Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rondreis in Florida, hulp gevraagd
rondreis in Florida, hulp gevraagd
Dag iedereen,
In september gaan wij voor de tweede keer naar Florida. We hebben dus intussen best een aardig idee van wat er allemaal te beleven valt maar het bijzondere is dat dit jaar mijn ouders (60'ers) meegaan. En ik ben eigenlijk op zoek naar zaken die zij zouden kunnen doen op hun eigen tempo. Ze houden niet zo ontzettend veel van pretparken en ze gaan ook geen ganse week aan een stuk op het strand liggen dus zoek ik voor hun alternatieven.
Waar gaan we zeker naartoe :
1) Orlando : Seaworld en/of Animal Kingdom gaan ze zeker fijn vinden maar heeft iemand in de regio Orlando nog andere alternatieven in het genre van (natuur)parken of iets meer educatieve zaken zoals Kennedy Space Center of misschien wel mooie gebouwen, wandelroutes, fietsroutes, musea, shows, musicals... ?
2) Miami : Ik denk dat we hier wel wat tijd op de Beach zullen spenderen maar nevenactiviteiten zoals hierboven vermeld zijn welkom
3) Islamorada & Key West : Ik denk wel dat we hier gewoon wat zullen rondwandelen en dat dit ook voor hun fijn zal zijn.
Als jullie verder nog leuke tips hebben voor ouderen in de staat Florida hoor ik dat graag.
bedankt
In september gaan wij voor de tweede keer naar Florida. We hebben dus intussen best een aardig idee van wat er allemaal te beleven valt maar het bijzondere is dat dit jaar mijn ouders (60'ers) meegaan. En ik ben eigenlijk op zoek naar zaken die zij zouden kunnen doen op hun eigen tempo. Ze houden niet zo ontzettend veel van pretparken en ze gaan ook geen ganse week aan een stuk op het strand liggen dus zoek ik voor hun alternatieven.
Waar gaan we zeker naartoe :
1) Orlando : Seaworld en/of Animal Kingdom gaan ze zeker fijn vinden maar heeft iemand in de regio Orlando nog andere alternatieven in het genre van (natuur)parken of iets meer educatieve zaken zoals Kennedy Space Center of misschien wel mooie gebouwen, wandelroutes, fietsroutes, musea, shows, musicals... ?
2) Miami : Ik denk dat we hier wel wat tijd op de Beach zullen spenderen maar nevenactiviteiten zoals hierboven vermeld zijn welkom
3) Islamorada & Key West : Ik denk wel dat we hier gewoon wat zullen rondwandelen en dat dit ook voor hun fijn zal zijn.
Als jullie verder nog leuke tips hebben voor ouderen in de staat Florida hoor ik dat graag.
bedankt
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: rondreis in Florida, hulp gevraagd
Florida is een staat waar veel ouderen wonen, men is er dus goed op ingesteld.doubleu schreef:maar het bijzondere is dat dit jaar mijn ouders (60'ers) meegaan. En ik ben eigenlijk op zoek naar zaken die zij zouden kunnen doen op hun eigen tempo. Ze houden niet zo ontzettend veel van pretparken en ze gaan ook geen ganse week aan een stuk op het strand liggen dus zoek ik voor hun alternatieven.
Je kunt naar Epcot center, dat is voor jong en oud heel interessant, genoeg rustpunten. Universal studio 's is m.i. ook heel geschikt voor ouderen, ze hoeven de attracties niet in te gaan, maar er is veel te zien en te beleven, er wordt ook naar het verleden teruggegrepen.
Homosassa Spring, Silver Springs, mooie natuurgebieden en genoeg te doen. Cypress gardens ook prima voor de minder snelle mens.
Fort de Soto park in St. Petersburg is een prachtig natuurgebied waar je van alles kunt doen, wandelen, fietsen en/of bootje huren. in 2005 verkozen tot het mooiste strand (spierwit) van Amerika. http://www.pinellascounty.org/park/05_Ft_DeSoto.htm
Miami beach is m.i. echt voor de jonge, mooie mensen, wel leuk om te kijken en 's avonds heerlijk op een terras te dineren.
Kortom genoeg te doen in Florida, kijk eens in de vele postings in de rubriek Florida.
Veel plezier in the sunshine state.
Helena
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
In St Petersburg zijn we eens naar een Dali tentoonstelling/museum geweest, geen idee of dat er nog is? Sarasota is ook leuk om een keer te bekijken met Lido beach en Siesta beach. Daar zit ook het Ringling museum (echt heel erg leuk vond ZELFS IK!).
In St.Pete's zit ook de Sunken Garden. Dit is een botanische tuin met (uiteraard) prachtige tuinen, bloemen en planten.
Vlakbij Sarasota heb je het Myakka River State park waar je met een bootje en een gids het water opgaat of de busch ingaat met een treintje en een gids.
Ik weet niet of je ouders van fietsen houden, maar in de buurt van Fort Myers kun je op Sannibel Island heerlijk fietsen en daar is ook een natuurpark in de buurt (kun je ook doorheen fietsen en het heet iets van John Dingling park ofzo).
Naples is denk ik ook wel leuk om eens rond te kijken. Kun je ook mooie dolfijnentours doen. Ook zit hier de Naples Zoo en als je van dierentuinen houdt, kun je je ook hier prima vermaken.
In Fort Lauderdale schijn je ook leuke boottochten te kunnen maken. We zijn daar ook eens wezen kijken bij Jai-alai wedstrijden. Erg grappig om te zien en het kostte bijna niks om het stadion binnen te komen/
In Sarasota en de buurt van Tampa zijn oa de dog track races. Als je dat nog nooit gezien hebt, is dat best leuk om een keer mee te maken. Meestal staan er in de couponboekjes gratis bonnetjes om binnen te komen.
In Daytona hebben we een keer een rondleiding gedaan over die racebaan. Is net weer ff wat anders. St Augustine vond ik wel grappig om een keertje doorheen te wandelen.
Verder zitten er overal ook grote bioscoopcomplexen en dat is voor de afwisseling wellicht ook relaxed.
Nou tis een beetje van de hak op de tak, maar ik hoop dat je er nog wat ideetjes aan overhoudt!
In St Petersburg zijn we eens naar een Dali tentoonstelling/museum geweest, geen idee of dat er nog is? Sarasota is ook leuk om een keer te bekijken met Lido beach en Siesta beach. Daar zit ook het Ringling museum (echt heel erg leuk vond ZELFS IK!).
In St.Pete's zit ook de Sunken Garden. Dit is een botanische tuin met (uiteraard) prachtige tuinen, bloemen en planten.
Vlakbij Sarasota heb je het Myakka River State park waar je met een bootje en een gids het water opgaat of de busch ingaat met een treintje en een gids.
Ik weet niet of je ouders van fietsen houden, maar in de buurt van Fort Myers kun je op Sannibel Island heerlijk fietsen en daar is ook een natuurpark in de buurt (kun je ook doorheen fietsen en het heet iets van John Dingling park ofzo).
Naples is denk ik ook wel leuk om eens rond te kijken. Kun je ook mooie dolfijnentours doen. Ook zit hier de Naples Zoo en als je van dierentuinen houdt, kun je je ook hier prima vermaken.
In Fort Lauderdale schijn je ook leuke boottochten te kunnen maken. We zijn daar ook eens wezen kijken bij Jai-alai wedstrijden. Erg grappig om te zien en het kostte bijna niks om het stadion binnen te komen/
In Sarasota en de buurt van Tampa zijn oa de dog track races. Als je dat nog nooit gezien hebt, is dat best leuk om een keer mee te maken. Meestal staan er in de couponboekjes gratis bonnetjes om binnen te komen.
In Daytona hebben we een keer een rondleiding gedaan over die racebaan. Is net weer ff wat anders. St Augustine vond ik wel grappig om een keertje doorheen te wandelen.
Verder zitten er overal ook grote bioscoopcomplexen en dat is voor de afwisseling wellicht ook relaxed.
Nou tis een beetje van de hak op de tak, maar ik hoop dat je er nog wat ideetjes aan overhoudt!
In 2008 een keer geen Amerika, maar wel Nieuw Zeeland!
Het hangt een beetje van de interesses af, maar Old Town is een leuk plaatsje. http://www.old-town.com/ het is haast niet te missen in Kissimmee
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Gatorland vind ik ook een mooi en interessant park. Geweldig om al die alligators van dichtbij te zien. Er is veel info, je kunt er prachtig wandelen en er zijn div. shows. Vooral het voederen van de dieren is erg in trek.saskia27 schreef:wat ik en mijn vriend in florida heel leuk en mooi vonden, dat was gatorland in kissimmee.
Afgelopen november is er een grote brand in dit park geweest waarbij de giftshop geheel is verwoest. De grote krokodil bij de ingang heeft daardoor zwarte tanden gekregen. Het park blijft echter een bezoek waard.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hey thanks!saskia27 schreef:wat ik en mijn vriend in florida heel leuk en mooi vonden, dat was gatorland in kissimmee.
na ongeveer 3 uur heb je daar al wel gezien, maar bij het parkje kan je een airboatride maken door de everglades echt prachtig.
je bent dan alles bij elkaar 7 a 8 uur onder de pannen
groetjes saskia
Zoiets zocht ik namelijk nog

edit: waar kan ik trouwens iets vinden over die airboats die vanaf daar vertrekken?
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gatorland en de Everglades liggen niet echt vlak bij elkaar.saskia27 schreef:wat ik en mijn vriend in florida heel leuk en mooi vonden, dat was gatorland in kissimmee.
na ongeveer 3 uur heb je daar al wel gezien, maar bij het parkje kan je een airboatride maken door de everglades echt prachtig.
groetjes saskia
Bij de Everglades moet je niet de pech hebben dat het broedseizoen is dan zie je byzonders weinig alligators en vogels maar de show en airboatride zijn wel leuk.
Ik vond Gatorland wel een stuk leuker en levendiger.
Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Oh ok, weer een andere planning maken dus 

Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In Florida wordt je dood gegooid met folders over Airboat rides, wij hebben 2x gebruik gemaakt van Boggy Creek in OrlandoZeroXX schreef:Hey thanks!saskia27 schreef:wat ik en mijn vriend in florida heel leuk en mooi vonden, dat was gatorland in kissimmee.
groetjes saskia
Zoiets zocht ik namelijk nog
edit: waar kan ik trouwens iets vinden over die airboats die vanaf daar vertrekken?
http://www.orlandoattractions.com/conte ... k_airboat/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Als je Kennedy space Center op je programma hebt staan dan moet je ook even naar de allernieuwste attractie toe .
Daar kom je in een simulator die je de beleving van een lancering van een Space shuttle geeft .
http://www.kennedyspacecenter.com/visit ... LEpage.asp.
Erika
Daar kom je in een simulator die je de beleving van een lancering van een Space shuttle geeft .
http://www.kennedyspacecenter.com/visit ... LEpage.asp.
Erika
-
- Amerikafan
- Contacteer:
In Florida kan je op veel plaatsen "strollers" huren (waarschijnlijk overal in de VS). Dit zijn scooters waarmee ouderen of mensen minder goed ter been op hun gemak kunnen rondcruisen in de supermarkt, in een pretpark,... Voor diegenen die te voet zijn...opgepast voor de enkels!!!
Ik woon dicht bij Sun City, waar veel 65+ers wonen en daar is het vervoermiddel bij uitstek de "Golfcart"
Zelf nog niet geweest maar volgens mijn schoonouders is St Augustine ook wel de moeite.
Mooi ook is Sanibel Island als je van Orlando naar de Keys rijdt. De Keys, Everglades zijn prachtig!
http://www.miamidade.gov/transit/bikes.asp voor fietstochten in Miami.
Groetjes,
San

Ik woon dicht bij Sun City, waar veel 65+ers wonen en daar is het vervoermiddel bij uitstek de "Golfcart"
Zelf nog niet geweest maar volgens mijn schoonouders is St Augustine ook wel de moeite.
Mooi ook is Sanibel Island als je van Orlando naar de Keys rijdt. De Keys, Everglades zijn prachtig!
http://www.miamidade.gov/transit/bikes.asp voor fietstochten in Miami.
Groetjes,
San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Vorig jaar zijn mijn vriendin en ik een rondreis gestart in St. Augustine, en wij vonden het absoluut de moeite waard van een bezoek. Wij hebben hier 2 dagen rondgekeken.zaandra schreef:Zelf nog niet geweest maar volgens mijn schoonouders is St Augustine ook wel de moeite.
St. Augustine is feitelijk de plek waar Amerika is ontdekt door de Spanjaarden. Deze plaats biedt vele bezienswaardigheden en is ook zeker voor alle leeftijden goed toegankelijk.
Dus... mocht je nog twijfelen over waar je overal naar toe wilt...

Travel my way, take the scenic byway!
Misschien moeten we even een pb'tje sturen om te helpen herinneren?lelie schreef:(Ik denk dat de topic opener vergeten is dat ze hier een topic heeft geopend. Ik kan het verkeerd hebben hoor)

groeten Paula
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3519 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-
- 2 Reacties