Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Weten jullie dit? Ik ben op zoek naar een Chevrolet Suburban of vergelijkbaar voor 5 volwassenen, met drie zitrijen. Dat is eigenlijk wel een must. Bij een aantal aanbieders staat deze type SUV alleen vermeld als 5-seater, kan je er dan dus vanuit gaan dat er dus geen derde rij voorzien is? M.a.w. moet ik voor de zekerheid echt zoeken naar een aanbieder die adverteert met 7-seats?
Groet, Angelique
Groet, Angelique
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zou zeker naar een 7 zitter zoeken als dat zo belangrijk voor je is. Denk eraan dat dit wel ten koste van de bagageruimte gaat. Geen persoonlijke ervaring met die auto's, maar het is wel logisch dat de bank eruit meer bagageruimte geeft.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Een Suburban (= Premium SUV) is altijd een 7 seater mét kofferruimte.
Een Full-size SUV (bijv. Chev. Tahoe) is ook een 7-seater, maar dan met kleine kofferruimte. Tot en met de 3e rij zijn Tahoe en Suburban nagenoeg identiek. Hét verschil is dat de Suburban een diepere kofferruimte heeft.
Bij een aantal automodellen die als 7-seater verkocht worden (bijv. Dodge Durango), is de 3e rij opgeklapt vanuit de kofferruimte (dus én crappy seat én geen kofferruimte). Dus even opletten of er nog kofferruimte overblijft achter de 3e rij.
Een Premium SUV / Suburban die als 5-seater staat geadverteerd, is heel vreemd.
Een Full-size SUV (bijv. Chev. Tahoe) is ook een 7-seater, maar dan met kleine kofferruimte. Tot en met de 3e rij zijn Tahoe en Suburban nagenoeg identiek. Hét verschil is dat de Suburban een diepere kofferruimte heeft.
Bij een aantal automodellen die als 7-seater verkocht worden (bijv. Dodge Durango), is de 3e rij opgeklapt vanuit de kofferruimte (dus én crappy seat én geen kofferruimte). Dus even opletten of er nog kofferruimte overblijft achter de 3e rij.
Een Premium SUV / Suburban die als 5-seater staat geadverteerd, is heel vreemd.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hi allemaal!
In mei/juni 2024 willen we een one way Salt Lake City - Las Vegas of Denver - Las Vegas doen, deels afhankelijk van wat de prijzen doen van o.a. de huurauto.
Wij willen een fullsize of Premium SUV huren. Data wordt waarschijnlijk 23 mei t/m 13 juni.
Als wij voor Salt Lake City kijken, zien we dat er bij diverse verhuurders (waaronder Alamo) geen fullsize of premium SUV’s beschikbaar zijn voor one way. De enkele verhuurders die ze wel aanbieden, zijn ontzettend duur (sommigen wel 4000 euro voor 3 weken!)
Voor Denver lijkt er een ruimer aanbod, maar ook hier is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden boven de 2000 euro, wat wij ook erg duur vinden.
Hier iemand ervaring met one way’s vanaf deze locaties? Is dit een bekend verhaal? Zijn er nog bepaalde sites waarop ik wellicht wel een betaalbare SUV ga vinden?
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!
Groetjes Mandy
In mei/juni 2024 willen we een one way Salt Lake City - Las Vegas of Denver - Las Vegas doen, deels afhankelijk van wat de prijzen doen van o.a. de huurauto.
Wij willen een fullsize of Premium SUV huren. Data wordt waarschijnlijk 23 mei t/m 13 juni.
Als wij voor Salt Lake City kijken, zien we dat er bij diverse verhuurders (waaronder Alamo) geen fullsize of premium SUV’s beschikbaar zijn voor one way. De enkele verhuurders die ze wel aanbieden, zijn ontzettend duur (sommigen wel 4000 euro voor 3 weken!)
Voor Denver lijkt er een ruimer aanbod, maar ook hier is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden boven de 2000 euro, wat wij ook erg duur vinden.
Hier iemand ervaring met one way’s vanaf deze locaties? Is dit een bekend verhaal? Zijn er nog bepaalde sites waarop ik wellicht wel een betaalbare SUV ga vinden?
Alvast bedankt voor jullie tips en ervaringen!
Groetjes Mandy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik denk dat je voor nu met zo'n dikke bak (waar vrij veel vraag naar is) best redelijk zit met die Denver prijs. Je kan m altijd alvast vastleggen met een pay later tarief. Dan kan je daarna rustig verder zoeken en iets beters boeken als het voorbij komt. En dat komt vast nog wel.
Je zou omwille van de kosten misschien ook kunnen overwegen om toch 1 rijdag op het einde te maken om terug te komen in de originele huurplaats. Mogelijk is dat ook goedkoper voor de vliegtickets (of prettiger met rechtstreekse ticket opties) en het je dan al met al met de extra km wel waard.
Ter vergelijk: ik kreeg van Tioga een aanbod van een intermediate SUV voor 28 dagen one way Seattle - Salt Lake city zomervakantie voor maar liefst €4483. (wat ik uiteraard niet ga nemen. De Tioga aanvraag was ter vergelijk van wat ik zelf kon vinden).
Je zou omwille van de kosten misschien ook kunnen overwegen om toch 1 rijdag op het einde te maken om terug te komen in de originele huurplaats. Mogelijk is dat ook goedkoper voor de vliegtickets (of prettiger met rechtstreekse ticket opties) en het je dan al met al met de extra km wel waard.
Ter vergelijk: ik kreeg van Tioga een aanbod van een intermediate SUV voor 28 dagen one way Seattle - Salt Lake city zomervakantie voor maar liefst €4483. (wat ik uiteraard niet ga nemen. De Tioga aanvraag was ter vergelijk van wat ik zelf kon vinden).
Alamo heeft idd enkel kleine SUVs voor de one-way (zelfde probleem voor mijn route van SFO naar SLC in juli)
Als ik even simuleer voor je data 23/5-13/6
via Avis.dk of https://one.avisworld.com/en_GB/ABGVisa/ (bij deze laatste Denmark instellen bij eerste simulatie: hij houdt bij verdere simulaties het eerst ingestelde land aan, tot je je browser sluit)
Voor SLC - Denver, kom ik op ~2353EUR voor een Tahoe (17547DKK - code VISA gold - W819200)
Denver - LAS: ~1752EUR voor een Tahoe
Suburban is véél duurder bij AVIS.
via Hertz.de
Denver - LAS: 2787$ (GMC Yukon) - CDP code Mastercard Platinum 795093
Als ik even simuleer voor je data 23/5-13/6
via Avis.dk of https://one.avisworld.com/en_GB/ABGVisa/ (bij deze laatste Denmark instellen bij eerste simulatie: hij houdt bij verdere simulaties het eerst ingestelde land aan, tot je je browser sluit)
Voor SLC - Denver, kom ik op ~2353EUR voor een Tahoe (17547DKK - code VISA gold - W819200)
Denver - LAS: ~1752EUR voor een Tahoe
Suburban is véél duurder bij AVIS.
via Hertz.de
Denver - LAS: 2787$ (GMC Yukon) - CDP code Mastercard Platinum 795093
Kijk eens bij autoeurope. Wel met een aangemaakt account. Nadeel is prepay maar ze zijn snel met terugbetalen bij annuleren.
Iemand die ervaring heeft met Hertz punten inwisselen voor gratis huurdagen? Als ik aanduid dat ik punten wil inwisselen, krijg ik veel hogere huurprijzen dan wanneer ik dit niet aanvink. Eigenlijk gooi ik de punten dus gewoon weg door de hogere prijzen die ik dan moet betalen. Is dat altijd zo bij Hertz? Want dan kunnen ze evengoed geen punten geven natuurlijk... Of zijn er misschien truukjes om je boeking achteraf aan te passen zodat je met punten kan betalen?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij zijn voor een auto aan het kijken. Ik vroeg me af af of 700 euro duur is voor een auto huren in Las Vegas van 22/7 tot 31/7 grote auto cheverlot Malibu.
Als je het mij vraagt wel voor een sedan voor 9 dagen. Maar juli 2024 is nog erg ver weg. Zoals vaker gezegd hier zou ik gewoon boeken en vanuit daar verder kijken of het later goedkoper wordt.
-
- Amerika-ontdekker
- wouterjanS
- Amerikafan
Jawel, je moet hem alleen in dit vak zetten.
Begint nu wel echt heel goedkoop te worden. 3 weken Premiumklasse voor 900 dollar.
edit: Zojuist omdat ik het ging proberen weer mijn boeking met 150 dollar goedkoper kunnen maken, thanks!Begint nu wel echt heel goedkoop te worden. 3 weken Premiumklasse voor 900 dollar.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
- wouterjanS
- Amerikafan
Weet iemand dit. Ik zie in de Duitse bevestigingsmail van Alamo staan "
Geschätzter Gesamtbetrag $915.58". Hoezo Geschätzter? Staat dit bedrag niet vast? Kan dit nog omhoog gaan?
Geschätzter Gesamtbetrag $915.58". Hoezo Geschätzter? Staat dit bedrag niet vast? Kan dit nog omhoog gaan?
-
- Amerika-ontdekker
Wouter-Jan dank je wel. Alle verzekeringen erbij neem ik aan? Hoe doen jullie met de navigatie?
Bedankt voor de tip! Ik had al een reservering bij Hertz staan, maar had liever een cabrio gehad in Miami. Een Mustang cabrio or similar is maar 10 USD duurder dan een C klasse bij Hertz, dus heb bij Alamo een extra reservering gemaakt naast mijn reservering van Hertz. Nu kan ik de PC rij afwandelen om te zien wat ertussen staat en als het me niet bevalt kan ik de cabrio (hopelijk de nieuwe Mustang cabrio) afhalen bij Alamo.
Iemand er ervaring mee of de reservering ook automatisch vervalt bij Alamo als je niet komt opdagen? Wil namelijk niet riskeren dat ik ineens 2x huur moet betalen.
Daarnaast iemand ervaring met het reserveren van 2 verschillende voertuigen bij Alamo? Ik zie dat de Challenger or similar dezelfde prijs heeft als de Mustang Cabrio or similar en die zie ik anders ook wel zitten. Als ik die ook kan reserveren, dan heb ik voldoende keuze eens we aankomen in Miami.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zolang je bij Alamo voor Pay Later kiest zit je goed.
In denk niet dat het mogelijk is om op dezelfde naam 2 boekingen te doen. Bij Hertz lukt dit ook niet meer. In plaats daarvan maak je een boeking aan op naam van je reisgenoot. Dit heeft mij deze vakantie nog gered
In denk niet dat het mogelijk is om op dezelfde naam 2 boekingen te doen. Bij Hertz lukt dit ook niet meer. In plaats daarvan maak je een boeking aan op naam van je reisgenoot. Dit heeft mij deze vakantie nog gered

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Of omlaag, de prijs is in Dollars, dus in euro’s kan die nog afwijken.wouterjanS schreef: ↑14 okt 2023, 21:38Weet iemand dit. Ik zie in de Duitse bevestigingsmail van Alamo staan "
- wouterjanS
- Amerikafan
Ja maar ze zeggen dus 'geschatte prijs' bij de dollar prijs. Die zou toch altijd gelijk moeten blijven.
Maar goed ja ff een dipje in de dollar zou niet gek zijn binnen nu en een half jaar
Maar goed ja ff een dipje in de dollar zou niet gek zijn binnen nu en een half jaar

@wouterjanS Als je inlogt op de Amerikaanse Alamo site en daar je reservering opzoekt, zie je de volgende toelichting:
**Converted amounts are estimates and are subject to changes as exchange rates vary.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12947 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties