Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Vergelijkbare of vervangende etenswaren in VS en Nederland
Hallo, mijn zoontje is heeeeeeel erg kieskeurig wat betreft eten (om andere redenen dan dat ‘normale’ kinderen kieskeurig zijn) en 1 van de weinige dingen die hij hier in Nederland eet, zijn pannenkoeken. We gaan straks rondrijden in een camper en ik zou graag een paar pakken complete mix meenemen (alleen water toevoegen). Welke Amerikaanse mix lijkt erg op Nederlandse pannenkoekenmix?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
zou je niet gewoon een paar pakken pannenkoekenmix vanuit NL mee kunnen nemen ?
Onze dochter kan slecht tegen pannenkoekenmix in zijn algemeenheid. Wij maken dus ons eigen beslag van meel etc. In de VS is dat wat lastig, vanwege de vrij grote verpakkingen. Toevallig hadden wij een pak mix gevonden zonder vreemde toevoegingen (moest dus nog wel ei en melk ik). Die beviel (of viel
) goed , waarop wij ook een pak mee naar huis hebben genomen voor haar volgende vakantie in de Alpen.
Onze dochter kan slecht tegen pannenkoekenmix in zijn algemeenheid. Wij maken dus ons eigen beslag van meel etc. In de VS is dat wat lastig, vanwege de vrij grote verpakkingen. Toevallig hadden wij een pak mix gevonden zonder vreemde toevoegingen (moest dus nog wel ei en melk ik). Die beviel (of viel

2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Geen, amerikaanse pannenkoeken zijn dikker en zoeter, lijkt me voor een kieskeurig kind niet zomaar inwisselbaar. Ik zou ook pakken meenemen, of gewoon helemaal zelf maken van bloem, melk en ei, dat is wel te koop (al is volkorenbloem al minder makkelijk te krijgen, mocht je dat willen gebruiken).
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Meenemen doen we liever niet, want we gaan 88 dagen reizen en we moeten dus al genoeg spullen meenemen. Dan gaan we pannenkoeken from scratch maken, dat is ook prima. De komende maanden zal ik hier wat verschillende recepten uitproberen zodat we zeker weten wat zoontje lekker vindt. Hier verkopen ze ook Amerikaanse pannenkoekenmix geloof ik, misschien dat we dat ook eens gaan proberen hier.
Bedankt voor het meedenken
Bedankt voor het meedenken

Ik maak ze zelf ook gewoon van bloem, melk, en ei. Ik kan hier in SLC ook wel een pak Koopmans pannenkoekenmix kopen, maar ik ga daar geen $5.50 + tax aan uit geven!
En inderdaad, Amerikaanse pancake mix vind ik helemaal niet op Nederlandse pannenkoekenmix lijken.

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist niet dat je Calvé mayonnaise in de US kon kopen, maar het stond op de schap van een Jamaican winkel hier.
Het zag er een beetje bleek uit.
Heb je het geprobeerd, @Loek ?
Ik wilde namelijk vragen of iemand hier een bepaald merk mayonnaise aan kan raden dat vergelijkbaar is met Zaanse Mayo? Ik heb hier al redelijk wat mayo geprobeerd (Blue Plate, Duke’s, Miracle Whip, Hellman’s, etc) maar ik vind het allemaal te zuur. Iemand suggesties?
Ik wilde namelijk vragen of iemand hier een bepaald merk mayonnaise aan kan raden dat vergelijkbaar is met Zaanse Mayo? Ik heb hier al redelijk wat mayo geprobeerd (Blue Plate, Duke’s, Miracle Whip, Hellman’s, etc) maar ik vind het allemaal te zuur. Iemand suggesties?

Iemand deze weleens geprobeerd?
Zelf niet geprobeerd want ik mis de nederlandse mayonnaise niet, maar die kewpie wordt vaak genoemd als goede vervanging voor nederlandse mayo.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Waarom neem je niet gewoon zelf een paar tubes Zaanse mayo mee? Ik heb wel vaker mayo mee op reis genomenclp90 schreef: ↑05 okt 2023, 18:01Ik wilde namelijk vragen of iemand hier een bepaald merk mayonnaise aan kan raden dat vergelijkbaar is met Zaanse Mayo? Ik heb hier al redelijk wat mayo geprobeerd (Blue Plate, Duke’s, Miracle Whip, Hellman’s, etc) maar ik vind het allemaal te zuur. Iemand suggesties?
Ik kom helaas niet zo vaak in Nederland. Eerder heb ik het inderdaad wel meegenomen. Ik zal eens vragen of mijn ouders het de volgende keer dat ze hier naartoe komen kunnen meenemen of eventueel op kunnen sturen. Maar een alternatief dat hier gewoon verkrijgbaar is, is natuurlijk makkelijker
.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ah sorry, ik had je locatie niet gezien. Maar nu lees ik het inderdaad anders 🫣
Ja, Kewpie lekker. Koop ik bij de Japanse supermarkt hier.
Ik ga Kewpie proberen!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb kewpie geprobeerd en ik vond het eigenlijk nog minder lekker dan de mayo’s die ik al heb uitgeprobeerd hier. Dus ja, mocht iemand nog suggesties hebben dan houd ik me aanbevolen
.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Misschien zelf maken?, mayonaise maken is best makkelijk, je kunt dan zelf door een beetje te spelen met de ingrediënten bepalen wat je het lekkerst vindt.
Je kunt verse mayo zeker een week of 2 in de koelkast bewaren.
Je kunt verse mayo zeker een week of 2 in de koelkast bewaren.
Ha, dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee! Misschien dat ik dat eens ga proberen.
Misschien is dit al eerder gepost, maar is het niet raar dat er eigenlijk nergens zoiets als karvan cevitam te krijgen is? Dat bedrijf zou het in Amerika moeten verkopen. Dat is het enige wat ik hier echt mis. M'n Amerikaanse vrouw en haar familie vinden het ook erg lekker en vragen altijd of ik wat wil meenemen als ik terug naar NL ga. Vooral de aarbei, framboos of bosbessen smaak. Je hebt hier alleen die gore kool aid poeders of van die kleine plastic smaak druppel flesjes. Maar niks is te vergelijken met de lekkere limonade van Nederland. En wat ze hier onder limonade verstaan (zure citroen) is niet te zuipen.
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Aanmaaklimonade mis ik hier inderdaad in de reguliere supermarkten ook. Ik vind zelf “raak” erg lekker, zelfde idee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1173 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 1 Reacties