weer terugkomen.
--john
-
- Amerika-expert
Hier in het nieuws wel veel aandacht geweest voor de protest actie in LA en het illegalen politieke verhaal. Was van de week een uitgebreid programma op de tv er over. Ook over dat de Clucluxclan voor het eerst sinds de jaren negentig weer in ledenaantal stijgt. Met 40 %. Ook was er een groepering in beeld met nazi outfit die marcheerden door de straten.
De aanleiding van dit programma was dat een Mexicaanse jongen, geboren in Amerika, door skinheads zonder pardon in elkaar geslagen was.
Je moet er toch niet aan denken dat we die kant op gaan.......
De aanleiding van dit programma was dat een Mexicaanse jongen, geboren in Amerika, door skinheads zonder pardon in elkaar geslagen was.
Je moet er toch niet aan denken dat we die kant op gaan.......
King has cited an April 2005 GAO report ([4]) as the source of the statistics in his editorial, but close examination of the numbers in that GAO report reveals that they actually contradict King's statements: King claims that the GAO report says that 28% of all inmates at each level of the US prison system (Federal, State, and County/Local) are illegal aliens. In fact, the GAO report says only that 27% of Federal prisoners were "criminal aliens," which would include both illegal and legal aliens; since the Federal prison system holds only 8% of the total US prisoner population, and the crimes described in King's daily death counts are mostly non-federal offenses, the Federal system is the US prison system least relevant to King's claims.
Contrary to King's claims, the GAO report offers no illegal alien percentage figures for State prisons and County/Local jails (which together comprise the remaining 92% of US prisoners). It does, however, offer SCAAP inmate compensation numbers for them, which when compared with total prisoner censuses in other government reports reveal that only approximately 4% of State prisoners and 3.5% of County/Local prisoners were illegal aliens -- not the 28% claimed by King.
John, that 29% is niet correct.
Het is 4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners.
Contrary to King's claims, the GAO report offers no illegal alien percentage figures for State prisons and County/Local jails (which together comprise the remaining 92% of US prisoners). It does, however, offer SCAAP inmate compensation numbers for them, which when compared with total prisoner censuses in other government reports reveal that only approximately 4% of State prisoners and 3.5% of County/Local prisoners were illegal aliens -- not the 28% claimed by King.
John, that 29% is niet correct.
Het is 4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners.
Waar komt dat vandaan? Wie is King?marcuscj schreef:Het is 4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners.
Hier heb je enige officiele cijfers:
GAO-05-646R, Information on Certain Illegal Aliens Arrested in the United States - http://www.gao.gov/htext/d05646r.html
--john
King is Steve King ,hij was on the commitee dat published GAO-05-646R.JohnNJ schreef:Waar komt dat vandaan? Wie is King?marcuscj schreef:Het is 4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners.
Hier heb je enige officiele cijfers:
GAO-05-646R, Information on Certain Illegal Aliens Arrested in the United States - http://www.gao.gov/htext/d05646r.html
--john
De bron is : http://en.wikipedia.org/wiki/steve_king
King beweert dat 28% van de gevangenen in federale gevangenissen criminele vreemdelingen zijn, en volgens Wikipedia is dat 1% minder: "In fact, the GAO report says only that 27% of Federal prisoners were "criminal aliens...".
Die 27% en 28% staat nergens in de tekst van het GAO-rapport (waarbij ik moet aantekenen dat ik alleen de tekst, en niet de figuren heb gezien).
In het Wikipedia-artikel staat tevens: "...the GAO report offers no illegal alien percentage figures for State prisons and County/Local jails..."
Dat klopt. Dus nogmaals de vraag: Waar komt dat "4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners" vandaan? En waarom was het percentage voor de periode 2004-2005 28% (of 27%), terwijl het voor staatsgevangenissen slechts 4% zou zijn.
--john
Die 27% en 28% staat nergens in de tekst van het GAO-rapport (waarbij ik moet aantekenen dat ik alleen de tekst, en niet de figuren heb gezien).
In het Wikipedia-artikel staat tevens: "...the GAO report offers no illegal alien percentage figures for State prisons and County/Local jails..."
Dat klopt. Dus nogmaals de vraag: Waar komt dat "4% van de State prisoners en 3.5% van County/local prisoners" vandaan? En waarom was het percentage voor de periode 2004-2005 28% (of 27%), terwijl het voor staatsgevangenissen slechts 4% zou zijn.
--john
Dat is een heel goede vraag en ik weet het echt niet.JohnNJ schreef:King beweert dat 28% van de gevangenen in federale gevangenissen criminele vreemdelingen zijn, en volgens Wikipedia is dat 1% minder: "In fact, the GAO report says only that 27% of Federal prisoners were "criminal aliens...".
--john
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-