Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ToMa: route campsites Yellowstone - Grand Teton NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ToMa
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ToMa: route campsites Yellowstone - Grand Teton NP.

Bericht door ToMa »

Hallo allemaal,

Ik ben een reis voor volgend jaar juli/ augustus aan het plannen, met een camper.
Ik vraag mij af wat de beste route qua campsites in Yellowstone NP is. Dit in combinatie met Grand Teton NP.
Ik denk aan 3 overnachtingen in Yellowstone en 1 in Grand Teton.

Ik ben er echter nog niet uit of we de route SLC-Las Vegas of LV-SLC gaan doen.

Ik hoor het graag van jullie!

Groet, Marion.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route campsites Yellowstone - Grand Teton

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Het is lastig om een route te geven, er zijn veel mogelijkheden en eigenlijk zijn er geen verkeerde keuzes.
Lees je eens in op het forum. Als je de zoekfunctie gebruikt en zoekt op indeling Yellowstone in alleen de topictitel vind je dit.

Hoe je het gaat indelen hangt natuurlijk ook af van je verblijfplaatsen voor en na het park.
Als het kan zou ik ook zeker voor Yellowstone een nacht extra nemen. Weet je al wat je allemaal in het park wilt doen en zien?

Heb je de NPS site al bekeken voor de campings en een kaart van het park? Sommige campings zijn nu al te reserveren, andere pas 6 maanden van te voren.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Route campsites Yellowstone - Grand Teton

Bericht door paulr »

Laat inderdaad even weten welke route je ervoor en erna in gedachten hebt. Wellicht zowel GT op heen en terugweg ? Dan zou ik Colter Bay/Signal Mountain doen, vervolgens 1 of 2 nachten Madison, dan 1 nacht Canyon Village of Lake en dan op terug weg Gros Ventre in GT. Maar zoals Marianne al zegt is nóg een nacht YS nog beter. Alles hangt af van wat je wilt doen, vooral de geisers ? Of ook wat (langere) wandelingen ?
ToMa
Amerika-newbie

Re: Reis ToMa: route campsites Yellowstone - Grand Teton NP.

Bericht door ToMa »

Bedankt voor de reacties!

Dit hebben we, globaal, in gedachten:
Las Vegas
Las Vegas
Camper halen - Grand Canyon
Grand Canyon
Zion
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Page
Page
Monument Valley
Moab (Arches)
Rock Springs
Grand Teton
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Idaho Falls of Bear Lake
Salt lake City

We hebben nog 5 a 6 dagen over om in te plannen.

Verder twijfelen we of we deze one-way route zullen rijden of toch een rondje rijden.
De drop-off kosten zijn hoog (iemand een idee van het bedrag?).
Maar we willen dolgraag Yellowstone bezoeken, naast al het andere moois. We houden van wandelen en verder op ons gemak van alles bekijken.

We zijn gebonden aan het hoogseizoen, juli/ augustus.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat wordt een prachtige route. En met wat dagen erbij voor Yellowstone en Moab heb je overal voldoende tijd.
Voor Bryce is 1 overnachting wel voldoende, terwijl Zion wel een extra overnachting kan gebruiken.

De camper ophalen en nog naar de GC rijden zal wat krap worden. Kijk eens of het niet handiger is om eerst naar Zion te gaan, dan Bryce, Page, GC, MV, Moab etcetera.
Of ga wel eerst naar de GC en eindig in Las Vegas. Dan kun je Zion doen tussen SLC en Las Vegas.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoop vragen, paar antwoorden:
Drop off kosten: je kan eenvoudig op een aantal sites je camper huur zelf berekenen. Bijvoorbeeld Victoria Camper holidays, camper.nl etc.
Ik heb ff snel inleveren LV gewijzigd in Salt Lake en het tarief wijzigde met ca 300,- euro. Lijkt veel, maar je bespaart een volle tank van ca 100,- en een saaie dag rijden….
Met jouw route vanaf Moab komende en weer vertrekken naar Bear Lake zou ik dus altijd starten met 1 nacht GT en dan 3-4 nachten YS en op de terug weg weer een nacht GT. (Zie mijn eerdere reactie).
Verder minimaal eigenlijk 2 nachten Moab erbij. Dan 1 nacht Devils Garden in Arches en 2 nachten in het centrum (Sun Outdoor). Mooi rustpunt in je reis en kan je ook eens de camper laten staan als je het dorp in wil. Bovendien even opladen voor de lange rit naar het noorden.
Verder zoals gezegd al aangegeven 1 nacht bryce vervangen door Zion (Watchman campground).
En de GC ga je niet halen op de eerste dag, of je moet geluk hebbben met een vroege pick up tijd (wij konden vorig jaar bij Roadbear om 08.00 ophalen, was een gelukkie….) of je moet een dure early bird boeken bij cruise america. Maar je hebt best wat tijd deze reis dus ik zou daar geen 300usd voor over hebben…. Reken er dus op dat je tot ergens Kingman-Williams komt. Williams is een stuk leuker dan Kingman…
Als je voor de route kiest die Marianne aangeeft, dus eerst Zion (veel logischer) dan kun je ook gewoon de eerste dag kijken hoever je komt (Zion wellicht ook wat ver) en dan zorg je dat je de volgende dag vroeg naar Zion gaat en dan wel 1 nacht Zion.
Reken erop dat je niet alleen de camper gaat ophalen, maar dat de eerste keer flinke boodschappen doen (je komt vervolgens nul niet meer zo snel een grote Walmart tegen op je reis) ook behoorlijk wat tijd kost.
Succes weer !
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jordy1994 »

Wij hebben vorig jaar 2 nachten op Grand Teton gestaan en 4 in Yellowstone verspreid over Fishing bridge RV park, Madisson campground en Mammoth campground. De laatste nacht verbleven we weer op Grand Teton om zo de afstand naar de volgende plek wat te verminderen.
1 nachtje is GT is wat weinig want er is veel te zien en doen. 2 heb je er zeker nodig. Ook voor Yellowstone zijn 3 volle dagen echt wel het minimum om de highlights te zien.
Voor een one way moet je wel op tijd zijn bij de camperverhuurder want wij waren dat ook van plan maar toen we eind oktober/begin november wilde boeken was dat al niet meer beschikbaar voor de route Las Vegas naar SLC of omgekeerd. Van Denver naar Las Vegas was toen nog wel mogelijk.
ToMa
Amerika-newbie

Bericht door ToMa »

Bedankt voor de reacties!
Wij gaan er naar kijken, als we nog vragen hebben dan laat ik het weten.
ToMa
Amerika-newbie

Bericht door ToMa »

De vliegtickets en de camper zijn geboekt. Het is nu (al) niet mogelijk om een C21 en C25 te boeken voor een one-way Las Vegas-SLC.
We hebben nu een C30 voor een kleine meerprijs.

Voordat ik mijn zoektocht naar campsites ga starten, wil ik graag nog even jullie mening.
Wij reizen in juli/augustus.
Dit is wat wij nu bedacht hebben:

Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Valley of Fire State Park
Zion National Park
Bryce Canyon National Park
Bryce Canyon National Park
Page
Page Antilope Canyon ochtend 10-11 uur?
Grand Canyon National Park
Grand Canyon National Park
Monument Valley
Monument Valley Jeeptour in de ochtend
Moab Dead Horse State point park
Moab Arches
Vernal
Rock Springs
Grand Teton National Park
Grand Teton National Park
Yellowstone National Park
Idaho Falls
Salt Lake City
Salt Lake City camper inleveren voor 11 uur
Salt Lake City - Amsterdam 14.20 -08:10

Nu twijfelen wij of we van Moab in één keer naar Grand Teton zullen gaan rijden, zodat we nog een extra dag in Grand Teton kunnen besteden.
Is dit te doen?

Dit zelfde geldt om in één keer van Yellowstone West entrance naar Salt Lake City te rijden en een extra dag ergens anders in te plannen.

Zijn het mooie routes om te rijden?

Ik hoor het graag!
Laatst gewijzigd door ToMa op 21 sep 2023, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ToMa
Amerika-newbie

Bericht door ToMa »

En nog even een aparte vraag.
Koelt het in de avonden/ nachten (juli-aug) af op de plekken op onze route?

We twijfelen of we campsites met hook-up moeten boeken ivm het gebruik van de airco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Schrijf de route eens in een van-naar schema per dag uit, dat maakt het veel inzichtelijker wat een reisdag is en waar je een volle dag hebt.
Heb je bewust niets gedaan met de aanbeveling om 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce te doen, in plaats van andersom?
Voor Monument Valley lijkt mij 1 nacht voldoende. Voor Yellowstone zou ik zeker een extra overnachting doen.
Campings daar reserveren kan nu al, daar zou ik niet mee wachten, zeker niet met een grote camper. Annuleren kan altijd nog.

Je hebt nu twee stops tussen Moab en Grand Teton, dat kan ook met 1 minder. Ik zou het niet in 1 dag doen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 sep 2023, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Lekker hoor, een C30 :-). Dan heb je een aparte slaapkamer achterin zodat je niet elke keer troep hoeft op te ruimen of om te bouwen...
Eerst de laatste vraag: Ja, op sommige plekken is / blijft het warm 's avonds, maar op die plekken campsites hebben veel plekken wél stroom, maar geen water of afvoer. Zal dus prima gaan. Ik zou daarvoor niet naar een dure camping gaan met full hookup.

Dan de route: tips hebben we al gegeven, maar zie ik niet terug in de route. Neem dus aan dat je onderstaande route goed doordacht hebt...
Schrijf de route eens uit in een van-naar schema.
Dan zie je ook op welke dagen je eigenlijk te weinig tijd in de parken hebt...

Paul

edit : zelfde tips, zelfde tijdstip, marianne net weer een minuutje eerder :D :lol:
ToMa
Amerika-newbie

Bericht door ToMa »

Bedankt Marianne en Paul!

Ik ga er nog eens goed naar kijken. Familie had de route op deze manier gedaan.
Het staat nog niet helemaal vast hoor. Helaas kunnen we niet op de bonnefooi.

Is het wel te doen om van Yellowstone (west of zuid ingang) naar SLC te rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet kijken wat je in de parken wilt doen, dan weet je hoeveel tijd je nodig hebt. Zion is een klein park maar je kunt er leuk en veel wandelen. Misschien wil je fietsen huren om vanaf het eindpunt van de canyon terug te fietsen of misschien wil je de Narrows lopen. Dan is een volle dag niet te veel. Voor Bryce heb je normaal gesproken aan een middag en ochtend voldoende. Dat geldt zeker voor Monument Valley. Daar heb je echt aan een avond en ochtend voldoende. Na de tour kun je nog naar Moab rijden. Kijk of je een nacht in Arches wilt staan en verdiep je anders in het reserveringssysteem.

Het kan natuurlijk volgens jouw indeling maar het altijd een risico om af te gaan op slechts één ervaring. Als iemand ergens niet of maar heel kort is geweest weet hij ook niet wat hij heeft gemist. Lees eens wat reisverslagen voor ervaringen en bekijk de NPS sites eens. Op mijn wandelsite heb je per park een overzicht van mogelijke wandelingen. Voor Yellowstone kun je eens naar ons 2015- en 2017-verslag kijken. Zonder wandelingen ben je daar zeker al drie dagen kwijt voor alle bezienswaardigheden.
Deel de campings daar ook goed in, dat wil zeggen ga op meerdere locaties staan.

Je vraag over de rit naar Salt Lake City is dan ook lastig te beantwoorden. Vanuit West Yellowstone (dus buiten het park) kan het in 1 dag maar je moet rekenen vanuit je overnachtingsplaats. Dus kijk op GoogleMaps naar de reistijd vanuit bijvoorbeeld Madison campground of Grant Village. Wat je ook kunt doen is zowel heen als terug een stop maken in Grand Teton. Dan maak je als het ware een lus en kun je beide wegen door het park meenemen. Zie ook daarvoor ons 2015-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 sep 2023, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Wat je natuurlijk ook kunt doen is wel een hele dag besteden in een park en aan het eind van die dag een uurtje (of 2) alvast de goede richting op rijden.
Voorbeeld 1: bezoek Arches of Canyonlands in Moab, maar pak de camping in Green River State park (scheelt toch weer 1,5 de volgende dag rijden tov Devils Garden).
Voorbeeld 2: bezoek Yellowstone tot een uur of 4-5, maar pak aan het eind van de dag niet Madison, maar rij alvast stukje richting Idaho
Voorbeeld 3: bezoek dus op de “terugweg” ook GT en neem ipv Signal of Colter de laatste dag alvast een camping richting bijvoorbeeld Pallisades Reservoir. Ben je ook alvast weer 1,5 uur in de goede kant op.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Neem wel in Arches een zonsondergang mee! Zie hier en hier voor wat voorbeelden.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

eens :)
ToMa
Amerika-newbie

Bericht door ToMa »

Heel erg bedankt voor de uitgebreide informatie Marianne!

Ik ga er zeker mee aan de slag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer