Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hoi Allemaal,
Ik ben ook opzoek voor een rondje westkust volgend jaar. We gaan met zen zevenen. Het rare wat ik vind is voor hoe meer personen je zoekt hoe duurder het wordt. Als ik voor 1 persoon zoek is het dik 150 euro goedkoper. Ik durf ook niet apart voor 1 persoon te boeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Zed
Ik ben ook opzoek voor een rondje westkust volgend jaar. We gaan met zen zevenen. Het rare wat ik vind is voor hoe meer personen je zoekt hoe duurder het wordt. Als ik voor 1 persoon zoek is het dik 150 euro goedkoper. Ik durf ook niet apart voor 1 persoon te boeken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groet,
Zed
Dat is heel normaal. Soms gebeurt het dat er nog maar een paar goedkopere tickets over zijn waardoor een aantal in een duurder tarief komt.
Wij zijn met 4 en reisbureau heeft voor ons 2 aparte boekingen (2 volw+2 kinderen) gemaakt omdat er nog maar 2 tickets waren in de goedkopere klasse. Niet ideaal maar intern zijn ze wel gelinked en omdat stoelreservering al geregeld is, maak ik me niet te veel zorgen. Moet je zelf afwegen of je het mogelijks ongemak er wil bijnemen om het op te splitsen in bv. 2 boekingen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij zijn aan het plannen voor een roadtrip in '24. Te beginnen in Orlando (10 dagen) en dan noordwaarts tot New York.
De ticket prijzen die ik vind starten vanaf €750. Echter vliegen we met een kind die dan 3,5 jaar zal zijn en willen we de reistijd zo optimaal houden (en de prijs natuurlijk ook
). Maar zoals algemeen geweten zijn de goedkoopste tickets of met lange overstaptijden of met aankomsttijden die voor ons te laat zijn.
Nu ben ik aan het zoeken om een retour NY te boeken en dan apart een enkele reis van NY naar MCO.
Zo kom ik aan een prijs van €900 met een overstaptijd van 2uur. Ter vergelijking, andere tickets voor dezelfde reis/aankomsttijden hebben we voor €1250. Kijken we voor dezelfde prijscategorie dan zijn we 2,5uur langer onderweg door de overstaptijden.
Is dit mogelijk om de VS binnen te komen, via immigration te passeren en dan meteen een connecting flight te nemen op een andere boeking?
De ticket prijzen die ik vind starten vanaf €750. Echter vliegen we met een kind die dan 3,5 jaar zal zijn en willen we de reistijd zo optimaal houden (en de prijs natuurlijk ook

Nu ben ik aan het zoeken om een retour NY te boeken en dan apart een enkele reis van NY naar MCO.
Zo kom ik aan een prijs van €900 met een overstaptijd van 2uur. Ter vergelijking, andere tickets voor dezelfde reis/aankomsttijden hebben we voor €1250. Kijken we voor dezelfde prijscategorie dan zijn we 2,5uur langer onderweg door de overstaptijden.
Is dit mogelijk om de VS binnen te komen, via immigration te passeren en dan meteen een connecting flight te nemen op een andere boeking?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Yep geen probleem, zolang je ook terugvluchten hebt geboekt. Maar als het twee verschillende boekingen zijn heb je geen rechten bij vertraging van je eerste vlucht. Ik zou dan een langere overstaptijd willen.
Dat is zeker mogelijk. Maar je zult na aankomst in New York weer naar de vertrekhal moeten en weer opnieuw inchecken. En wat doe je bij vertraging waardoor je die aansluitende vlucht mist? Je boekt twee losse segmenten dus je wordt niet automatisch op de volgende vlucht gezet.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Contacteer:
Waarom geen open-jaw ticket? Dus heen AMS-MCO en terug JFK-AMS. Je kan deze optie eens proberen door "multi-city"te kiezen in plaats van retour. Zolang je start en eind locatie maar gelijk zijn (= AMS) kan vanaf een andere locatie terugvliegen. Vaak is dat veel goedkoper dan 2 losse tickets boeken.Neil mcauly schreef: ↑26 sep 2023, 20:26Nu ben ik aan het zoeken om een retour NY te boeken en dan apart een enkele reis van NY naar MCO.
En het voorkomt problemen mocht je door vertraging je overstap missen.
En om antwoord te geven op je laatste vraag: als je bagage hebt, zal je deze moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken. Je moet namelijk een nieuw label krijgen. Dan heb je dus ook meer overstaptijd nodig want je moet voor de incheck sluit je bagage daar afgeven.
Ervan uitgaande dat je al online hebt kunnen inchecken en al een boardingpass hebt.
Maar de open-jaw is echt veel relaxter: alles op 1 boeking.
Voorbeeld:

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
Dat doen we, vluchten gezocht BRU-MCO en terug van NY-BRU.
Dan hebben we een overstap in Washington van 4,5 uur voor €900. Betere vluchttijden vind ik voor €1250. Voorlopig is de beste verbinding retour NY met een aparte vlucht om in MCO te geraken, is wel wat gedoe maar scheelt meer dan €1000 op totale prijs. Maar zoals aangegeven, als er vertraging is ben je wel choco…
Dan hebben we een overstap in Washington van 4,5 uur voor €900. Betere vluchttijden vind ik voor €1250. Voorlopig is de beste verbinding retour NY met een aparte vlucht om in MCO te geraken, is wel wat gedoe maar scheelt meer dan €1000 op totale prijs. Maar zoals aangegeven, als er vertraging is ben je wel choco…
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Neil mcauly Om eerder genoemde redenen zou ik nooit op dezelfde dag een aparte vlucht boeken om op je eindbestemming te komen. Zelfs al is dit veel goedkoper. Dan zocht ik verder naar andere mogelijkheden (vliegen van/op/via andere stad wellicht?)
Roland
Roland
Ik zou idd ook niet meteen op die aankomstdag doorvliegen. Te veel kans dat er iets misgaat. Je zou het kunnen oplossen door eerst NY te doen. En pas hierna door te vliegen naar MCO. Vanuit MCO dan terug naar Brussel.
-
- Amerika-expert
@Neil mcauly ik zie bijvoorbeeld deze vlucht:
Wat zijn je data?
-
- Amerikafan
@harryh data zijn: 4 weken ter plekke met vroegste vertrek 13/07/24 en ten laatste terug in België op 18/08/24.
We zouden graag een directe terugvlucht hebben en de heenvlucht zo kort mogelijk. I know, we zijn heel kritisch maar is de eerste keer dat we de grote plas oversteken met onze kleine man en zijn een beetje overbezorgd, daarom willen we het voor hem zo smooth as possible houden. En dit liefst nog binnen een betaalbaar budget.
Ruwe planning is 8 a 10 dagen regio Orlando en dan noordwaarts tot ?? Liefst NY maar als prijs/reistijden beter zijn mag dit ook Washington of Chicago zijn, als we maar een directe terugvlucht hebben. Thanks anyway.
We zouden graag een directe terugvlucht hebben en de heenvlucht zo kort mogelijk. I know, we zijn heel kritisch maar is de eerste keer dat we de grote plas oversteken met onze kleine man en zijn een beetje overbezorgd, daarom willen we het voor hem zo smooth as possible houden. En dit liefst nog binnen een betaalbaar budget.
Ruwe planning is 8 a 10 dagen regio Orlando en dan noordwaarts tot ?? Liefst NY maar als prijs/reistijden beter zijn mag dit ook Washington of Chicago zijn, als we maar een directe terugvlucht hebben. Thanks anyway.
-
- Amerika-expert
Speel even met Google flights @Neil mcauly. Ik zie bv deze:
Lastige is dat er zowel vanaf Amsterdam als Brussel geen rechtstreekse vluchten naar Orlando gaan in de zomer. Delta vliegt tot maart rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Orlando maar dus niet in de zomer.Neil mcauly schreef: ↑27 sep 2023, 19:45@harryh data zijn: 4 weken ter plekke met vroegste vertrek 13/07/24 en ten laatste terug in België op 18/08/24.
We zouden graag een directe terugvlucht hebben en de heenvlucht zo kort mogelijk.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
-
- Amerikafan
@harryh interesant prijsje, ik ken Discover airlines evenwel niet? Ooit al mee gevlogen? Tevreden van?
-
- Amerika-expert
Kwam hier recent voorbij, voorheen Eurowings. Niet iedereen is er tevreden over geloof ik. Maar daar is de prijs dan ook naar.
Als je het qua vakantiedagen kunt missen, dan zou ik kiezen voor een stop-over in bijvoorbeeld IAD (Washington) of ORD (Chicago). Er zijn andere opties, zoals Montreal, hangt een beetje van je maatschappij af. Het kost je een nacht/dag, maar je komt 's ochtends wel uitgeruster aan op je eindbestemming. Wij doen dit eigenlijk altijd op de heenweg. 8 uur vliegen vanaf AMS of BRU, dan wat eten en lekker naar het hotel. En dan 's ochtends vaak weer om 08.30 op het vliegtuig richting Orlando of Tampa. Dan ben je rond de middag op locatie. Auto ophalen en dan nog even naar je bestemming rijden. Meestal zijn we dan rond 16.00 uur op de plek van bestemming, afhankelijk van de I4 of de drukte rondom Tampa. Stukje Tampa naar Orlando is prima te rijden (immer geradeaus).Neil mcauly schreef: ↑27 sep 2023, 19:45@harryh data zijn: 4 weken ter plekke met vroegste vertrek 13/07/24 en ten laatste terug in België op 18/08/24.
In veel gevallen is de vlucht met een stop-over nog iets goedkoper ook, waardoor je de kosten van het hotel eigenlijk terugverdient.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
Misschien even opletten met tickets boeken bij Jetblue vanaf Amsterdam:
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -tegen-klm
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -tegen-klm
Ben toch weer aan het kijken naar een trip volgend jaar. Willen dan combinatie Washington en Orlando doen vanaf Amsterdam. Terugvlucht vanuit Orlando moet helaas weer met een overstap en qua prijzen zou het dan met overstap in Atlanta of Detroit zijn met overstaptijd van iets meer dan een uur of ruim 2 uur op London Heathrow. Zijn deze overstappen in Amerika te doen? Het is de terugreis dus mochten de koffers niet meekomen zou dat geen ramp zijn.
Voor terugreis moet dat voldoende zijn op Amerikaanse luchthavens. London Heathrow is een ander verhaal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15862 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties