Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GerbenGrietje: 2023 SF-SF 30 dagen rondreis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis GerbenGrietje: 2023 SF-SF 30 dagen rondreis.

Bericht door IngridZw »

Je hebt nu voor Death Valley weer 2 overnachtingen staan. Ik denk dat je deze overnachtingen beter kunt verdelen dus zowel voor Lone Pine als voor Death Valley. In de omgeving van Lone Pine is genoeg te zien o.a. de Alabama Hills etc. en daar heb je in je laatste schema geen tijd voor. En voor Death Valley zijn, vanwege de temperatuur, de beste uren om iets te ondernemen in de late middag en in de ochtend.

Een stranddag zou ik sowieso niet inzetten tussen LA en SF omdat het daar eind september best al fris kan zijn. Mocht je dat toch willen dan kun je beter meer tijd besteden aan de zuidelijke kust tussen San Diego en LA. Die is ook mooi en dat geldt ook voor de badplaatsen aan dat gedeelte van de kust. Maar anders is een extra dag Capitol Reef natuurlijk ook een prima optie als je er veel wilt wandelen. Als je het mij vraagt (maar dat is heel persoonlijk) zou ik gaan voor een extra dag San Diego. Maar alles is mooi dus je kunt geen verkeerde keuze maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor DV is 1 nacht inderdaad voldoende. Ik zou zelf meer tijd voor Yosemite mooi vinden. En Capitol Reef. Maar het hangt natuurlijk helemaal af van jullie plannen overal. Willen jullie veel wandelingen gaan maken? Als je bijvoorbeeld de Panorama Trail gaat lopen kost je dat al bijna een hele dag.
Lees je goed in en kijk wat je overal wilt doen.

Marianne
GerbenGrietje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door GerbenGrietje »

Hoi! Wij zijn nu in Miramonte. Vandaag Sequoia NP bekeken. Morgen staat Kings Canyon op de planning alleen ligt de 180 route richting ceder grove eruit. Hier halen wij enorm van want dit is de verbinding om in Kings Canyon te komen.
Of hebben jullienog andere tips voor ons?
Andere routes, hoogtepunten in dit gebied?

De dag erna zullen we overnachten in Fresno.

Groeten, G&G
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt inderdaad niet naar Cedar Grove, dat was al langer bekend. En je gaf eerder aan dat je Cedar Grove te veel op Yosemite vond lijken. Ik zou dan een extra dag Yosemite mooi vinden maar vanuit Fresno is dat niet handig. Waarom Fresno? Waar zit je daarna? Is de rest van de route nog zoals hij hier staat? Jammer dat je niet meer gereageerd hebt, we weten te weinig van jullie interesses om een goed advies te kunnen geven.
Ik neem aan dat de 180 naar Grant Grove wel open is. Ben je daar al langsgekomen? Grant Grove is ook mooi om te bezoeken. Loop ook even bij het visitor center langs om te informeren naar de mogelijkheden. Misschien zijn er ook leuke rangeractiviteiten.
Wat heb je in Sequoia gedaan? De General Sherman? En ook de Congress Trail? Die is zeer de moeite waard. Ook de Parker Group is mooi. En de wandeling naar de Tokopah Falls.
Maar goed, lastig als we niet weten wat je hebt gedaan en waar je van houdt.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Ik zou ook een extra dag Yosemite gedaan hebben, en Kings Canyon laten vallen.
Ik weet niet of Fresno nu nog geannuleerd kan worden en of je nog iets bij Yosemite kunt vinden om te slapen. Maar dit stond inderdaad al erg lang op de website.

Heb je dan ook in de gaten dat Death Valley afgesloten is? Ik neem aan dat je daar een alternatief voor hebt inmiddels?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Death Valley is inderdaad ook een dingetje; ik zou dan een extra nacht Lee Vining doen; daar is erg veel te zien en te doen.

Marianne
GerbenGrietje
Amerika-ontdekker

Bedankt voor het meedenken en inderdaad wat laat naar gekeken. Maar doen vandaag nog een dag in Sequoia. Gister erg druk en mistig, met het mooie weer vandaag gaan we nog een aantal trails doen.

Fresno kan helaas niet meer geannuleerd worden, dus vandaar uit gaan we dan morgen door naar Yosemite.

Death valley hadden we gezien en ligt er dus ook echt helemaal uit. Hadden nog even hoop. Hiervoor kijken we naar extra dag Lee Vining maar nog niet geboekt. Nu eerst weer op pad!
GerbenGrietje
Amerika-ontdekker

Zitten toch nog even te puzzelen ivm Death Valley. Wellicht dat jullie nog goede ideeen hebben.

Ons plan was:
6-7 yosemite
7-8 sept overnachting Bridgeport, eerst Mono lake (zoutpilaren) en dan bodie bezoeken
8-9 sept overnachting Cartago. Alabama hills bezoeken en dan Death Valley was het plan (niet annuleerbaar)
9-10 Amergosa Valley, plaatsje net na Death Valley
En dan naar Las Vegas.

Na de overnachting in Bridgeport zitten we nog te dubben wat handig is. Een mooie plek ergens bezoeken of anders een leuke plek om te relaxen is ook goed.

Kunne evt proberen of Cartago nog te annuleren is maar verwacht van niet. Is dan boven of onderlangs Death Valley leuker of maakt dat niks uit?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk eens in dit topic, daar staan verschillende suggesties. Met name mijn laatste suggestie daar is voor jullie ook een optie.
Meer informatie over de daar genoemde plaatsen kun je via onze index pagina vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer