Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet je zeker nog even inlezen. Want er is in de parken die jij bezoekt nergens fcfs. Alles kan/moet gereserveerd worden. Kijk op de NPS-sites per park welke campings er zijn en hoe het reserveren gaat.

Wawona is ook leuk, maar een bezoek aan de Mariposa Grove is niet nodig als je al naar Sequoia gaat. Maar je zou dan wel onderweg vanuit de vallei naar Glacier Point kunnen gaan (als die wel dan open is) en dan overnachten in Wawona. Dat is handiger (en goedkoper) dan terug naar de vallei rijden

Ik kan nu niet zien wat de beschikbaarheid is ivm onderhoud van de site. Je kijkt wel op www.travelyosemite.com? Meestal zijn er nog wel voldoende tenten in Curry Village beschikbaar.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

We zijn nu aan kijken naar Yosemite View Lodge en wellicht 1-2 nachten Curry Village. Iemand ervaring met Yosemite View Lodge, is het een aanrader?

Verder hebben we de vlucht geboekt! Twee directe vluchten met KLM.
Hierbij nog even de huidige planning:

17 May Aankomst LA
18 May LA
19 May La > Monterey
20 May Monterey > Yosemite
21 May Yosemite
22 May Yosemite
23 May Yosemite > Sequoia
24 May Sequoia
25 May Sequoia >Death Valley
26 May Death Valley > onbekend
27 May onbekend > Zion
28 May Zion
29 May Zion > Bryce
30 May Bryce > Page
31 May Page > Grand Canyon
1 June Grand Canyon > Las Vegas
2 June Las Vegas
3 June Las Vegas
4 June Las Vegas > Home

Voor alle overnachtingen hebben we nu een voolopige boeking bij booking.com. De komende tijd gaan we dat tweaken.

Ik heb nog een kamer bij Grand Canyon aan de rand van de canyon kunnen boeken. Dat lijkt mij wel de moeite waard.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
wouterjanS
Amerikafan

Toch nog drie nachten in een tent cabin met stroom kunnen boeken in Yosemite Curry Village. Iemand anders daar ervaring mee? Is 3 dagen te doen? Of wordt dat wel lastig omdat het toch beetje primitief is?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden in 2015 een tent in Curry Village. Wij kamperen ook wel en dan is zo'n tent met gewone bedden al best luxe. :wink:
Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt buiten kunt zitten. Bij d tenten in Housekeeping Camp heb je een buitenruimte met een picknicktafel, en als je op de camping stat heb je ook een picknicktafel. Maar goed, je gebruikt de accommodatie vooral om er te slapen.
Heb je nu ook voor het alternatief met eerst Sequoia accommodatie geboekt?
En waar overnacht je voor het bezoek aan Sequoia?

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ja dat viel mij ook al op dat er geen picknic tafels bij de tenten staan. Dat is wel jammer. Maar inderdaad, misschien extra motivatie om gewoon heel veel in het park te wandelen.

Ik ben eigenlijk wel content met de route wat de altenatieve route is met eerst Yosemite en daarna Sequoia. Dus eigenlijk ben ik geen backup meer aan het reserveren voor de eerste reis. Maar begin nu alweer te twijfelen of ik de andere optie niet ook moet vastleggen. Wat zou een nadeel zijn van de alternatieve route? Buiten dat je niet naar Bodie kan?

Voor Sequoia is de overnachting vrij duur vlakbij het park. Dus we hebben nu een goedkoop motel op 1,5 uur rijden van Sherman tree.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Stel dat de Tioga of Sonora Pass wel open is, dan is het toch jammer om onderlangs te rijden? Ik zou zeker voor beide gevallen iets reserveren. Ik zou zelfs de ca88 verkiezen.
Waarom in Sequoia niet kamperen? Ik vind 1,5 uur aardig ver. Heb je ook naar de cabins in Grant Grove gekeken? Zie https://www.visitsequoia.com/lodging/grant-grove-cabins.

En als de prijzen echt een issue zijn waarom dan niet kamperen?
Ik vrees dat de rest ook niet gunstig ligt. Heb je voor Zion wel iets in Springdale? En wat heb je voor Death Valley? Is dat te doen vanuit Sequoia?

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:
13 sep 2023, 07:53
Stel dat de Tioga of Sonora Pass wel open is, dan is het toch jammer om onderlangs te rijden?

Opzich is van Sequoia goed te doen naar Death Valley. 5 uurtjes rijden ofzo. Beetje zelfde als Yosemite naar Bodie via Ca88. Ik kan mij niet goed voorstellen wat het grote nadeel is van onderlangs. Maar misschien mis ik iets?

Voor Zion hebben we Red Rock motel in Springdale. En voor Death Valley hebben we een nacht bij The Ranch at Death Valley. Dus die zijn prima.
Bij Sequoia zitten we nog beetje in dubio. We zijn niet echt camping mensen, dus een gehuurde tent met een bed is wel oke. Maar omdat we dat al drie dagen hebben gedaan zouden we een h/motel kamer ook niet zo erg vinden. Het voordeel van de boeking die we nu hebben is dat het al dichting Death valley is, en het ons de laatste dag goed klaar zet om direct richting DV te gaan. Grand grove cabins zijn voor de datums die wij zoeken 300 dollar. Waarschijnlijk omdat dit binnen Memorial day weekend valt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

wouterjanS schreef:
13 sep 2023, 09:30
Grand grove cabins zijn voor de datums die wij zoeken 300 dollar. Waarschijnlijk omdat dit binnen Memorial day weekend valt.
Het is Grant Grove. En ik denk dat je niet goed kijkt; de prijs van de accommodatie in de parken is niet afhankelijk van de periode. De prijzen van de cabins liggen rond de 150 dollar.

De route via een van de passen is mooier dan de route onderlangs. Je hebt niet alleen Bodie, maar ook Mono Lake, Ancient Bristlecone Pines Forest, Alabama Hills.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Dan denk ik dat ze al uitverkocht zijn. Want als ik hier zoek op 19-21 mei of 23-25 mei kom ik alleen nog uit op hotelkamers van 300 dollar. Wij het zoeken geeft hij wel een prijs van 111 dollar per nacht aan maar die verschijnen niet in de resultaten? https://www.visitsequoia.com/lodging/grant-grove-cabins

Maar je hebt gelijk. Die route is mooier. En als ik het goed begrijp is hoe dan ook de route via CA88 wel open als de pass door Yosemite dicht is?
Want in dat geval kan ik beter gewoon toch eerst Sequoia doen, dan Yosemite en dan of bovenlangs of door Yosemite richting Death valley rijden. Mis ik alleen Highway 1 maar dat is niet zo erg denk ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even onderaan klikken op : "meer kamers bekijken"....

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De 88 is de enige route die altijd open gehouden wordt, en zeer de moeite om te rijden.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Als je nog tips wilt omtrent accommodatie…. Wij zijn hier nu en kan echt een verblijf in GC Village aanraden, ondanks de kosten. Het is het echt waard. De zondagsondergang bijv is fantastisch hier. In Sequoia hadden we de meest prachtige air bnb in three Rivers. Was een verademing nog toch vaak met 4p in 1 slaapkamer met 2 queen bedden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij de Grand Canyon is het inderdaad prachtig om aan de rim te zitten. En dat hoeft ook niet duur te zijn. De Bright Angel Lodge ligt prachtig en is nog betaalbaar.

Ik zou dat zeker boeken. En wacht daar niet mee, er is niet veel meer vrij. Annuleren is gratis tot een dag voor aankomst.

Is Grant Grove nu gelukt?

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

@Martin & Marianne
Ja Bright Angel Lodge is geboekt! Wel eentje zonder uitzicht omdat dit toch weer meer dan 100 euro duurder was. Maar alsnog kunnen we nu 's nachts nog even zonsopgang kijken in de pyama :)
De goedkopere tent cabins bij Grant grove hebben we nu ook gevonden! Twijfelen nog even of we die willen boeken, want geen stroom. En we zitten de 3 nachten daarna ook al in een tent bij Curry village. Vinden het toch wel fijn dat alles kan opladen in de nacht.

@stegeman Wat cool om te horen? Waar overnachten jullie daar? Ben heel erg benieuwd. Heb je een link naar de airbnb die je had?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou ook geen extra geld uitgeven voor rom view. Het uitzicht is toch beperkt vanuit je kamer.

Bij Grant Grove heb je ook cabins met elektriciteit. En ook cabins met badkamer.

Misschien niet gek om de laatste of eerste nacht iets buiten het park te gaan zitten.
Als je in Curry Village een heated tent hebt, heb je wel stroom. Er is daar ook een lounge waar je apparatuur op kunt laden.
Edit: ik Xie dat je een tent had met stroom. Dan gaat dat opladen toch wel lukken? Wij nemen altijd een stekkerdoos mee, dan kun je meerdere apparaten opladen en heb je aan 1 wereldstekker genoeg.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

De kamers met stroom bij Grant Grove zijn denk ik uitverkocht. Want ik zie, Na klikken op meer kamers, echt alleen de Grant grove tent cabin 2 double beds. Daar staat bij "These tents do not have electricity.".

We zijn heel blij dat we in Curry Camp 3 nachten tent met stroom hebben weten te boeken inmiddels. En kunnen we gewoon opladen. Maar dat zouden we dus eigenlijk ook graag in Grant Grove willen doen. Moeten we nog even een oplossing voor bedenken.

In Curry Camp blijven we ook gewoon drie nachten.
Voor de nacht daarna heb ik een nacht Yosemite Gateway Motel geboekt (Wat de duurste boeking is tot nu toe) zodat we ook als we over de 88 moeten rijden we nog een redelijke reistijd hebben van 6-7 uur en ook nog langs Brodie komen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

@wouterjanS je moet eens teruglezen hoe je begonnen bent met je reis planning / ideeën en hoe het er nu voor staat: een wereld van verschil !!! :)
Dit gaat een hele mooie reis worden zo….
wouterjanS
Amerikafan

@paulr Haha ja he. Na wat bijsturing en vele avonden inlezen begint het toch wel wat te worden :)
wouterjanS
Amerikafan

Ik zit wat postcasts te luisteren en hoor nu meermaals dat je bij grote parken een permit moet hebben. O.a. Zion wordt genoemd. Bedoelen ze dan de permit voor specifiek de Angels Landing? Of er is nog een algemene permit? Voor o.a. Yosemite lees ik niks over een permit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het niet op de NPS-site staat dat je een permit nodig hebt, dan heb je er geen nodig. Maar let wel op: het kan natuurlijk veranderen.
In Yosemite was het een paar jaar geleden wel nodig. De afgelopen twee jaar niet, maar het kan best dat ze het weer invoeren omdat het dit jaar heel erg druk was. Mede daarom raad ik ook altijd aan om voor Yosemite in het park te overnachten; dan heb je niet de stress om een permit te bemachtigen. Zonder permit heeft een overnachting in bijvoorbeeld El Portal weinig zin, en kun je ook niet de Tioga Pass nemen. Dus hou de NPS-sites in de gaten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer