Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Brownspider lees de openingspost even door. Het idee met Hertz is om een cat C te boeken en uit te zoeken uit de rijen. Small SUV ga je daar wel vinden, of groter 

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Correct - boeking is nu 950 dollar.
wij hebben een aantal jaren een midsize suv gehad met 4 en. Dit was erg krep met bagage (we hadden 3 koffers een koelbox en nog wat handbagage koffers. Dit was elke keer weer passen en meten.Liesbethds11 schreef: ↑25 sep 2023, 10:29Voor de echte autokenners: is er een groot verschil tussen de Nissan roque en de Ford edge naar (rij) comfort? Ik veronderstel dat deze de ideale wagens zijn voor een gezin van 4...
Bedankt!
De ford edge is een klasse hoger (standard suv) ik heb daar geen ervaring mee maar ga ervan uit dat die iets meer ruimte heeft (die hebben wij 1 gereserveerd voor volgend jaar met 4
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb beide auto's als huurauto gehad. De Nissan Roque in 2018, de Ford Edge in 2009, 2017 en 2022. Beide auto's bevielen mij erg goed. Van de Roque weet ik nog dat ik erg onder de indruk was van Adaptive Cruise Control in 2018. Tegenwoordig hebben bijna alle auto's dit. De Ford Edge was voor mij een ook een hele fijne auto om in te rijden. Vorig jaar zomer kreeg ik eerst een iets ouder model mee. Die moest ik omruilen ivm een steeds groter wordende scheur in de vooruit. Als vervanging koos ik weer voor een Ford Edge maar dan een nieuw model met groot (navigatie)scherm. Vond dat zelf erg handig en overzichtelijk. Ook verschillende functies bediende je via het scherm. Die auto bleek echter een probleem te hebben voor met de cruise control, vloog er steeds weer af. Ook had de auto nogal wat schade (wat ik, dom genoeg, niet gezien had bij het omruilen).Liesbethds11 schreef: ↑25 sep 2023, 10:29is er een groot verschil tussen de Nissan roque en de Ford edge naar (rij) comfort? Ik veronderstel dat deze de ideale wagens zijn voor een gezin van 4...
Als ik een keuze uit de 2 mocht maken, koos ik persoonlijk voor de Ford Edge (mits het een nieuw model met groot scherm is).

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dank jullie wel! De Ford edge is geboekt xxx
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
U weet toch wel dat je een klasse boekt en niet een type auto?
U kunt een Ford Edge meekrijgen of elk ander model in die klasse.
U kunt een Ford Edge meekrijgen of elk ander model in die klasse.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En er kunnen grote verschillen zitten tussen de auto’s binnen dezelfde klasse. Wij kregen dit jaar een nagelnieuwe Toyota 4Runner mee. Die hebben we na een dag maar ingeruild voor een Ford Edge.
Waar een Ford Edge een fijne, comfortabele auto is, voelt een Toyota 4Runner meer aan als een pick-up. Wat een ontzettend lomp rijgedrag zeg. Het lijkt me een ideale wagen voor de dirt roads, maar niet voor een road trip over voornamelijk asfalt. Bovendien lust hij een paar slokken.
Waar een Ford Edge een fijne, comfortabele auto is, voelt een Toyota 4Runner meer aan als een pick-up. Wat een ontzettend lomp rijgedrag zeg. Het lijkt me een ideale wagen voor de dirt roads, maar niet voor een road trip over voornamelijk asfalt. Bovendien lust hij een paar slokken.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Inderdaad @Galapogos . Ik denk precies hetzelfde over die 4runner.
Vorig jaar gehuurd in Seattle, maar na een dag alweer omgeruild. Reed erg zwabberig en indirect.
Vorig jaar gehuurd in Seattle, maar na een dag alweer omgeruild. Reed erg zwabberig en indirect.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Dan maar even een positief geluid over de 4Runner
. Al een paar keer mee gekregen, fijne auto met veel ruimte en prima om mee op de onverharde wegen te rijden.

Wij hadden in juni ook een nagelnieuwe Ford Edge en ik vond het een geweldige auto. Optisch niet mijn smaak, maar zeer comfortabel. Mooi groot (iet wat lomp zelfs) scherm met Carplay. Bovendien vond ik het een van de beste stoelen waar ik ooit in heb gezeten. Verder is het een typisch Amerikaanse wagen. Veel PK, hoog verbruik, en toch weinig power (maar meer dan genoeg om comfortabel te reizen).
Overigens doet die code met locatie Christmas Islands voor mij helemaal niets

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Was het ook genoeg power om soepel bij wat steilere bergen omhoog te komen?
De laatste keer hadden wij een Nissan Roque (in 2018, geen cruise control overigens zoals hier ergens wordt genoemd) en die redde het bijna niet in Death Valley. Nog lagere versnellingen uitgeprobeerd maar hij viel helemaal weg. niet leuk.
De laatste keer hadden wij een Nissan Roque (in 2018, geen cruise control overigens zoals hier ergens wordt genoemd) en die redde het bijna niet in Death Valley. Nog lagere versnellingen uitgeprobeerd maar hij viel helemaal weg. niet leuk.
Absoluut. Ik wilde ook niet insinueren dat die niet vooruit te branden was. Maar eerder dat die nogal traag optrekt als je ziet wat voor motor erin zit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Niet perse een vraag, maar meer het delen van een ervaring.
Inmiddels ruim een week terug van mijn trip naar Amerika. Auto gehuurd via Hertz en opgehaald bij LAX.
Tijdens het boeken stond dat ik ter plekke nog iets van 90 euro bij moest betalen. De rest was al prepaid om het zo te zeggen.
Ik kwam daar aan bij de counter, gegevens en rijbewijs en cc overhandigd zoals het altijd gaat. Zeg de man dat ik een gratis upgrade naar een hogere klasse kon krijgen, althans dat is wat ik begreep. Hij had het ook over een merk auto, niet klasse maar echt een merk. Ik zei, wat zou jij mij aanraden?
Een Cadillac zijn wel goede auto, dus ik zeg ja prima doe maar.
Draait ie een bonnetje uit met vreselijk veel bedragen. Bleek dat de upgrade helemaal niet gratis was, maar het mij bijna 1000 dollar extra zou kosten. Ik mijzelf verontschuldigd en zei dat ik het verkeerd begreep en dat ik gewoon de klasse wil die ik had geboekt. Zonder grote problemen had hij het teruggedraaid en een nieuwe bon uitgedraaid met de juiste klasse. Ik was dus al een beetje beschaamd.
Wederom een bon met vreselijke veel bedrag. Nu hoefde ik maar iets van 400 dollar extra te betalen.
200 was borg dus die kreeg ik wel terug en die andere ongeveer 200 dollar was? Achteraf denk ik het toch dat ik een premium verzekering oid aangesmeerd kreeg.
Wat ik zei, ik was al beschaamd, ik was moe na de lange reis en was voor het eerst dat ik alleen dit allemaal regelde. Ik geloof het wel, wilde gewoon zsm mijn auto pakken en daar weg zijn.
Keuze is auto was ook behoorlijk tegenvallend, allemaal oude modellen en laagste mile stand was iets van 48.000 miles.
Achteraf gezien had ik misschien wat mondiger moeten zijn, maar ik zie dit als een les en wellicht hebben jullie er ook iets aan.
Maar Hertz zou ik niet snel meer overwegen.
Inmiddels ruim een week terug van mijn trip naar Amerika. Auto gehuurd via Hertz en opgehaald bij LAX.
Tijdens het boeken stond dat ik ter plekke nog iets van 90 euro bij moest betalen. De rest was al prepaid om het zo te zeggen.
Ik kwam daar aan bij de counter, gegevens en rijbewijs en cc overhandigd zoals het altijd gaat. Zeg de man dat ik een gratis upgrade naar een hogere klasse kon krijgen, althans dat is wat ik begreep. Hij had het ook over een merk auto, niet klasse maar echt een merk. Ik zei, wat zou jij mij aanraden?
Een Cadillac zijn wel goede auto, dus ik zeg ja prima doe maar.
Draait ie een bonnetje uit met vreselijk veel bedragen. Bleek dat de upgrade helemaal niet gratis was, maar het mij bijna 1000 dollar extra zou kosten. Ik mijzelf verontschuldigd en zei dat ik het verkeerd begreep en dat ik gewoon de klasse wil die ik had geboekt. Zonder grote problemen had hij het teruggedraaid en een nieuwe bon uitgedraaid met de juiste klasse. Ik was dus al een beetje beschaamd.
Wederom een bon met vreselijke veel bedrag. Nu hoefde ik maar iets van 400 dollar extra te betalen.
200 was borg dus die kreeg ik wel terug en die andere ongeveer 200 dollar was? Achteraf denk ik het toch dat ik een premium verzekering oid aangesmeerd kreeg.
Wat ik zei, ik was al beschaamd, ik was moe na de lange reis en was voor het eerst dat ik alleen dit allemaal regelde. Ik geloof het wel, wilde gewoon zsm mijn auto pakken en daar weg zijn.
Keuze is auto was ook behoorlijk tegenvallend, allemaal oude modellen en laagste mile stand was iets van 48.000 miles.
Achteraf gezien had ik misschien wat mondiger moeten zijn, maar ik zie dit als een les en wellicht hebben jullie er ook iets aan.
Maar Hertz zou ik niet snel meer overwegen.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
-
- Amerika-expert
Da's een vervelende ervaring. Had je een Gold Canopy boeking gemaakt? Want in dat geval pak je de auto die je wilt uit een van de rijen, ga je naar de exit booth (niet naar de counter), vraag je om een receipt en klaar. $200 extra op de reservering had ik de laatste keer ook, maar dat alleen maar een reservering.
-
- Amerikafan
Geen idee eerlijk gezegd. Kan mij de woorden "Gold Canopy" niet herinneren. Niet tijdens online boeking of uit de mond van die kerel.
Het was idd wel zo dat ik een auto kon kiezen uit de plekken 60-90 (zoiets). Heb ik voor die keuze ongeveer 200 dollar betaald?
Het was idd wel zo dat ik een auto kon kiezen uit de plekken 60-90 (zoiets). Heb ik voor die keuze ongeveer 200 dollar betaald?
-
- Amerika-expert
200 voor die keuze betaald: Nee, maar kijk even in de openingspost van het Hertz Ultimate Choice topic voor uitleg over hoe uitzoeken uit de rijen werkt, welke klasse boeken enz viewtopic.php?p=1227776#p1227776. In dat geval ga je niet langs de balie en minder kans op onnodige extra's.
Die $200 is waarschijnlijk omdat je iets geaccepteerd hebt aan de balie wat je misschien niet nodig had, of een upgrade
Leg je factuur anders even naast je boeking dan zie je het verschil. De andere $200 is borg die je niet betaald, is alleen een reservering die weer vervalt bij inleveren.
Die $200 is waarschijnlijk omdat je iets geaccepteerd hebt aan de balie wat je misschien niet nodig had, of een upgrade

-
- Amerikafan
Ik heb geen Gold Plus of ook niet gekozen voor Ultimate Choice.
Ik had achteraf (dus na het boeken van de auto) wel een Gold Plus account aangemaakt, maar daarin stond mijn boeking niet en was ook niet door mij later toe te voegen. Ik ze wel gemaild met de vraag of zij het alsnog konden toevoegen, maar weken later pas reactie gekregen met twee zinnen dat ik het maar daar ter plekken moest regelen. Ook toen had ik zoiets, ok als het zo moet laat dan maar.
Al met al heb ik geen goede ervaring met Hertz. Zal niet gelijk Hertz na een slechte ervaring dood reviewen en zeggen "nooit meer Hertz voor mij, stelletje schurken!!!", maar als ik bij de volgende keer, bij gelijke prijzen etc, moet kiezen dan zal mijn keuze niet op Hertz vallen.
Ik had achteraf (dus na het boeken van de auto) wel een Gold Plus account aangemaakt, maar daarin stond mijn boeking niet en was ook niet door mij later toe te voegen. Ik ze wel gemaild met de vraag of zij het alsnog konden toevoegen, maar weken later pas reactie gekregen met twee zinnen dat ik het maar daar ter plekken moest regelen. Ook toen had ik zoiets, ok als het zo moet laat dan maar.
Al met al heb ik geen goede ervaring met Hertz. Zal niet gelijk Hertz na een slechte ervaring dood reviewen en zeggen "nooit meer Hertz voor mij, stelletje schurken!!!", maar als ik bij de volgende keer, bij gelijke prijzen etc, moet kiezen dan zal mijn keuze niet op Hertz vallen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Advocaat van de duivel: Je werkwijze had net wat anders moeten zijn.
Eerst aanmelden, dan boeken en zo dus gebruik kunnen maken van de aisles.
Je borgsom is bij Hertz 200 USD. Denk dat je voor die overige 200 een onnodige verzekering hebt geaccepteerd. Ze zijn er enorm goed in om je dit soort zaken aan te smeren. Niet alleen bij Hertz.
Eerst aanmelden, dan boeken en zo dus gebruik kunnen maken van de aisles.
Je borgsom is bij Hertz 200 USD. Denk dat je voor die overige 200 een onnodige verzekering hebt geaccepteerd. Ze zijn er enorm goed in om je dit soort zaken aan te smeren. Niet alleen bij Hertz.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerikafan
Niet mee eens. De gegevens die ik heb gebruikt voor het boeken van mijn auto en het aanmaken van een Gold Plus account zijn exact hetzelfde.
We leven anno 2023. Er zou sowieso al een koppeling moeten zijn tussen de gegevens en als het vraag of ze het willen toevoegen/koppelen zou dat binnen no time gekoppeld moeten zijn. Ik heb zelfs aangeven als ze meer informatie willen om het te regelen ik bereid ben om mee te werken.
We hebben het niet over het kopen van boodschappen waar je geen gegevens hoeft op te geven.
En het kan want andere mensen hebben het ook achteraf laten koppelen. Het vergde ook een hoop geduld en een hoop gevraag en gemail maar het kan wel degelijk.
Maar had ik het voor mijzelf makkelijker kunnen maken door eerst erin te verdiepen? Absoluut.
Maar goed, dit is voor mij ook niet perse een hele grote issue.
En dat laatste heb je natuurlijk wel 100% gelijk in. Het aansmeren van extra verzekeringen doen andere bedrijven ook. Maar ongevraagd vind ik wel erg schofterig.
Maar nogmaals ik gaf het ook al aan, het was ook mijn fout om het te accepteren en er niet tegenin te gaan. Ik zie dit als een leermoment tegen een relatief lage prijs.
We leven anno 2023. Er zou sowieso al een koppeling moeten zijn tussen de gegevens en als het vraag of ze het willen toevoegen/koppelen zou dat binnen no time gekoppeld moeten zijn. Ik heb zelfs aangeven als ze meer informatie willen om het te regelen ik bereid ben om mee te werken.
We hebben het niet over het kopen van boodschappen waar je geen gegevens hoeft op te geven.
En het kan want andere mensen hebben het ook achteraf laten koppelen. Het vergde ook een hoop geduld en een hoop gevraag en gemail maar het kan wel degelijk.
Maar had ik het voor mijzelf makkelijker kunnen maken door eerst erin te verdiepen? Absoluut.
Maar goed, dit is voor mij ook niet perse een hele grote issue.
En dat laatste heb je natuurlijk wel 100% gelijk in. Het aansmeren van extra verzekeringen doen andere bedrijven ook. Maar ongevraagd vind ik wel erg schofterig.
Maar nogmaals ik gaf het ook al aan, het was ook mijn fout om het te accepteren en er niet tegenin te gaan. Ik zie dit als een leermoment tegen een relatief lage prijs.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als je het zo bekijkt heb jij ook wel weer gelijk. Hoe het ook zij, het is gewoon klote dat het zo is gelopen.
Ze blijven het proberen en maken misbruik van het feit dat je vermoeid bent na zo'n lange reis.
Ze blijven het proberen en maken misbruik van het feit dat je vermoeid bent na zo'n lange reis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties