Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lang parkeren Dusseldorf airport

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Lang parkeren Dusseldorf airport

Bericht door A&A »

Toen wij aankwamen bij Parkvogel Dome konden we meteen in de bus en die reed ook meteen weg. Terug hooguit 10 minuten moeten wachten. Ze rijden continue heen en weer. Je moet ook een tijd invullen dat je er verwacht te zijn en je vliegtijd/code zodat ze weten hoe laat je op de luchthaven moet zijn. Het is echt maar 7 minuten in de bus dus je bent er zo.
Of ze een half uur service hebben weet ik niet; het busje rijdt continue heen en weer, misschien 's nachts niet?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

In mijn herinnering rijden zeelke 20 minuten (3x/uur) En ze garanderen dat je ze na de laatst aankomende vlucht ook nog naar de parkeergarage brengen, ongeacht de vertraging. Maar hoe vroeg ze 's ochtends starten is zo snel niet te vinden op hun website.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Vanaf 03:00 , staat gewoon op de website.
image.png
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Toevallig kwamen wij er ook achter dat bij de meeste parkeeraanbieders de sleutels ingeleverd moesten worden, bij het zoeken naar een parking voor 30 dagen voor volgend jaar april. Daar hebben wij ook echt geen fijn gevoel bij. Toen ik inzoomde op zo'n parking met Google Earth, zag ik waarom. De auto's worden allemaal dicht tegen elkaar gezet en worden dus constant verplaatst, wanneer er eentje opgehaald gaat worden uit bijv. een achterste rij. Dat gaf ons helemaal geen plezierig gevoel.

Dus wij op zoek naar een betaalbare parking waarbij we zelf konden parkeren en de sleutels meenemen. Gevonden... Maar toen ik daarop inzoomde, wist ik ook niet wat ik zag... De parkeerplaatsen zijn zo krap en de auto's staan daardoor zo dicht op elkaar, dat je nauwelijks je deur kunt openen en in veel gevallen door de achterklep naar binnen of naar buiten zult moeten. Nou, dat zal ook niet iedereen doen. Je moet dus maar afwachten hoe je je auto terug gaat vinden. Er zal vast geen briefje aanhangen van degene die schade maakt bij in- en uitstappen of met de koffers ruw in de weer gaat...
Daarentegen wordt bij sleutels afgeven, wel bij afleveren je auto gecontroleerd op schade en ook weer bij ophalen. Dan kun je tenminste het parkeerbedrijf nog aansprakelijk stellen als er iets niet in de haak is. Zij zijn daar voor verzekerd.

Wij hebben het een en ander bij elkaar afgewogen en toch gekozen voor sleutels afgeven voor de prijs van 170 euro voor 30 dagen. We leveren de auto in bij ParkAirport Express van Parkos, op 1 min. rijden met de shuttle naar het vliegveld. (Ook wel lekker...) Zo te zien op Google Earth is het een afleverplaats (want niet groot) en zal de auto vermoedelijk verderop gebracht worden. En dan is het maar afwachten, waarheen. Misschien ook maar beter om dat niet te weten... :?
De recensies zijn alleen maar goed, dus we moeten (althans, proberen) ons maar niet al te veel zorgen maken. In ieder geval kunnen we de schade verhalen en dat zal niet zo zijn bij een parking waarbij iedereen aan het heen en weer steken is om in- of uit te parkeren, uitstappen, etc...
Laatst gewijzigd door gera_r op 18 sep 2023, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Tip die misschien voor sommigen nog interessant is.
Het Van der Valk bij Düsseldorf airport kost 170 euro voor een nacht (max 4 personen) en dat is inclusief 14 dagen parkeren en taxi naar het vliegveld. Uber terug kost je 9 a 10 euro. Elke extra dag parkeren kost 4 euro.
Ik weet dat er nog wel meer park/sleep/fly aanbieders zijn, maar toevallig maakte ik van deze gebruik een paar weken geleden. Het is mij goed bevallen. Voor een paar tientjes extra sliepen we lekker vlak bij de luchthaven t.o.v. alleen een parkeerplaats.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

snagh schreef:
18 sep 2023, 11:36
Almere vak V schreef:
18 sep 2023, 10:04

Laatste keer dat ik op Dusseldorf was. Kwam het ding om 4 uur in de ochtend elke 10 minuten.
Ben je niet in de war met de Skytrain? Parkvogel Dome is een aparte locatie buiten het vliegveld.
Het was laat hier zie ik. Zeg maar gerust midden in de nacht...
:wink: :blink:

Zag P4 en P5. Ik denk daar komt gewoon elke 10 minuten de Skytrain. Je hebt gelijk!
Frian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Frian »

Ik heb een berichtje gestuurd naar Parkvogel over de shuttle tussen PSD Bank Dome en de luchthaven. Zij geven aan dat de maximale wachttijd 30 minuten is.
Ik ga nog even nadenken wat ik doe. Verschil met de andere parkeergarages (P4 en P5) is 70 euro voor 2 weken, kun je toch leuke dingen van doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer