Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste reistijd San Francisco-Salt Lake City?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Abbi
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Beste reistijd San Francisco-Salt Lake City?

Bericht door Abbi »

Wij (mijn man, zoontje van 4 en ik) willen een camperreis maken van San Francisco naar Salt Lake City (inclusief Yellowstone) (of omgekeerd) op ongeveer 28 dagen. Het is de laatste keer dat we buiten juli en augustus zo lang op vakantie kunnen gaan.
We willen graag het hoogseizoen, te grote hitte en te veel toeristen vermijden.

Welk van volgende opties zou dan het beste zijn:

- eind mei/begin juni vertrekken: San Francisco-Salt Lake City
Of
- eind augustus/begin september: Salt Lake City-San Francisco (dan zijn we wel rond Labour Day bij Yellowstone, dat is misschien ook niet ideaal?)
- half september vertrekken: SLC - SF

Ik lees vaak dat juni al hoogseizoen is en september niet. Maakt dit inderdaad veel verschil?
Wat zouden jullie kiezen?
Alvast heel erg bedankt.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Beste reistijd San Fransisco-Salt Lake City

Bericht door BonnyR »

Heb persoonlijk geen ervaring met september/ oktober reizen. Laatste reis eind april vertrokken en dat zou ik toch een volgende keer wat opschuiven naar bijvoorbeeld vertrek half mei. Wij hebben het nog wel frisjes gehad en zelfs sneeuw. In Yellowstone, Bryce met name.
Denk dat je richting oktober gauw wat frisser gaat krijgen afhankelijk van je route. Maar ongetwijfeld zijn er reizigers die daar meer over kunnen zeggen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Beste reistijd San Francisco-Salt Lake City?

Bericht door paulr »

Wij reizen altijd graag in juni en dan 1e week juli. Voordeel tov september: langere dagen, minder kans op bosbranden, vaak ook nog (wat) sneeuw op de bergen (mooi contrast), flinke watervallen . Nadeel: mogelijk nog wat frisser in het begin van de reis, mogelijk spannend of passen nog dicht zijn (Tioga pass, going to the sun road, trail ridge road, etc). Wij hebben het nog nooit echt druk gehad, ik hoor en lees juist meer over drukte in september.
Kortom, erg persoonlijke keuze….
Oja: vanaf half september gaan er in Yellowstone al voorzieningen dicht (campings). Is niet voor niets denk ik….
Laatst gewijzigd door paulr op 10 okt 2023, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het voordeel van mei/juni is dat de dagen lang zijn en dat bijvoorbeeld in Yosemite de watervallen prachtig zijn. verder is de kans op bosbranden kleiner dan in september.
Mocht het echter net zo'n lange winter worden als afgelopen jaar dan kan het zijn dat veel bergwegen zoals de Tioga Pass nog afgesloten zijn.
Ik denk dat het qua drukte niet veel uit zal maken of je in juni of september gaat
Labor Day (maar ook Memorial Day) en met name het weekend daarvoor zal druk zijn; je kunt dan het beste de parken vermijden. Het lijkt me dat je de vertrekdatum wel zo kan kiezen dat je niet met het Labor Day weekend in Yellowstone bent? Labor Day is niet echt het probleem; dan gaat iedereen al weer naar huis.

Om een indruk te krijgen van onder andere Yosemite en Yellowstone in juni zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. En voor een reis in september ons 2019-verslag (met Yosemite op Labor Day :wink: ).

Ik zou hoe dan ook niet te lang wachten met de knoop doorhakken; ik begrijp dat camperhuur duurder wordt hoe later je boekt. En sommige campings kunnen ook al vastgelegd worden.

Paul was me voor. :wink:

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn de afgelopen jaren in september geweest en dat is heel goed bevallen. Vorig jaar ook nog een stukje oktober erbij en we waren in Yellowstone o.a. Je kunt in ons verslag lezen hoe we het ervaren hebben. Wij deden een rondje Calgary en dit jaar een rondje Vancouver, maar dan zonder Yellowstone.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Wij waren in 2019 begin October in Yellowstone. Sneeuw, temperatuur overdag rond de 0 graden, noordelijk- en noord-oostelijk deel van wegen afgesloten wegens sneeuwval. Was prachtig bij de geysers, maar ik was wel blij dat we op onze zomerbanden veilig terug konden naar het zuidwesten.

M.a.w. Moeilijk voorspelbaar.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wij gaan ene jaar juni/juli en andere jaar augustus/september. Ligt aan wanneer de schoolvakanties vallen, daar willen we buiten blijven.
Het maakt in mijn beleving qua drukte niet uit, en qua weer ook niet. Zowel eind juni/begin juli in Yellowstone geweest, en ook eens met Labor day, dus in september. Allebei prachtig weer, allebei 's avonds dat het afkoelt.

Ik zou dank denk ik ook voor juni kiezen, maar dan wel echt pas eind mei of liever nog begin juni vertrekken. Dat vanwege die passen dus. Maar je hebt dan langere dagen (scheelt echt veel!), mooiere watervallen en minder kans op bosbranden.

Veel plezier met voorbereiden.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Wij zijn 5 jaar geleden gegaan in april mei, is ons heel goed bevallen, lekker rustig en al veel open. En met de kids zit je toch al weer vrij vroeg op de avond aan de camper gebonden, dus dat t wat eerder donker is maakte voor ons niet zo uit toen. Volgend jaar gaan we weer, ook sf-slc, en dan vertrekken we eind maart vanuit sf. ( ff off topic, maar we gaan met leerplichtige kids, dus zeg nooit nooit;)
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben vanmiddag Yosemite Valley gedaan en wat een verschil was het met 6 jaar geleden toen we er in mei waren zeg. Eigenlijk was alles een beetje dor, de watervallen waren “op” , Mirror Lake was “Mirror leeg”. Kortom, wij zijn blij dat de volgende reis weer in juni is !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer