Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meedenken over onze USA reis

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Meedenken over onze USA reis

Bericht door Arizona »

Twaalf jaar geleden maakten wij onze laatste USA reis. Inmiddels zijn we 2 kinderen verder en willen we heel graag weer die kant op. We zijn op zoek naar wat inspriratie, misschien vindt iemand het leuk om mee te denken.

We hebben deze reizen al gemaakt:
Los Angeles - Palm Springs - Laughlin - Grand Canyon - Lake Powell - Bryce Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - Monterey - Santa Barbara - Santa Monica en daarna zijn we doorgevolgen naar Maui, Hawaii.

New York - Washington - Pittsburgh - Cedar Point, Ohio - Niagra Falls - Orlando - Ocala - Sarasota - Naples - Everlgades - Key Largo - Key West - Miami.

We hebben nog geen idee over de regio. Wat wij leuk vinden is de afwisseling tussen steden, natuurparken, strand en pretparken. Wij dachten eerst om gewoon terug te gaan naar Florida omdat dit leuk is voor de kinderen. Maar eigenlijk vinden wij het leuk om zelf ook nieuwe plekken te ontdekken. Yellowstone staat bijvoorbeeld ook nog op ons wensenlijstje, walvissen/orka’s spotten lijkt mij ook héél gaaf en zo kan ik nog wel meer plekken bedenken die prachtig zijn. Een droom van mij is om een keer een mooie rit te paard te maken (ik kan goed rijden) dus als dat nog ergens kan zou het helemaal gaaf zijn :thumbup:

We willen volgend jaar in de zomervakantie gaan. Onze kinderen zijn dan bijna 12 en 9,5 jaar. We kunnen ongeveer 3 weken van huis. Ik kijk uit naar jullie ideeën! :wink:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Meedenken over onze USA reis

Bericht door Frasi »

Er komen vast nog vele leuke tips, maar hier mijn ervaring met paardrijden.
Ik was, als tiener, ook een geoefende ruiter dus leek het me leuk eens een rit te maken tijdens de vakantie. Dus bij Bryce Canyon een rit van 2 uur geboekt. Het werd 2 uur stappen door de Red Canyon....
Jij kan goed rijden, maar dat weten zij niet (en met toeristen gaan ze geen risico nemen). Dus kijk heel goed wat voor type rit wordt aangeboden, welke ervaring gevraagd wordt en waar ze precies komen. De foto's lijken altijd mooi en heel dynamisch, maar verwacht niet zomaar dat je over de prairie gaat galopperen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Wellicht is de oneway reis vanaf Denver naar Seattle iets. Al je wensen van Yellowstone tot en met oceaan zitten er in. Mogelijke route: Denver, Rocky Mountains NP, Blackhills/Rapid City, Grand Teton, Yellowstone, Glacier, Mount Rainier en Seattle.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Gezien de wensen, zou Vancouver Island ook een optie zijn met daarbij een rondje op het vasteland.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Frasi, goed punt heb je daar. Ik heb het één keer eerder meegemaakt in Frankrijk, dat we idd alleen gingen stappen met een groep. Verder gelukkig wel altijd wat leukere ritten gemaakt in Frankrijk en Spanje. Dit moet ik inderdaad goed uitzoeken.

Trom, dat klinkt als een leuke optie idd. Ik ga er naar kijken!

BonnyR, ik heb al zitten kijken naar die hoek, een combi USA en Canada is ook wel leuk natuurlijk. Heb je zelf een mooi rondje gemaakt daar die je wil delen?
Lennart
Amerika-ontdekker

Bericht door Lennart »

Hawaï of Alaska zou ook nog eens zeer interessant kunnen zijn!

Een paar jaar geleden maakte ik een pretpark tripje in oa de staten Ohio, Indiana, Kentucky, Tennessee, North en South Carolina, Virginia en New Jersey. Je zou je eerder trip van Cedar Point hier wat kunnen uitbreiden. Op het gebied van achtbanen ga je daar de grootste modellen vinden en daarbij heb je ook schitterende (natuur)parken als de Smokey Mountains, Kolonial Williamsburg, een "How you'all doooing" BBQ in het pretpark van Dolly Parton met als afsluiter Washinton DC.

Deze reis is ook mooi inspiratie vandaan te halen. Een mix van de US en Canada: https://www.riksjatravel.nl/amerika/ron ... -rondreis/
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Het hangt wat af van jullie reistempo maar ook hier een stem voor een rondje of one way vanuit Denver (eindigen in SLC bijvoorbeeld)

Rocky Mountains NP, Black Hills (Mount Rushmore, aantrekkelijke stadjes zoals Deadwood en Cody), Badlands, en van daaruit richting GT en Yellowstone. Al een flinke boterham om minstens 3 weken te vullen. En waar beter paardrijden dan die regio? 🙂
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Alaska is zeker een aanrader. Zouden we graag nog eens doen. Afgelopen september zijn we o.a. in Yellowstone en Glacier geweest en in South Dakota met Mount Rushmore, Crazy Horse, Custer SP, Badlands NP en, normaal nogal een uithoek maar nu enigszins in de buurt, North Dakota met Theodore Roosevelt NP en dat was ook een prachtige reis.
Wat paardrijden betreft ben ik het eens met voorgaande reacties dat het eigenlijk echte toeristenritten zijn, stappen dus, maar er zit toch wel verschil in hebben we gemerkt. Ik ben ervaren ruiter en mijn man niet, maar hij heeft inmiddels wel een aantal ritten gemaakt. In Red Canyon bij Bryce, was zijn eerste keer, was het inderdaad stappen, maar door een prachtige omgeving en er werd ook veel verteld. In Twin Lakes, Colorado, was het iets pittiger. We mochten een klein drafje, onze zoon van 10 was er ook bij en had nog nooit op een paard gezeten. Het terrein echter maakte dat het toch interessant was voor iedereen. Best steil bergop en bergaf en met prachtige uitzichten boven op de berg. Daar hebben we allemaal genoten. Banff daarentegen was een beetje een afknapper, want een saaie route, maar wel gezellig en met een burlende elk met harem waar hij het druk mee had.
In Yellowstone hebben we bewust niet gereden, want daar stond bij dat je geen fototoestel mee mocht nemen en dan haak ik bij voorbaat al af :lol:
Volgend voorjaar gaan we weer voor een rit maar dan door Big Bend NP. We verwachten geen uitdagende ritten, maar genieten van het park zien vanaf de paardenrug en dus via andere paden dan waar je met de auto komt. Als je je mindset een beetje aanpast, kun je toch een fijne rit hebben.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Oeh Lennart, dat is ook een goed idee. :D
Jullie maken het eigenlijk nog lastiger :lol:

Alaska lijkt mij heel gaaf om een keer te doen maar is niet perse wat ik in gedachten had qua weer en omgeving. Ik ga eens wat reisverslagen van het Noordwesten doorlezen om ideeën op te doen qua route.

Fijn om jullie paardrijervaringen te lezen. Ik vind een staprit in een mooie omgeving ook prima, dat is ook een bijzondere ervaring. En dan kan mijn dochter ook mooi mee. Zij kan ook rijden maar ik zou haar niet zo snel op een vreemd paard over de prairie laten galoperen :lol:

Wat voor budget calculeren jullie in per persoon per dag voor eten en drinken? Ik ga er vanuit dat het ‘s avonds veel uit eten wordt en overdag lekker wat fruit en een broodje. De prijzen zullen nu ook wel anders zijn dan 12 jaar geleden…
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door marie_v_l »

Als de TO het me toestaat haak ik met veel interesse even mee in. Anders verwijder ik uiteraard.

Wij zijn net twee dagen terug van een 4-weken rondreis door her zuidwesten (veelal het klassieke startrondje langs de nationale parken + kustlijn van Californië). Het was geweldig en nu wil ik meer :-)
Net zoals de TO zoeken we de afwisseling: parken en steden, als het kan wat kust,..
we denken dus ook in de richting die hier wordt voorgesteld, namelijk van Denver naar Seattle. Hierboven wordt voorgesteld om het te combineren met een stukje Canada (Vancouver en Vancouver Island, alsook de route tot Calgary interesseren ons wel).
Concrete vraag: wat is een realistische route en tijdspanne om al de genoemde zaken te doen? Iemand deze trip al effectief gemaakt?

Om op de vraag over de kosten voor eten te antwoorden: wij klokten af op gemiddeld 180 usd per dag, voor gezin van 2volwassenen en 2 kinderen (grote eters). By far onze grootste uitgavenpost, maar we hadden het wel wat voorzien en hadden het er voor over. Wij verbleven uitsluitend in motels, meestal zonder ontbijt. Dus vaak sochtends uit eten geweest. Smiddags meestal broodje uit subway of crackers etc uit supermarkt. Savonds terug op restaurant. We probeerden fastfood te vermijden, en voor deftig eten betaal je veel in Amerika. Naar een volgende keer toe zou ik wat meer op zoek gaan naar air b&b en zelf koken. Heb absoluut niet het gevoel dat we zot deden (amper alcohol, ik eet geen vlees,..) maar het kon zeker goedkoper als we de Starbucks koffies bijvoorbeeld schrapten :-)
Veel plezier nog met de voorbereidingen!
Lampie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lampie »

image.png
Wij hebben dat wel gedaan, kust en steden. Vooral Vancouver island was een prachtige ervaring.
Meer kun je lezen op de blog van 2o22: http://vwijck.com/

Eerder ook een trip gemaakt via calgary. De blog moet ik weer even opzoeken.
Dit was de trip in ieder geval:
image.png
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Marie, 180 dollar per dag vind ik heel netjes voor een gezin. Ik had eigenlijk meer verwacht. Dat scheelt weer :D

Dat zijn mooie kaartjes Lampie, bedankt.

Ik had zelf deze gevonden:

https://tiogatours.nl/onze-reizen/autor ... n/seattle/

De route ziet er mooi uit en ik zag dat er een voormalig Six Flags park in Denver zit, die zouden we dan kunnen meepakken. Iemand hier geweest?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer